משהו חדש מתחיל – על משחקי טרום העונה של מכבי תל אביב

הנה אנחנו, מרחק נגיעה מעונת 2016/2017, ובפה מלא אפשר להגיד שעברנו את שלב משחקי ההכנה וסוף סוף יש תובנות ראשונות על הקבוצה החדשה של מכבי תל אביב.

מההגנה ועד להתקפה, מהכוכבים ועד המאמן, מכבי תל אביב נראית שונה לגמרי מאיך שנראתה בשנה שעברה (בינתיים). כמובן שמשחקי הכנה הם לא באמת אינדיקציה לעונה, אך בלי ספק יש כמה נקודות שחובה לגעת בהן.

במשחק (המתוקשר) הראשון מול פנאתנייקוס, יכולנו לראות שההגנה של מכבי תל אביב לא מחוברת עוד. השחקנים היו מהוססים ולא ירדו להגנה. השחקנים לא היו מתואמים, והרשו הרבה סלים קלים, וזה אכן בא לידי ביטוי בתוצאה הסופית. לעומת זאת, בהתקפה היה ניצוץ של פוטנציאל ממשי בדמות ויקטור ראד ומייאק צירבס שמהרגע הראשון הראו שיש להם את זה.

גניבת השנה? (מכבי תל אביב - האינסטגרם הרשמי)
גניבת השנה? (מכבי תל אביב – האינסטגרם הרשמי)

מהמשחק השני כבר התחלנו לראות משהו שלא ראינו ממכבי בשנים האחרונות, שיפור ניכר ממשחק למשחק (ועוד בהפרש של 24 שעות). מכבי תל אביב שיחקה מול ברצלונה והאקס טייריס רייס והראתה שיפור רציני בהגנה ובהתקפה. הקבוצה נראתה מחוברת יותר, הכדור זז מיד ליד, והקבוצה נראתה נהדר. גם כשברצלונה עלתה ליתרון גדול לא פעם ולא פעמיים, קואץ' אדלשטיין ידע לקחת את פסקי הזמן הנכונים ולעורר את הקבוצה שלו. בסופו של דבר מכבי מנצחת את ברצלונה ושולחת הצהרת כוונת לאירופה :"אנחנו כאן!".

נקפוץ בזמן שבוע קדימה, מכבי תל אביב עולה למשחק הראשון בטורניר גומלסקי, והשני מול פנאתנייקוס ב8 ימים. זהו המבחן האמיתי הראשון לארז אדלשטיין, האם הוא מסוגל להפיק לקחים מהפסדים ולהראות שיפור? התשובה היא חד משמעית – כן. מכבי הראתה אופי ונחישות שהביא אותה לניצחון על פנאתנייקוס. אמנם המשחק הוכרע בשניות האחרונות, אך לא היה ספק למי הגיע לנצח את המשחק הזה. עם תצוגת ענק של מייאק צירבס וגל מקל, מכבי עולה לגמר של הטורניר מול צסק"א מוסקבה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

24 שעות לאחר מכן, בצל הדרבי הלוהט של תל אביב בכדורגל, עולה מכבי תל אביב למשחק לוהט לא פחות מול היריבה המיתולוגית, צסק"א מוסקבה. הניצחון היחידי של מכבי תל אביב מול צסק"א בשנים האחרונות היה בחצי גמר הפיינל פור ב2014, בו זכתה ביורוליג. חכמים ממני כבר אמרו – "סטטיסטיקה לא משקרת", וגם הפעם צסק"א הראתה למה היא אלופת אירופה ולמה גם השנה כולם צריכים לחשוש ממנה. יש לציין שצסק"א זאת קבוצה שכבר רצה כמה עונות ביחד עם שלד יחסית יציב שרק מחליף כמות קטנה של שחקנים, לעומת מכבי שבנתה קבוצה חדשה לגמרי. צסק"א הראתה שהיא מתואמת בצורה עיוורת, קבוצה מושלמת, אפילו בלי 2 מהכוכבים הגדולים שלה – מילוש תיאודוסיץ' וקייל היינס. מכבי תל אביב כאמור מתפרקת ומובסת, אך עוד פעם מציגה כמה נקודות אור: ארז אדלשטיין שבלי פסקי הזמן היעילים שלו, המשחק היה יכול להיגמר גם ב40 הפרש, קולטון אייברסון שסיים עם דאבל דאבל וזכה בפרס "הביג מן הטוב של הטורניר".

נקודת אור (מכבי תל אביב - האינסטגרם הרשמי)
נקודת אור (מכבי תל אביב – האינסטגרם הרשמי)
יש לאן להשתפר (מכבי תל אביב - העמוד הרשמי)
יש לאן להשתפר (מכבי תל אביב – העמוד הרשמי)

לסיכום, אפשר לראות שגם בלי תפוקה מהכוכבים הגדולים שלה (ווימס וגאודלוק הפצוע), יכולה הקבוצה מתל אביב לגבור על קבוצות גדולות באירופה ולהראות אופי ונחישות. ניתן לראות שויקטור ראד מסתמן להיות גניבת השנה, צירבס כסנטר שמכבי הייתה צריכה ואייברסון למשלים המושלם. הימור אישי? אם מכבי ממשיכה לשחק כמו שהיא משחקת, והכוכבים יתנו את התפוקה שהם צריכים לתת, ולא יהיו פציעות מיותרות, מכבי תל אביב תגיע לפיינל פור.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort