מולטי טאולנט

אחד הסיפורים הגדולים ללא ספק של היורו הגיע כבר במשחק הפתיחה בין אלבניה לשוויץ שלראשונה ביורו (במונדיאל זה קרה עם האחים בואטנג) שני אחים שיחקו אחד נגד השני באותו משחק בנבחרות שונות מהצד האלבני טאולנט ומהצד השוויצרי גרניט האח הקטן אבל הכוכב מביניהם.

יקיר הקהל של באזל(bio.com)
יקיר הקהל של באזל (bio)

הסיבה להיפרדותם בשתי נבחרות שונות נעוצה בהוריהם שהיגרו מאלבניה לשוויץ (והמוצא הוא בכלל מקוסובו) עוד לפני בכלל שהילדים נולדו, בעוד טאולנט הלך לאלבניה (בהמלצה של אחיו גרניט שאמר לו שאין סיכוי שהוא יקבל הזדמנויות בנבחרת שוויץ) גרניט טען שאין לו קשר כל כך לאלבניה והוא שוויצרי גאה וגדל כילד שוויצרי לכל דבר (בנוסף בראיונות שנערכו בצעירותו טען גרניט שהוא אפילו לא קיבל הצעה לשחק באלבניה והם לא היו מעוניינים בשירותיו).

עוד נקודה מעניינת באותו משחק שבסגל שוויץ היו לא פחות מ7 שחקנים ממוצא אלבני שהמפורסמים שביניהם הם שאקירי, בהראמי ומחמדי החלוץ, ובנבחרת אלבניה היו בסגל 9 שחקנים שנולדו בשוויץ שהמפורסמים ביותר הם גאשי, אבראשי ואייטי (בסופו של דבר שיחקו 6 לכל צד).
במשחק הטעון של האחים ביורו- טאולנט פגש את גרניט ונתן משחק בינוני למדי בעוד אימו צופה מהיציע עם חולצה של שתי המדינות עם קושי רגשי ולאומי אבל עם גאווה גדולה, טאולנט היה בעייתי כהרגלו ולא אהב את החילוף שלו וזרק את בקבוק המים אל הדשא בחילוף בתור אקט של מחאה, בסופו של דבר שוויץ גברה 1-0 על אלבניה שהפתיעה ביכולת.

Switzerland's midfielder Granit Xhaka (R) challenges his brother Albania's midfielder Taulant Xhaka (L) during the Euro 2016 group A football match between Albania and Switzerland the Bollaert-Delelis Stadium in Lens on June 11, 2016. / AFP / FRANCOIS LO PRESTI (Photo credit should read FRANCOIS LO PRESTI/AFP/Getty Images)
במשחק הנבחרת המפורסם נגד אחיו גרניט (metro)

אגב השניים כבר שיחקו לא פעם אחד נגד השני – זה קרה בפעם הראשונה כאשר באזל השאילו את טאולנט לגראסהופרס.
ובפעם האחרונה שהאחים נפגשו שוב זה היה במשחק ליגת האלופות בין באזל לארסנל שבה ידה של ארסנל הייתה על העליונה עם משחק מצויין של גרניט בדרך לניצחון 2-0, טאולנט לעומת זאת הוצב בתפקיד הבלם השלישי במערך המפתיע שלא עבד לבאזל, באותו משחק אגב אמא ואבא הצהירו שהם בעד באזל ותומכים בטאולנט.

טאולנט מוכר בוודאי לאוהדי מכבי תל אביב שפגשו אותו כבר כל כך הרבה פעמים שנמאס להם ממנו כאשר שיחק במדי באזל, הוא נחשב לשחקן חם מזג וקשוח ומרבה לכסח ולקבל צהובים ואדומים ודי מזכיר את חאלד חלאיילה במשחק שלו רק שבניגוד לחלאיילה הוא יותר מגוון והוא יכול לשחק כמגן (כמו ששיחק אצל פאולו סוזה) בעיקר בצד ימין וגם כקשר אחורי "שובר רגליים".

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

טאולנט נחשב לשחקן מאוד אהוב על האוהדים והוא מכונה "גאטוסו האלבני" והוא נחשב שחקן שמקריב בשביל המועדון, בעוד כל הכוכבים של המועדון מתקופת סוזה עזבו רק הוא הכוכב היחיד שנשאר אצלם, למרות שפאולו סוזה כבר סיכם איתו על מעבר לפיורנטינה אבל המהלך לא יצא לפועל משום מה.

הופעת הבכורה של טאולנט בנבחרת הייתה היסטורית והיסטרית והוא כיכב בניצחון הסנסציוני של אלבניה על פורטוגל, ועוד משחק שבו עלה ג'אקה לכותרות היה משחק המריבה המפורסם עם סרביה שם היה אחד השחקנים האלימים והבעייתיים. עוד מקרה זכור ממנו הוא ההרחקה שלו מ4 משחקים בשל הצדעה שלו שנראתה כמועל יד למרות הכחשתו הגורפת של האיש.

ההצדעה המפורסמת והמפוקפקת(blick.ch)
ההצדעה המפורסמת והמפוקפקת (blick)

שאקה נחשב כגורף תארים ויש באמתחתו  כבר 4 אליפויות שוויץ אבל מזגו החם מזג מונע ממנו לקבל הצעות מיוחדות מקבוצות שונות והוא חתום בבאזל לעוד שנתיים ולמרות שהוא נותן יכולת מצוינת השנה ומשחק בה בעיקר בקישור האחורי ונבחר לנבחרת העונה של הליגה השוויצרית בעונה שעברה, ושיחק טוב מאוד בליגה האירופית והצעות קטנות היו עליו מצידם של פרנקפורט וברמן אבל כרגע לא נראה שיעזוב והוא אמר לאחרונה שמבחינתו להישאר בבאזל עוד חמש שנים וכסף זה לא השיקול שלו לעזוב.
בלא מעט ראיונות נשאל על אחיו הצעיר גרניט ואמר בפשטות: "אני לא מקנא באח שלי, אני גאה בו".

בנבחרת אלבניה יש באמתחתו 17 הופעות ללא כיבוש אף שער עד כה והוא משחק לפעמים כמגן ולפעמים כקשר אחורי אבל הסיפור הגדול מבחינתו היא ההצהרה המעניינת שלו שהוא מעוניין לייצג את הנבחרת של הוריו-קוסובו ולסגור מעגל שורשי מלא.

לקראת המשחק מול ישראל נראה שהוא יוצב בקישור האחורי וינסה לעצור את ההתקפות הישראליות בעיקר מהאגפים שם נעוצה היכולת ההתקפית של ישראל, אלבניה אומנם נחשבת נגד ישראל פייבוריטית בביתה אבל היא נותנת הרבה מאוד כבוד לישראל בכלי התקשורת המקומיים
יכולת טובה של שאקה במדי הנבחרת ובהמשך שלב הבתים בבאזל ומעבר לאירופה והוא יוכל להסיר את תווית "האח הפחות מוצלח של גרניט".

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית