ממלכת הקרח

"בעולם של טורפים צריך לדעת להגן על עצמך"-פטריק רואה

עם המשפט הזה הצדיק את מעשיו פטריק רואה כאשר שעט קדימה לעבר דבוקת שחקני קולורדו (קבוצתו) ודטרויט שהתקוטטו באמצע הארנה. שלא תטעו לרגע, מותר ללכת מכות בהוקי קרח, כמובן שהכל מבוקר ומסודר והשופטים עושים אקסטרא מאמצים כדי לתת לקרבות האלה להתנהל בצורה תקנית ולא מזיקה (מדי, בכל זאת אגרופים) אבל רואה אף פעם לא היה מישהו שידע לשלוט בעצבים שלו.

פטריק רואה נולד בחמישי לאוקטובר בקוויבק סיטי, קוויבק, קנדה וכבר בגיל צעיר התעקש שחלום חייו יהיה לעמוד בין הקורות של השער הקטן של ארנת ההוקי קרח. הוא החל את הקריירה שלו בקבוצה המקומית של שרברוק סמוך לעיר הולדתו אבל כאשר הגיש מועמדות לדראפט הוא נבחר דווקא על ידי המונטריאול קנדיינס, יריבתה של קבוצתו האהודה הקוובק נורדיקס מה שיצר אצל רואה תחושת אכזבה וגועל לגבי הקבוצה בה הוא הולך להתחיל את הקריירה כמקצוען.

ההתחלה הייתה מאוד קשה, רואה ניסה לשכנע את ראשי מונטריאול להעביר אותו בטרייד לכל קבוצה אחרת בליגה ואפילו איים שיאפשר לדיסקיות שעפות לכיוונו להיכנס בחופשיות לשער. אחרי שיחה ארוכה מאוד עם המנהל המקצועי הוא השתכנע לתת לזה צ'אנס בזמן שהוא עדיין משחק בקבוצת הבת של מונטריאול, בשרברוק. הוא הוזעק כחילוף חירום אחד המשחקים כשהשוער המחליף היה פצוע וב-23.2.85 הוא גם עלה להופעת הבכורה שלו ב-NHL (כמחליף כמובן) אחרי שהשוער הראשון נפצע. מרוע מזלו (או אולי לשמחתו לאור חוסר הרצון שלו להיות בקנדיינס) במשחק הבא השוער השני חזר לכשירות ומילא את מקומו ורואה חזר לשרברוק. הכל השתנה בעונה שלאחר מכן שכן הקנאדיינס הודיעו לרואה שהוא הולך להיות השוער הראשון של המועדון. רואה בן ה-20 נקרע בין חוסר הרצון לשחק במדי היריבה השנואה של קבוצתו האהודה לבין הזדמנות הפז שנפלה לרגליו להיות שוער בכיר במועדון עם שאיפות אליפות. בסופו של דבר רואה בחר בקריירה שלו, ואיזו בחירה זאת הייתה! 47 משחקים כשוער ראשון, הבטחת המעמד הזה בפלייאוף, שם כיכב וגרף את תואר ה-MVP של הפלייאוף והכי חשוב, גביע הסטנלי קאפ! כן כן, רואה, בעונתו הראשונה כשוער ראשון בקבוצה מהליגה הטובה בעולם השיג את תואר האליפות במו ידיו לקבוצה שבפועל הוא לא סובל, מדהים!

אוהדי מונטריאול התלבטו רבות איך לעקל את השוער החדש שלהם שהצהיר את חוסר שביעות הרצון שלו בפומבי אבל בסופו של דבר בחרו לחבק אותו בצעד של "אנחנו נקבל אותך למרות מה שאמרת, אתה רק תמשיך לתת פה 100%". רואה הבין את המסר ונרגע בדיבורים. הוא עבר למעשים כאשר גרף שנתיים ברצף את תואר שוער העונה (גביע וזיינה) וגביע ג'נינגס לשוער שספג הכי פחות. בעונת 92-93, 8 שנים אחרי הבכורה שלו במונטריאול החלו הסדקים הראשונים. הקנאדיינס הופיעו לפלייאוף מול הנורדיקס מקוויבק ורואה היה בסערת רגשות. בפעם הראשונה בחייו הוא פגש את הקבוצה האהודה שלו על משחק מכריע. כאן זה כב רלא היה משחק ליגה שגרתי. המנצחת עולה לשלב הבא, המפסידה עפה. הדיבורים בתקשורת עם שוער הנוקדיקס רון הקסטאל (דמות מאוד צבעונית וחסרת רסן יש לציין) לא ממש עזרו וכשרואה אמר שהקסטאל מבייש את מדי הנורדיקס הבלאגאן התחיל. קוויבק ניצחו את מונטריאול כאשר רואה מציג יכולת לא אופיינית לו בשער הקניידיינס. העיתונים באיזור מגוריו יצאו מגדרם. כותרות בסגנון "מלחמת השוערים: הקסטאל שלח נוקאווט בדו-קרב עם האוהד ממונטריאול" גרמו לאי-שקט אצל רואה כאשר עיתון אחד שמזוהה עם הקנאדיינס בחר עוד יותר להלהיט את היצרים וטען שכדאי לעשות בדיקה מקיפה לחשד שרואה מכר את משחק מספר 4 בו ממש היה גרוע. את אקורד הסיום חתם מאמן הנורדיקס שאמר "גאלנו את רואה מייסוריו, עכשיו הוא יכול להמשיך להריע לנו מהסלון בבית".

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

אבל רואה (מלך בצרפתית) הראה ממלכתיות שהפתיעה את כולם. הראיון הבא שלו בתקשורת כלל משפט בודד "Ron, Watch your back. I'm coming full speed baby" ורואה עמד במילותיו. הנורדיקס קיבלו בראש מהקנאדיינס 4 פעמים ברצף כאשר רואה נועל את השער על האפס (הישג די קשה בהוקי) פעמיים. על כל גול שהקסטאל ספג רואה חגג כאילו מינימום לקח את הסטנלי קאפ, הוא אמר שכאוהד הוא עדיין שומר פינה חמה בלב לנורדיקס ושהוא מאחל להם לנצח את אותם כמות הפעמים שהקנאדיינס ינצחו מינוס המשחקים הישירים ביניהן "אבל ברמה המקצועית", הוסיף רואה, "אני הולך לקרוע להם את התחת כל פעם שאעלה למשטח הקרח מולם, במיוחד כשבושאר (המאמן שאמר שגאל את רואה מייסוריו) עדיין שם". אחרי המשפט הזה הוא הדיח אותם שוב בפלייאוף במו ידיו במשחק המכריע כדי ללכת כל הדרך לסטנלי קאפ נוסף.

דווקא התחיל טוב ביריבה, רואה חוגג סטנלי קאפ במונטריאול (The Score)

בעונת 95-96 חרב עולמו של רואה בבית החדש שבנה לעצמו אצל הקנאדיינס. ה"האבס", שפתחו את העונה בצורת מזעזעת, ביצעו מהפך על הקווים ונתנו את המושכות למריו טרמבליי. למי שלא יודע, טרמבליי ורואה היו שותפים לחדר כששיחקו ביחד אך פיצוץ אדיר נוצר ביניהם אחרי פרישתו של טרמבליי והפיכתו לפרשן כאשר בכל הזדמנות קיימת הוא תקף את רואה והגדיר אותו כפרימדונה. העניינים ביניהם היו עד כדי כך גרועים שפעמיים נאלצו להפריד ביניהם רגע לפני שהם הלכו מכות. בפעם הראשונה כשטרמבליי עוד היה פרשן ונתקל ברואה בבית קפה ובפעם השניה כאשר כבר היה מאמנו ועל פי החשד כיוון בצורה מכוונת דיסקית לצווארו של השוער. הפיצוץ היה בלתי נמנע והגיע ב-2.12.95 מול הדטרויט רד ווינגס. רואה ספג 5 שערים מתוך 17 ניסיונות הבקעה בשליש הראשון וכפי שנהוג לעשות ב-NHL במידה ושוער חוטף יום רע, ציפה שיוחלף על ידי השוער המחליף פט ג'בלונסקי. לתדהמת רואה, חבריו והקהל שהיה בטוח שזה מה שיקרה כדי לשמור על כבודו של רואה, טרמבליי הורה לו לשוב לשער לתחילת השליש השני כשהתוצאה מראה 5:0 חד-צדדי והשער המצמק של חבריו לא ממש עזר למצב רוח הכללי כאשר רואה ספג עוד 2. במצב של 7:1 הוא נתן עוד מבט לספסל בשאלה של "מה, לא מחליפים אותי"? אבל טרמבליי נשאר אדיש לאיתות. מספר דקות לאחר מכן רואה הוצא סופית מכליו והפעם על ידי הקהל שמחא לו מחיאות כפיים סרקסטיות אחרי הצלה קלה מחבטה מאמצע המגרש, רואה לא נשאר אדיש וחגג בצורה הפגנתית כמו שהוא חוגג אחרי הצלות גדולות והקהל הגיב בבוז צורם. הדקות עברו, עוד 2 שערים נכנסו ורואה איבד את זה לגמרי, הוא פשוט החליק עד לספסל, ירד בעצמו מהמשטח, הוריד את הקסדה, וזרק לשוער המחליף "קדימה, פט תורך". הוא דילג על טרמבליי, ניגש לג'נרל מנג'ר של ה"האבס" ואמר את המשפט שהחל את הקריסה של הקאנדיינס ואת עלייתו לגדולה של רואה מחוץ לקנדה: "זהו המשחק האחרון שלי במונטריאול", הוא אמר.

הרמת הידיים הצינית במשחק המפורסם שאחריו רואה סיים את הקריירה במונטריאול (Pinetrest)

רואה הושעה למחרת ובהזדמנות הראשונה שהייתה למונטריאול הועבר בטרייד לקולורדו אוואלאנש במה שעד היום מוגדר בתור הטרייד הכי לא שוויוני, חד צדדי וחסר מחשבה שמישהו אי פעם עשה. רואה והקפטן מייקל קין עברו אז לקולורדו כאשר בתמורה הם קיבלו את השוער ז'וסלין ת'יבו (שהתברר כפלופ לא קטן), אנדריי קובאלנקו ומרטין רוצ'ינסקי (2 חבר'ה חביבים אבל ממש לא כאלה שמגרדים במעט את היכולת של קין או שווים בתמורה לרואה). המשפט האלמותי "Roy got kicked out of Canada and so did Lord Stanley" מתאר בדיוק את המצב. מאז שרואה לקח את הסטנלי קאפ עם מונטריאול ב-93 אף קבוצה קנדית לא זכתה בסטנלי קאפ עד היום! כאשר עד היום מקניטים את אוהדי מונטריאול שמאז שרואה עזב הוא זכה ב-2 אליפויות בקולורדו והקנאדיינס עדיין מחפשים תואר ראשון.

רואה חוגג סטנלי קאפ עם קולוראדו (CBS)

אז כאמור רואה זכה במדי האוואלאנש ב-2 אליפויות נוספות תוך כדי שהוא מציג יכולת שיא, בעיקר באליפות של 2002 אבל הקריירה שלו לוותה גם בלא מעט "מקרים מיוחדים". חוץ מהתקרית במונטריאול, רואה היה מעורב ישירות בקרבות האלמותיים בין קולורדו ודטרויט שנה אחרי שנה כאשר בשנה הראשונה, במהלך תגרה שהתפתחה על משטח הקרח הוא ספג נאוקאאוט משפיל משוער היריבה מייק ורנון בקרב חד צדדי. את תסכולו הוא הוציא שנה לאחר מכן על כריס אוסגוד המסכן (כפי שכבר הוזכר בפסקה הראשונה) שסבל את אגרופויו של רואה במקום ורנון אבל לרואה לא ממש שינה איזה שוער של ה"רד ווינגס" (איתם יש לו כאמור סיפור "אהבה" עוד ממונטריאול) חוטף ממנו. רואה פרש ב-2003 בדיוק לפני 14 שנה אחרי קריירה בת 18 שנה ב-NHL ואינספור תארים אישיים וללא ספק הוא ייזכר בתור אחד הגדולים בתפקידו.

רואה הולך מכות עם מייק ורנון (The Richest)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית