משחקים שכדאי לראות בערב הראשון של ליגת האלופות

ליגת האלופות בגרסת 2016/17 החלה את דרכה לפני שבועיים, כמו שרק היא יודעת. משחקים מרובי שערים, הכרעות בדקות הסיום וסיפורים שיכולים להיות חלק מתסריט הוליוודי. אולם, למרות כל יתרונותיה, אחד החסרונות הבולטים שלה הוא קיום מספר רב של משחקים במקביל. דבר המאלץ את הצופה לוותר על משחקים שבערב פנוי היה רואה ללא היסוס. כדי להקל על הבחירה, בכל ערב משחקים בליגת האלופות אבחר 2-3 משחקים ששווה לעקוב אחריהם, בתקווה שאכן יספקו את הסחורה.

בורוסיה דורטמונד – ריאל מדריד:

בדרך כלל שהבלאנקוס והשוורצגלבן נפגשות אנחנו יודעים שעומד לפנינו משחק שייכנס לפנתיאון. קשה שלא להיזכר ברביעייה האדירה של רוברט לבנדובסקי שהעלה את הגרמנים לגמר ליגת האלופות או את הדו-קרב המדהים לפני שלוש עונות ברבע הגמר. שתי הקבוצות פתחו את העונה בכושר מעולה. אמנם מבין שתיהן דורטמונד היא זו שכבר חוותה הפסד מפתיחת העונה, אך דווקא היא נמצאת בכושר טוב יותר. כשהיא סופרת כבר ניצחון רביעי ברציפות בכל המסגרות מאז ההפסד המפתיע ללייפציג. והדבר המדהים באמת הוא הפרש השערים במשחקים הללו: 20 כיבושים מול שתי ספיגות בלבד. מנגד, ריאל שפתחה את העונה בסערה עם ארבעה ניצחונות ליגה רצופים החלה לקרטע בשבועיים האחרונים עם שתי תוצאות תיקו, שאמנם השאירו אותה בפסגה, אך קיזזו את הפער מיריבותיה.  בניגוד לדורטמונד שמביסה דרך קבע את יריבותיה, ריאל משחקת בצורה יעילה ומנצחת בהפרש של שער אחד או שני שערים. כך גם קרה במחזור הראשון. דורטמונד הביסה במשחק חוץ את לגיה ורשה בתוצאה 0-6, ואילו ריאל ניצחה בשיניים ובתוספת הזמן את ספורטינג ליסבון 1-2.

שתי הקבוצות נפגשו עד כה עשר פעמים והתוצאה מתחלקות כמעט באופן זהה. לריאל 4 ניצחונות, לדורטמונד שלושה, ושלוש פעמים המשחקים הסתיימו בתוצאת תיקו. עם זאת, מעולם לא הפסידה הקבוצה הביתית בהתמודדות ביניהן, כך שאם הסטטיסטיקה תישמר ריאל תנסה לחלץ לכל היותר תיקו. רק משחק אחד בין הקבוצות הסתיים ללא שערים, וסביר להניח גם הפעם  המשחק יהיה בעל אופי התקפי, כשהמאצ'-אפ המרכזי יהיה בין הקשר מגבון של הצהובים-שחורים, פייר אמאריק-אובאמיינג לבין ההתקפה המשולשת של ריאל מדריד בניצוחו של כריסטיאנו רונאלדו שמנסה להתאקלם מהפציעה שהשביתה אותו. שתי הקבוצות צפויות לעלות בקלות לשלב הבא, אך שתיהן מכוונות לגמר שייערך בקרדיף, כך שמקום שני יכול לפגוע לפחות על הנייר בסיכויים להגיע לשם.

האם אובאמיינג יבקיע גם מול הבלאנקוס (mirror)
האם אובאמיינג יבקיע גם מול הבלאנקוס (mirror)

לסטר סיטי – פורטו:

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

המשחק בין לסטר לפורטו מהווה מעין מפגש של ניגודים. מצד אחד, לסטר היא מועדון אנגלי קטן שהדהים את עולם הספורט אשתקד עם זכייה היסטורית באליפות. מצד שני, פורטו היא אימפריה הן ברמה המקומית בפורטוגל והן ברמה האירופית עם נוכחות קבע בליגת האלופות ולרוב הגעה לשלבי הנוק-אאוט. אך בשנים האחרונות פינתה פורטו את הבמה ליריבה המושבעת בנפיקה שזכתה בשלוש אליפויות רצופות.

לא מעט סימני שאלה ריחפו סביב היכולת שלסטר תציג השנה. בזירה המקומית לסטר חזרה למידותיה. בשישה מחזורים היא השיגה שבע נקודות וביום שבת ספגה תבוסה ביתית 4-1 מול השדים האדומים ממנצ'סטר. עם זאת, דווקא בליגה האלופות, זירה לא מוכרת לשועלים, הם ניצחו בצורה משכנעת במשחק הפתיחה את קלאב ברוז' הבלגית בתוצאה 0-3. מנגד, פורטו הצליחה להפתיע רבים שהדיחה את רומא במוקדמות ליגת האלופות והעפילה לשלב הבתים. אך, לא הצליחה לתרגם את היכולת הזו וסיימה במחזור הראשון בתיקו ביתי מאכזב מול פ.צ קופנהגן הדנית. בליגה המקומית פורטו כצפוי מציגה יכולת טובה יותר והיא צמודה לבנפיקה וספורטינג ליסבון בצמרת.

המפגש בין הקבוצות יהיה הראשון ביניהן אי פעם נוכח עברם הדל של השועלים. אך, לפורטו זה לא יהיה מפגש ראשון מול קבוצות אנגליות. המאזן של הפורטוגלים עומד על שבעה ניצחונות, 9 תוצאות תיקו ו-18 הפסדים. שתי הקבוצות אמורות לעלות בסופו של דבר לשמינית הגמר, אך שתיהן יקוו להשיג את המקום הראשון ולקבל הגרלה קלה יותר לכאורה. ניצחון ביתי של לסטר יפתח פער משמעותי משאר הקבוצות ויעמיד אותה בעמדה מצוינת להבטיח את מקומה בשלב הבא. כדי לעשות כן צריכה לסטר לחזור ליסודות שהובילו אותה ליכולת הבלתי נתפסת של השנה החולפת. קרי תיאום בין כל מערכי המשחק, יציבות הגנתית בהנהגתו ווס בראון, קישור התקפי וכישרוני כדוגמת ריאד מחארז וחלוצים ממוקדים בדמותו של ג'יימי ורדי. מנגד, פורטו תנסה לפצח את המערך של לסטר באמצעות הכישרון והיצירתיות של התלכיד הלטיני המרכיב את הסגל שלה.

האם וארדי יוביל את לסטר לשלב הבא? (the sun)
האם וארדי יוביל את לסטר לשלב הבא? (the sun)

סביליה- אולימפיק ליון:

שתי קבוצות שבמחזור הקודם השיגו תוצאות טובות. הצרפתים ניצחו בצורה משכנעת את אלופת קרואטיה, דינמו זגרב. הספרדים חילצו נקודה יקרה מול יובנטוס בטורינו. ליון פתחה את העונה בצורה טובה, אך לצד ניצחונות משכנעים כמו 1:5 על מונפלייה ו-0:3 על נאנסי, הגיעו הפסדים לבורדו וללוריין בשבת האחרונה שפגעו במומנטום החיובי של הקבוצה מתחילת השנה. מנגד, האנדולוסים הציגו פתיחת עונה מעולה שהציבה אותם בסיום המחזור הקודם במקום השני בטבלה (לפני ברצלונה ואתלטיקו מדריד), אך ההפסד לאתלטיק בילבאו הוריד אותם למקום ה-6.

סביליה שזכתה בשלוש השנים האחרונות בליגה האירופית רוצה לעשות קפיצת מדרגה ולהעפיל לשלבי הנוק-אאוט ולבסס את מקומה בדרג הבכיר באירופה. המועדון נפרד בפגרה ממאמנו בשלוש השנים האחרונות, אונאיי אמרי שעזב לכסף הגדול של פאריס סן ז'רמן. מי שהובא במקומו הוא חורחה סאמפולי, מאמנה המצליח של נבחרת צ'ילה שעושה את צעדיו הראשונים כמאמן מחוץ לדרום אמריקה. מולו יעמוד ברונו ג'נסיו שהגיע במהלך השנה שעברה כדי להציל את הקבוצה מפתיחת העונה הגרועה שהייתה לה, ואכן עמד במשימה כשהצליח לסיים במקום השני ולהקנות לה כרטיס אוטומטי לשלב הבתים של ליגת האלופות.

על אף היותן קבוצות המשחקות דרך קבע במפעלים האירופיים זהו המפגש הראשון ביניהן. המאזן של ליון מול קבוצות ספרדיות עומד על 9 ניצחונות, 7 תוצאות תיקו ו-12 הפסדים. מנגד, המאזן של סביליה מול קבוצות צרפתיות עומד על ניצחון אחד מול ארבעה הפסדים. שתיהן מקוות להתעלות על הסטטיסטיקה הזו ולהוסיף ניצחון למאזנן. בבית שבו יובנטוס אמורה לסיים במקום הראשון, בקרב בין סביליה לליון שככל הנראה יוכרע במחזור הסיום כל נקודה חשובה.

סאמפולי - בפעם הראשונה מחוץ לדרום אמריקה (elconfidental)
סאמפולי – בפעם הראשונה מחוץ לדרום אמריקה (elconfidental)

לוח המשחקים המלא ביום שלישי:

בית ה': מונאקו – באייר לברקוזן, צסק"א מוסקבה – טוטנהאם.

בית ו': בורוסיה דורטמונד – ריאל מדריד, ספורטינג ליסבון – לגיה ורשה.

בית ז': לסטר סיטי – פורטו, פ.צ קופנהגן – קלאב ברוז'.

בית ח': סביליה – ליון, דינמו זגרב – יובנטוס.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית