טרל פריור – תפס חזק בליגה: איך האדם שיכל להתרסק בתפקיד הקשה בליגה מינף את עצמו בכדי להמשיך לשחק בליגה הגדולה?

בעונת 2013-14 בשבוע 8 אירע מהלך סיוט בתחילת משחק עונה רגילה בין הסטילרס לריידרס: במהלך-ההתקפה הראשון של הריידרס, חור ענק במרכז המגרש גרם לריצה מטורפת של הקוורטרבק של הריידרס 93 יארדים כל הדרך אל האנדזון לטאצ׳דאון מחריד לפתוח את המשחק. המהלך שגרר להפסד של הסטילרס המאכזבים באותה שנה, ושבר את שיא המועדון בריצה הארוכה ביותר בעברה, הביא להרמת גבה לגבי השחקן. אותו שחקן הוא לא אחר מאשר – טרל פריור:

Hole In One, טרל פריור מנצל את רשלנות ההגנה של פיטסבורג במהלך הראשון של ההתקפה (USA Today)

האתלטיות שנבעה ממהלך בודד שנבע נטו מפאשלה של ההגנה עוררה בפריור מחשבה עמוקה לגבי עתידו בפוזיציה. שבוע לאחר המשחק האגדי שלו, במהלך המשחק מול הג׳ייאנטס, פריור קרע גיד בברך רגל ימין, הוא סופסל ושוחרר בסוף העונה. לאחר שקבוצתו באותה שנה שחררה אותו לשוק החופשי שבו שהה במרבית 2014-15, הועבר פריור מקבוצה לקבוצה בכדי לבחון את יכולתיו בכדי לראות אם מתאים מספיק בכדי להיות הפותח בקבוצתם. פריור הפסיד לראסל ווילסון בסיאטל, והיה לזמן קצר חלק מהסגל של קנסס סיטי צ׳יפס ואפילו סינסינטי בנגלס, ולא הצליח להוות תפקיד רב ערך בתפקידו.

הפסיד לווילסון והחמיץ את הסופרבול (Fan Sided)

אבהיר כי תפקיד הקוורטרבק, הידוע בתור התפקיד המלכותי בכל קבוצה שהיא בפוטבול בכלל, הוא התפקיד שבו הכי קשה להכנס ולהתאים על השנה הראשונה בתפקיד. בכל תפקיד הגנה או תפקיד התקפה הניזון מהקוורטרבק, ישנה אחריות פחותה מן הקוורטרבק. כמו מלצר במסעדת יוקרה, הקוורטרבק נצפה ונבדק משחק אחר משחק בקפידות רבה שלא יהרוס רגע מהמהלך אותו הוא מריץ.

לאחר אותו מסע בין קבוצות, יום לאחר שחרורו מסינסינטי, הודיע פריור כי הוא מחליף את תפקידו מקוורטרבק לווייד רסיבר.

כאשר מדברים על שחקני פוטבול שמחליפים תפקיד, בדרך כלל זה לתפקיד הדומה לתפקיד הקודם להם כגון רוני לוט, רוד וודסון וצ׳ארלס וודסון האגדיים שהיו מזגזגים בין תפקיד הקורנרבק לסייפטי. לטרל פריור היו נתונים מרשימים מספיק בכדי לקבלו כווייד רסיבר. בקומביין פריור רץ את ה40 יארד ב4.38 שניות, זמן מדהים בשביל קוורטרבק ולא רע בכלל בשביל רסיבר. קליבלנד בראונס לקחו אותו, שהרי הם מחפשים קוורטרבק כבר לנצח, ומחפשים רסיבר שיחליף את ג׳וש גורדון המושעה. בשנתו הראשונה של פריור בקליבלנד, תפס מסירה אחת בלבד ל42 יארד נגד הסטילרס שהפעם ראו אותו בצידי המגרש ולא במרכזה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
קשה באימונים קל בקרב, פריור במחנה האימונים מתאמן לקראת שנת הפריצה שלו (CBS Cleveland)

לרסיברים בדרך כלל, אחרי עונות של 15 תפיסות או מעט יארדים – מעיפים את השחקן ונותנים לו לנוע בשוק החופשי. אך כשמדובר בקליבלנד, ידוע שבית החרושת הזאת לייאוש תביא לשחקנים גדולים את הבמה הראויה להם. כך טרל פריור בן ה27 עשה השנה בכדי לפרוץ את גבולותיו ולחדור בשקט ובשלווה אל רשימת הגדולים של השנה. הוא לא עשה רעש כמו קולין קאפרניק בכל פעם שגירד לו האף, או לא ניסה לעשות עצמו ערני מול המדיה כמו רקס רייאן בשביל להראות רצינות, אלא נטו כוח רצון עצום בכדי לשפר את מצבו כשחקן פוטבול שאוהב את המשחק.

השנה, התפרצותו של טרל פריור עוד החלה במוקדמות העונה, מסירה אחר מסירה הוא לא הראה סימן היכר אחד לרפואה שהוא אי פעם ידע לזרוק את הכדור ולא לתפוס. תוך כדי העונה, הוא ספג ביקורות לא נעימות מיריבו בבית: הקורנרבק של הבנגלס – אדם ״פקמן״ ג׳ונס, שאמר עליו שהוא ״פח״. ואכן במשחקים מולו הוא לא הביא מספרים מרשימים למדי. אבל פריור שספג ביקורות וסירובים קשים מזה, ידע כי זו ההזדמנות שלו להוכיח מה הוא באמת – אדם מאופק, עניו, ובעל כח רצון רב מאוד. בשבוע הראשון של העונה הוא כבר עבר את הסטיסטיקות של העונה הקודמת עם 68 יארדים באותו משחק. בשבוע 3 מול מיאמי, הביא פריור משחק שיא שלו בו תפס 8 מסירות ל144 יארדים וטאצ׳דאון בריצה. בסוף העונה, פריור היה מדורג במקום ה22 בכמות יארדים עם 1007 (יותר מדישון ג׳קסון, דיאנדרה הופקינס, דז ברייאנט, ובראנדון מארשל: רסיברים שכל חייהם היו דוגלים בתפקיד), ואפילו לא איבוד כדור אחד כרסיבר, כל זה למרות אי היכולת של הקבוצה שלו לנצח.

משאיר חותמת (The Sports Daily)

לא הרבה אנשים יהללו את מה שעשה פריור במהלך השנתיים הסוערות שהיו לו, אבל הוא סיפור הסינדרלה האמיתי של השנה. את פרס שחקן הקאמבק של השנה הייתי נותן לו רק כי את הטרנספורמציה הוא ביצע באופן עצמאי ואיכותי. ג׳ורדי נלסון שזכה בפרס קיבל את המסירות מאהרון רודג׳רס שהוא מהטובים בליגה בלמצוא רסיבר פתוח גם אם הוא לא פתוח. אבל בהשוואה למה שהיה מסביב לפריור בקליבלנד הראויה לשמצה, פריור יוצא הקאמבק המשמעותי יותר.

פריור, למד מהמומחים בפגרה וכמו כמעט כל יוצאי הבראונס בליגה (כגון טי ג׳יי וורד, אלכס מאק, ביל בליצ׳ק ואחרים רבים), עשה עונת שיא וברח לקבוצה אחרת. וושינגטון רדסקינס חתמו איתו על דיל לשנה שייכניס לו 6 מיליון דולר עם 3 מיליון דולר מובטחים. פריור יכפיל בין 2 ל3 פעמים את הסכום שאותו הרוויח במהלך הארבע שנים לפני כן רק מאותו דיל.

נמלטים בעונה חדשה, פריור בורח מהר מזוועות קליבלנד וחותם בוושינגטון רדסקינס לשנה אחת  (האתר הרשמי של הוושינגטון רדסקינס)

את שנה הבאה יצטרך טרל פריור לקחת ברצינות רבה, שכן הוא ממלא את החסר לאחר עזיבתם של דישון ג׳קסון ופיר גרסון. לצידו יעמדו הרסיבר ג׳יימיסון קראודר המפתיע וג׳ורדן ריד הטייט אנד הדינאמי של הרדסקינס.

לאוהדי הרדסקינס המודאגים למקרה בו הקוורטרבק שלהם קירק קאזינס יעזוב, דאג פריור להרגיע ולהסביר כי הוא התאים עצמו במהלך העונה בקליבלנד ל6 קוורטרבקים שונים לגמרי ועדיין שיחק אותה.

נאחל בהצלחה לטרל פריור בהמשך הדרך!

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Comments (1)

  1. גליס ימלך . הכתבות שלך תמיד נוגעות בנושאים הכי מעניינים בפוטבול! הקריאה שווה כל רגע !!

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort