אנדי קול בן 45

אנדי קול-החלוץ שהיה אחד הטובים בהיסטוריה של יונייטד ושל הליגה האנגלית, חוגג 45 ונותן לנו סיבה מצויינת להיזכר מה הוא עשה בקריירה שלו.
לא רבים יודעים אבל את הופעת הבכורה שלו בליגה הוא עשה במדי ארסנל, בה שיחק ארבע שנים אך לא קיבל הזדמנויות להוכיח את עצמו על המגרש אז הוא עבר בהשאלה לפולהאם, ולאחר מכן נמכר לבריסטול סיטי. בשתי האחרונות יצר לעצמו תדמית של סקורר צעיר שעובד קשה על הדשא. לאחר שתי הקדנציות המוצלחות בפולהאם ובבריסטול בהן כבש עשרים ושלושה שערים בחמישים וארבעה משחקים, עבר קול לניוקאסל.
בעונה הראשונה שלו במועדון הוא כבש שניים עשר שערי ליגה בשניים עשר משחקים וסייע לקבוצתו לעלות לפרמייר ליג. בעונה שלאחר מכן הבקיע אנדי ארבעים ואחד שערים בכל המסגרות כשלושים וחמישה מתוכם הובקעו בליגה דבר שזיכה אותו בתואר מלך השערים. באותו עונה ניוקאסל סיימה במקום השלישי והעפילה לגביע אופ"א הרבה בזכות קול שזכה גם בתואר הכדורגלן הצעיר של השנה בליגה האנגלית.
בחצי העונה הבאה- האחרונה שלו במדי המפגייז, כבש קול תשעה שערים בשמונה עשרה הופעות בליגה ועזר לקבוצתו לעלות לסיבוב השני של גביע אופ"א שם הודחו על ידי אתלטיק בילבאו.
קול במדי המפגייז (newstalk)
קול במדי המפגייז (newstalk)
התחנה הבאה של האנגלי המוכשר הייתה המועדון שזכה בהכי הרבה אליפויות באנגליה-מנצ'סטר יונייטד.
הוא נרכש תמורת בין שישה לשבעה מיליון ליש"ט וקית' גילספי שעבר לניוקאסל, סכום שהיה הגבוה ביותר בהעברות בכל בריטניה. קול המשיך את המומנטום הטוב שלו מניוקאסל והרשית שניים עשר שערים עד סיום העונה בליגה, אך במחזור הסיום במשחק נגד ווסטהאם הרבה קול להחמיץ, יונייטד סיימה ב1-1 והפסידה את האליפות לבלקבורן. בעונה שלאחר מכן, עונת 95-96 התקשה קול לשחזר את יכולתו הטובה מעונותיו הקודמות והרבה להחמיץ, אך בישורת האחרונה הוא התאושש וכבש מספר שערים חשובים ואף זכה עם יונייטד בדאבל. בעונת 96-97 סבל קול מהגעתו של אונה גונאר סולשיאר לקבוצה ומפציעות בשתי רגליו והפגין פעם נוספת יכולת לא מספיק טובה, אך כמו בעונה הקודמת הוא השתפר לקראת הסיום ושערו נגד פורטו נבחר לשער השנה באירופה.
בעונה הבאה, חזר קול להיות שחקן הרכב בעקבות פרישתו של קאנטונה והפגין יכולת מצויינת לצידו של טדי שרינגהאם. הוא כבש באותה עונה עשרים וחמישה שערים אך השדים האדומים לא זכו בשום תואר.
בעונת 98-99, למרות תחרות קשה על ההרכב קול הפגין יכולת מדהימה ויצר חוד מפחיד בצוותא עם דוויט יורק. השניים היו אחראיים לחמישים וארבעה שערים וקול שפרח כבש נגד טוטנהאם במשחק האליפות, נגד יובנטוס בחצי גמר ליגת האלופות והיה שותף למהפך הסנסציוני של יונייטד על באיירן בגמר במשחק שיזכר לדורות. באותה עונה זכתה יונייטד בטרבל! הרבה בזכותו של החלוץ.
בשתי העונות הבאות זכה קול עם יונייטד בשתי אליפויות נוספות וכבש עשרים ושמונה שערי ליגה (בשתי העונות ביחד). בסיום עונת 2000-01 הגיע אל היונייטד רוד ואן ניסטרלוי ההולנדי שמנע מקול להשתלב בהרכב, וקול עבר לבלקבורן. בכל העונות שלו ביונייטד זכה קול בחמש אליפויות.
זכה עם יונייטד בחמש אליפויות (alcherton)
זכה עם יונייטד בחמש אליפויות (alcherton)
בעונתו הראשונה בקבוצה הוא כבש שמונה עשר שערים ובתוכם שער הניצחון בגמר גביע הליגה נגד טוטנהאם. בעונה שלאחריה הצטרף לקבוצה דוויט יורק שאיתו שיתף פעולה כבר ביונייטד אך קול לא התעלה ליכולת טובה וכבש שמונה שערים בכל המסגרות וקבוצתו סיימה במקום השישי. בעונת 03-04 הודחה בלקבורן כבר בסיבוב הראשון של גביע אופ"א ורשמה עונה מאכזבת תוך שהיא מסיימת במקום ה15 למרות שקול כבש אחד עשר שערי ליגה. בסיום עונה זאת עזב קול את הרוברס.
התחנה האחרונה בה הצליח להשאיר חותם- קול במדי בלקבורן (itv.com)
התחנה האחרונה בה הצליח להשאיר חותם- קול במדי בלקבורן (itv.com)
במשך הקריירה שלו עד לסיומה עבר קול בקבוצות: פולהאם, מנצ'סטר סיטי, פורטסמות', ברמינגהאם סיטי, סנדלרנד, ברנלי ונוטניגהאם אך באף אחת מן הקבוצות הללו הוא לא הצליח להשאיר את חותמו.
קול היה חלוץ גדול עם עוצמה אדירה וסיומת קטלנית והוא נהנה משילובי פעולה פורים עם שחקנים כמו: שרינגהאם ויורק. הוא עשה קריירה גדולה וסיפק לאוהדי הכדורגל האנגלי הרבה הנאה ואושר.

מזל טוב!

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort