טעם של החמצה

לא ברור כמה מכם מכירים את השם אבל פלוראן סינאמה-פונגול היה אמור להיות עכשיו בטופ של הכדורגל העולמי. לאלו שכן זוכרים את השם ככל הנראה יסרבו להאמין החלוץ הצרפתי חוגג היום יום הולדת 32 בלבד.

שמו של פונגול עלה לכותרות כבר בשנת 2001, לפני 15 שנה כשהיה נער בן 16. הילד הצנום ששיחק בעמדת החלוץ בנבחרת הנערים של צרפת היה גדול על יתר משתתפי אליפות אירופה עד גיל 16 וכשנבחר להיות בסגל לאליפות העולם עד גיל 17 הוא חבר לבן דודו, אנת'וני לה-טאלק (עוד כישרון מבוזבז) ויחד עם רמסו כל מה שזז באותו מונדיאל נערים. בשלב הבתים הוא כבש 7 מתוך ה-11 שערים של צרפת (שער מצמק מול ניגריה בהפסד היחיד של הצרפתים בטורניר, ושלושער בכל אחד מהמשחקים הבאים בשלב הבתים, מול ארה"ב ויפן כשהוא גם מבשל עוד 1 בכל משחק לסמואל פייטר). ברבע הגמר מול בראזיל הוא כבש שער ובישל לדן דודו, לה-טאלק את השני, בחצי נמנע מלהבקיע אבל שוב פרגן לבן דוד עם בישול ובגמר נקם בניגרים על ההפסד בשלב הבתים עם תצוגת MVP של שער, בישול נוסף ללה טאלק ומעורבות ישירה במהלך שהוביל לגול של אותו פייטר שנהנה מבישוליו קודם. ההצעה מליברפול לא איחרה לבוא וכללה בחבילה גם את הבן דוד הלא פחות מוכשר שלו, וקבוצתם הצרפתית לה-האבר הסכימה בתנאי שיושאלו אליה בחזרה לשנתיים.

סינאמה-פונגול בגמר אליפות העולם עד גיל 17 מול מיודעינו, אבראהים נ'דאלה מניגריה. Action Images / John Sibley
סינאמה-פונגול בגמר אליפות העולם עד גיל 17 מול מיודעינו, אבראהים נ'דאלה מניגריה.
Action Images / John Sibley

פונגול היה על גג העולם באותו הזמן, בבוגרים של לה-האבר הוא כיכב בגיל 17, ואחרי שתקופת ההשאלה הסתיימה הוא חזר לסגל הקבוצה הראשונה של ליברפול כדי לכבוש את אנגליה.

כותרות העיתונים לא הפסיקו לדבר על הצמד מלה האבר שבא לכבוש את אנגליה (lfchistory)
כותרות העיתונים לא הפסיקו לדבר על הצמד מלה האבר שבא לכבוש את אנגליה (lfchistory)

לילד הצנום הייתה בעייה קשה בכל מה שקשור למאצ'-אפ פיזי מול הבלמים האנגלים ובגלל זה הוא לא שותף רבות בקבוצה הבוגרת. הוא החל לעבוד על מבנה הגוף שלו ולאחר שנתיים בקבוצת המילואים, התחיל לקבל יותר ויותר דקות, אם כי רובן מהספסל. באחת ההזדמנויות האלו בעונה של הזכייה בצ'מפיונז ליג בגמר האגדי מול ליברפול הוא עלה מהספסל במחצית המשחק של המחזור האחרון של שלב הבתים, אותו ליברפול הייתה חייבת לנצח כדי לעלות ובמצב של פיגור 1:0 הזדקק ל74 שניות על המגרש כדי להשוות ל1:1 בדרך לניצחון 3:1 בסיום מול אולימפיאקוס.

סינאמה-פונגול במדי ליברפול, היה יעיל כששותף הבעיה שזה קרה הרבה מדי (יורוספורט)
סינאמה-פונגול במדי ליברפול, היה יעיל כששותף הבעיה שזה קרה הרבה מדי (יורוספורט)

עונה לאחר מכן ליברפול, בהרכב חסר, הסתבכה ונקלעה לפיגור 3:1 מול לוטון טאון בגביע עד שפונגול הוזעק מהספסל בדקה ה57 ובצמד שערים (ועוד 2 של צ'אבי אלונסו) הפך את התוצאה ל5:3. אבל כל העליות האלו מהספסל לא ריצו את החלוץ הצעיר שרצה להוכיח שמגיע לו יותר, בשלב מסוים הוא החל לדרוש זאת והושאל לבלאקבורן בה לא בא לידי ביטוי עם שער בודד ב10 משחקים. ליברפול ופונגול החליטו ללכת לדרכים נפרדות, והצרפתי מצא את עצמו ברקראטיבו דה הואלבה הספרדית, לא בדיוק נחיתה רכה עבור מי שרק שנה קודם לכן שיחק בליגת האלופות.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
במדי סנט אטיין (yard)
במדי סנט אטיין (yard)

ב"רקרה" פונגול היה הכובש המצטיין ב2 העונות ששיחק עם סה"כ של 22 שערים בשנתיים האלו וצד את עינה של אתלטיקו מדריד שרכשה אותו תמורת 8 מיליון יורו. פונגול שימש כגיבוי לדייגו פורלאן וסרחיו אגווארו וכאשר האורוגוואי נפצע בקדם-עונה, פונגול לקח את ההזדמנות בשתי ידיים והפציץ 4 שערים בחמשת המשחקים הראשונים שלו.

פונגול במדי אתלטיקו מדריד, פתיחה חלומית ואחריה דעיכה (pause foot)
פונגול במדי אתלטיקו מדריד, פתיחה חלומית ואחריה דעיכה (pause foot)

פציעה נוספת, של הקשר הימני מקסי רודריגס, העבירה אותו לשחק באגף ימין וגם שם הוא נחל הצלחה בעזרת כוח הפריצה המסחרר שלו. היה נראה שהכישרון שלו עומד להתפוצץ והוא הולך להוכיח את מה שכל הזמן טען, שהוא מתאים לרמות הגבוהות ביותר. ההופעות שלו באתלטיקו לא נעלמו מעיני ריימונד דומנק, המאמן הלאומי שזימן אותו למשחק הידידות מול טוניס והעלה אותו מהספסל בדקה ה-84 במקומו של תיירי הנרי להופעה הבודדת שלו אי פעם במדים הלאומיים. אבל לקראת סיום החוזה הדו-שנתי שלו במדריד משהו החל לדעוך אצל החלוץ, הוא נהיה איטי יותר, הרבה יותר מסורבל והיו כאלה שאמרו שנמאס לו והוא לא משקיע באימונים. הקולצ'ונרוס נפתרו ממנו כשמכרו אותו לספורטינג ליסבון אבל הפורטוגלים, שהבינו שקיבלו חתול בשק שלא משקיע באימונים, השאילו אותו לסראגוסה (4 שערים בעונה) וסנט אטיין (4 שערים נוספים בעונה שלאחר מכן) ומכרו אותו לכסף הגדול של רוסיה, לקבוצת רוסטוב.

פונגול בהופעה הבודדת שלו בנבחרת צרפת הבוגרת (gentside sport)
פונגול בהופעה הבודדת שלו בנבחרת צרפת הבוגרת (gentside sport)

אצל הרוסים המשמעת של פונגול התרופפה לגמרי. כנראה שההבנה שצנח מקבוצות טופ, לבינוניות ועד לקבוצה אלמונית בליגה קרה ולא מזמינה עשתה את שלה על המיינדסט של החלוץ. ברוסטוב לא עשו לו הנחות של כוכב והוא סופסל רבות בגלל חוסר השקעה האימונים. בניסיון נואש להציל את הקריירה פונגול ברח לMLS בארה"ב לקבוצת שיקאגו פייר אבל גם האמריקאים ויתרו עליו די מהר בגלל בעיות המשמעת. ניסיון החזרה שלו לכדורגל האירופאי כלל 0 הופעות במדי לוזאן השוויצרית ששיחררה אותו די מהר וארבע הופעות בלבד במדי דאנדי יונייטד הסקוטיםת, בהחלט לא מאריות אירופה וקבוצות שלא בטוח שיכולות להתברג בפלייאוף העליון של ליגת העל שלנו.

לפני שלושה חודשים פונגול הצטרף לקבוצת צ'יינאט הורנביל מהמקום הלפני אחרון בליגה התאילנדית.

פונגול במעמד החתימה בצ'יינאט התאילנדית. מותו של המלך הוריד אותו ליגה (six crazy minutes)
פונגול במעמד החתימה בצ'יינאט התאילנדית. מותו של המלך הוריד אותו ליגה (six crazy minutes)

בסיפור דומה לערן זהבי, הוא הפגיז 13 שערים ב10 המחזורים ששיחק בהם והוא ניסה להציל את קבוצתו מירידה. בניגוד לזהבי שמצעיד את גוואנז'ו לאיזור המקום החמישי בליגה, צ'איינאט הייתה במקום הלפני אחרון גם כשהיו 3 משחקים לסיום העונה ואז הקארמה טפטפה על הקריירה של פונגול. מלך תאילנד הלך לעולמו וההתאחדות התאילנדית השעתה את כל המשחקים הנותרים. בקרב על האליפות היה יתרון למואנגת'ונג של 5 נק' ואחרי פגישות באות וחוזרות הוחלט כי המשחקים לא יחודשו בגלל 100 ימי האבל ושהמיקום של כל אחת מהקבוצות יישאר איך שהוא. מואנגת'ונג זכתה באליפות בקרב שככל הנראה לא היה ניתן לסגור את הפער בו אבל פונגול וקבוצתו היו רק נקודה אחת מתחת לקו האדום ועם 3 מחזורים לא קשים במיוחד ועם הכושר של הצרפתי עוד יכלו להינצל. כעת לא ברור מה יעלה בגורלו של ילד היום הולדת שלנו, לשחק בליגה השניה בתאילנד זה כבר באמת מוגזם לשחקן עם הכישרון שלו, לחפש את עצמו שוב באירופה ככל הנראה לא מומלץ. אם ראשי קבוצה מסויימת מסין ראו את ביצועיו והשתכנעו אולי זה מה שיציל את השנתיים-שלוש האחרונות שנשאר לו לתת על במת הכדורגל, בכל מקרה הוא היה אמור להיות הרבה יותר רלוונטי בטופ העולמי מאשר מה שהוא כיום.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית