עניין של מומנטום-לקראת הקלאסיקו הספרדי

עניין של מומנטום-לקראת הקלאסיקו הראשון של העונה:

גם אם הפרס יהיה קופסת מסטיקים שתוקפם פג, כל התמודדות בין ברצלונה לריאל מדריד תמיד תהיה מלאת ציפיות, מלאת תשוקה למשחק ומלאת אירועים . כל שנה רגע לפני הקרב הגדול בין שני הענקיות של ספרד כל העולם יוצא ומלהיב את האווירה, כל פעם שתי הקבוצות בדרך כלל צמודות בטבלה. או שזה קלאסיקו בגביע או אפילו בשלב נוק-אאוט של ליגת האלופות ולכן כל פעם גם "יש על מה לשחק" חוץ מהיוקרה של ניצחון בדרבי וגם הפעם הן מגיעות כשבארסה בראש הטבלה וריאל מעט אחריה עם 4 נקודות פחות כאשר סביליה נדחפת ביניהן. אז איך בעצם אני אמור לשכנע אתכם שהקלאסיקו הזה שונה? שזה יהיה קלאסיקו יותר מיוחד מקודמיו, שבאמת הפעם יש הרבה יותר למה לצפות מאשר הפעמים הקודמות. הרי ראינו כבר 6-2 בברנאבאו וראינו 5-0 מהדהד בקאמפ-נואו ואפילו 5-0 של ריאל בתקופת איוון זמוראנו. ראינו כבר את בייל מפעיל טורבו ומשאיר לבארטרה אבק, וגם ראינו את כל הברנבאו  מוחה כפיים לגאון כדורגל עם מדי ברצלונה.

מה באמת יהיה מיוחד הפעם? אז בואו שימו לב.

הנסיגה של איקר מול הדומיננטיות של בראבו

סאן איקר מתעופף, האם יצליח לחזור ליכולת שזיכתה אותו בכינוי הנ"ל?(צילום "אס")
סאן איקר מתעופף, האם יצליח לחזור ליכולת שזיכתה אותו בכינוי הנ"ל? (צילום "אס")

איקר קסיאס דמות מרכזית בריאל מדריד. על זה אין ויכוח. איקר קסיאס בנסיגה מטורפת ביכולת מאז אותו ספסול על ידי מוריניו  גם על זה אין ויכוח. הילד שבגיל 19 היה השוער הפותח של הקבוצה בגמר ליגת האלופות, ומאז לא עזב את השער (עד אותו ספסול של ה"מיוחד") הביא במו ידיו לריאל מאות נקודות ותארים לאורך הקריירה ותירגם את היכולת גם להצלחתה של נבחרת ספרד בכל טורניר אפשרי בין 2008 עד 2014 אבל גם שם הגיעה ההתרסקות, בעיקר במונדיאל 2014, ולאחריו במשחק מוקדמות היורו מול סלובקיה בו איקר ספג שער לא מחייב ולא פתח במשחק שאחריו מול לוקסמבורג. כיום יש המון ביקורת שמופנת לעברו של קסיאס והדרך הכי טובה מבחינתו להדוף אותה, היא לעשות את אותו הדבר לכל כדור שיישלח לכיוון שערו במשחק הכי גדול בכדורגל הספרדי מול התקפה שפשוט לא מפסיקה לכבוש.

אם כבר אנחנו מתעסקים בהתקפה שלא מפסיקה לכבוש נגיע רגע להתקפת ריאל מדריד שפשוט דורסת כל מה שעומד מולה עם 30 גולים ב-8 משחקים, חצי מהם מגיעים מבנאדם (לא בטוח שהוא אנושי) אחד, CR7 וכאן ברצוני להתייחס לאיש בין הקורות של בארסה, קלאודיו בראבו הצ'יליאני. הסטטיסטיקה של בארסה פשוטה מאוד, 8 משחקים,7 נצחונות, תיקו אחד,22 שערי זכות ו-0 שערי חובה! כן כן!! קלאודיו בראבו, האיש שלא היו בטוחים שיכול למלא את הכפפות הגדולות שהשאיר ואלדס נמצא עם 8 משחקים שבהם הפעמים היחידות שהוא התקרב לרשת בתוך השער זה היה בשביל לקחת את הבקבוק מים וזהו, כדורים עדיין לא חדרו לשם, פשוט נתון מדהים! יהיה לי אישית קשה לראות את בראבו לא סופג מול הכוח ההתקפי האדיר בלבן ועוד בברנבאו.  אבל אם גם אחרי המשחק הזה הרשת שלו עדיין לא תזוז תהיו בטוחים שזאת תהיה נקודת ציון דרך חשובה מאוד בקרב על האליפות (גם בגלל שאם בראבו לא סופג-בארסה בטוח לא מפסידה בברנבאו). אז מבחינת קרב השוערים שלנו: לאיקר יהיה חשוב להדוף ביקורת, לבראבו יהיה חשוב להישאר במומנטום כי אם מול ריאל הוא יתפרק זו עלולה להיות מכה אנושה למורל של הצ'יליאני.

בראבו מתדרך את ההגנה בדרך לעוד שער נקי(צילום גטי אימג'ס)
בראבו מתדרך את ההגנה בדרך לעוד שער נקי (צילום גטי אימג'ס)

הסופרסטארים:

CR7 מול ליאו מסי. הקרב הבלתי פוסק הזה על תואר השחקן הטוב ביותר בעולם מגיע לסיבוב נוסף והוא מגיע עם שיא ענק של רונאלדו מול שיא ענק של מסי. רונאדלו עם 15 שערים ב-8 מחזורים. שאגב באחד מהם הוא לא שיחק, ממוצע של קצת יותר מצמד בכל משחק!

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

ליאו מסי נמצא גם הוא צמד אחד רחוק השיא הכיבושים בכל הזמנים בליגה הספרדית ששייך לטלמו סארה, ציון דרך כל כך חשוב שכאשר הוא יגיע אליו, המשחק ייעצר ויתנו כבוד לשחקן הגדול הזה. תארו לעצמכם את זה קורה בברנבאו  מול ריאל. שאגב כמו שאמר מנהלה של ברצלונה אנדוני זוביזרטה יודעת לתת כבוד לשחקנים גדולים של היריבה (המחיאות כפיים לרונאלדיניו עדיין מדהימות כל אוהד כדורגל מחדש). שחקני מדריד כבר אמרו בתקשורת המקומית ש"מסי לא יחגוג בברנבאו " מעניין יהיה לראות אותם עומדים במסי-מה.

מסי חוגג שלושער בברנאבאו ב2007 האם הוא מסוגל לשחזר את ההישג?(צילום "אל מונדו דפורטיבו")
מסי חוגג שלושער בברנאבאו ב2007 האם הוא מסוגל לשחזר את ההישג?(צילום "אל מונדו דפורטיבו")

רונאלדו מצידו ירצה להמשיך בכושר ההבקעה המטורף הזה שמנבא לו 71 שערי ליגה אם ימשיך עד סוף העונה באותו קצב רק שמולו כפי שהוזכר קודם, יעמוד קלאודיו בראבו שעדיין לא ספג.

רונאלדו חוגג מול בארסה, האם גם הפעם?(צילום מארקה)
רונאלדו חוגג מול בארסה, האם גם הפעם? (צילום מארקה)

כרגע אם ללכת לפי מדד נקודות של הוקי קרח (נקודה זה גם שער וגם בישול) אז לשניהם יש 349 נקודות בעשר השנים האחרונות, כאשר מסי עשה זאת ב-284 משחקים ורונאלדו ב-331.

ההימור שלי הוא הימור חמוץ-מתוק לאוהדי שתי הקבוצות, לדעתי שני הדברים יישברו ביום שבת. גם הרצף ללא ספיגה של בראבו שיגיע לסיומו בעזרת רונאלדו וגם שיא הכיבושים בכל הזמנים של מסי שנמצא בכושר שיא וממש לא מופרך לחשוב שיבקיע צמד.

הדם הרע:

במשחקי הקלאסיקו האחרונים בלטו כמה "ילדים רעים" במיוחד. אלבס ובוסקטס מבארסה, פפה ראמוס וארבלואה מריאל. תוסיפו לחבית חומר הנפץ הזאת גם את לואיס סוארס וקיבלתם שדה קרב מלא "קטנות", נשיכות, טראש-טוק, בעיטות ועבירות שלא היו מביישות פוטבול אמריקאי וג'ודו. פפה דווקא נרגע לאט לאט העונה ויהיה מעניין לראות אם הילד הרע החדש של בארסה שחוזר מהשעיה יצליח להוציא את הענק הרדום משלוותו, כמובן תוסיפו לזה צלילות של ניימאר שיכולות לשגע כל מגן ובעיקר את קרבאחל האמוציונלי, ואפשר ללכת לתחנת ווינר ולהמר על לפחות אדום אחד במשחק.

רק שיתעסק בכדורגל(צילום האתר הרשמי של ברצלונה)
רק שיתעסק בכדורגל (צילום האתר הרשמי של ברצלונה)

הופעת בכורה:

זאת תהיה הופעת בכורה לכמה וכמה שחקנים בקלאסיקו, בעיקר בברצלונה שעשתה רכש מסיבי בקיץ, אבל את תשומת הלב ברצוני להפנות ללואיס סוארס שלא שיחק משחק רשמי אחד עם הקבוצה ובעצם זאת תהיה גם הופעת הבכורה שלו עבור בארסה במשחק רשמי העונה. ומנגד לחאמס רודריגס שעבורו שולמו 80 מיליון יורו בדיוק בשביל שינצוץ במשחקים כאלה.

ב80 מיליון יורו חובת ההוכחה עליך חאמס(צילום "אס")
ב80 מיליון יורו חובת ההוכחה עליך חאמס (צילום "אס")

אז על סוארס אין הרבה מה לכתוב כי הוא לא שיחק עדיין ומשחקי ידידות זה לא ממש מדד. אבל הוא כן נמצא בכושר וכבש במדי הנבחרת. חאמס מצד שני פתח את העונה בצורה מזעזעת ולאט לאט התחיל להתאקלם. הוא עדיין לא מזכיר בחצי את השחקן אותו הוא החליף בריאל (די מאריה) אבל הכיוון הוא נכון. השאלה האם אנצ'לוטי לא יעדיף מול בארסה לשחק טיפה יותר זהיר, מה שיגרום לכוכב נבחרת קולומביה לראות את שריקת הפתיחה מהספסל.

ולסיכום-התחזית:

יהיה קלאסיקו חם וכפי שכבר נאמר סביר להניח שכרטיס אדום אחד לפחות כן יונף שם.

מבחינת הצגה תהיו בטוחים שגם אם ייגמר 0-0 זה יהיה בגלל יכולת שיא של השוערים ולא בגלל שלא היו הזדמנויות כיבוש.

קשה מאוד להעריך תוצאת משחק כי באמת שהכל אפשרי כשמדובר בשחקנים כל כך איכותיים אז אני אתן לכם את כל התסריטים האפשריים וההשלכות שלהם( אם כי אם אני חייב להמר אז אני מהמר על תיקו רב שערים, 3-3 ליתר דיוק).

1) תיקו 0-0. בראבו שוב לא סופג וממשיך עם משחק מס' 9 עם רשת נקייה, גם איקר לא סופג ומחזיר לעצמו כמו נקודות זכות מול כל התקשורת שמיהרה להספיד אותו

2) תיקו רב שערים. מדובר בשתי התקפות שנמצאות בשיא הכושר שלהן, עם כל הכבוד לבראבו ואיקר יותר קל להבקיע מאשר להחמיץ אז אל תתפלאו אם יהיה 2-2 ,3-3 ואפילו מעלה.

3) ניצחון לריאל .אם ריאל תנצח זה לא יהיה 1-0 קטן ומגעיל כי ברצלונה שווה שער. אבל אם כך זה אומר שבראבו יספוג יותר מ-2, משהו שיערער טיפה את הצ'יליאני ככה שריאל בעצם תפגע בשלושה ציפורים במכה! גם צמצום הפער, גם ניצחון בקלאסיקו וגם ערעור בטחון אצל החוליה הכי חזקה של בארסה נכון לעכשיו.

4) ניצחון של ברצלונה. דווקא פה אפשר לדמיין מצב שבו המשחק נגמר "רק" 1-0 לטובת בארסה, בראבו לא ספג 8 משחקים אז בעזרת הגנה חזקה הוא לא יספוג שוב. הברקה קטנה אפילו בפנדל או מתפרצת מהירה באגף שמאל של ג'ורדי אלבה או ניימאר יכולה לשאת פרי לשער קטן ומתוק בברנבאו  שקודם כל יגדיל את הפער וגם יסמן לבארסה וי על המשחק הכי קשה שלהם בליגה העונה ומשם הדברים יהיו כבר טיפה יותר קלים בדרך לאליפות. אבל רגע, מה קורה אם בארסה מביסה את ריאל? לא משנה למה ואיך, הרחקה מוקדמת, ניצול 100% של מצבי הבקעה כל דרך אחרת, פשוט הכל זורם לטובת בארסה באותו יום. אני באמת לא רואה את ריאל קמה מזה כדי להמשיך לתת פייט ומבחינת התקשורת, היא תאכל (כנראה שלא בצדק) את קסיאס.

שיהיה לכולם חג קלאסיקו שמח אני הלכתי להוציא את החולצה של ריבלדו מהכביסה 🙂

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Comments (1)

  1. ריאל חיפה

    כתבה אששש מעניינת הדביקה אותי למסך מקווה שריאל תנצח

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית