סיקור אליפות אפריקה 2017: בית ג'

הפרק השלישי בסדרת הסיקורים של אליפות אפריקה בכדורגל שתיערך בגTבון ותיפתח ב14 בינואר

בית ג'-

משתתפות– חוף השנהב, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, מרוקו, טוגו.

עיר מארחת– אנג'ונג'ה

אצטדיון מארח- אצטדיון אנג'ונג'ה (10,000מקומות)

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

סיקור- חוף השנהב תתחיל את הטורניר הקרוב בתור האלופה המכהנת. תור הזהב של הכתומים כמעט הגיע לסיומו ללא תואר כאשר שחקני מפתח כמו יאיא טורה, קולו טורה, דידייה דרוגבה, דידייה זוקורה וסלומון קאלו היו כבר בשלהי הקריירה שלהם, אך החבורה הצעירה ללא דרוגבה, מלך השערים של הנבחרת בכל הזמנים, הצליחה להביא גביע שני במספר לחוף השנהב. כמו קמרון מבית ב', גם מרבית השחקנים של חוף השנהב משחקים בליגות הטובות בעולם- בשער יעמוד אחד השוערים הטובים בטורניר, בובאקר בארי מלוקרן הבלגית, שני הבלמים של הנבחרת יהיו ככל הנראה אריק ביילי אחד משחקני ההגנה המצטיינים של הליגה הספרדית אשתקד ובלם מנצ'סטר יונייטד בהווה וקולו טורה בן ה35 מסלטיק שישחק את הטורניר האחרון שלו במדי חוף השנהב. במרכז המגרש ישחק דידייה זוקורה שיאן ההופעות בנבחרת, בן 35 גם הוא שמשחק בנורת'-איסט יונייטד מהISL (הגרסה ההודית הפחות מוצלחת של ה-MLS). שני שחקנים מבטיחים עשויים לקבל דקות גם הם במרכז המגרש, אולי על חשבון יאיא טורה הקפטן שלא רואה דקות מפפ גווארדיולה והם ג'אופרי סריי דיה מפ.צ באזל וצ'יק דוקור ממץ הצרפתית.

יאבד את מקומו בהרכב? טורה (sky sports)
יאבד את מקומו בהרכב? טורה (sky sports)

מישל דוסויר זימן 10 חלוצים לסגל הנבחרת, על המפתחות לחוד ייאבקו סיידו דומביה החלוץ המעולה של צסק"א מוסקבה בעונה שעברה שמשחק בפ.צ באזל, סלומון קאלו בן ה31 מהרטה ברלין שרשם עד כה  העונה הופעה בודדת בבונדסליגה וג'רביניו מהיבאי הסינית אך אם כל אלה ימשיכו להראות יכולת פושרת ג'יובני סיו מראן ולאסינה טראורה מצסק"א מוסקבה שפתחו את העונה עם שלושה שערים כ"א יהיו העדיפות הראשונה למקום בהרכב של ה"פילים". על הנייר לפחות, הבדלי הרמות בין חוף השנהב לחברותיה בבית גבוהים והם צפויים להמשיך בקלות לרבע הגמר. הנבחרת מהדרג השני היא הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו שזכתה בשתי אליפויות אפריקה במאה הקודמת, שתיהן בתור מדינת זאיר. מאז ששינתה את שמה בשנת 1997 הגיעה די. אר קונגו להישג מרשים בודד- מקום שלישי בטורניר האחרון.

יוביל את החוד, יאניק בולאסי (sky sports)
יוביל את החוד, יאניק בולאסי (sky sports)

רוב שחקני ה"נמרים" אינם מוכרים לקהל היושב בציון. שוערה של הנבחרת הוא פרפה מנדנדה משרלואה הבלגית שמוכר לנו יותר כאח של סטיב שוערה של נבחרת צרפת. שני כוכבי הנבחרת הם יאניק בולאסי קשרה השמאלי של אברטון וחלוץ האל סיטי דיומרסי אמבוקאני שצפוי לחזור מפציעה בשריר הירך האחורי עוד לפני תחילת הטורניר, שני השחקנים הללו הם ההבדל הקטן בין הדחה מוקדמת לעלייה לשלב רבע הגמר. הנבחרת השלישית בבית ומי שמצפה שאמבוקאני לא ייקח חלק בטורניר היא מרוקו. האלופה של 1976 לא הצליחה להעפיל לגמר מאז הזכייה. "האריות של אטלס" טרם פרסמו סגל רשמי אך מי שכמעט בוודאות ישחק בטורניר הוא קפטן הנבחרת ואחד השחקנים הטובים במפעל, מהדי בנעטיה מיובנטוס. מי שכנראה ישותפו גם בסגל הם מרואן צ'מאח בן ה32 מקארדיף סיטי שזכור לכולנו בזכות ימיו בארסנל וישחק את הטורניר האחרון שלו במדי מרוקו, יונס מוכתר וילד הפלא חאכים מאסטור המשחקים בזוולה ומגנה השמאלי של ניוקאסל אצ'ראף לזאר.

ריצה אחרונה לעבר התואר, מרואן צ'מאח (sky sports)
ריצה אחרונה לעבר התואר, מרואן צ'מאח (sky sports)

אם הרווה רינרד יידע לבחור את הסגל בתבונה תוך כדי מתן הזדמנויות לשחקנים הצעירים, מרוקו תהיה עדיפה על הקונגולזים. הנבחרת האחרונה בבית היא נבחרת טוגו שגם היא לא פרסמה סגל רשמי לטורניר. קפטן הנבחרת והכוכב הבלתי מעורער שלה הוא עמנואל אדבאיור חלוץ קריסטל פאלאס שפותח שנה 16 במספר במדי הנבחרת. רוב שחקני הנבחרת אינם כוכבים גדולים באירופה, מה שכן אפשר למצוא בחלק האחורי של הנבחרת את סרז' אקאפו מטרבוזנפור הטורקית ואת חברו של אדבאיור להתקפה סרז' גאקפה מגנואה. טוגו אמנם שובצה בדרג הרביעי בשלב הבתים אך אם מישהו יכול להפתיע ולעלות לרבע הגמר מהדרג האחרון אלו החבורה בירוק-צהוב.

העוף המוזר ינסה להפתיע, אדבאיור במדי טוגו (sky sports)
העוף המוזר ינסה להפתיע, אדבאיור במדי טוגו (sky sports)

 

הימור המערכת- חוף השנהב לא תתקשה, מרוקו תזכה גם היא בכרטיס בזכות הכוכבים, טוגו במקום השלישי.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort