הסגן של בר כוכבא

ביום א' הוא יחגוג יום הולדת 51, יש לו שש אליפויות NBA, הוא נבחר 10 פעמים לחמישית ההגנה של העונה ושבע פעמים לחמישית העונה אך למרות כל המספרים המרשימים, והיכולת המדהימה שהציג לאורך הקריירה הוא תמיד נשאר בצילו של אלוהי הכדורסל, מייקל ג'ורדן, יש הנוהגים לשכוח את הסגן של בר כוכבא אבל אותו דווקא זכרו – כשפרש הקבוצה הפרישה יחד איתו את המספר שאיתו שיחק ובשנת 2010 הוא נכנס להיכל התהילה. הכירו את הסגן שכמעט והתעלה על בר כוכבא שלו, סקוטי פיפן.

בשפה העברית קיים הביטוי הסגן של בר כוכבא, משמעות הביטוי הוא אדם אשר היה שותף משני למהלך או הישג כלשהוא ותרומתו נשכחה ובזיכרון ההיסטורי נותר מי שהוביל למהלך. רבים בהיסטוריה נשכחו, אף אחד לא זוכר מי עמד מסר למארדונה או מי סיים אחרי יוסיאן בולט או מי מסר לצ'מברליין את הכדורים במשחק של 100 הנקודות אבל בסיפורנו זה קצת אחרת, בר כוכבא הוא מייקל ג'ורדן וסגנו הוא סקוטי פיפן. אוהדי הכדורסל לא ישכחו בעתיד הקרוב את שיקאגו הגדולה, אותה שיקאגו שקבעה שיא ניצחונות ב-NBA שהחזיק עד העונה האחרונה, אותה שיקאגו שלקחה שש אליפויות, אותה שיקאגו שאימן המאמן הטוב בהיסטוריה ושיחק בה אלוהי הכדורסל, מייקל ג'ורדן, אלא שכדורסל הוא משחק קבוצתי ועם כל הכבוד ויש כבוד לג'ורדן ללא שותפים הוא לא היה מצליח לעשות את זה. אחד השותפים הבולטים הוא סקוטי פיפן שביום ראשון הקרוב יחגוג את יום הולדתו ה-51. פיפן אולי היה רק הסגן של אבל כמעט והתעלה על מוביל הקבוצה וגרם לך שגם שהוא הסגן אותו לא ישכחו וימחקו מההיסטוריה. בואו לחגוג עם הסגן של בר כוכבא שאף אחד לא שכח.

אלוהי הכדורסל וסגנו. ג'ורדן וסקוטי פיפן (www.scottiepippen.com)
אלוהי הכדורסל וסגנו. ג'ורדן וסקוטי פיפן (www.scottiepippen.com)

סקוטי מוריס פיפן נולד ב-25 בספטמבר 1965 בארקנסו כאחד מבין תריסר ילדים. כאשר התקבל לקולג' הוא התנשא לגובה של 1.86 ושיחק עבור אוניברסיטת סנטרל ארקנסו כשבשנה הראשונה הוא לא מקבל מלגת ספורטאי מצטיין וממן את לימודיו על ידי איסוף הכביסה של הקבוצה, ניקיונות ועבודות ריתוך בין הסמסטרים שהשאירו צלקות על ידיו. במהלך תקופתו במכללה גבה פיפן לגובה של 2.03 ובעונתו האחרונה רשם ממצועים של 23.6 נקודות, 10 ריבאונדים ו-4.3 אסיסטים למשחק. השנה האחרונה שנתן בליגת המכללות לכדה את העיניים של כל קבוצות הליגה ומקומו בדראפט עלה גבוה משחשב. פיפן לא ידע מי תבחר אותו וביצע ראיונות עם מספר קבוצות ואז דראפט 88 התחיל ובמקום החמישי סיאטל סופרסוניקס בחרה את פיפן אך הוא מיד נשלח בטרייד לשיקאגו בולס תמורת אולדן פולינייס. החלטה שככל הנראה סידרה לפיפן קריירה מדהימה בשיתוף עם חברו מייקל ג'ורדן ומאמנו פיל ג'קסון.

הסמול פאוורד האמריקאי החל על הספסל אצל הבולס והיה מחליף של צ'ארלס אוקלי, בפלייאוף של אותה העונה החל פיפן לשחק בחמישייה ועזר לקבוצה להגיע לחצי גמר המזרח לראשונה אחרי עשור. בעונתו השנייה פתח פיפן ברוב המשחקים והקבוצה הצליחה להגיע לגמר המזרח אך הודחה ע"י דטריוט פיסטונס. בעונתו השלישית הגיע השינוי המשמעותי כאשר פיל ג'קסון קודם מעוזר מאמן למאמן הקבוצה והפך את הבולס לקבוצה מגובשת וטובה יותר. באותה עונה שוב הודחו הבולס בגמר המזרח על ידי הפיסטונס. פיפן ביסס את עצמו כאחד הצעירים המבטיחים בליגה כשהוא העמיד ממוצעים של 16.5 נקודות ו6.7 ריבאונדים למשחק ב-48.9% מהשדה ויכולתו הטובה הובילה לבחירתו למשחק האולסטאר לראשונה בקריירה. בעונה הרביעית של פיפן בקבוצה 90/91 הפך השחקן למעצור מרכזי בהגנה ואיום משני בהתקפת המשולש לצידו של מייקל ג'ורדן. הקבוצה ניצחה 61 משחקים וסיימה במקום הראשון לראשונה מזה 16 שנים.

הבולס העפילו בקלות לגמר המזרח, שם פגשו בפעם השלישית רצוף את הפיסטונס ובניגוד למפגשים הקודמים הבולס ניצחו את הסדרה בסוויפ, אך האירוע הזכור הוא ירידתם של שחקני הפיסטונס לחדר ההלבשה לפני סיום המשחק כשהם לא לוחצים ידיים ליריבה ושוברים את קוד ההתנהגות של הליגה. בגמר פגשו הבולס את הלוס אנג'לס לייקרס ולמרות שהפסידו במשחק הראשון הם חזרו וניצחו את כל ארבעת המשחקים ברצף, וזכו באליפות ראשונה בתולדותיהם. פיפן היה חלק בלתי נפרד מאותה אליפות ורשם ממוצעים של 21.6 נקודות, 8.9 ריבאונדים ו-5.8 אסיסטים למשחק בפלייאוף. הבולס עם ג'ורדן ופיפן הפכו לבלתי ניתנים לעצירה וזכו בעוד שתי אליפויות ורשמו שלוש אליפויות ברצף ובנוסף בקיץ 92 היה פיפן חלק מנבחרת הדרים טים שהעמידה ארה"ב לאולימפיאדה ושזכתה בזהב בקלות. אלא שאחרי האליפות השלישית הודיע ג'ורדן על פרישה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
היה חלק בלתי נפרד מהדרים טיים. סקוטי פיפן (www.cleveland.com)
היה חלק בלתי נפרד מהדרים טיים. סקוטי פיפן (www.cleveland.com)

פיפן רצה להוכיח לכולם שלמרות עזיבתו של ג'ורדן, הקבוצה עדיין יכולה לקחת אליפות תחת הנהגתו. הפאוורד הטוב בליגה הוביל את הבולס בנקודות ואסיסטים ואת הליגה בחטיפות שרשם עונה עם ממוצעים של 22 נקודות, 8.7 ריבאונדים, 5.6 אסיסטים ו-2.9 חטיפות למשחק ב-49.2% מהשדה ואף שיפר את יכולת הקליעה שלו מהשלוש ובנוסף זכה ב-MVP של האולסטאר והקבוצה סיימה רק עם שני ניצחונות פחות מהעונה הקודמת. דווקא שהיה נראה שפיפן שווה לג'ורדן ושקבוצה יכולה לזכות באליפות שרק פיפן בקבוצה הגיע רגע השפל של פיפן. בסיבוב השני של הפלייאוף פגשו הבולס את הניו יורק ניקס וכשהם בפיגור של 2-0 בסדרה והמשחק השלישי בשיוויון 102 לקח פיל ג'קסון פסק זמן ותיכנן מהלך אחרון שישאיר את טוני קוקץ' לבד לזריקה, פיפן שהוביל את הבולס מאז הפרישה של ג'ורדן התעצבן שהוא לא קיבל את הכדור האחרון וסירב לחזור למגרש. קוקץ' קלע וניצח את המשחק אך המאמן נתפס שלא חוגג את הניצחון ובהמשך הקבוצה הפסידה לאחר שבעה משחקים.

בפגרת אותה עונה החלו שמועות על טרייד שישלח את פיפן לסופרסוניקס תמורת שון קאמפ במשך כל עונת 94/95 החריפו השמועות אלא שלקראת סיום העונה הודיע ג'ורדן על חזרה מפרישה וכל השמועות פסקו. לבולס בעונת 95/96 היית מטרה ברורה אך ורק אליפות. ביחד עם פיפן וחזרתו של ג'ורדן הגיע לקבוצה דניס רודמן, שחקן הגנה מדהים שכבר זכה בשתי אליפויות. הקבוצה לא יכלה להראות יותר טובה וסיימה את העונה עם מאזן של 72 ניצחונות (שיא NBA שנשבר רק בעונה האחרונה). בפלייאוף הקבוצה דילגה מעל כולם ובגמר פגשה את הסופרסוניקס וניצחה אותה בשישה משחקים והם זכו באליפות רביעית בתולדותיהם. באותו הקיץ נקרא שוב פיפן לדגל ולקח עם הדרים טיים את הזהב באטלנטה 96 והפך לשחקן הראשון שזוכה באליפות הליגה ובשתי מדליות זהב. הבולס המשיכו להראות נהדר וזכו בשלוש אליפויות רצוף. אחרי 11 שנים בבולס עבר פיפן ליוסטון אך למרות שיוסטון העמידה קבוצה חזקה מאוד היא הודחה בסיבוב הראשון ופיפן עבר לפורטלנד בגלל בעיית אגו שנוצרה בקבוצה בעיקר מצידו של צ'ארלס בארקלי. בפורטלנד פיפן המשיך להציג יכולת טובה אך לא הצליח להביא אותה לשלבים המאוחרים בפלייאוף. אחרי ארבע עונות בפורטלנד חזר פיפן לשיקאגו אך פציעה מנעה ממנו לשחק והוא שותף רק ב-23 משחקים ובסיום אותה עונה הודיע על פרישה מכדורסל.

פיפן (באמצע) עם ג'ורדן ורודמן. שלוש אליפויות רצוף ושיא NBA (www.slamonline.com)
פיפן (באמצע) עם ג'ורדן ורודמן. שלוש אליפויות רצוף ושיא NBA (www.slamonline.com)

אחרי הפרישה פיפן שימש כפרשן של הבולס ב-ESPN. ב-2008 בגיל 42 במהלך טיול לסקנדינביה חזר פיפן מפרישה ושיחק שלושה משחקים בליגה. עבור אחד המשחקים קיבל פיפן 66,000 דולר. בשנת 2010 סקוטי פיפן הוכנס להיכל התהילה וסיכם קריירה ענקית. הדבר הכי חשוב שאפשר ללמוד בסיפור של פיפן הוא שאפשר להצליח ולהתבלט גם כאשר אתה הסגן של בר כוכבא. פיפן רשם קריירה מדהימה עם שש אליפויות ושתי מדליות זהב וזכור בתור אחד השחקנים הכי טובים בליגה למרות ששיחק בצילו של ג'ורדן. את הכבוד הגדול ביותר קיבל כשפרש בבולס והקבוצה הפרישה את המספר שלו דבר שלו זכו רק ארבעה שחקנים בהיסטוריית הבולס. יש האומרים שאם פיפן היה נולד בתקופה אחרת היה יכול להיות השחקן הטוב בהיסטוריה אבל מה שבטוח הוא שללא פיפן ג'ורדן לא היה מגיע לאן שהגיע. לנו נשאר להגיד תודה על קריירה מדהימה ורצופת הצלחות ומזל טוב. מי ייתן ונמשיך לראות שחקנים כמו פיפן.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort