!BBC? MSN? CFM

טריו ההתקפה של ליברפול מתגבש להיות אחד מהקטלניים באירופה,אז מה גורם לנתונים המדהימים של קוטניו פירמינו ומאנה והאם יש להם את היכולת להוביל את הקבוצה ממרסייסד עד הסוף?

CFMׁ(הדף הרשמי של ליברפול)
CFMׁ (דף הפייסבוק הרשמי של ליברפול)

"קלופ לא רק לא יותר טוב מרודג'רס, הוא אפילו פחות טוב ממנו"- כך התבטא אוהד ליברפול בראיון לאחר התיקו נגד טוטנהאם בחוץ שהגיע אחרי הפסד חוץ מביך לברנלי, "פירמינו לא יכול להיות חלוץ", "על כל משחק בו קוטניו טוב יש שלושה משחקים שהוא חלש", "מילנר לא מסוגל להיות מגן שמאל והנדרסון לא מיועד להיות קשר אחורי ובטח שלא הקפטן"- אלה היו רק חלק מהאמירות שהוא אמר באותו ראיון, כמה שהוא טעה.

שמח באימוני ליברפול(הדף הרשמי של ליברפול)
שמח באימוני ליברפול (דף הפייסבוק הרשמי של ליברפול)

הקונצרט האחרון של הרדס בבית נגד ווטפורד הוא אולי המשחק בו הציגה ליברפול את היכולת הטובה ביותר שלה מאז שיורגן קלופ הגיע למועדון באוקטובר 2015, המשחק הזה הציג את כל השיפורים שעשה המאמן הגרמני בקבוצה לאחרונה כשבכותרות כיכבו בעיקר שלישיית ההתקפה- פיליפה קוטיניו, רוברטו פירמינו וסאדיו מאנה.
כל אחד מבין השלושה הללו עבר שינוי כזה או אחר מאז שהתחיל לעבוד תחת קלופ, פיליפה קוטיניו הברזילאי הבינלאומי הוצב בעמדת הכנף השמאלית דבר שלא קרה באופן קבוע בתקופתו של ברנדן רודג'רס, רוברטו פירמינו (חברו לנבחרת של קוטיניו) הוצב לראשונה בקריירה כחלוץ אמיתי והחדש מבין השלושה-סאדיו מאנה הסנגלי שהוא לא הראשון לעבור לליברפול מסאות'הפטון, היה לרכש היקר ביותר של "הנורמאלי".
כבר במחזור הראשון של העונה השלושה הציגו ניצוצות, קוטיניו כבש צמד שכלל בעיטה חופשית מדהימה שהחזירה את ליברפול למשחק רגע לפני השריקה למחצית, מאנה השלים מהלך סולו מדהים בבעיטה אדירה לחיבורים של צ'ך ופירמינו שעוד לא התרגל לעמדתו החדשה הסתפק בתרומה נהדרת למשחק ההתקפה.
במחזור הבא מאנה חסר לליברפול והיא הובכה בהפסד 2-0 לברנלי, שבוע לאחר מכן הקבוצה לא ניצלה מצבים וסיימה ב1-1 בוויט הארט ליין-המשחק שכאמור היווה את בואן של הביקורות שהרבו להגיע ומכל הכיוונים, אך כנראה שהמבקרים האלו כרגע נעלמו, כי מאז התיקו ההוא שיחקה ליברפול 8 משחקים מתוכם ניצחה 7 וסיימה אחד בתיקו, מאזן מדהים לכל הדעות.

פירמינו וקוטיניו-שמח גם במשחקי המרסייסד(הדף הרשמי של ליברפול)
פירמינו וקוטיניו-שמח גם במשחקי המרסייסדרס (דף הפייסבוק הרשמי של ליברפול)

אך זה לא נגמר כאן, ב8 משחקים אלו ליברפול כבשה 25 שערים בממוצע של יותר מ3 שערים למשחק וגם כשמכלילים את שלושת המשחקים הראשונים נראה נתון כמעט זהה, ואם בסטטיסטיקה עסקנו, ליברפול היא הקבוצה שכבשה הכי הרבה שערים ממצבים נייחים ב5 הליגות הבכירות באירופה, נתון מרשים בהתחשב בכך שאף שחקן מהCFM לא נחשב לשחקן גבוה, הרדס כבשו שישה שערים במשחק בית דבר שלא קרה מאז 2009, תחת קלופ ליברפול הצליחה לכבוש 4 שערים ומעלה ב15 משחקים שונים, במשחק נגד ווטפורד היא בעטה למסגרת 17 פעמים, שיא פרמיירליג (מאז שהתחילה המדידה), כל זאת בנוסף לכדורגל סוחף ויפה לעין שמציגה הקבוצה או כפי שקלופ מכנה אותו-"רוק כבד".

מאנה וקוטיניו-ליברפול "עפים" על המגרש(הדף הרשמי של ליברפול)
מאנה וקוטיניו-ליברפול "עפים" על המגרש (דף הפייסבוק הרשמי של ליברפול)

גם כשבוחנים את הישגיהם של הטריו ההתקפי יש הרבה סיבות להתרשם: קוטיניו מביא תפוקה רבה בעמדת הקשר ההתקפי השמאלי עם 5 שערים ו5 בישולים ב11 משחקים בהם שותף, סאדיו מאנה השתלב במהירות מפחידה בשיטת המשחק של יורגן ועד כה כבש 6 שערים ובישל 2 נוספים ורוברטו פירמינו שרק העונה התחיל לשחק באופן קבוע כחלוץ כבר כבש 5 פעמים ובישל עוד 3 שערים לחבריו לקבוצה, עוד דבר שעוזר לשלישייה הזו זה אפס אגו, זה מתבטא במשחק עצמו בפרגונים שלהם אחד לשני ובחגיגות המיוחדות שלהם אחרי שערים שמצביעות על דבר אחד- יורגן קלופ הפך את ליברפול למשפחה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
אפס אגו, הטריו של ליברפול חוגגים ביצירתיות(הדף הרשמי של ליברפול)
אפס אגו, הטריו של ליברפול חוגגים ביצירתיות (דף הפייסבוק הרשמי של ליברפול)

כמובן שלא כל ההצלחה מגיעה מההתקפה, שלשיית הקישור: ללאנה, ווינאלדום והקפטן הנדרסון שהוסב לעמדת הקשר האחורי נמצאת בכושר מטורף, הראשון עשה את השיפור הגדול ביותר כשהפך לפליימקר של ליברפול עם 3 שערים ו5 בישולים עד כה, ווינאלדום, שהגיע מהיורדת ניוקאסל ועבר לשחק בעמדה אחורית יותר מצטיין במשחק הלחץ בהגנה על היריבה והמעבר להתקפה והקפטן ג'ורדן הנדרסון, עבר לשחק בעמדת הקשר הדפנסיבי ובינתיים הוא רץ העונה בליגה 131 קילומטרים-הכי הרבה בפרמיירליג, כל הנתונים האלו הם הסיבה לחזרה של ליברפול למקום הראשון בטבלה לאחר 916 ימים ובעיקר לחזרה של מבקרי הקבוצה ויורגן קלופ בהצהרות שלהם.

קלופ לא שינה שחקן אחד או שניים, הוא שינה קבוצה שלמה(הדף הרשמי של ליברפול)
קלופ לא שינה שחקן אחד או שניים, הוא שינה קבוצה שלמה (דף הפייסבוק הרשמי של ליברפול)

אוהדי הקבוצה הוותיקים יודעים שצריך להיזהר מלהזכיר את המילה שמתחילה בא', והליגה כמובן עוד ארוכה ויהיו עוד משברים וכנראה שגם פציעות, אבל מה שבטוח-בינתיים הם נהנים מהקבוצה שלהם ולא רק הם, גם כל אוהדי הכדורגל בעולם.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית