לפרק הכל ולהתחיל מחדש – התרופה לתחלואי הכדורגל הישראלי.

eran-3-brooksidesoccer
ילדות משחקות כדורגל, בקרוב אצלינו? (brookeside soccer)

דיברו, ידברו ובייחוד בתקופה האחרונה מדברים רבות על הכדורגל הישראלי, ועד כמה שהוא עלוב מכוער ומבזה. גם אני שותף מדי פעם לדיבורים כאלה ואחרים על עתידו של הכדורגל הישראלי; ואם להיות הוגן עד לפני עשר שנים גם אני התעניינתי בכדורגל ישראלי ואפילו אהדתי קבוצה שליוויתי אותה ללא מעט משחקים ברחבי הארץ. אך לפני עשר שנים כרתתי גט כריתות מהכדורגל הישראלי, התנתקתי ממנו לחלוטין, ופיתחתי כלפיו שנאה תהומית – בעיקר בגלל הגועל נפש ותחושת הבחילה שנגרמה לי כל פעם כשהייתי צופה בכדורגל ישראלי הן ברמת הקבוצות והן ברמת הנבחרת, וזה לא רק בגלל רמת הכדורגל הכל כך עלובה, אלא גם על בגלל כל ההתנהלות שלו מסביב, וחוסר המקצועיות שבו מנוהל בארץ ענף הספורט הפופולרי והיפה ביותר שקיים. וכשבאים לדבר על הכדורגל הישראלי, וטוענים כל פעם מחדש עד כמה הוא גרוע, ועל איך שהנבחרת אף פעם לא מעפילה לשום טורניר "גדול", וגם על כך שהקבוצות לא מצליחות יותר מלסיים אחרונות וללא נקודות את שלב הבתים של ליגת האלופות, וגם זה רק אחרי שעברו קבוצות קיקיוניות מכל מיני עיירות שכוחות אל באירופה, שאני בספק כמה מהן נמצאות בכלל באטלס… צריך גם להציע פתרונות כיצד ניתן אולי, להחיות את הכדורגל הישראלי ולקדם אותו בכמה רמות קדימה.

נבחרת ישראל חוגגת את השער המצמק מול איטליה, בעתיד אולי העניינים ישתפר ׁSOLD IT)
נבחרת ישראל חוגגת את השער המצמק מול איטליה, בעתיד אולי העניינים ישתפר ׁ(SOLD IT)

בכתבה הזאת אני מביא תכנית, שבעיני יכולה להיות התרופה של הכדורגל הישראלי על כל תחלואותיו. יכול להיות שהפתרון שאני מציע לא יראה להרבה אנשים, וזאת זכותו של כל אחד לחלוק על דעתי, ולא להסכים לה אבל יחד עם זאת, מי שלא מסכים איתי, שלא ימהר להשמיץ ולקלל אותי, אלא שינסה להציע פתרונות משלו . אם כן, לאחר ההקדמה הארוכה, ניגש לתכלס : המזור בעיני לכדורגל הישראלי: הצעד הראשון שהוא המשמעותי ביותר, לא נוגע דווקא ישירות לכדורגל, כי אם לתפיסת הספורט בכללותה: אין תפיסת ספורט בארץ בכלל!! כלומר אין חשיבה על הספורט, ואין התייחסות מספיקה לספורט המקצועני, זאת גם הסיבה לדעתי, שדווקא הכדורגל הישראלי, שהוא הכי רחוק מלגלם את הספורט האמיתי מקבל את מרבית התקציבים מהטוטו ומשאר הרשויות, בעוד שאר ענפי הספורט, ביניהם כאלה שהביאו לנו מדליות וייצוג מכובד בכמה וכמה אולימפיאדות, לא מקבלים כמעט כלום. לכן הדבר הראשון שצריך לשנות זה את החשיבה, "חשיבת הספורט" במדינה. צריך להבין שהכדורגל הינו ענף ספורט וככזה הוא צריך להתנהל על פי כל אמות המידה הספורטיביות, החל מרמת האימון ורמת המאמנים, דרך השחקנים המועדונים והקבוצות, וכלה בבעלים וראשי הקבוצות. אך לא רק הגורמים הללו צריכים לשנות את הגישה כי אם גם יתר המוסדות והמשרדים הממשלתיים שאמורים לתקצב ולממן את מועדוני הספורט והמועדונים, ובראשם כמובן הטוטו ומשרד התרבות והספורט, הם צריכים לקחת את הספורט הכלל וכנגזרת מזה את הכדורגל כפרוייקט לאומי, וצריכים להתחיל להתייחס לכדורגל קודם כל כמו לספורט ולא כמו איזה מופע קרקס או תיאטרון. אחרי שעשינו את זה ושינינו את החשיבה, והמועדונים המאמנים וכל שאר בעלי העניין התחילו להתייחס לכדורגל כספורט על כל המשתמע מכך, וחלוקת הכספים של הטוטו תשתנה בהתאם, אפשר לעבור לצעד הבא: סגירת הכדורגל הישראלי והקמתו מחדש, או במילים אחרות לפרק ולהרכיב מחדש. כמו שבבניין שהיסודות שלו רקובים, והוא נוטה ליפול לא יבנו עליו עוד ועוד קומות, ככה צריך לראות גם את הכדורגל: הכדורגל שלנו רקוב מהיסוד, ולכן אין שום טעם להמשיך ולהשקיע בו כפי שהוא עכשיו, ולצפות שהוא יתקדם ולכן כמו שבניין ישן ורקוב נהרס בסופו של דבר ובמקומו מוקם מהיסודות בית חדש ומודרני, ככה צריך לעשות גם בכדורגל: לסגור את כל המועדונים בכל הליגות כולן בטווח גילאי הנערים והלאה כלומר מגיל 14 ולהשאיר רק את קבוצות הילדים, שלהם עדיין לא מאוחר מדי להקנות יסודות וחשיבה ספורטיבית מודרנית מראשיתה.
הצעד השני, או הראשון בבנייה אחרי הפירוק הוא להביא אנשי מקצוע מחו"ל כן מחו"ל כי אין בארץ מספיק אנשי מקצוע רציניים וטובים, ושגם לא נדבקה בהם המנטליות הישראלית הכושלת. אותם אנשי מקצוע יקימו כאן אקדמיות לכדורגל כמו באירופה, כשאת המימון לזה הם יקבלו ברובו מבעלי הקבוצות ואת השאר מהטוטו שהתמיכה שלו תסתכם רק בזה! אותם אנשי מקצוע יקבלו אשראי לבנות את המכללות כפי ראות עינהם, בהתאם כאמור למודלים המקובלים באירופה. לשם התחלה יש להקים 4 אקדמיות בארבע הערים הגדולות בארץ, עם שלוחות ליישובים נוספים. האקדמיות האלה ישלבו לימודים רגילים כמו בכל בית ספר,(לשם כך צריך גם את הרתמות משרד החינוך – כפי שאמרתי פרוייקט לאומי) יחד עם אימוני כדורגל בדיוק לפי המודל האירופאי תוך אימוץ אורח חיים ספורטיבי כבר מגיל ילדות וחיסול כל התופעות הישראליות המקובלות אצל הכדורגלן הישראלי, כגון: עצלנות פינוק וזלזול. בנוסף על כך האקדמיות האלה יתנו לילדים את האמצעים והכלים המודרניים והמשוכללים ביותר כדי שיוכלו ללמוד ולשחק כדורגל נכון ספורטיבי ומקצועי.
ככה בתוך תקופה של שש עד עשר שנים תיבנה תשתית כדורגל אמיתית, ואותם ילדים שיתבגרו בנתיים יהוו את השלד והבסיס לקבוצות הבוגרות שמהן יבואו ( בנוסף לשחקנים זרים שיבואו לחזק את הקבוצות כמו שקורה כיום), ומהם תורכב גם נבחרת ישראל עם שחקנים הרבה יותר טובים, מקצועיים ולשם שינוי ספורטאים אמיתיים שיוכלו להצדיק את משכורות העתק שיתחילו לקבל, על המודל הזה ורק על המודל הזה יקומו המועדונים כולם מחדש ובתוך עשר עד 15 שנה נקבל גם ליגה הרבה יותר איכותית ומעניינת, הקבוצות יצליחו יותר במפעלים האירופיים ואז נוכל להתחיל להסתכל לנבחרות כמו איטליה ספרד פורטוגל וגרמניה בגובה העיניים ואולי סוף סוף גם להשתתף בטורנירים "גדולים".

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort