יעקב בוזגלו הברזילאי: יום הולדת 51 למאזיניו

כ-35 הופעות במדי הסלסאו כולל משחק פרידה מהחלומות שהסתיים בהנפת גביע העולם ומסעות ברחבי אירופה כולל אחד מוצלח עם רביבו. מאזיניו חוגג 51 ומגזין JSPORT עושה כבוד ליעקב בוזגלו הברזילאי

אי שם בפרברי סנטה ריטה בברזיל ב-8 לאפריל 1966 נולד השחקן לומאר דו נסימנטו הידוע בכינויו מאזיניו. מאזיניו פתח את הרומן שלו עם הכדור העגול במועדון החובבני סנטה קרוז בברזיל. מאזיניו, שזכור בעיקר בתור קשר אמצע, החל דווקא בתור מגן שמאלי והפגין יכולת בלתי רגילה שסידרה לו חוזה בענקית הברזילאית, ואשקו דה גמא ב-1985. אחד היתרונות הבולטים של מאזיניו בתור מגן הייתה היכולת שלו לכבוש שערים מעמדה אחורית, מתוך 79 הופעות בואשקו למאזיניו היו 7 שערים שלמעשה הוכיחו שה"ברזילראו" קטנה עליו ופניו כצפוי מיועדות כלפי אירופה.

ב-1990 לאחר הופעה טובה במדי הנבחרת (זכייה בקופה אמריקה ב-1989), מאזיניו החליט לעזוב את ברזיל לטובת איטליה וחתם במדי לצ'ה הקטנה. אחד השינויים העיקריים של הברזילאי באירופה לעומת שהותו בארץ מולדתו הייתה בתפקודו, מאזיניו עבר לעמדת הקשר האחורי מעמדת המגן השמאלי ועדיין הצליח לשמור על האיכויות שבו. אמנם באופן הקבוצתי מאזיניו לא השיג תארים כצפוי בקבוצה האיטלקית הקטנה אך בפן האישי, לאחר 34 הופעות בלבד צד את עיניה של פיורנטינה וחתם בשורותיה ב-1991/1992. הקדנציה בקבוצה הסגלגלה לא תזכר כחוויה כה נעימה עבור הברזילאי, זו הפעם הראשונה בקריירה שלו (למעט היותו שחקן נוער שעולה לבוגרת), שמאזיניו לא היה יתד בהרכב של קבוצתו והרומן של מאזיניו עם איטליה נגמר בסוף אותה עונה כאשר הוא חזר ביחד עם משפחתו לארץ מולדתו אל פלמייראס הברזילאית.

מאזיניו במדי פיורה (ITA-5)

הקדנציה השנייה בברזיל הייתה הרבה פחות טובה וזה לאו דווקא בגלל יכולתו של הקשר הברזילאי. לא מעט פציעות פקדו את מאזיניו שבאופן טבעי פגעו ברמת המשחק שלו ככה זה כשמשחקים 3 משחקים ואז נפצעים לחודשיים-שלושה. לאחר שחווה אכזבה מקצועית בפיורנטינה גם גופו בגד בו ולאחר שהכל די עבר בצורה חלקה בקריירה שלו מאזיניו עבר בשנים האלו את החוויות הפחות טובות שלו בתור כדורגלן. השחקן השאפתן החליט לצאת להרפתקה נוספת ברחבי אירופה והפעם היעד הנבחר הייתה ולנסיה הספרדית. בספרד מאזיניו מצא בית לעומת הקדנציה הדי קצרצרה שהייתה לו בארץ המגף. אחרי שנתיים די סבירות מבחינתו במדי העטלפים, מאזיניו מצא את ביתו בגליסיה בסלטה ויגו. כ-114 הופעות ו-8 שערים היו הספקו של מאזיניו בויגו וביחד עם נציגנו חיים רביבו הובילו את המועדון לרגעים מאוד יפים כולל ניצחון בסיכום של שני משחקים על ליברפול הגדולה במסגרת גביע אופ״א.

עשו קסמים ביחד עם מאזיניו בויגו, חיים רביבו (La Liga Loca)

לקראת סוף הקריירה של הברזילאי וקדנציה לא מוצלחת כל כך באלצ׳ה חזר מאזיניו בפעם השלישית לברזיל הפעם הזאת למדי ויטוריה ולאחר פציעה נוספת מאזיניו החליט לתלות את הנעליים כבר באמצע העונה. לקשר הברזילאי היה גם עבר בינלואמי מרשים, כ-35 הופעות במדי הסלסאו אמנם ללא אף שער אך עם קופה אמריקה ב-1989 ומשחקו האחרון בנבחרת לא יכל להיות טוב יותר שהסתיים בהנפה של גביע העולם ב-1994.

משחקו האחרון במדים הלאומיים הסתיים בהנפת גביע העולם, מאזיניו חוגג עם בבטו בתנועת העריסה המפורסמת (FIFA)

לאחר תקופת יובש די ארוכה לאחר פרישתו וגידול ילדיו המוכשרים (עוד נחזור אליהם), מאזיניו ניסה את מזלו גם בתור מאמן לאחר שחתם במפתיע באריס סלוניקי היוונית ב-2009. הניסיון לא היה כל כך מוצלח בלשון המעטה ולאחר ניסיון נוסף ואף קשה יותר לאחר שהחליף את הקטור קופר בולנסיה באותה שנה ב-2009 אך גם הפעם הזאת לא עברה בצורה חלקה ומאזיניו החליט באופן רשמי להעביר את אור הזרקורים ממנו לילדיו המוכשרים. טיאגו ששיחק במדי קבוצת הילדים של ויגו נשמר בתודעה של הכדורגל הספרדי ועבר בגיל צעיר למחלקת הנוער המפוארת של ברצלונה בעוד ראפיניה האח הצעיר יותר נותר בברזיל.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

טיאגו בצעד דרמטי החליט לייצג את ספרד ולא את ברזיל ועל אף ניסיונותיו של מאזיניו. טיאגו נותר איתן בדעתו ואביו היה מאוד מאוכזב מהחלטתו ״אני מאוד עצוב ומאוכזב שטיאגו בחר לייצג את ספרד ולא את ברזיל״ אמר מאזיניו לכלי התקשורת בארצו. אך עם זאת אבא כמו אבא נותר נאמן לילידיו וכמו שידע לבקר כך הוא גם ידע להגן והיה אחד האדריכלים למעברו המוצלח של טיאגו לבאיירן מינכן כשהפגין את חוסר שביעות ממעמדו ״בכל קבוצה אחרת בעולם טיאגו היה מורכב ב-11 כולל ריאל מדריד״ צעק מאזיניו בכלי התקשורת ולפחות לנו הישראלים הסיפור של כדורגלן עבר שבניו משחקים כדורגל ועושה רעש בכלי התקשורת מצלצל מאוד מוכר.

האבא ענק, עם טיאגו וראפיניה (Proven Quality)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort