הדור הבא

אחרי שזרי הפרחים נבלו, החגיגות תמו והמדליות תפסו את מקומן בארון הגיע תורו של דור העתיד שלנו להוכיח כי הוא לא נופל מקודמו. מול הקהל המקומי, ישראל סוגרת היסטוריה קטנה – 24 שנה אחרי המדליות האולימפיות הראשונות שלנו (שתיהן מהג'ודו), 24 שנה מאז אירחה ישראל אליפות אירופה (ג'וניור) – השנה זכו 2 ג'ודוקא במדליות אולימפיות, בשחזור כמעט מושלם של 2 המדליות מברצלונה – ארד זכתה ו24 שעות לאחר מכן סמדג'ה הוסיף מדליה משלו, ירדן זכתה ו48 שעות לאחר מכן ששון חיקה את המאמן שלו. בשונה מהאולימפיאדה ההצלחה לא האירה פנים באליפות אירופה שם זכינו במדליית כסף בלבד (ברוניסלב מלינסקי, משקל -65). מאליפות אירופה עד גיל 23 שתתארח בתל אביב הצפייה היא לראות את הג'ודוקא שלנו על הפודיום יותר מפעם אחת.

מאמן נבחרת הנשים – שני הרשקו

גם היא יודעת: הוא גאון
גם היא יודעת: הוא גאון (דף הפייסבוק של נבחרת ישראל בג'ודו)

אין לו מדליות, הוא לא עולה על הפודיום ועל המזרן הוא צופה מעמדת המאמן – שני הרשקו, אחד המאמנים הטובים והמוערכים באירופה ובעולם, האיש שהביא לג'ודו הישראלי לראשונה בתולדותיו את התואר אלוף עולם, אם לדייק – אלופת עולם (ירדן ג'רבי 2013), זה שידע לזהות כישרון מדהים אצל ילדה בת 6 עם נעלי בלט בתיק שלימים תשבור את בצורת המדליות האולימפיות, הוביל ג'ודוקא בת 14 בלבד לזכייה באליפות ישראל בוגרות. מאמן שלא מפחד מציפיות("מדליה היא לא מילה גסה"– רגע לפני העלייה למטוס למשחקים האולימפיים בריו), מביא את הספורטאיות שלו למקסימום יכולת – גאון ג'ודו

בעוד יומיים הוא יוביל את הג'ודוקא הישראליות למזרן עם מטרה ברורה – להשאיר מדליות בארץ הקודש ועל הדרך אם אפשר לשמוע את "התקווה"

הנציגות הישראליות והישגיהן השנה 

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

נבחרת ג'ודו נשים הישראלית שולחת 9 נציגות (המכסה המרבית של ספורטאים שנבחרת יכולה לשלוח הוא 18 – אין הגבלה למספר נשים/גברים) מ-5 קטגוריות משקל שונות כשהצפי הוא מינימום מדליה, מוזהבת לא תהיה הפתעה כי אם בונוס לעבודה קשה.

יום שישי 11.11

משקל עד 52 ק"ג

גפן פרימו

היא רק בת 16, מדורגת ראשונה בעולם בקדטים (עד 18) ו69 בג'וניור (עד 21). אליפות אירופה הקרובה היא בגדר "לכי תשחי בבריכה של הגדולים", צבירת ניסיון ואתגר.

מדליית זהב בגביע אירופה לקדטיות, (פורטוגל, מאי)

מדליית ארד בגביע אירופה עד 21 – גביע איליאדיס 2016 (אתונה,  אפריל)

מדליית זהב בגביע אירופה לקדטיות (זאגרב, מרץ)

זהב גביע אירופה לקדטיות (טורקיה, מרץ)

שיר קלנר

ללא התאום כנראה שג'דוקא זה לא מה שהיא הייתה היום, בגיל 4 כמלווה לאחיה נפגשה שיר לראשונה עם המזרן ובהדרכתו האישית של אורן סמדג'ה היא התחילה את דרכה בענף. בגיל 17 כשהיא מדורגת 41 בעולם בג'וניור. המטרה שלה לצבור ניסיון לקראת ההמשך.

מדליית כסף גביע אירופה לג'וניור (אתונה, אפריל)

מקום 5 בגביע אירופה לג'וניור (רומניה, אוגוסט)

משקל עד 57 ק"ג

עדי גרוסמן

הג'ודוקא הישראלית ממוקמת 57 בעולם בבוגרים בגיל 21, כשהמדליה הראשונה שלה בסבב היא כסף מאליפות אירופה הפתוחה השנה(מדריד, יוני).

מדליית ארד באליפות אירופה הפתוחה (טאלין, ספטמבר)

מדליית כסף באליפות אירופה הפתוחה (גלאזגו, אוקטובר)

תמנע נלסון לוי

הצוות מסביב עושה את המקסימום על מנת להכשירה
הצוות מסביב עושה את המקסימום על מנת להכשירה (Israel Women's Judo Team)

ללא ספק ה"golden girl"  של אליפות אירופה בוגרים שנערכה בקאזן, אליפות אירופה ראשונה שלה בבוגרות 4 ניצחונות והפסד בודד. בדרך למדליית הארד גברה על הידויג קארקס מהונגריה שהייתה מדורגת 3 בעולם וסגנית אלופת אירופה מהשנה החולפת, בקרב על מדליית הארד היוקרתית נצחה תמנע את הלן הצרפתייה המדורגת שביעית בעולם דאז. תמנע מתאוששת בימים אילו מפציעה ונעשים מאמצים מרובים על מנת להכשירה לקראת האליפות, הג'ודו הישראלי ידע בשנה החולפת שני מקרים בהם הג'ודוקא עלו על המזרן כשהם לא ב-100% כשירות:

שגיא מוקי במשחקים האולימפיים בריו –  אותו הכאבים הכניעו בקרב על המדליה

ירדן ג'רבי בגראנד פרי הוואנה – את התחרות היא סיימה על הפודיום מלווה בשירת התקווה

בשני המקרים השאירו הג'ודוקא את הלב והנשמה על המזרן ונתנו את המקסימום, את הכאבים הם השאירו בצד – ניצחון הרוח על הגוף. הצוות המקצועי עושה את המקסימום שהוא יכול ואין ספק שהפציעה באה בתזמון הלא נכון, הג'ודוקא בת ה22 כבר הוכיחה שיש לה מה למכור מול הבוגרות במשקלה ואין ספק שלא משנה אם היא תסיים את התחרות עם מדליה על הצוואר או לא, היא תיתן את כל כולה.

משקל עד 63 ק"ג

ענבל שמש

מדורגת 5 בעולם לג'וניור (עד 21), בתחילת השנה זכתה במדליה ראשונה בסבב הבוגרים על אדמת בלגיה כשבדרך לפודיום היא מנצחת את כל 7 הקרבות שלה וחותמת מדליה זהובה.

מדליית כסף גביע אירופה לג'וניור – גביע איליאדיס 2016 ( אתונה, אפריל) אחרי מפגש עם ישראלית

בגמר – גילי שריר.

מדליית כסף בגביע אירופה לג'וניור (לה קורונה, מאי)

מדליית ארד גביע אירופה לג'וניור (לייבניץ, מאי)

מדליית ארד באליפות אירופה עד 21,  (מלאגה, ספטמבר)

פז לייבל

מדורגת 35 בעולם לג'וניור(עד 21)

מדליית ארד בגביע אירופה לג'וניור (רומניה, אוגוסט)

יום שבת 12.11

משקל עד 70 ק"ג

בר פרין

הג'ודוקא הישראלית חגגה בתחילת השנה יום הולדת 21 ומאז היא משתייכת לקטגורית הבוגרים בה עדיין לא התחרתה.

ענבר לניר

מדורגת 14 בעולם בקדטים (עד 18)

מדליית ארד גביע אירופה קדטים (זאגרב, מרץ) 4 ניצחונות 4 איפונים הפסד בודד

מדליית כסף גביע אירופה לקדטיות (טורקיה, מרץ) 3 קרבות 2 איפונים והפסד בגמר

משקל עד 78 ק"ג

רז הרשקו

האחיינית של, הג'דוקא בת ה-18 מדורגת 6 בעולם בג'וניור (עד 21), בגיל 14 בלבד היא כבר זכתה באליפות ישראל בוגרים והיא מסומנת כתקווה הגדולה למדליה בטוקיו 2020. היא הספיקה לזכות באליפות אירופה לקדטים וג'וניור וללא ספק היא מועמדת לפודיום בתל אביב. על הרומן עם הג'ודו אחראי מי אם לא הדוד שני הרשקו שכבר בגיל 4 המליץ לאימה על חוג ג'ודו ואכן אבחנת העין של המאמן הלאומי לא מפסיקה לפרוח ולקטוף מדליות. הדוד הוא גם מאמנה האישי ונראה כי צומחת לנו ספורטאית שעתידה לשיר את התקווה על הפודיום באליפות עולם בעתיד

מדליית זהב בגביע אירופה לג'וניור (אתונה, אפריל)

מדליית ארד בגביע אירופה לג'וניור (לה קורונה, מאי)

מדליית זהב בגביע אירופה לג'וניור (רומניה, אוגוסט)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort