קרב בין-דורי: כשזידאן יפגוש את אנצ'לוטי

אחרי שאתמול נפתח שלב רבע הגמר עם ניצחון מרשים ומפתיע של יובנטוס על ברצלונה ועם דחיית המשחק של דורטמונד ומונאקו להיום. הערב ישחקו באיירן מינכן וריאל מדריד בקרב שמסעיר את אירופה. כשבמשחק השלישי תתארח הסינדרלה מלסטר אצל הקולצ'ונרוס.

באיירן מינכן – ריאל מדריד

מה לא נאמר על המפגש בין באיירן מינכן לריאל מדריד? משחק שמפגיש את שתיים משלוש הקבוצות הטובות באירופה בחמש השנים האחרונים, משחק שבקלות יכול היה להיות הגמר, משחק שמפגיש את המורה עם תלמידו, משחק שבו המכונה הגרמנית המשומנת תנסה לגבור על הסופרסטאר הפורטוגלי הבלתי-נגמר. ובקיצור, משחק שכל אירופה מחכה לו.

אנצ'לוטי וזידאן כששיתפו פעולה בספסל של הבלאנקוס (sofascore)

עד כה העונה האירופית של שתי הקבוצות הללו מאוד דומות. שתיהן סיימו במקום השני בבית המוקדם, ריאל (אחרי דורטמונד), באיירן (אחרי אתלטיקו). שתיהן ניצלו מהגרלה קשה בשמינית הגמר וניצחו בקלילות את יריבותיהם. נוסף על כך, שתיהן ניצחו באותה תוצאה את המשחק הראשון וגם את הגומלין: באיירן הדיחה את ארסנל בתוצאה 2:10 (1:5 בכל משחק), ריאל העיפה את נאפולי בתוצאה 2:6 (1:3 בכל משחק). שתי הקבוצות אגב לא רגילות להיפרד מהמפעל כל כך מוקדם, באיירן הגיעה למעמד חצי הגמר בחמש העונות האחרונות, ואילו ריאל בשש השנים האחרונות.

באיירן כמו בכל שנה בעונות האחרונות מגיעה לשלבי הנוק-אאוט כשהאליפות הגרמנית מונחת בכיסה. גם השנה הבווארים מוליכים את הטבלה בפער של עשר נקודות. באיירן מגיעה למשחק אחרי שהפסידה רק פעם אחת ב-18 המשחקים האחרונים. אמנם ההפסד הגיע לפני שבוע מול הופנהיים, אך כל מי שחשב שיש צרות בממלכה הבווארית, ראה את באיירן מתפוצצת על דורטמונד בקלאסיקר ומנצחת 1:4. באיירן יכולה לשאוב עידוד מכך שבכל משחקי ליגת האלופות שנערכו העונה באליאנץ ארינה, ידם הייתה על העליונה, כולל ניצחון מול מדרידאית אחרת.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
באיירן חוגגת את הניצחון בקלאסיקר (skysports)

מנגד, ריאל מדריד היא אחת משתי הקבוצות היחידות העונה בליגת האלופות שלא הפסידה (השנייה יובנטוס). הבלאנקוס רוצים להיות הקבוצה הראשונה בהיסטוריה של ליגת האלופות שמשלימה זכייה שנייה ברציפות. ריאל אמנם הגיעה לרבע הגמר ללא מאמץ מיוחד, אך היא עושה זאת ללא התפוקה הרגילה של כריסטיאנו רונלאדו. הכוכב של הבלאנקוס כבש רק שני שערים בליגת האלופות העונה ולא מצליח לשחזר את היכולת שהובילה את ריאל לשתי זכיות בשלוש שנים האחרונות. מי שכן רושם את העונה ההתקפית ביותר בהיסטוריה שלו הוא סרחיו ראמוס, שהנגיחות המדויקות שלו הצילו את ריאל לא פעם העונה. ריאל מגיעה למשחק בכושר טוב אחרי חמישה ניצחונות ליגה רצופים, אך הרצף נעצר בשבת בדרבי המדרידאי שהסתיים בתיקו 1:1. הבלאנקוס שלטו לכל אורך המשחק והיו רחוקים שש דקות מניצחון על היריבה העירונית והגדלת הפער מברצלונה.

שתי הקבוצות נפגשו 10 פעמים לדו-קרב במסגרת שלבי הנוק-אאוט של ליגת האלופות. עד כה, כל קבוצה ניצחה חמישה מפגשים. ההתמודדות האחרונה בין השתיים הייתה לפני שלוש שנים כשהן נפגשו בחצי הגמר. ריאל ניצחה 0:5 בסיכום שני המשחקים והעפילה לגמר. מלבד ההיסטוריה המשותפת של שתי הקבוצות, המשחק הערב יפגיש את המורה ותלמידו. זינדין זידאן היה עוזרו של קרלו אנצ'לוטי בזכייה של ריאל לפני שלוש שנים, ובעונה שעברה זכה כמאמן ראשי בתואר. שני המאמנים ששיתפו פעולה עוד כשאנצ'לוטי אימן את זיזו ביובה מעריכים האחד את השני ויהיה מעניין לראות האם התלמיד יגבור על מורו.

סרחיו ראמוס מציל העונה את ריאל בלא מעט מקרים (goal)

 אתלטיקו מדריד – לסטר סיטי

זו העונה הרביעית ברציפות שהקולצ'ונרוס מעפילים לרבע הגמר, אך זו הפעם הראשונה שהיא פוגשת ביריבה אנגלית, ויותר מכך זו הפעם הראשונה שהיריבה אינה ספרדית. פעמיים היא פגשה את ברצלונה (ועלתה) ופעם אחת פגשה את ריאל (והודחה). דייגו סימאונה רוצה להשלים את התואר היחיד שחסר לו עם הקולצ'ונרוס, אחרי שזכה עימה באליפות, בגביע הספרדי ובליגה האירופית. המאמן הארגנטינאי היה הכי קרוב שאפשר לתואר ואחרי שני גמרים שהסתיימו במפח נפש הוא מקווה לנצל את ההגרלה הקלה יחסית כדי לעשות צעד נוסף לעבר אולי זכייה ראשונה סופסוף.

סימאונה מיד בתום ההפסד בגמר ליגת האלופות – מקווה לסמן וי על התואר היחיד שחסר לו יחד עם אתלטיקו (skysports)

אתלטיקו שהפתיעה כשסיימה ראשונה בשלב הבתים בבית שכלל את באיירן מינכן, לא התקשה גם מול גרמנייה אחרת בשמינית הגמר וחלפה בקלילות על באייר לברקוזן. הקבוצה שראתה לאורך כל העונה את הגב של סביליה, ניצלה את החולשה של הקבוצה האנדלוסית בחודש וחצי האחרונים והודות לחמישה ניצחונות ליגה רצופים עקפה אותה ועלתה למקום השלישי. מלבד היוקרה, הקרב על המקום השלישי מבטיח מקום בטוח בשלב הבתים של ליגת האלופות, בעוד הרביעי שולח "רק" למוקדמות. אתלטיקו מגיעה למשחק אחרי תיקו 1:1 מול ריאל מדריד בסנטיאגו ברנבאו שחיזק אפילו יותר את המורל של הקבוצה לקראת המשחק הערב. המשחק האחרון של אתלטיקו מול קבוצה אנגלית בשלב נוק-אאוט היה מול צ'לסי בחצי גמר ליגת האלופות בעונת 2013/14, אז הספרדים חלפו על פני הבלוז ועלו לגמר.

סביר להניח שסימאונה שמח לנוכח ההגרלה, שכן יכול היה לפגוש את אחת מאריות היבשת, אך כשמדובר בלסטר, יודע המאמן המוערך שאי אפשר להיות רגועים. השועלים שהתחילו את העונה בצורה רעה ומצאו את עצמם בשלב מסוים מתחת לקו האדום, פיטרו את המאמן שהביא להם אליפות ומינו במקומו את עוזרו, קרייג שייקספיר. ההצלחה הייתה אדירה ולסטר רשמה שישה ניצחונות רצופים ואחד חשוב במיוחד מול סביליה, שהעלה אותה לרבע הגמר. הניצחונות גם שיפרו משמעותית את סיכויים של השועלים לשרוד בליגה ומיקמו אותם במרכז הטבלה. עם זאת, ביום ראשון לסטר הפסידה 2:4 לאברטון, במה שהרס את הרצף של לסטר בעידן שייקספיר ומעניין יהיה לראות האם זו הייתה רק מכה קלה בכנף או תחילתו של כדור שלג.

לסטר מקווה להמשיך את המסע הקסום שלה באירופה (the indian express)

קשה לדעת באיזה שלב תסתיים ההרפתקה המופלאה של השועלים באירופה, מעטים האמינו שהיא תחלוף על פני סביליה בשמינית הגמר, אך לסטר הוכיחה שהיא עשויה מחומר של ווינרים. לדעתי, זה בעיקר תלוי באדומים-לבנים. לאתלטיקו יש ניסיון במעמדים האלה ומבצר ביתי. אם הם ינצלו זאת, הם אמורים לעלות לחצי הגמר, אם לא אולי ייכתב פרק חדש באגדה ששמה לסטר.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort