נסיך קנדה ומלך הודו

הוא נולד באי הבריטי, כמות הפעמים שדרך בקנדה (ארץ המוצא של הוריו והנבחרת אותה הוא מייצג כעת) שלא במסגרת הכדורגל היא נמוכה יותר מהמספר שעל החולצה שלו, הקבוצה הכי בכירה שאי פעם שיחק בה היא לסטר סיטי כשהם היו כבר בליגה השניה ובכל זאת, איאן היום (Hume למתקשים) הוא קוריוז.

החלוץ השאפתן אך חסר המזל נולד ב30 לאוקטובר 1983 באדינברו, סקוטלנד ומחר יחגוג את יום הולדתו ה-33. מגיל קטן הוא היה אוהד של קבוצת "הארטס אוף מידלות'יאן" המקומית אך מעולם לא זכה לשחק במדיה. בגיל צעיר מאוד הוא עבר לאנגליה, שם ניסה את מזלו בכדורגל.

היום הצעיר במדי נבחרת קנדה( sportsnet)
היום הצעיר במדי נבחרת קנדה( sportsnet)

עוד לפני שהוא החל לשחק בקבוצה מסודרת במסגרת הבוגרים, היום דחה הצעה לייצג את נבחרת הנערים של סוטלנד ואמר שהוא כל כולו קנדי. את הבכורה שלו בבוגרים של הקנדים הוא עשה ב2003 ומאז שיחק 43 פעמים תחת הדגל וכבש 6 שערים. בקריירת הבוגרים שלו, התחנה הראשונה כנער בן 17 החלה בקבוצת טראנמיר רוברס ששיחקה אז בליגת המשנה באנגליה. היום בילה שם 6 עונות אבל רק בעונתו הרביעית במועדון הוא זכה להיות שחקן הרכב, לא משהו שכל כך אפשר להתגאות בו, אבל בהתחשב בעובדה שהיום בכלל לא היה אמור להיות קשור איכשהו לכדורגל זהו בהחלט הישג. במדי טראנמיר הוא זכה למספר רגעים מרגשים כאשר ב2004 היה זה שכבש את שער הניצחון בגביע על בולטון מהפרמיירליג שגרם להדחת הקבוצה הבכירה יותר.את עונת 2004-05 הוא סיים כמלך השערים של הרוברס עם 16 כיבושים.

היום במדי טראנמיר רוברס (ליברפול אקו)
היום במדי טראנמיר רוברס (ליברפול אקו)

אחרי שהצליח לבסס את מעמדו כשחקן ליגה שנייה מן השורה הוא קיבל את מה שאז היה צ'אנס חייו, והוחתם במדי לסטר סיטי ששיחקה בצ'מפיונשיפ. במדי לסטר, שאצלה הוא הפך מיידית לשחקן הרכב, הצליח להיום קצת פחות. הוא אמנם כבש שערים חשובים אבל המועדון דשדש ובסיום עונת 2007-08 ולמרות שהיום מלך שעריה, ירדה לסטר לליגה השלישית. היום עצמו תחילה אמר שיישאר אצל "השועלים, אבל בסופו של דבר הבין שעבור הקריירה שלו לרדת לליגה השלישית זה אסון והקביעות בליגה השנייה יכולה לפתוח לו חלון לפרמיירליג. עם החלום הזה הוא עבר לקבוצת בארנסלי.

הפתיחה שלו בבארסנלי הייתה זוערת. בחודש הראשון שלו בקבוצה הוא הספיק לכבוש שלושה שערים, כולל מועמד לשער העונה ועוד שער בדרך לניצחון 4:1 אחרי שכבר היו בפיגור 1:0 ובעשרה שחקנים אבל בין לבין הספיק גם להיות מורחק בשני צהובים אחרי עבירות אגרסיביות בניסיון לחטוף את הכדור משחקני ההגנה של היריבה. האקשן לא נטש את היום אחרי החודש הראשון אבל זה קרה דווקא במקרה מצער יותר עבור החלוץ הקנדי. ב8.11.2008 במשחקה של קבוצתו מול שפילנד יוניטטד ספג היום מרפק לפניו שסדק לו את הגולגולת וגרם לדימום פנימי כבד.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
רגע הפציעה הקשה של היום (דיילי מייל)
רגע הפציעה הקשה של היום (דיילי מייל)

היום פונה מהאצטדיון בניידת טיפול נמרץ שכן הפציעה הקשה היוותה סכנה לחייו. היום שוחרר מבית החולים רק כעבור חודש שלם! וההתאחדות האנגלית לא העמידה את השחקן הפוגע לדין. מאמנו של היום, סיימון דייוי אמר אז: "השחקן הברברי הזה והשופט הפחדן (אנדי ד'אורסו) חייבים לעמוד לדין, הוא על הפגיעה והשני על ההתעלמות מהמקרה, אם כריסטיאנו רונאלדו היה נפגע ככה ההתאחדות הייתה מעמידה את כולם לדין". היום עצמו נותר עם צלקת דמויית פרסת סוס בכותר 18 אינץ' (כ-45 סנטימטרים) וכמובן שהחמיץ את המשך העונה. הוא נשאל על ידי פטר צ'ך אם ברצונו לקבל מהשוער הצ'כי עזרה והכוונה כיצד להתמודד עם הפציעה שכן שוערה של ארסנל בהווה חווה פציעה דומה ואף קשה יותר לא מזמן בעת המקרה של היום.

היום ביום שחרורו מבית החולים (the telegraph)
היום ביום שחרורו מבית החולים (the telegraph)

בעונה הבאה הוא חזר לסגל הקבוצה אבל היה הרבה פחות דומיננטי וסיים רק עם 5 שערים. הוא החליט ללכת ולחפש את מזלו במקום אחר ומצא את עצמו בפרסטון נורת' אנד, גם היא מליגת המשנה. אחרי שהושאל אליהם למשך חצי עונה הוא עבר רשמית למועדון אך בשלוש השנים ששיחק שם שותף ב75 משחקים בלבד. הוא הצליח לכבוש 23 שערים במשחקים האלו אבל פרסטון מצאה את עצמה בליגה השלישית  והיום עצמו הושאל לקבוצות מהליגה השלישית והרביעית. אחרי שהבין שככל הנראה אותו יום ארור ב-2008 עצר ממנו להתקדם לעבר קבוצה כלשהי בפרמיירליג.

היום חוגג במדי קראלה בלאסטרס, קבוצתו הראשונה מחוץ לאנגליה (האתר הרשמי של ה-ISL)
היום חוגג במדי קראלה בלאסטרס, קבוצתו הראשונה מחוץ לאנגליה (האתר הרשמי של ה-ISL)

ב-2014 נוסדה ליגת ה-ISL, הליגה העילית ההודית שסחפה אליה כוכבים מזדקנים אך בעלי שם עולמי דוגמת רובר פיקס, דוד טרזגה, אדריאן מוטו ואלסנדרו דל פיירו. היום ניסה את מזלו ונרשם לדראפט של הליגה. הוא נבחר על יד קראלה בלאסטרס וכבש מדיהם 5 שערים בעונת הבכורה וסחף אותם עד גמר הפלייאוף למרות פתיחת עונה מזעזעת. הוא חזר למועדון בו החל לשחק, טראנמיר, אבל לא הצליח למצוא את הרשת באף אחד מתוך 12 המשחקים ששיחק בהם. הוא נרשם גם לדראפט של 2015 בISL ונבחרת על ידי האלופה אתלטיקו דה קולקאטה. במדי קולקאטה היום אמנם הפגיז 11 שערים ב-16 המשחקים (14 מחזורים ו2 משחקי חצי גמר הפלייאוף) אך הקבוצה לא הצליחה לשמור על התואר אחרי שהפסידה בפלייאוף לצ'נאיין של מרקו מטאראצי. כאשר הליגה הסתיימה בדצמבר הוא עבר  לפונפראדינה מהליגה השניה בספרד אך לא הצליח לעזור למועדון לשרוד שם כאשר לא הבקיע אף שער בשבעת המשחקים שבהם שותף.

היום כובש במדי אתלטיקו, פציעות הראש לא עוזבות אותו גם בהודו (football news)
היום כובש במדי אתלטיקו, פציעות הראש לא עוזבות אותו גם בהודו (football news)

היום הבין שככל הנראה הודו זה הכיוון ונרשם לדראפט של 2016 ככשוב הוא מגיע למדיה של קולקאטה. נכון לעכשיו יש לו 2 שערים אחרי 6 מחזורים והוא מוכן להצעיד את קבוצת הבת של אתלטיקו מדריד לעבר התואר, קל זה לא יהיה כי התחרות צמודה ואתלטי רק במקום החמישי בטבלה מה שלא מכניס אותה כרגע לפלייאוף אבל אם להסתמך על יכולת הכיבושים של היום בליגה, השיפור עוד יגיע.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort