בלמי זעזועים – הכל תלוי בבחירה של בכר

הפועל באר שבע הגאה יוצאת הערב (22:05) למשחק החוץ מול סאות'המפטון, ומלווה אותה האופטימיות והתקווה של מדינה שלמה. הקבוצה שהיא זן חדש בכדורגל הישראלי תגיע למשחק הזה חדורת מוטיבציה ואמונה עצמית, ובצדק. בליגה היא מככבת ונכון לרגע זה הסיכוי שלה לאליפות נראה קרוב ל-100%,  כשבאירופה היא עושה הישג חסר תקדים במה שמתפתחת להיות העונה הגדולה בהיסטוריה של המועדון האדום. ועם זאת, בכר וקבוצתו כבר עשו מעל ומעבר לציפיות ואף לחלומות הכי ורודים. ולכן יש לה יתרון אחד – לא משנה מה תהיה התוצאה הערב, באר שבע כבר עשתה את שלה. וזה כלל לא אומר שהיא לא תרצה להמשיך את החלום מעבר לשלב הבתים.

האלופה הישראלית יכולה לשאוב מהיכולת וההישגים שלה העונה לקראת מפגש מול קבוצת הפרמייר ליג הקשוחה שניצחה העונה את ארסנל. הפועל באר שבע לא ירדה ברמתה משום יריבה, למעט ספארטה פראג, והראתה מסוגלות גבוהה מול קבוצות איכותיות ממנה. הדאבל על אינטר הוא הישג חסר תקדים בכדורגל שלנו. גם במסע הקסם של הפועל תל אביב לא פגשו האדומים ביריבה ברמה של אינטר עד שלב רבע הגמר, ואז הפסידו בסן סירו. צ'לסי לא הייתה אותה צ'לסי בעידן אברמוביץ', וגם אותה לא ניצחה חבורתו של דרור קשטן בחוץ. ולגבי במשחקים מול יונייטד של מכבי חיפה, זה לא היה דומה בכלל. יונייטד פרקה את חיפה באולד טראפורד, והביאה את השוער השלישי למשחק חסר החשיבות ב-GSP בקפריסין. אף קבוצה ישראלית לא הגיעה לבית של אלופת איטליה 18 פעמים ואלופת אירופה 3 פעמים וניצחה אותה בכל מישור של כדורגל, ואף קבוצה ישראלית גם לא חזרה בבית מפיגור 2-0 לניצחון 3-2 על קבוצה בדרג האירופי הראשון. כאמור הדאבל הזה, בזכותו באר שבע הייתה עוברת את אינטר בשיטת נוקאאוט, הוא חסר תקדים, על כל המשתמע מכך.

גם מסע הקסם של הפועל תל אביב בתחילת שנות ה-2000 לא כלל דאבל מרשים על יריבה מהדרג הראשון באירופה (האתר הרשמי, הפועל ת"א)
גם מסע הקסם של הפועל תל אביב בתחילת שנות ה-2000 לא כלל דאבל מרשים על יריבה מהדרג הראשון באירופה (האתר הרשמי, הפועל ת"א)

אם כן, היא לא רק יכולה, היא אפילו קצת צריכה לעשות משהו מיוחד הערב. על אף שיסלחו לה גם אם לא. השאלה הגדולה היא איך יחליט בכר להיערך למשחק הערב באצטדיון סנט מארי, כי המאמן הצעיר הוכיח עד כה, ולא בצדק, שהוא מעדיף שיטה של שלושה בלמים מול יריבות באירופה. אמנם מול אולימפיאקוס בחוץ השיטה הזו עבדה. אבל כשבוחנים את התוצאות לאורך זמן, נראה כי הדי אן איי של הקבוצה מוכיח כי שלישייה חזקה במרכז השדה היא השיטה הכי טובה עבורה. במשחק הגומלין מול אולימפיאקוס כנראה שבכר הבין כי השד לא כל כך נורא, ופתח במערך של 4-5-1, המערך הטבעי של האלופה. הוא ניצח את המשחק, ובאר שבע שלטה בו ללא עוררין. במשחק הראשון נגד אינטר, באר שבע שיחקה עם 3 בלמים, אבל ההצלחה הגדולה שלה באה מהעובדה שאינטר הייתה זחוחה, לא מוכנה וכן שוואקמה הרבה לעזור במרכז השדה.

אבל ההימור הזה נכשל בגדול במשחקים אחרים. באר שבע הפסידה 3-0 במחצית מול סלטיק בחוץ במשחק עם שלושה בלמים. אחרי התאמות של בכר במרכז השדה וויתור על בלם אחד, באר שבע הרגילה שלו מנצחת 2-1 בסלטיק פארק. אותו הדבר קרה גם במשחק הגומלין. באר שבע פתחה עם חמישייה בקישור, שכללה את אובידיו הובאן, ג'ון הוגו ומהראן ראדי. באר שבע ניצחה די בקלות 2-0 והייתה קרובה מרחק שער בודד מלהדיח את היריבה העדיפה ולהעפיל על חשבון הסקוטים לליגת האלופות. גם נגד אינטר משחק שלושת הבלמים נכשל. באר שבע הייתה בפיגור 2 אחרי פחות מ-25 דקות. אלא שבכר הגיב מהר מאוד והוציא בלם עבור ראדי עוד במחצית הראשונה. ושוב, באר שבע עם שלושה בלמים מפסידה לאינטר 2-0, אך באר שבע של שלושה קשרי מרכז שדה מנצחת אותה 3-0.

הפועל באר שבע מנצחת את אינטר בסן סירו. אז שיטת שלושת הבלמים עבדה. האם בכר יבחר היום בשלישייה במרכז השדה? (רויטרס)
הפועל באר שבע מנצחת את אינטר בסן סירו. אז שיטת שלושת הבלמים עבדה. האם בכר יבחר היום בשלישייה במרכז השדה? (רויטרס)

אין ספק, זהו המשחק הכי קשה של בכר עד היום. מול יריבה אנגלית עדיפה במגרש חוץ קשה, שידרוש משחקניו תעצומות נפש וגוף גדולות מאוד. סאות'המפטון סיימה שישית בעונה שעברה באנגליה, והיא יותר חכמה, מהירה ומנוסה מהפועל באר שבע. עכשיו, במשחק על מאני טיים אמתי בו הקבוצה שלו חייבת ליזום, יצטרך בכר לחשוב עם הוא רוצה סיכוי ממשי להוציא תיקו עם שערים או יותר בעזרת השיטה הטבעית של 4-5-1, או שהוא מתכוון לנסות שוב לעצור את המכונה האנגלית בעזרת מתכון מקומי של בלמי זעזועים.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort