יוסטון, נפתרה הבעיה!

מתפיסות בלתי אפשריות עד הכנסת טאצ׳דאונים ב-3 דרכים שונות, אלו הם הביצועים החזקים ביותר בפלייאוף 2016-17 :
פלייאוף גדוש ב11 משחקים מותחים ומרתקים אחת אחת הסתיים לו לצערינו, אך את הטעם המתוק שהשאירו אחריו מתמללי המהלכים הגדולים בליגה עדיין אפשר לחוש על קצה השפתיים, פלייאוף עם סופרסטארים התקפיים עצומים בראשי התקצירים ובסרטוני מהלכי המשחקים.
בסופה של העונה, הקבוצה הדומיננטית ביותר בעשור האחרון – הניו-אינגלנד פאטריוטס, לקחה את האליפות בדרך הכי לא צפויה. לקבוצה זו ול11 הקבוצות האחרות בפלייאוף זה היו עשרות שחקנים שלקחו צעד קדימה על מנת לעשות הכל כדי לשחק בגמר ביוסטון, טקסס.
להלן הטופ 10 ביצועים החזקים של הפלייאוף:
10 (תיקו). ראנדל קוב (Randall Cobb), רסיבר, גרין ביי פאקרס – שלב הWild Card:
גרין ביי נכנסו לפלייאוף חמים אש, ומשחקם הראשון בפלייאוף הייתה משימה לא פשוטה: ניו-יורק ג׳ייאנטס שבנוסף להתקפה המסחררת בראשות אשף הקנסות של הליגה ״אודל בקהאם ג׳וניור״, בנתה חוליית קורנרים מהטובות בליגה. למזלו הרב של קוב, בתחילת המשחק דומיניק רוג׳רס קרומארטי נפצע לשארית המשחק, ודבר זה אפשר לקורנרים בעלי פחות נסיון בפלייאוף לשמור עליו. קוב רוב השנה עמד מאחורי צילו של ג׳ורדי נלסון, החליט להראות פרצוף שונה בפתיחת הפלייאוף.
קוב תפס 5 מסירות ל116 יארדים כש3 מהמסירות היו לטאצ׳דאון. קוב קיבל את המתנה שאהרון רודג׳רס, הקוורטרבק שלו, יודע להעניק בצורה הכי טובה בכל הליגה: מסירת הייל מרי לסיום המחצית. השמירה הרעועה על קוב וחבריו, אפשרה לו לנתב את דרכו לאנדזון בצורה הכי קלה.
 
10 (תיקו). כריס הוגן (Chris Hogan), רסיבר, ניו אינגלנד פאטריוטס – גמר חלוקת הAFC:
בשנה שעברה כאשר הפאטס החתימו את הוגן, לא שברו צלחות או פתחו בחגיגות. ביל בליצ׳ק, המאמן הדגול של הפאטס, ראה בשחקן החופשי שלא נבחר בדראפט את הפוטנציאל, מה שארבעה קבוצות לא ראו וזרקו בזו אחר זו. הגנת הפיטסבורג סטילרס, אחת המועמדות הגדולות השנה להעפיל לסופרבול, נתנה לשחקן לנוע חופשי במרחב העמוק ושכחה שהוא השחקן ה11 על המגרש. אותם טעויות גרמו להוגן לתפוס 9 זריקות מבריידי ל180 יארדים ו2 טאצ׳דאונים מביכים במיוחד, בעיקר אחרי של-2 הקבוצות הקודמות שפיטסבורג רמסה בדרך לגמר החלוקה היה קשה מאוד להיות פנויים באנדזון של וילון הפלדה (Steel Curtain).
כריס הוגן קבע במשחק זה שיא אישי ביארדים וטאצ׳דאונים למשחק, והוא והפאטס העפילו לסופרבול.
9. דיון לואיס (Dion Lewis), ראנינגבק, ניו אינגלנד פאטריוטס – שלב הDivisional:
פאטס היו הפייבוריטים לנצח את יוסטון טקסנס שהתחרו מולם בשלב זה, ואף ניצחו אותם בסופו של יום. הדרך הייתה קשה לפאטס מול ההגנה המדורגת ראשונה בסטטיסטיקת ״הגנה כללית״. כמות היארדים שצבר לואיס לא הייתה מרשימה כמו הטאצ׳דאונים שהכניס: בתחילת הדרייב הראשון הוא קיבל מסירת טאצ׳דאון של 13 יארדים. בסופו של הרבע הראשון, לאחר פילד גול של יוסטון, לואיס החזיר בעיטה ל98 יארדים כל הדרך לטאצ׳דאון שני. ובתחילת הרבע האחרון, לואיס נכנס לאנדזון בפעם השלישית בריצת יארד אחד בלבד. היארד הזה היה משמעותי יותר מהרבה יארדים אחרים, שהרי יארד זה הפך את לואיס לשחקן היחיד בהיסטוריה שהכניס בפלייאוף טאצ׳דאון ב3 דרכים שונות במשחק אחד*.
*טייריק היל ביצע דבר זה אף הוא השנה, רק שעשה זאת בעונה הרגילה.
8. רוברט אלפורד (Robert Alford), קורנרבק, אטלנטה פאלקונס – הסופרבול:
לקראת גמר הסופרבול, היו הימורים על מי תהיה הקבוצה המנצחת, הMVP של הסופרבול, ואפילו על צבע השיער של ליידי גאגא בהופעת המחצית. בסופרבול 44 כאשר פייטון מאנינג בהפסד הנורא שלו לסיינטס, זרק את החטיפה לטאצ׳דאון הפנומנלית של טרייסי פורטר שהכריע את המשחק. כמו שלא הימרו על פייטון שיעשו לו זאת, כך אף אחד לא הימר על שיעשו זאת לבריידי. רוברט אלפורד, שחקן שסיים עונה רביעית בלבד בליגה, קרא את המהלך של בריידי והחזיר את הכדור כל הדרך 82 יארד אל האנדזון השני והעלה את אטלנטה בעוד 7 נקודות. מלבד מהלך עוצר נשימה זה, אלפורד תפס כדור חופשי ששיחרר דיון ג׳ונס, ליינבאקר שנה ראשונה מLSU. מהלכים אלו הבליטו אותו מאוד בהגנת אטלנטה הצעירה והדינאמית.
7. ג׳יימס ווייט (James White), ראנינגבק, ניו אינגלנד פאטריוטס – סופרבול:
לאחר הזכייה המטורפת של הפאטס בסופרבול, אמר הקוורטרבק טום בריידי שהוא לא היה ראוי יותר מג׳יימס ווייט לקבל את פרס הMVP של הסופרבול. הסטטיסטיקות מדברות בעד עצמן: ווייט קבע שני שיאי סופרבול: שיא תפיסות (14 תפיסות) ל110 יארדים וט״ד אחד (ועשה זאת כראנינגבק שזה בכלל מרשים), ושהכניס 20 נקודות בסופרבול אחד. אחד מההבקעות שלו הייתה ט״ד הניצחון שהתבצעה בהארכה הראשונה אי פעם בהיסטוריית הליגה. ווייט שנגע בכדור בערך 5 פעמים בשני השלבים שקדמו לשלב זה, נגע כ20 פעם בכדור במשחק הכי חשוב כל העונה.
 
6. אנטוניו בראון (Antonio Brown), רסיבר, פיטסבורג סטילרס – שלב הWild Card:
בראון החליט לקרוע את המיאמי דולפינס כבר על הרבע הראשון של שלב הWild Card. הוא קיבל מבן רות׳ליסברגר מסירות מדויקות כשהוא היה פנוי, ובראון עשה את שאר העבודה, לרוץ כל הדרך לאנדזון פעמיים ל2 ט״דים כבר ברבע הראשון. בראון בשארית המשחק פחות עבד קשה, כי הסטילרס הובילו לאורך כל המשחק וניצחו את מיאמי. בראון עבר את רנדי מוס ונהיה השחקן עם הכי הרבה יארדי תפיסה ברבע אחד אי פעם. מלבד זאת הוא הצטרף אליו אל וויין מילינר וריקי סנדרס בתור השחקנים היחידים עם 2 מהלכי 50+ יארדים במשחק פלייאוף אחד.
5. אהרון רודג׳רס (Aaron Rodgers), קוורטרבק, גרין ביי פאקרס – שלבי הWild Card והDivisional:
לאחר התחלה מזעזעת לעונה עם מאזן 4-6, רודג׳רס האופטימי אמר שהוא מאמין שהוא יכול ל״run the table״, או יותר נכון – לעקוץ ולהפתיע עם 6 נצחונות ברצף אל תוך הפלייאוף. רודג׳רס ביצע כל זאת בלי ראנינגבק טוב כשיר לשחק ועם הגנה so called רכה כמשי. רודג׳רס במהלך 2 משחקים גרם לארה״ב כולה להדהם מהמופע יחיד שביצע.
במשחק הראשון מול ניו יורק ג׳ייאנטס: 25/40 מסירות ל362 יארדים ו4 ט״דים. ביצוע זה כלל אומנות קשה לביצוע של מציאת זמן מאחורי קו ההתקפה בכדי למסור לדוונטה אדמס, מסירת הייל מרי לאנדזון אל ראנדל קוב, דבר שצולח לרוב אצל רודג׳רס, ומלחמת הטשה מתסכלת על ההגנה הביזארית שיצאה מיואשת כבר לאחר המחצית הראשונה.
ובשני מול דאלאס קאובויס, מובילי חלוקת הNFC לעונה, רודג׳רס שיחק משחק צמוד מאוד מול השלישיה הדינאמית של דאלאס הראוי לשבח: דז ברייאנט הביא שואו, זיק אליוט המשיך להוכיח שהוא אמית סמית׳ 2, ודק פרסקוט שלא נתן לרודג׳רס לנוח. אבל רודג׳רס עשה מהלך עצום בדקות האחרונות בכדי להביא את גרין ביי העפכפכה למצב בו אפשר להכניס פילד גול: מסירה מדוייקת לטייט אנד ג׳ארד קוק. לאחר מכן מייסון קרוסבי הבועט הכניס את הכדור לשער הצהוב והביא את גרין ביי לגמר חלוקת הNFC. אין זה גרין ביי פאקרס, אלא גרין ביי רודג׳רס.
 
4. חוליו ג׳ונס (Julio Jones), רסיבר, אטלנטה פאלקונס – גמר חלוקת הNFC:
חוליו היה משוויץ לאורך כל העונה על כך שאין קורנרבק שיכול לשמור עליו אחד על אחד, הוא הוכיח זאת לפני המשחק המדובר מול הקורנר המלחיץ ריצ׳ארד שרמן. חוליו בא לעשות עבודה ולתפוס את כל מה שנזרק לעברו, גם אם זה לא נראה בר תפיסה. ההתעללות אותה ביצע להגנה הso called רכה של הפאקרס הייתה בלתי אנושית. 9 תפיסות ל180 יארד ו2 ט״דים. היה נראה שקל מאוד לחוליו להיות פתוח, שכן רוב התפיסות שלו היו כאשר השחקן ששמר עליו היה מאחוריו, וזה דבר גדול מאוד לאדם בגודלו (1.88 מטר) לבצע. חוליו במהלך שאר המשחקים הביא למהלכים אדירים שנראים מבויימים עד גאונות. אין ספק שמדובר בשחקן שמתקרב בצעדי ענק לכיוון היכל התהילה, על אף העובדה שהוא לא זכה השנה בסופרבול.
3. לביון בל (Le'Veon Bell), ראנינגבק, פיטסבורג סטילרס – שלב הWild Card והDivisional:
אלו היו שני המשחקים הראשונים של בל בפלייאוף אי פעם: מול מיאמי דולפינס, לביון קיבל את הכדור הרבה לאחר המהלכים המהירים של שותפו בקבוצה אנטוניו בראון שהוזכר לעיל. לביון הגיע סה״כ ל174 יארדים שמתוכם 167 בריצה עם 2 ט״ד ריצה. עם זאת קבע שיא מועדון חדש ליארדי ריצה למשחק במשחק הפלייאוף הראשון שלו אי פעם, ועבר את פראנקו האריס האגדי שקבע 158 בלבד בסופרבול 9 ב1975. שבוע אחר כך מול הקנסס סיטי צ׳יפס, שבר את השיא מחדש עם 170 יארדים. רק משתי המשחקים האלה, לביון בל ממוקם ראשון ביארדים בפלייאוף הנוכחי, והמקום השני שאחריו נמצא 162 יארדים מאחוריו.
 
2. מאט רייאן (Matt Ryan), קוורטרבק, אטלנטה פאלקונס – מהDivisional עד הסופרבול:
מאט רייאן זכה בתואר הMVP של העונה הסדירה יום לפני הסופרבול, והגיע לו, גם בפלייאוף הוא שיחק ברמה מטורפת: קיבל 135.3 בק״ב רייטינג, השלים 71.4% מהמסירות ל1014 יארדים, 9 ט״דים, והכי חשוב: לא חטפו לו בכלל. המסירות לחוליו מעל הקורנרים היו כמו הדרך של מארדונה למצוא זווית נכונה בשער בכדי שהשוער לא יהדוף. דיוקים הזויים מכל צידי הכדור, הרבה בעזרת חוליית הרנינגבקים שלו דבונטה פרימן וטבין קולמן, שדאגו לקבל ממנו 2 ט״דים בכל משחק פליאוף. את ההתקפה הזו היה הכי קשה להביס, וזה הרבה בזכות רייאן.
1. טום בריידי (Tom Brady), קוורטרבק, ניו אינגלנד – סופרבול:
במצב שבו בריידי והפאטס הגיעו באמצע הרבע השלישי, היה קל לכולנו לסגור את המנגלים, לכבות את הטלוויזיה ולחזור לישון עד 11 בבוקר. אלא שבריידי לא מכיר דבר כזה שנקרא יאוש. משימתו במשך השליש משחק שנותר לו הייתה להכניס 25 נקודות ולמשוך הארכה. בריידי לא היה מושלם בכל זריקה, אבל המהלכים התערמו והצטברו כולל תפיסת המשחק של אדלמן, ובריידי לאט ובזהירות הצליח בכל דרייב נתון להביא לעוד ט״ד ועוד השלמה ל2 נקודות. יחד עם המון מזל מטעויות של אטלנטה באיבוד הכדורים והחלטת המהלכים, בריידי הצליח להוביל לשיוויון בסוף 60 דקות. בהארכה הט״ד הראשון מנצח, ובריידי קיבל את ההזדמנות קודם, ופשוט לא החמיץ את ההזדמנות לנצח את המשחק כאשר הMVP רייאן לא מסוגל לעשות דבר בכדי למנוע ניצחון. בריידי באותו לילה נהפך לקוורטרבק בעל הכי הרבה אליפויות בכל הזמנים (5) וכך גם מאמנו.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית