סקורר אמיתי: רונן חרזי חוגג 47

אין הרבה סקוררים בכדורגל הישראלי, במיוחד כאלה שהיו כמו רונן חרזי. היום אנחנו עושים כבוד לשחקן שהכיר כל משבצת בתוך הרחבה, והיה לחלוץ אימתני בכל פעם שעלה לדשא.

רונן חרזי הוא חלוץ אמיתי. הוא גדל והתחנך במחלקות הנוער של הפועל רמת גן. אחרי כמה שנים מוצלחות, עשה את קפיצת המדרגה הגדולה שלו, כשעלה לקבוצה הבוגרת בשנת 92'. אחרי יותר ממאה משחקים במדי קבוצת נעוריו, בעיקר בליגה השנייה, עשה את המעבר לבית"ר ירושלים בעונת 1992-93. המעבר לקבוצה מהבירה הגיע אחרי שכבש 35 שערים במדי האורדונים, וזומן לנבחרת ישראל על ידי שלמה שרף, מאמנה דאז, כשהוא עדיין לא משחק בליגה הבכירה.

העונה הראשונה בבית"ר הייתה חלומית. עם שמות לידך כמו אלי אוחנה, ולדימיר גרשנייב ויעקב שוורץ, מאוד קל לשחקן צעיר להיבלע. אבל חרזי הוא אדם אחר. תמיד הוא היה בולט, גם בעונת הבכורה של בבית"ר, כשכבש 15 שערים, והיה למלך השערים של הקבוצה, שזכתה באליפות המדינה. כשהפער עמד על 9 נקודות ממכבי תל אביב, סגנית האלופה באותה עונה, חרזי קטף גם את תואר השחקן המצטיין של הליגה הלאומית לאותה עונה.

עונת בכורה חלומית. (האתר הרשמי של בית"ר ירושלים)

בהמשך השנים בבית"ר, חרזי הצטיין בכיבוש שערים, אבל לא הצליח לזכות בתארים עם קבוצתו. האליפויות נדדו לחיפה ולתל אביב בעיקר. עונת 1996-97 הייתה העונה האחרונה של רונן חרזי במדים הצהובים של בית"ר. לאור פציעה מאוד קשה שחווה, שותף רק ב-16 משחקים בעונה, אבל זכה באליפות פעם נוספת עם בית"ר ירושלים.

לאחר חגיגות האליפות השנייה בקריירה, חרזי החליט שהגיע הזמן לנסות את מזלו באירופה. לקראת עונת 1997-98, עשה את המעבר לסלמנקה, העולה החדשה לליגה הראשונה בספרד. בחצי השנה הראשונה בקבוצה ממערב ספרד, החלוץ לא הצליח להתאקלם למקום החדש, ואחרי שתי הופעות בודדות שרשם, חזר לישראל, היישר להפועל חיפה, בה כבש עשרה שערים ב-14 הופעות, ועזר לקבוצה לסיים במקום השלישי.

אחרי החצי שנה המוצלחת בכרמל, חרזי החליט שוב לעבור לאירופה. בתחילת העונה הוא חתם בבורסאספור מהליגה הטורקית. ההתחלה הייתה טובה, כשאחרי חצי שנה היו לו שישה שערים ב-14 הופעות. סכסוך שנוצר בינו לבין המועדון גרם לו לחזור שוב לישראל אחרי חצי עונה, שוב פעם החזרה הייתה לחיפה, אבל לצד הירוק של העיר.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

בספרד ובטורקיה הוא לא השתלב כמו אצלנו. (האתר הרשמי של בית"ר ירושלים)

המעבר לחיפה היה בעל קשיים רבים בשבילו, אחרי שהיה בפגרה בטורקיה, והתחרה עם חלוץ רכש נוסף, ויקטור פאצ'ה, שהגיע ביחד איתו. לאור היכולת של הטובה שהציג מתחרו על תפקיד החלוץ, לעיתים רבות המאמן של מכבי חיפה דאז, דושאן אוהרין, הסיט את חרזי לעמדת הקשר ההתקפי, שאיתה לא הצליח חרזי להסתדר. עם סיום העונה, סיים גם את הפרק הקצר החוזר בכרמל.

בעונת 1999-2000 חתם חרזי בקבוצתו האחרונה בקריירה, הפועל תל אביב. באותם ימים, השחקן היה חלק ממהפכה גדולה במועדון מיפו, כשהמטרה הייתה "לזכות באליפות בכל מחיר". זה התחיל כשדרור קשטן, המאמן המעוטר ביותר בכדורגל שלנו, החליף את אלי כהן (השריף) בתפקיד המאמן. אבי אזולאי ופליקס חלפון, שנחשבו לסמלים בהפועל, שוחררו מהקבוצה, בעוד שצמד המגנים, אילן בכר ויגאל אנטבי הגיעו ממכבי הרצליה. בנוסף, אישטוון פישונט חזר לארץ מאיינטרכט פרנקפורט. ההונגרי שיתף פעולה עם חרזי וגם זכה איתו באליפות רק שלוש שנים לפני בבית"ר.

חזר לשתף פעולה עם חברו מהבירה. חרזי. (המוזיאון של הפועל פ"ת)

כבר במשחק הראשון, במסגרת המוקדמות ששל גביע אופ"א, כבש חרזי צמד נגד פ.צ. ירבאן. לצד שמעון גרשון, שביט אלימלך, שלום תקווה וכוכבים נוספים, רונן חרזי סיים את העונה עם 17 שערים, מלך השערים של הפועל. בפעם האחרונה שהוא סיים כמלך שערים את העונה, הוא גם זכה באליפות. והפעם? אליפות היסטורית עם הפועל תל אביב, אחרי בצורת 12 שנים. כמה ימים אחרי האליפות, התקיים לו גמר גביע המדינה, בין הפועל ת"א לבית"ר ירושלים, שנה שנייה ברציפות. המשחק, שהוא מעין דרבי אישי של חרזי, הגיע לבעיטות הכרעה אחרי 1:1 בתשעים דקות, ו-2:2 בהארכה. קשרה הקרואטי של הפועל, דיאן רצ'וניצה נגש לבעוט את הבעיטה שלו, כשאם הוא כובש, הפועל מנצחים בגמר. כאמור, זה מה שקרה, ורונן חרזי זכה לחגוג דאבל היסטורי.

אחרי אותה עונה היסטורית, חרזי נעדר מהמגרשים למשך כשנה וחצי, בעיקר בגלל הפציעה הקשה שסחב, והבוררות המתמשכת עם בורסאספור. בדצמבר 2001 שוחרר סופית מהקבוצה הטורקית, וסיכם את תנאיו בקבוצת נעוריו, הפועל רמת גן. לבסוף התברר לו שבגלל הפציעה הקשה שלו הוא אינו מסוגל לשחק יותר, והוא נאלץ לפרוש ממשחק פעיל, כשהוא בן 30 בלבד.

שיחק בנבחרת שעוד לא היה בליגה הבכירה. חרזי (הכי שמאלי, למטה). (האתר הרשמי של הפועל רמת גן)

כשחקן בנבחרת ישראל, חרזי השאיר חותם גדול אחריו. בין השנים 1992-99 שיחק בנבחרת הלאומית 53 פעמים, וכבש 23 שערים, מקום רביעי בטבלת הכובשים הכללית של הנבחרת. אחד השערים הזכורים ביותר שלו, במשחק המפורסם בצרפת, כשחרזי העלה את ישראל ליתרון 1:0, בדרך לניצחון 3:2. במסגרת טורניר מוקדמות יורו 96', רונן כבש שישה שערים, והיה למלך השערים של הקמפיין. הופעת הבכורה שלו הייתה עוד כששיחק בליגה הארצית, נגד איי פארו, באוגוסט 1992. משחקו האחרון במדים הכחולים היה ב-10 למרץ 1999, נגד נבחרת רומניה.

על תרומתו הרבה לנבחרת, קיבל חרזי גביע הוקרה מטעם ההתאחדות לכדורגל, בטקס שנערך לפני המשחק של ישראל נגד יוון ב-2011. בדצמבר האחרון, במהלך מפגש בין נבחרות הותיקים של ישראל וגרמניה, כבש חרזי צמד מרשים, כשהוא חד, מהיר ומדויק כמו שהיה בעברו. כיום חרזי מאמן במחלקות הנוער של הפועל רמת גן.

אחרי קריירה מרשימה, עם הרבה רגעים גדולים שלא ישכחו לעולם, לנו נותר להגיד רק דבר אחד, מזל טוב!.

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort