לגלות את איימריקה

איימריק לאפורט(fourfourtwo)
איימריק לאפורט (fourfourtwo)

אם יש משהו שמפתיע מאוד על איימריק לאפורט הוא, שעוד לא התייחסו אליו ברצינות ותמיד רק הזכירו בקטנה שהוא עשוי להיות בלם העתיד של הכדורגל העולמי במשך כמה שנים טובות,
אין קבוצה גדולה שלא רצתה לשים את יהבה על היהלום המלוטש של אתלטיק בילבאו, האיש שתמיד כונה השחקן הכי לא באסקי של "האריות" והבלם עם התג מחיר המפלצתי של 65 מיליון יורו.
צרפת תמיד הייתה ידועה כמדינה מלאה בבלמים מוכשרים אבל הדור הנוכחי של הבלמים שלה הוא בעיקר בלמים משקיענים, טקטיים שחקנים של מאמן ופחות מוכשרים, גם פציעות הם מנת חלקם של הבלמים הכי פציעים באירופה. סמואל אומטיטי ניצל את העובדה הזאת ביורו(גם בשל פציעה של לאפורט אפילו) וזינק משחקן שדשאן השמיץ בתור פרשן   ומאמן לבייבי שלו בנבחרת הצרפתית ולשחקן הרכש המפתיע של הקיץ אצל ברצלונה, אבל גם הוא נפצע בברך ובשילוב של פציעתו של עדיל ראמי, הבלאגן של סאקו בליברפול היכולת הלא מרשימה בכלל של זומה בצלסי ושל מנגאלה בולנסיה נוצר חור, ותמיד חיכתה לדשאן ספרד שנואשת לבלם מחליף ברמה לצמד חמד ראמוס את פיקה, אבל אל תתבלבלו לאפורט מרגיש יותר צרפתי מאשר ספרדי ואחת כמה וכמה שהוא באסקי במקור, אנחנו עוד נחזור לזה בהמשך הכתבה .

איימריק לאפורט נולד ב27 במאי 1994 בעיר הקטנה אז'ן אשר בצרפת וידועה בצרפת בתור עיר ראגבי (כמו שאצלנו ראשון לציון היא עיר כדוריד), ואכן גם איימריק הצעיר החל את דרכו הספורטיבית בראגבי, אבל מהר מאוד הבין שמקומו הוא בכדורגל ושיחק אצל מועדון הכדורגל הזעיר של אז'ן (בעיקר בשל ריב בין הוריו, האמא רצתה ראגבי האבא כדורגל).מהר מאוד הוא התגלגל לכדורגל שם פרץ בגיל 11 ואף הייתה לו גיחה לפני המעבר לספרד בקבוצה החובבנית "אוירון ביונה". אתלטיק בילבאו שדוגלת בשיתוף שחקנים באסקיים בלבד שמעה על שורשיו הבאסקיים (מצד סבא וסבתא) ומיהרה להציע לו חוזה בגיל 15 וחצי אבל הוא המתין חצי שנה עד למעבר בשל חוקי פיפ"א-בניגוד לקבוצות הגדולות בספרד שלא כיבדו את החוק הזה ונענשו, וצחוק הגורל שזה מה שטירפד את העברתו העתידית שהייתה אמורה להתבצע לברצלונה. בכך אגב הפך איימריק לצרפתי השני בלבד ששיחק עבור המועדון כאשר הראשון היה ביצ'נטה ליזאראזו.

צרפתי ובאסקי(lepenski-vir.org
צרפתי ובאסקי (lepenski)

איימריק עבר לבילבאו ולא לקבוצה אחרת בצרפת פחות בשל רגשות לאומיים ויותר בשל רגשות מקצועיים, כי הוא חשב שהליגה הצרפתית פחות טובה ומתאימה לו מהליגה הספרדית. פתיחתו באקדמייה של בילבאו לא הייתה מזהירה והוא נפצע כבר לאחר חודש במיניסקוס עקב קושי פיזי באימונים כי לא היה רגיל לאינטנסיביות הזאת, שלא הייתה קיימת כל כך בקבוצה הצרפתית הקטנה שהיה בה. כבר מגיל צעיר לאפורט הצהיר שהוא פטריוט צרפתי וגאה להיות הקפטן של נבחרות הנוער הצרפתיות ולא הסתיר זאת בראיונות שונים שרואיין – דבר שקומם עליו לא מעט אוהדים באסקים שלא היו מרוצים והרגישו שהוא לא משלהם אלא שכיר חרב, המנטור שחנך אותו באתלטיקו מהרגע הראשון היה כוכב הקבוצה באותה העת פרננדו יורנטה.
יכולתו המצויינת מהרגע שהחלים מהפציעה גרמה לגורמים המקצועיים של ספרד לשים עין על הילד עם השורשים הבאסקיים ואותו לופטגי שהיום מאמן את הבוגרת כבר בנה עליו עתידית לנבחרת הצעירה ושלח אנשים שישכנעו אותו לשחק עבור הספרדים, לאפורט השיב בנימוס שהוא התחיל לשחק בנבחרת הנוער הצפרתית ומה שהוא התחיל הוא לא יפסיק והוא אכן המשיך בנבחרת הנוער הצרפתית, והיה אחד משני השחקנים שניבאו להם הכי הרבה הצלחה,השני הוא יאסין בנאזיה מליון.
היכולת המשכנעת בקבוצת הנוער גרמו לביילסה להעלות אותו לבוגרים.
את הופעת הבכורה שלו בקריירה הבוגרת בבילבאו ערך לאפורט נגד עירוני קרית שמונה של ברק בכר (אכן אכן) בשלב הבתים של הליגה האירופית בעונת 2012-2013 והוא טרח להזכיר בראיון עימו שהוא ערך בכורה נגד קבוצה ישראלית שהוא לא זוכר את שמה, היכולת המרשימה והעובדה שהצליח להאפיל על שמעון אבוחצירא ואחמד עאבד ולעזור לקבוצה שלו לשמור על שער נקי והיה נקודת האור הכי משמעותית במשחק הלא כל כך משמעותי לבילבאו גרמו לכלי התקשורת הספרדיים לצאת מגדרם בצורה יוצאת דופן ולא מובנת.

בהופעת הבכורה בקריירה נגד קריית שמונה(uefa.com)
בהופעת הבכורה בקריירה נגד קריית שמונה (uefa)

מאז אותו משחק ביילסה שהתרשם הפך אותו לשחקן הרכב בהדרגה, וכבר בעונתו הראשונה שמו עליו תג מחיר של 18 מיליון יורו. לאפורט התקבע בקבוצה וערך 15 משחקים, עונה לאחר מכן הוא כבר שיחק 35 משחקים וכבר בגיל 18 והבקיע את שער הבכורה שלו נגד חטאפה באותה עונה בנגיחה (2013-2014), יש לציין שמתוך 8 שערים שכבש בכל הקריירה הוא כבש חמישה מהם בנגיחה.
עונת הפריצה שלו שבה באמת כיכב והפכה אותו לשם דבר בפנקסים של כל הקבוצות הגדולות היתה עונת 2014-2015 שם ערך 49 הופעות וכיכב גם בגביע וגם בזירה האירופית(בעיקר נגד מנצסטר יונייטד) וברצלונה התחננה לקבל אותו אבל בילבאו סירבה בכל תוקף, גם ריאל שכידוע עברו אצלה כמות יפה של באסקים שהמפורסם מביניהם היה צאבי אלונסו גיששה אבל נבהלה מתג המחיר, בסוף העונה ההיא תג המחיר של לאפורט האמיר ל50 מיליון יורו. ברצלונה כבר הייתה מוכנה לפתוח את הארנק אבל העבירה שלהם על חוקי פיפא כמו שרשמתי מקודם גרמה לו להישאר בבילבאו.
את העונה שעברה לאפורט פתח כמו בכל עונה בצורה שקטה בהרכב והחל להראות חוש כיבוש מרשים ביותר תחת ארנסטו ואלוורדה שרצה לראות אותו מעורב יותר בהתקפות. ואכן הוא כבש 5 שערים ונתן פתיחת עונה מהסרטים מבחינתו וכל החצוצרות חיכו לזימון שלו לקראת היורו. פציעה קשה מאוד בשוקית ובקרסול באפריל טרפדה את הכל כאשר הבלם המחונן פיספס את היורו-דבר שגרם לדשאן לשלוף מהכובע את סמואל אומטיטי, שהפתיע מאוד והיכולת שלו גרמה לו לקחת את המקום של לאפורט גם בנבחרת צרפת ובברצלונה בפרט שויתרו על לאפורט אחרי הפציעה. גם גווארדיולה התלבט מאוד בינו לבין ג'ון סטונס אבל העובדה שסטונס אנגלי ולאפורט פציע וסיטי הייתה צריכה לשפר את התדמית בעקבות מה שקרה עם ג'ו הארט הכריעה את הכף לטובת סטונס (שאמנם הוחתם לפני עזיבת הארט אבל היה ברור שהשוער כבר בדרך החוצה). בילבאו העלתה הקיץ שוב את תג המחיר של לאפורט למחיר פסיכי של 75 מיליון יורו כדי לנסות להחזיק בבלם הכשרוני קרוב אליה.
לאפורט נחשב שחקן עם אופי קצת שחצני ובמקרה שלו הוא מנצל אותה בצורה חיובית. מבחינתו הוא מסוגל לכבוש כל פסגה ואי המעבר לבארסה ולסיטי לא הוריד את רמתו אלא להיפך, והוא פתח את עונתו השביעית בבוגרים בצורה מצויינת ונותן הופעות של וורלד קלאס לבלם.
הופעותיו המרשימות העונה גרמו שוב למאבק בין הנבחרות ספרד וצרפת להיאבק על שורותיו, אבל לפני כן הילד שיחק בכל הנבחרות הצעירות של צרפת והיה הקפטן שלהם ומבחינתו נאמנות חשובה יותר מאשר אזרחות ספרדית ולופטגי שוב נכשל למרות שהתקשר והתחנן ללאפורט בטלפון, לאפורט רואה את עצמו מבחינה עתידית בתור הבלם הצרפתי הפותח לצידו של וראן ומשאיר את אומטיטי על הספסל ולא רצה לחכות לנצח על הספסל הספרדי, עד שראמוס ופיקה יחליטו מתי יבוא להם לפרוש מהנבחרת וגם ככה נאצ'ו ובארטרה אורבים למקום בהרכב.

קפטן נבחרת הנוער של צרפת(fourfourtwo.com)
קפטן נבחרת הנוער של צרפת (fourfourtwo)

הקריירה של הילד תלויה רבות במועדון שלו בילבאו והוא נחשב חלק מהקבוצה הכשרונית של וואלוורדה ביחד עם מיקל סן חוזה, אינאקי וויליאמס הוירטואוז ואיקר מוניאין וכמובן החלוץ הבלתי נגמר אריץ אדוריס, יש לבילבאו בהחלט מה למכור ולאיים על מקום בליגת האלופות ואולי סוף סוף לאפורט ימצא את הקבוצה הגדולה שכבר תיקח אותו ותעשיר את הקופה של המועדון הבאסקי הצנוע.
אם ננסה לאפיין את לאפורט אז החלק הכי חזק אצלו הוא הראש (גם פיזית וגם מנטאלית), הוא מנצח ברוב הפעמים בכדורי גובה (יש לו 1.89 ס"מ גובה). גם היכולת שלו לחזור ממצבים פיזיים קשים מראה על העבודה הפסיכולוגית הטובה שעושים באתלטיק בילבאו, בנוסף הוא אוהב לפרוץ קדימה מהצד השמאלי בעיקר בשביל לתת אויר לשחקני הקישור האחורי, בחדר ההלבשה הוא מאוד אהוב ונחשב לאחד שיש לו משחק שקט ולא מוותר על אף כדור. מצד שני החיסרון הכי גדול שלו מגיע מאותה תכונה של לא לוותר והוא מרבה לעשות עבירות ולקבל כרטיסים.
הדבר הכי מדהים שרוב הסקאוטרים אומרים עליו זה, שהוא לא הגיע לשיאו ויש עוד מה לפתח אצלו והוא יכול אפילו להיות הבלם הטוב בעולם.
עד אז מחכה לו הזדמנות לערוך הופעת בכורה בנבחרת הצרפתית והוא יהיה השחקן השני שמחליט לבחור בנבחרת צרפת על פני ספרד, הראשון היה אותו ליזראזו שכאמור היה הראשון ששיחק בבילבאו מהצד הבאסקי הצרפתי וכמובן שעם הזמן יכל גם לייצג את ספרד אבל בחר בטריקולור, שם שהייתה לו קריירה מפוארת והוא זכה בגביע העולם והיורו עימם.
לאפורט נחשב לבלם מודרני והצלחתו תלויה בעיקר במזל ובבריאות, כי אם יהיה לו את זה הוא יגיע הכי רחוק שיש ויזניק את הקריירה לגבהים ואולי סוף סוף לגלות את עצמו.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort