עונת ה-100 של ה-NHL: מי תרוץ חזק ומי תבנה את עצמה מחדש חלק ב׳

לאחר סקירת הבית המטרופוליטני מגיעים לבית האחר במזרח, הבית האטלנטי:

קבוצות הבית האטלנטי (האתר הרשמי של ה-NHL)

מונטריאול קאנדיאנס- הקבוצה בעלת ההיסטוריה הכי עשירה שזכתה בגביע הסטנלי 26 פעמים מובילה את הבית האטלנטי בפעם המי יודע כמה כשהם מציגים סגל חזק ונחוש וביניהם אחד הסנטרים הטובים בליגה אלכס גלצ'ינק שרשם עונת 30 גולים בעונה החולפת והעונה הזאת רק 17 גולים. היו דיבורים על מהלך שגוי של הנהלת הקבוצה שהעבירה בטרייד את פ.ק סאבן שהיה סמל עבור הקבוצה והוחלף בשייה וובר המגן בן ה-31 שבא מנאשוויל אך עם הזמן הטרייד הוכח כנכון ושייה וובר קטף פרסים שבועיים וחודשיים והסתמן כאחד המגנים הטובים בליגה. הכוכב הדומיננטי הוא ללא ספק מקס פקריורטי שרשם 35 שערים בעונה הזאת! החלוץ  רושם מעל 30 שערים עונה רביעית ברציפות  ומונטריאול כרגע מאיימת על כל הקבוצות החזקות ומועמדת רצינית לאליפות.

אוטווה סנטורס- בירת קנדה שלא הביאה אף פעם גביע סטנלי עולה מהמקום השני בבית וקייל טוריס מוביל את הקבוצה עם 27 שערים אך אסור לפספס את אריק קארלסון עם 54 אסיסטים כאשר הוא הוסיף 17 שערים למאזנו הכולל. אך אוטווה חייבת להיזהר בכמות העבירות שנשרקות לה כדי שלא תאבד שחקנים תוך כדי המשחק. קרייג אנדרסון השוער הוותיק שיחק העונה 40 משחקים בהם רשם 25 ניצחונות וספג 92 שערים (השלישי בליגה). לסנטורס יש סיכוי טוב להתקדם בפלייאוף ויהיה שינוי מרענן אם יקחו סוף סוף גביע סטנלי.

בוסטון ברואינס- זוכת גביע הסטנלי 6 פעמים עולה מהמקום השלישי כאשר בראד מרצ'נד מפגיז 39 שערים ומוסיף 46 אסיסטים, אז למה מקום שלישי? הגנת בוסטון צנחה משמעותית בשנים האחרונות והם ספגו הכי הרבה איומים לשער. עוד בעיה היא שהשוער טוקה ראסק, שאחוז ההצלות שלו ירד בשלוש השנים האחרונות, מראה רק מדי פעם ניצוצות של שוער טוב. לבוסטון יש גם איום כפול, מרצ'נד שכבר הוזכר ופטריק ברגרון הם הצמד השני הטוב בליגה וביחד הם מכונת נקודות.

טורונטו מייפל ליפס- אחרי שלוש שנים לא מוצלחות לקבוצה מטורונטו, מששת הקבוצות הראשונות של הליגה טורונטו הצליחה להגיע לפלייאוף. אך זה קרה מהמקום השמיני וצופים להם הדחה מוקדמת. לטורונטו הייתה בעיית סנטר בה נזם קדרי היה צפוי לפתוח למרות שבבחירה הראשונה בדראפט לקחה טורונטו את האמריקאי הצעיר אוסטין מת'יוס ואוסטין בן ה-19 בלבד קודם לשחקן הפותח בתפקיד ומה קרה? רק פלאות, הצעיר כבש 40 שערים בעונת הרוקי שלו והוסיף 29 אסיסטים ואף נבחר למשחק האולסטאר השנתי. בגזרה ההגנתית המגן מורגן ריילי היה צריך להנהיג את ההגנה אך הוא לא עבר את הרף שצופה ממנו ופספס משחקים  בגלל פציעה. בעוד הבעיה העיקרית בהגנה הייתה השוער, פרדריק אנדרסון הדני, אך עם הזמן ב-66 משחקים השוער ניצח 33 אך הפסיד 30 ש-14 מהם היו בהארכה, אחוז ההצלות שלו אמנם היה די גבוה אך זה לא עזר ל"עלי המייפל" לטפס גבוה בחטיבה שלהם.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

טמפה ביי לייטנינג- על תואר הקבוצה המאכזבת של העונה טמפה ביי גוברת על כולם, הקבוצה שהגיע לחצי גמר שנה שעברה ולגמר שנתיים לפני סיימה את העונה הסדירה במקום החמישי בביתה, שהבעיה העיקרית הייתה בשער שבן בישופ המזדקן לא היה טוב במיוחד ולטמפה לא שווה להשאיר אותו מאחר ויש להם שוער צעיר יותר, אנדריי וסילבסקי, שכבר הראה בפלייאוף שהוא ברמה של שחקן הרכב וכך קרה, בישופ שהיה מסיים חוזה בסוף העונה הועבר לקראת הסיום בטרייד ללוס אנג'לס קינגס בתמורה לפיטר בודאג' שהוכיח את עצמו בקינגס.

פלורידה פאנת'רס- הפנתרים ממיאמי לא הצליחו הפעם להגיע לפלייאוף בהובלת אחד השחקנים הטובים אי פעם, יארומיר יאגר, החלוץ הצ'כי שבעודו בן 45 דאג לא לפספס שום משחק אך יכול להיות שהוא גורע משחקנים אחרים להתפתח תוך כדי שילובם במשחקים, לסגל הקבוצה יש צעירים מבטיחים כמו אלכסנדר ברקוב הפיני ובנהגת רוברטו לואונגו בן ה-38 בשער, הקבוצה צריכה לסחוט את המיץ עד הסוף מהשחקנים המזדקנים בתקווה להביא אליפות בשנים הקרובות.

דטרויט רד ווינגס- לאחר 25 שנים הרד ווינגס לא עולים לפלייאוף. ההסבר? איבוד רב מדי של שחקני מפתח בשנים האחרונות, פבל דטסיוק הרוסי פרש וזה לא עזר במיוחד לקבוצה, הנריק זטנסברג הקפטן ניסה להוביל את הקבוצה עם 68 נק' לאורך העונה אך ללא הצלחה ותומאס ג'ורקו שהחלים מפציעה בגב לא היה מאה אחוז העונה הזאת.

באפלו סייברס- באפלו לא מצליחה שנה אחר שנה להגיע לפלייאוף ומסתמנת בתור הקבוצה הכי גרועה בליגה כבר כמה שנים, השחקן היחיד שעניין מישהו זה איבנדר קיין שעשה כותרות ונעצר בפגרה על עבירות שונות ואיכשהו הוביל את הקבוצה בגולים עם 28 שערים. למעשה הסייברס לא עושים מהלכים מעניינים ומשאירים את האוהדים מאוכזבים שנה אחר שנה.

עוברים לבית המרכזי שם שיקגו זכתה במקום הראשון ומאחר שסקרנו אותה נעבור למקום השני:

הבית המרכזי (האתר הרשמי של ה-NHL)

מינסוטה ווילד- הצפוניים ממינסוטה עשו סוויץ' בפגרה והחליפו מאמן, ברוס בורדיו האגדה הגיע למינסוטה במטרה לעשות את מה שמעולם לא הצליח לעשות, לזכות באליפות. בורדיו ידוע בתור מאמן עונה סדירה, מאזן מצויין של ניצחונות והפסדים ובפער גדול יש לציין, אך במאני טיים הוא חסר אונים ומעולם לא זכה. הבחור שאמור לעזור לו לזכות באליפות הוא אריק סטאל, כוכבה לשעבר של קרוליינה ששיחק עונה אחת בלבד במדי הריינג'רס שנה שעברה וגם זה היה רק 20 משחקים, חתם במינסוטה בתקווה לעשות קאמבק, סטאל הצליח והוביל את הקבוצה עם 28 שערים, גם המגן ריאן סאטר עזר לקבוצתו שבסטטיסטיקת הפלוס\מינוס הוא עומד על פלוס 34 ותורם לקבוצתו ב-40 נק' (9 שערים ו-31 אסיסטים).

סיינט לואיס בלוז- הבלוז ששוב ושוב לא מצליחים בפלייאוף קיבלו שוק שהקפטן הוותיק דייויד בייקרס עזב לטובת בוסטון אך הבלוז לא התפרקו והראו שחקנים עם יכולות משובחות, רובי פאברי שנה שנייה בליגה ושחקן מאוד דינמי שהצליח בפלייאוף, מנהיג ההגנה החדש קולטון פרייקו וכמובן הכוכב הכי גדול של הקבוצה, ולדימיר טארצ'נסקו שהבקיע העונה 39 גולים והוסיף 36 אסיסטים.

נאשוויל פרדטורס- השאלה הגדולה בפגרה הייתה האם לפ.ק סאבן תהיה שנה מוצלחת? ובכן בתור מגן 10 שערים ו-30 אסיסטים נחשבים לטובים אך בפלוס\מינוס הוא צבר מינוס 8. נאשוויל ידועה בתור קבוצה התקפית, פיליפ פורברג וויקטור ארוידסון שמו 31 שערים כל אחד, ריאן ג'והנסן הסנטר בישל 47 שערים ונאשוויל נהנתה משלישייה התקפית מפחידה. פקה רינה שעם הגנה לא טובה במיוחד היה טוב מהצפוי אך לא טוב מאוד, ובכן נאשוויל מסתמכים רק על התקפה וזה לא מה שיביא להם את האליפות, בעצם מי יודע?

וויניפג ג'טס- משהו טוב קורה בקנדה. וויניפג, הקבוצה הקנדית היחידה בבית, סובלת ממקומות נמוכים בשנים האחרונות. פול מוריס כבר שנה שלישית מאמן אך לא מצליח להוציא את המיטב משחקניו, התקווה היחידה היא פטריק ליין, רוקי ששיחק בליגה הפינית ונבחר שני בדראפט, הרוקי הדהים את הליגה עם 36 שערים ונבחר למשחק האולסטאר. מארק שיפל על תקן לב הקבוצה, הסנטר שמחבר בין כולם הבקיע 32 שערים ובישל 50. בגזרת השוער מתוך שלושה שוערים דווקא קונור הלביוק השוער הכי לא צפוי הצליח בלשון המעטה וניצח 22 משחקים.

דאלאס סטארס- עוד קבוצה שמתמודדת על אכזבת העונה היא דאלאס, עם הצמד הכי טוב בליגה סגווין-בן מייצרים את ההתקפה הכי טובה בליגה אך עם זאת שלושת המגנים אלכס גוליגסקי, ג'ייסון דמרס וכריס ראסל עזבו את הקבוצה והשאירו את קו ההגנה עם צעירים חסרי ניסיון. מי שהוחתם היה רק דן המיוז כדי למלא חור שנוצר. לדאלאס יש גם את השוערים שהם בין הגרועים בליגה ואף אחד לא ידע מי יוביל את הקבוצה. בשורה התחתונה, ההנהלה מבזבזת את צמד השחקנים הטוב בליגה שעם שוער טוב הם לוקחים אליפות.

קולורדו אוולאנש- בכנות כולם הימרו על מקום אחרון בבית (הכי קשה) ובצדק, מאמן חדש בשם ג'ארד בדנר שאימן לראשונה בחייו ועוד עם סגל צעיר למדי, בעיקר בהתקפה. קולורדו בהחלט הייתה ההתקפה הכי גרועה בליגה שהשחקן עם הכי הרבה שערים, מיקו רנטנן הבקיע 20 שערים בלבד. קלווין פיקרד חטף בממוצע למשחק כמעט 3 שערים והוא ניצח רק 15 משחקים. לפחות הקבוצה עושה מהלכים, הביאו שני מאמני הגנה והחתימו את נולן פראט מהליגה האמריקאית ואולי עוד כמה שנים קולורדו יעלו לפלייאוף.

הבית הפסיפי:

הבית הפסיפי (האתר הרשמי של ה-NHL)

אנהיים דאקס- הברווזים מאנהיים ממשיכים להיות דומיננטים עם אליפות שלישית ברציפות של הבית הפסיפי אך כל שנה הם נכשלים בפלייאוף בשמינית או ברבע גמר. ריקארד ראקל מוביל את התקפת הדאקס שב-71 משחקים הוא מבקיע 33 שערים, ריאן קסלר המצויין עם 22 שערים ו36 אסיסטים והקפטן ריאן גצלף עם 58 אסיסטים. הכוכב המפתיע הוא דווקא השוער ג'ון גיבסון שמצבו היה מעורפל בתחילת העונה אך עם 25 ניצחונות ב-52 משחקים זה נחמד למרות ממוצע יחסית גבוה של שערים פר משחק (2.22) והכול בזכות המאמן רנדי קרלייל, אחד המאמנים עם אחוזי הניצחונות הטובים אי פעם שחזר לקדנציה שנייה בדאקס וגם זכה איתה בסטנלי קאפ ב-2007. המאמן שיחזר את הצלחת הקבוצה אך האם הדאקס יכולים לעשות סוף סוף ריצת  פלייאוף רצינית? רק רוצים להזכיר שיריבתה המפורסמת סאן חוזה עלתה לגמר שנה שעברה והפסידה ומאז 2012 יש ליריבה אחרת של הדאקס, הלוס אנג'לס קינגס 2 אליפויות. נראה גם השנה האם הדאקס קבוצה רצינית או נחנקת סדרתית בפלייאוף.

אדמונטון אוילרס- על האוילרס דיברנו כבר בחלק הראשון של צמד הכתבות ולכן אנו לא נתעכב עליהם אלא נמשיך הלאה.

סאן חוזה שארקס- פיטר דבואר המאמן של סן חוזה בשנתו הראשונה העפיל לגביע הסטנלי שם קבוצתו הפסידה לפיטסבורג, לאחר הפסד שכאב לכל אוהדי הקבוצה שיכלה לזכות בגביע הראשון שלה הכרישים חזרו בגדול לעונה הזאת שם הם שוב סיימו במקום השלישי בבית עם הקפטן של ג'ו פבלסקי שהבקיע 29 שערים וברנט ברנס, המגן ההתקפי הכי טוב בליגה כנראה, שהבקיע גם 29 שערים בתור מגן, דבר מאוד מרשים בליגה. ג'ונס דונסקוי מפינלנד הרשים מאוד בעונת הרוקי שלו שנה שעברה, במיוחד בפלייאוף, אך ירד משמעותית בסטטיסטיקות שלו ולא הרשים בכלל השנה. נראה לאן הכרישים ישחו הפעם בפלייאוף.

קלגרי פליימס- קלגרי היא עוד קבוצה קנדית שפישלה שנה שעברה ועלתה לפלייאוף. והשנה? המאמן החדש גלן גולוצן העלה את קלגרי לפלייאוף בתור קבוצה חביבה שלא הרשימה יותר מדי, שון מוהנאן הוביל את הקבוצה עם 27 שערים ועדיין יש קרב שוערים בין בראיין אליוט וצ'אד ג'ונסון שהסטטיסטיקות שלהם דומות כמעט בהכול ועתיד השוער בקבוצה עדיין לא ידוע.

לוס אנג'לס קינגס- המלכים ממעיר המלאכים חווים עליות ומורדות מאז הזכייה ב-2014. בין 2012-2014 הקינגז זכו ב-2 גביעים ועפו בחצי הגמר ומאז? 2 פיספוסי פלייאוף והדחה בסיבוב הראשון כשגם בשנה הזאת נכנסו בקושי. למרות שחקנים מוכשרים שמבקיעים ומבשלים הרבה מאוד הבעיה השנה של המלכים היית הפציעה של השוער, ג'ונתן קוויק שהוא הטופ-3 של הליגה, את קוויק החליף פיטר בודאג' שמאוד הרשים אך הקינגס פישלו בקלאץ' והפסידו פעמים רבות, מיותר לציין שלדסטין בראון נשלל בתחילת העונה את תואר הקפטן עקב בעיות על המגרש וביצועים לא מרשימים במיוחד והתואר ניתן לאנז'ה קופייטר (קפטן נבחרת אירופה גם) שמוכיח שוב ושוב למה הוא אחד השחקנים הטובים בליגה. הקינגס מקווים לחזור שנה הבאה ממוקדים יותר הרי סה"כ הסגל שלהם כולל את אחד השוערים הטובים בליגה (קוויק) אחד המגנים הטובים בליגה (דרו דאוטי) והתקפה מפחידה ברשות קופייטר, ג'ף קרטר ומאריאן גבוריק. גילוי נאות, הקינגס הם גם הקבוצה האהובה עליי ואני אשמח אם יתברגו בפלייאוף שנה הבאה.

אריזונה קיוטיס– אריזונה מדרדרת משנה לשנה ולא הרבה זז שם, הרוקי דילן סטורם היה מאוד מאכזב עם אסיסט אחד בלבד ורדים ורבטה היה מלך השערים של הקבוצה עם 20 בלבד. בנוסף, השוער המיתולוגי מייק סמית' כבר לא מה שהוא היה פעם עם אחוז ניצחונות שלילי וכמעט 3 שערים שהוא סופג פר משחק ונוסיף על פציעה בשריר הליבה שהוא סוחב משנה שעברה ולא נשאר הרבה דלק במיכל כאשר גם מחליפיו גרועים. זאבי הערבות יצטרכו להזיז עניינים בפגרה ולהביא חיזוקים ולקוות לדראפט טוב כי דילן סטורם נראה באסט, אין פלא שהם מקום שישי בבית.

ונקובר קנאקס- ונקובר כבר שנתיים לא עולים לפלייאוף בעוד הם מחזיקים את התאומים השוודים דניאל והנריק סדין, הנריק חגג השנה 1000 נק' בקריירת ההוקי שלו ב-NHL  בעוד אחיו דניאל הפחות מוצלח רשם 600 אסיסטים אבל התאומים בני ה-36 נהיים זקנים יותר והם נהיים פחות יעילים, ונקובר החליפה שלושה שוערים וכל אחד מהם כשל, הפעם הם יבחרו גבוה בדראפט וכמו כל קבוצה הם מקווים למצוא את הכוכב הבא. ברנדון סאטר גם לא הרשים אחרי שפיספס את רוב עונה שעברה בגלל לסת שבורה ואחרי עונה סבירה אפשר לציין בזהירות שהוא בתהליך שיקום, הקנאקס יצטרכו גם לעשות מהלכים בפגרה להבאת חיזוקים ולא הם מבזבזים את הקריירה של התאומים סדין.

לאס ווגאס גולדן נייטס- שנה שעברה בורכה הליגה בהתרחבות כאשר המקום המפתיע היא העיר ווגאס, השם גולדן נייטס הוחלט (אבירים מוזהבים) ובניית אצטדיון חדש (מקום יפה, ביקרתי שם) קרוב לשדרה ומאוד זמין. ווגאס יהיו כנראה שק החבטות של הליגה אך עם בנייה נכונה וכימיה בין השחקנים כל קבוצה מהווה איום, רק שהשחקנים לא ישתוללו בקזינו יותר מדי.

הקבוצה החדשה, הלאס וגאס גולד נייטס (האתר הרשמי של ה-NHL)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort