כישרון עולה: מאור כלפה

שלום לכל קוראי אתר jsport, כמדי פעם אני מעלה פה באתר את הפינה שלי "כישרון עולה" ובה אני מארח שחקנים מוכשרים ומבוזבזים בליגות הנמוכות של הכדורגל הישראלי והפעם אני שמח לארח בפינה שלי את השוער המוכשר של הפועל טירת הכרמל מאור כלפה.

 

מאור כלפה: "טירה זה מועדון חם ומדהים שנכנס לי ללב אבל אם תגיע הצעה מקבוצה גדולה אני לא אפסול".  

אני חובב מאוד מושבע של הליגות הנמוכות בכדורגל בארץ ולמי שעדיין לא יודע אני משדר כבר 4 שנים משחקי כדורגל, בעיקר משחקים מליגה א' צפון כי זאת באמת ליגה מרתקת ומעניינת אבל תתפלאו לדעת שגם בליגות ב' וג' מסתתרים להם אי שם שחקנים מוכשרים ומבוזבזים שרק צריכים מישהו שיגלה אותם וייתן להם את הביטחון והאמונה שאפשר לפרוץ בכדורגל הישראלי שלנו והכל אפשרי.

זאת הפינה האחרונה שלי לעונה הזאת מכיוון שהכדורגל בליגות הנמוכות בארץ הסתיים ונשארו רק מעט משחקי פלייאוף שיקבעו את גורלן של העולות והיורדות בליגות א' וב'. הפעם לפינה נוחת כאן אצלנו באתר jsport שוער צעיר ומוכשר ששמו מאור כלפה והוא פותח את הלב בראיון חד ומסקרן ומדבר על הנדידה שלו בהרבה קבוצות וגם ההחלטה הפתאומית לפרוש מכדורגל, הקאמבק המפתיע לחזור לשחק כדורגל אחרי שלוש שנים של פרישה, ההתאקלמות בקבוצת הפועל טירת הכרמל מליגה ב' ומאבק ההישארות הסוחף בליגה וכמובן השאיפות לעתיד.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

 

תכירו את מאור כלפה, ילד צעיר וצנוע והוא בסך הכל בן 18 לפני גיוס לצה"ל ותאמינו או לא הבחור הזה נתן עונה מדהימה בתור שוער ראשון בקבוצה הבוגרת של הפועל טירת הכרמל שמשחקת בליגה ב' בצפון אבל ניגע בזה גם בהמשך. התחלת דרכו של מאור בכדורגל הייתה לא פשוטה והוא אפילו היה על סף ייאוש והחליט לפרוש: "אפשר לומר שבמהלך הקריירה שלי עברתי במספר מועדוני כדורגל שונים ותוך כדי החלפתי גם המון חברים אך כל פעם במהלך הדרך מצאתי חברים חדשים בקבוצות השונות שהגעתי אליהן. כדורגל תמיד היה ויהיה חלק מרכזי בחיים שלי אבל הוא אילץ אותי לוותר על הרבה דברים בגלל נסיעות ארוכות של שעות ברכבות ובאוטובוסים לאימונים והייתי חוזר מאוחר הביתה ובבקרים היה לי בית ספר ככה שלא היה לי ממש זמן לעצמי ולחברים שלי. בגיל 15 מצאתי את עצמי מגיע להפועל חיפה והרגשתי שאני צריך פסק זמן מהכדורגל כי רציתי לנקות את הראש ממחשבות להיות עם חברים ובעיקר לצאת למקומות ולבלות ובסופו של דבר הגעתי להחלטה לפרוש מכדורגל".

פרש וחזר, כלפה (צילום: דוד עקיבה, הפועל טירת הכרמל)

לא כל שחקן כדורגל היה חוזר אחרי תקופה ארוכה של פרישה אבל כלפה הצעיר אחרי שלוש שנים שלא נגע בכדור החליט שהוא עושה קאמבק וחוזר לדבר שאפשר לומר זה חצי מהחיים שלו: "תשמע, יש לי אהבה עצומה לכדורגל ומי שלא אוהב את המשחק לא יודע מה זה באמת כי זה כמו סוג של סם. בשלוש שנים האלה שלא שיחקתי היה חסר לי המון הכדורגל המקצועי אבל כמו שציינתי הייתי צריך את הזמן לעצמי ובסופו של דבר גיליתי שיש לי צורך עצום לחזור לשחק כי גם יצא לי לראות כמה חברים שמשחקים בכל מיני ליגות וזה החזיר לי את החשק למשחק ושוחחתי גם עם חברה שלי על זה והיא עודדה אותי לחזור ולעשות את הדבר שהכי ממלא אותי בשמחה וזה כמובן הכדורגל ולא חשבתי פעמיים ומיד החלטתי לחפש קבוצה. עם הזמן הכרתי בחור מהבית ספר שלי בשם שלומי ושאלתי אותו אם הוא יכול לעזור לי והוא סידר לי מבחנים בקבוצת הפועל טירת הכרמל ומשם נוצר הקליק ביני לבין הקבוצה".

כפי שאתם כבר מבינים, מאור הצעיר הגיע לאותם מבחנים בקבוצת הפועל טירת הכרמל בליגה ב' צפון והצליח להרשים את הצוות המקצועי של הקבוצה והוא מספר גם על קבלת הפנים החמה שקיבל מאנשי הקבוצה: "מועדון הפועל טירת הכרמל זה מקום חם עם אנשים מדהימים שידעו לקבל אותי בידיים פתוחות ולעזור באמת בכל מה שאני צריך וזאת באמת הנהלה שהיא כמו משפחה לכל דבר, לא משנה מתי הייתי מתקשר ומה הייתי צריך הם תמיד היו דואגים לי, הקהל בעיר הוא קהל נפלא שבא ותומך בכל משחק ואפשר לומר שלא היה לנו מגרש ביתי וכל פעם היינו משחקים במגרשים אחרים בחיפה וגם לשם הקהל היה מגיע מתמיד ונותן אהבה".

הגיבוש בחדר ההלבשה והמחוייבות היא זו שהשאירה אותנו בליגה. כלפה במדי טירת הכרמל (צילום: דוד עקיבה, הפועל טירת הכרמל)

הפועל טירת הכרמל השנה עברה עונה לא קלה ובמהלך השנה היא נקלעה לקרבות תחתית סוערים אבל אז הגיע המאמן חנא פרהוד שהצליח לייצב את המועדון ולהשיג שבעה ניצחונות בשבעה משחקים מה שגרם לקבוצה מהכרמל להתאזן ולברוח מהתחתית הבוערת. השוער מספר לנו על מאבק ההישרדות הסוחף בליגה ועל הדרך הקשה שנלחם כדי להפוך משוער שני לראשון בהרכב הקבוע וכמובן משתף אותנו על השאיפות שלו לעתיד: "אפשר לומר מאז שחנא הגיע ומונה למאמן אז הכושר בקבוצה עלה וגם רמת הנחישות עלתה בצורה מטורפת וחדר ההלבשה שלנו הפך להיות מגובש מאוד וזה בא לידי ביטוי במשחקים בתוצאות ובדרך היפה שעשינו וזה מה שגרם לנו להישאר בליגה כי האמנו שאנחנו מסוגלים לעשות את זה. לטירת הכרמל הגעתי כשוער שני ואני יאמר לך את האמת שזו הרגשה די מתסכלת ובאימונים עבדתי מאוד קשה, אכלתי את הדשא והייתי עם מוטיבציה גבוהה מאוד ותוסיף לזה שגם עשיתי אימונים בבית בנוסף לאימונים הרגילים של הקבוצה ואני שמח שחנא ראה את זה האמין בי ונתן לי את ההזדמנות ואני שמח שהוכחתי לכולם שאני יכול להיות השוער הראשון של הקבוצה. לגבי השאיפות שלי לעתיד? אני יודע שיש כמה קבוצות כבר מליגת העל שמעוניינות בי אבל אני כרגע מתמקד בבגרויות בבית ספר ובאימונים ואני באמת משאיר את הנושא הזה לסוכן שלי אמירי ברבי שיידע לכוון אותי למקום שיהיה לי הכי טוב בו, בגדול אני יכול להגיד שטירה זה מקום מדהים שנכנס לי ללב אבל אם תגיע הצעה מקבוצה גדולה אני לא אפסול".

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Comments (2)

  1. עלה והצלח. מדוד בני האוהב.

  2. עלה והצלח.מאמא ואבא האוהבים

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית