הפך מבדיחה לכוכב

עד לפני 3 שנים את החלוץ הזה אף אחד לא לקח ברצינות, הוא היה גיבור של ממים באינטרנט והתפיסה ממנו הייתה שהוא פלופ אדיר. כאשר הצליח לכבוש אחרי 1775 (!) דקות, הוא גרם להמון אוהדים להגיד שהתרחש פה נס מטורף וצריך ליצור "כת עדים לשער שלו". היום הוא נושה את תואר השחקן המצטיין של עונת 2016\2015 בכדורגל הרוסי ואחת התקוות של הנבחרת באליפות העולם המתקרבת. אם לא הבנתם, מדובר בפיודור סמולוב וכאן נספר את סיפורו כיצד בעצם הפך "מחלוץ בדיחה" לכוכב הכי גדול של הכדורגל הרוסי.

פיודור גדל בעיר סרטוב בשכונה שהייתה נחשבת מאוד קרימינאלית. פיודור אפילו מודה בזה שיחסים בתוך עולם הפשע קרובים לו: "אני מכבד את העולם הזה בראש ובראשונה על זה, ששם עושים דין וחשבון על המילים, על הפעולות. העמדה הזו מאוד קרובה עליי. כאלה מושגים אנושיים. הם בוודאי לא ממש מבוקשים עכשיו, אבל קרובים לי. דרך אגב, פדיה (קיצור של פיודור) אוהב לקרוא ספרי בלשים ועל מאפיה. סמולוב מאוד אוהב לקרוא את דוסטויבסקי, אוהב גם את בולגקוב, במיוחד יצירתו "האמן ומרגריטה", ומהסופרים הזרים הוא אוהב את "הקומדיה האלוהית" של דנטה שלפי דבריו: "זה פשוט יצירה גאונית". "כבן אדם שמאמין אני נהנתי לקרוא את זה. לדעתי כל אחד חייב לקרוא את הספר הזה".

סמולוב בילדות עם ספר של מריו פיזו שכתב "הסנדק" (sportobzor)

חוץ מאהבה לספרים הוא גם אוהב כדורגל. הוא היה אוהד של לוקומוטיב מוסקבה והאליל שלו היה הקפטן של הקבוצה ממוסקבה דמיטרי לוסקוב. אהבתו לכדורגל בסוף התגברה על ספרים ואביו, שגם רצה להרחיק את בנו כמה שיותר מהעולם הקרימינאלי, הביא את פדיה בגיל 7 לבית ספר ספורטיבי לילדים של המועדון סוקול. למרות זאת בגיל 14 סמולוב מאוד רצה להתקבל לאקדמיה של קבוצתו האהובה לוקומוטיב ולחיות בפנימיה: "אני מאוד רציתי לשם אבל המאמן אמר לי אם אמצא איפה לחיות הוא ייקח אותי, לפנימייה עצמה הוא לא מקבל אותי", נזכר סמולוב.

לאחר כמה זמן פיודור ביקש מאביו שיביא אותו למועדון מאסטר-סאטורן שנמצא ליד מוסקבה. "אבא הביא אולטימטום, שייקח אותי לשם, אבל אם אני לא מתקבל לאקדמיה של הכדורגל אז אהיה חייב לחזור לספסל הלימודים ולהוציא ציוני הצטיינות בשביל להתקבל לאוניברסיטת מוסקבה", סיפר סמולוב. לפי דבריו של השחקן הוא אף פעם לא היה לחוץ ככה, כי אם הוא לא היה מתקבל – הוא היה צריך לסיים עם כדורגל. בנוסף לכך, גם הורים לא עודדו את אהבתו לכדורגל. לעומת זאת היה לו, כמו כן לכל כדורגל הרוסי, מזל והוא התקבל לקבוצה.

ההתקדמות של פיודור הייתה מרשימה ובשנת 2006 הוא חתם על חוזה מקצועי ראשון עם המועדון דינמו מוסקבה. בעונה לאחר מכן הוא עושה הופעת בכורה בליגה הבכירה נגד לוצ' אנרגיה בגיל 17 בלבד ובעונה לאחר מכן כבש את שערו הראשון במדי דינמו. לא מפתיע שעל הכוכב העולה שם עין לאוניד סלוצקי, שהיה באותה תקופה מאמן של "צסק"א מוסקבה", אך "דינמו" לא רצתה לשחרר את הכישרון העולה. הכל היה נראה שבקצב הזה סמולוב יהפוך לכוכב, אבל עברו שנים ופדיה לא הצליחה לעשות קפיצת מדרגה. היה נראה שהשחקן מרוצה לשחק בליגה ראשונה וחיי הלילה יותר חשובים לו מאימונים. בשנת 2010 דינמו החליטה להשאיל את סמולוב לפיינורד ההולנדית, אך גם שם פדיה לא הצליח להראות את מיטב יכולות וכבש שער בודד תוך 11 משחקים. למרות הכישלון, סמולוב מודה שעד ההשאלה להולנד הוא לא "טבל" בתוך כדורגל במאה אחוז, היה יכול לבזבז המון זמן לדברים אחרים. ההשאלה הזאת אפשרה לו לשנות את סדר העדיפויות שלו ולהפוך באמת לשחקן יותר איכותי.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
הופעת בכורה מטורפת של סמולוב במדי הנבחרת הבוגרת (Uznayvse)

לאחר שסמולוב חזר לרוסיה דינמו החליטו להשאיל את החלוץ פעמיים לאנז'י מחצ'קלה' ב-2012 ו-2014. באותו זמן פיודור ערך הופעת בכורה בנבחרת הבוגרת של רוסיה במשחק ידידות נגד ארצות הברית והספיקו לו 9 דקות בלבד בשביל לכבוש שערו הראשון במדים הלאומיים, שזה השער הכי מהיר בתולדות נבחרת רוסיה לשחקן שערך הופעת בכורה. אך לעומת ההצלחה בנבחרת, תוך שתי העונות ששיחק  באנז'י כבש סמולוב רק 3 שערים ב-41 משחקים שהשתתף והפך לגיבור של ממים ובדיחות. היה נראה שסמולוב כבר לא יצליח לממש את הפוטנציאל, אך ההשאלה לאורל שיתנה את הכל. אלכסנדר טרחנוב, מאמן של אורל האמין בשחקן ועזר לפתח את הכישרון שיש לו, למרות שהיה נראה שכבר מאוחר מדי. במדי אורל כבש 8 שערים והצליח לשקם את הקריירה. אף על פי ההופעה המוצלחת, בדינמו החליטו לא להאריך את החוזה עם השחקן וסמולוב כשחקן חופשי חתם במועדון קרסנודר.

הצליח לשקם את הקריירה ב"אורל" (ekburg)

קרסנודר קבוצה שמשחקת בכדורגל התקפי, וזה עזר מאוד לסמולוב להראות את תכונות החזקות שלו ולפתח אותן. תוך זמן קצר פיודור הפך לשחקן מפתח בקבוצה ו-20 שערי הליגה שכבש הפכו אותו למלך השערים ועזרו למועדון להגיע למקום רביעי בליגה. בנוסף סמולוב זכה בתואר שחקן השנה בכדורגל הרוסי בשנת 2016\2015. בין היתר סמולוב כבש 4 שערים נגד הקבוצה הקודמת שלו, אורל, והפך לשחקן ראשון שהצליח לכבוש 4 שערים במשחק אחד ב-15 שנים אחרונות.

לפי דבריו של סמולוב הפריצה התרחשה גם בגלל שהתבגר ובזכות תמיכה של הקרובים. דרך אגב בדיוק לפני שהגיע לפסגה הוא נפרד מחברה שהייתה איתו שנתיים – ויקטוריה לופריובה. למרות זאת פיודור אמר שאין שום קשר בין הצלחתו בכדורגל לפרידה. בכללי סמולוב גם ידוע כפלייבוי וכבר הספיק לצאת עם כמה דוגמניות, אך עדיין לא מצא את האחת שלו. חוץ מנשים פיודור אוהב גם קעקועים ויש לו אותם כבר כל כך הרבה שאפילו סמולוב עצמו לא יודע את המספר, כי הם כבר מתאחדים לתמונה אחת שלמה.

פיודור סמולוב בצילומים עם ויקטוריה לופריובה ומראה גם את הקעקוע קרדיט (Woman.ru)

העונה סמולוב מוביל שוב, נכון לעכשיו, את טבלת הכובשים בליגה הרוסית עם 11 שערים ויש תחושה שהוא לא יעצור בזה. השערים שלו גם עזרו לקרסנודר בליגה האירופית להגיע לשמינית הגמר. ההצלחות של סמולוב כבר משכה תשומת לב ולפי שמועות מעוניינת בו בורוסיה דורטמונד. גם סמולוב מעוניין להמשיך את הקריירה באירופה, אך עתידו גם יהיה תלוי מהופעתו באליפות עולם איפה כולם מצפים שיוביל את הנבחרת כמה שיותר רחוק. אצלי אין ספק שהוא יצליח גם בזה, כי הוא כבר הוכיח לכולם שאף פעם לא מאוחר וכשיש לך כישרון ורצון הכל אפשרי.

סמולוב מקבל פרס שחקן העונה בכדורגל הרוסי (twitter)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort