ספרד פותחת בסערה

שני משחקים מול בלגיה וליכטנשטיין עוזרים לנבחרת הספרדית להחזיר את השמחה האבודה אחרי שני טורנירים מאכזבים. הספרדים כבשו עשרה שערים ולא ספגו אפילו אחד. נראה שהאופטימיות חזרה אמש לרחובות ספרד אחרי 8-0 על ליכטנשטיין האומללה במשחק הראשון של שלב הבתים.

larepublica
פותחים בסערה (larepublica)

ג'ולן לופטגי הגיע לנבחרת ספרד שבורה מנטלית, אחרי שזכו בהכל מאז 2014 הם לא מצליחים לשחזר את היכולת המסחררת שהציגו בטורנירים קודמים. שחקנים משמעותיים כמו צ'אבי ודויד וייה עזבו את הנבחרת אחרים הצטרפו, אבל הנבחרת של המאמן הקודם דל בוסקה לא הייתה מאוזנת והשחקנים לא מצאו מכנה משותף יחד.

הגעתו של לופטגי שהכיר מהעבר את חלק מהשחקנים (אימן את נבחרת ספרד הצעירה) הכניסה רוח חדשה למפרשים של נבחרת ספרד הבוגרת, הוא מאמין בצעירים שזכו איתו ביורו בישראל ונותן להם את הבמה.

לופטגי הגיע בשביל לשנות, ולפי שני המשחקים הראשונים שלו בנבחרת כבר ניתן לראות את השינויים הבאים: הוא שם סוף לרוטציות בשער. לופטגי הכריז כי השוער הראשון עבורו הוא דויד דה חאה, לא משנה אם מדובר במשחק ידידות או משחק רשמי. מעכשיו, דה חאה ועוד עשרה בהרכב.
לופטגי שם סוף גם לטקטיקה של '9 מזויף', בניגוד לדל בוסקה שהיה משחק עם קשרים התקפיים (סילבה, פברגאס,נבאס) שמסתננים לעמדת החלוץ המאמן הספרדי משחק עם חלוץ טבעי מוראטה/קוסטה.
גם בכל הקשור לבעיטות חופשיות ופנדלים המאמן שם דגש. בעידן לופטגי בועטי הפנדלים הם סילבה ואינייסטה, הכדורים החופשיים יחולקו לפי איזורים, מהמרכז (ראמוס, קוקה), מימין (סילבה), צד שמאל והוצאות חוץ (קוקה וסילבה). בעוד שבעידן דל בוסקה לא היה סדר בעיטות ובעט מי שרצה לבעוט.
ואולי השינוי המשמעותי ביותר- עבור ג'ולן לופטגי לא קיימת החובה שכולם ישחקו. בספרד של דל בוסקה כולם או כמעט כולם קיבלו דקות משחק, לופטגי הבהיר לשחקנים מהיום הראשון כי ישחק רק מי שיראה יכולת ויציבות.

diariosur
ג'ולן לופטגי.' מאמן נבחרת ספרד. (diariosur)

הבשורה המשמחת ביותר היא התאוששות של דייגו קוסטה אחרי סוף שבוע מלא בביקורות כלפי היכולת שלו, הוא הבקיע שני שערים בראש ובמשחק אחד משלש את כמות השערים שלו בנבחרת. בסוף המשחק הוא דיבר על התקופה הקשה בנבחרת וההאשמות שלו כלפי הביקורות שקיבל. "כאב לי שלא שיחקתי טוב. אני מצטער, אני מקבל את הביקורות". בנוסף ליכולת הטובה של קוסטה, הצמד שבלט מעל כולם היו בוקסטס וקוקה ששיחקו באגפים ביחד עם ויטולו. דויד סילבה שיחק קרוב יותר לחלוץ, מקום שבו הוא עושה לכל הגנה נזק, גם סילבה התכבד בשני שערים.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
dailymail
דייגו קוסטה. סוף סוף כובש בנבחרת. (dailymail)

אחרי מחצית ראשונה משעממת לופטגי עבר לשחק עם שלושה שחקני הגנה, סרג'י רוברטו הצטרף לקשרים וקוקה נשלח יותר קדימה והתקרב לסילבה בתוך הרחבה. ויטולו ונוליטו היו השניים שפתחו את המגרש במחצית השנייה ואז הגיעו שבעה שערים ב-45 דקות.

מוראטה החליף את דייגו קוסטה בדקה ה-68 והשאיר מסר ברור, הוא נלחם על המקום שלו בהרכב. החלוץ הספרדי של ריאל מדריד כבש שני שערים בתוך דקה! והיו לו עוד הזדמנויות לשערים נוספים. "הייתי שמח לקחת את הכדור הביתה" מאשר הספרדי, שהתאכזב כשלא הבקיע את השער השלישי שלו במשחק.
בסיום המפגש המאמן הספרדי היה מרוצה מאוד מהתוצאה אך השליך זאת גם על המצב הפיזי של היריבה: "במחצית הראשונה הם שיחק טוב טקטית, מסודר והיה לנו קשה להגיע לשער שלהם. המחצית השנייה הייתה מוצלחת, הם היו כבר עייפים. תכננו את החילוף של נוליטו טוב וזה עזר לנו". לופטגי על שינוי המשחק: "יש לנו כמה דרכים לשחק. ניסינו עם שלושה מגנים וזה הצליח, זאת אופציה. היכולת של סרג'י רוברטו לשנות עמדה עוזרת לנו מאוד". על קוסטה: "כמובן שהשער חשוב עבור קוסטה אבל החלוצים לא מוערכים רק לפי השערים. גם אלברו הבקיע. הם עוזרים מאוד".

sportsmole
מוראטה. 2 שערים, בדקה! (sportsmole)

 

בשורות משמחות לספרדים-

• מרקו אסנסיו הכישרון הצעיר של ריאל מדריד מחזיק גם באזרחות הולנדית (אמא שלו הולנדית) שמאפשרת לו לשחק עבור נבחרת הולנד. אתמול הוא נכנס למשחק רשמי בדקה ה-79 והסיר את הספקות. אסנסיו ספרדי וישחק עם נבחרת ספרד מעתה והלאה, הדלת להולנד שרדפה אחריו נסגרה רשמית.

as
אסנסיו בהופעת בכורה בנבחרת. הוא ספרדי. (as)

 

• ג'רארד פיקה ודייגו קוסטה זכו למחיאות כפיים. בדקה ה-68' מוראטה נכנס במקומו של קוסטה, עם יציאתו מכר הדשא זכה דייגו קוסטה למחיאות הכפיים של הקהל בלאון. פיקה שקיבל שריקות בוז בכל אצטדיון בספרד אחרי הביטויים שלו נגד המדינה ובעד קטלוניה והמחוות שלו נגד ספרד, הפעם, הספרדים בוחרים לסלוח ומריעים לפיקה בפעולות הטובות שלו במשחק, ככל הנראה מוקירים תודה על השער ביורו נגד צ'כיה שהשאיר אותם בתמונה עד שמינית הגמר.

לספרד כבשו: דייגו קוסטה (9',65'), סרג'י רוברטו (54'), דויד סילבה (58',90'), ויטולו (59'), מוראטה (81',82').

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית