משבר ספרדי

"עכשיו מסתבר שהופכים אותנו למה שאנחנו לא. שאנחנו מבקרים את דייגו קוסטה בגלל שהוא לא ספרדי טבעי. זה מה שטוען המלאך, בחייך. דייגו היקר, בספרד אנחנו מקבלים את האנשים יהיו מי שיהיו ויבואו מאיפה שיבואו, ככה עובדת המדינה הזאת ואני חושב שכבר היית צריך לדעת את זה. אתה צריך להרגיש בר מזל שדל בוסקה בחר בך לשחק עם נבחרת ספרד והבטיח לך את המקום בהרכב במונדיאל והיית כישלון מוחץ. בעשרה משחקים כבשת רק שער אחד, שער אחד! מול לוקסמבורג חסרת הישע. דייגו קוסטה היקר, ספרד זכתה במונדיאל ופעמיים ביורו בלעדייך! אותך לא מבקרים בגלל שאתה לא ספרדי טבעי וגם לא בגלל שאתה לא משחק בבארסה או במדריד. ביקרנו אותך בגלל ההתנהגות הבלתי ספורטיבית שלך וגם בגלל המספרים המבישים שלך. זה לא שהבקעת שלושער ואנחנו צריכים להלל אותך. קיבלת עוד הזדמנות, תנצל אותה. תקדיש את הזמן לעבודה קשה, לעבוד בצניעות ושישאלו אותך תענה במילה אחת, רק אחת: תודה!".
במונולוג הזה פתח ג'וסף פדררול אחד העיתונאים הגדולים ביותר את אחד מתוכניות הספורט הנצפות ביותר בספרד, הוא דיבר בשם כל הספרדים שמרגישים שדייגו קוסטה לא מספיק טוב לנבחרת ששואפת להיות שוב הטובה בעולם.

marca
תמונה רשמית ראשונה עם הנבחרת. (marca)

מההתחלה היה ברור שמערכת היחסים בין דייגו קוסטה ונבחרת ספרד תהיה כמעט בלתי אפשרית, הם מתעקשים להבין אחד את השני אבל פשוט לא מתאימים. ההתאחדות הספרדית עשתה כל שביכולתה והזיזה שמיים וארץ בשביל שהחלוץ יהיה ספרדי בכל המובנים – וכל זאת לאחר שכבר שיחק שני משחקי ידידות עם הנבחרת הברזילאית.

המאמן לשעבר הימר על דייגו קוסטה בהתקפה ואז עוד היו לו את הסיבות הנכונות לכך. אחרי עונה מדהימה עם אתלטיקו מדריד קוסטה היה שחקן חיוני, אחד שנלחם, מקריב, מחויב. היו לו את כל הנתונים הבסיסיים שחיפשו בנבחרת ספרד בשביל להגן על הכוכב מעל הסמל, חלוץ טבעי שיפתור את בעיות ההתקפה.

התוצאה הייתה אכזרית, דייגו קוסטה היה חלש. הוא נפצע לקראת סוף העונה דבר שהמשפיע על המשחק שלו ובנוסף להכל היה בסביבה בלתי נסבלת כששרקו לו בוז בכל מגרש בברזיל לאחר שהתאזרח ובחר לשחק בנבחרת הספרדית. רק אחרי שבעה משחקים עם הנבחרת הוא הצליח לכבוש את השער הראשון.
הצוות המקצועי ו-ויסנטה דל בוסקה תמכו בו והאמינו שבסוף יגיע השער ולמרות היכולת המאכזבת השיתוף שלו במונדיאל היה נכון. "הוא תמיד היה ישר איתנו. זה נכון שהיו תקופות שהוא לא היה בסדר מבחינת התנהגות אבל תמיד הוא הגיע עם המון מוטיבציה לשחק והרגיש שיש לו חוב כלפי הנבחרת" הסביר דל בוסקה.

diez
קוסטה ודל בוסקה. בימים טובים יותר. (diez)

אחרי האכזבה במונדיאל בברזיל, דייגו קוסטה היה זה ששילם את המחיר ולא זומן לסגל שטס לצרפת ביורו 2016. טענו שיש לו בעיות פיזיות, דבר שלאחר מכן התברר כלא נכון.
התמונות של דייגו קוסטה יורק על רגלי השופט ורב עם בארי עשו את שלהם וגרמו לקהל הספרדי לדחות את נוכחותו של קוסטה מהנבחרת. מדובר בהתנהגות בלתי ספורטיבית שבה דייגו קוסטה אפילו לא מביע חרטה. "אם לא היו מזמנים אותי בגלל האופי שלי, לא הייתי חוזר לנבחרת ספרד. לא אשתנה" אמר דייגו קוסטה על אי זימונו ליורו.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
101greatgoals
יריקה ונשיכה במשחק אחד. התנהגות בלתי הולמת. (youtube)

לאחר שלא זומן לנבחרת ביורו ועונה חלשה מאוד בצ'לסי, היחיד שהאמין בדייגו גם כשלא הציג יכולת טובה ולא הצליח להתאקלם היה צ'ולו סימאונה ששמר על קשר טלפוני עם החלוץ ואף על פי השמועות ניסה להחזיר אותו פעמיים לאתלטיקו מדריד בעונה האחרונה.

הפעם הראשונה הייתה בינואר שעפ"י הפרסומים צ'ולו היה מוכן לשלם 45 מיליון יורו על החלוץ, לאחר מכן ניסה להעביר אותו ביולי בסכום של 60 מיליון יורו אבל מאחר וצ'לסי לא הצליחה לגנוב את מוראטה מריאל מדריד היא חסמה את ההעברה של דייגו קוסטה לאתלטיקו במדריד.
עד כדי כך רצה סימאונה את דייגו קוסטה שבצ'לסי איימו כי יגישו תלונה לאופ"א במידה ובאתלטיקו ימשיכו להטריד את החלוץ שלה.

direcciondeequipos
צ'ולו סימאונה. היחיד שמבין אותו? (direcciondeequipos)

היה נראה שהקיץ הזה בכל זאת יכול להיות חיובי עבור קוסטה, המאמן החדש של ספרד זימן אותו למוקדמות היורו אך נראה שהחלוץ של צ'לסי, חזר לנבחרת ספרד ברגל שמאל.

ההופעה הראשונה שלו בעידן לופטגי במשחק הידידות מול בלגיה לא השאירה חותם בדיוק כמו שאר משחקיו בנבחרת. הוא נכנס כמחליף בדקה ה-27 אחרי פציעה של אלברו מוראטה ולא הצליח למצוא את השער. קוסטה הראה יכולת חלשה בכל 11 המשחקים שלו בנבחרת ספרד וכבש רק שער אחד מאז משחק הבכורה שלו בחמישה למרץ 2014 נגד איטליה.
בסיום המשחק פתח חזית מול התקשורת הספרדית וטען כי הוא "סופג ביקורות בגלל שאני לא ספרדי טבעי", התקשורת הספרדית מכחישה וטוענת שהביקורות שלה מגיעות עקב המספרים הנמוכים שלו בנבחרת.

"אם הייתי שחקן של מדריד או ברצלונה היו אומרים שהיה לי משחק טוב" הוא טען בסיום המשחק, השחקן מרוצה מהפעולות שעשה במהלך המשחק למרות שלא כבש שער וטען כי מדובר במשחק הכי טוב שלו בנבחרת הלאומית. ההאשמות כלפי דייגו קוסטה מגיעות בגלל היכולת הדלה שלו בנבחרת ואם זה לא מספיק העונה האחרונה שלו בצ'לסי הייתה נוראית, קשה להפנות אליו אצבע מאשימה עקב היכולת החלשה של צ'לסי כקבוצה אבל דייגו קוסטה לא הראה שום דבר בעונה הקודמת שמצדיק את הזימון שלו לנבחרת של לופטגי, המאמן לא נתן יותר מידי הסברים לבחירה בדייגו קוסטה חוץ מהעובדה שלדעתו "הוא שכנע אותנו", אם 16 שערים ב40 משחקים בעונה הקודמת משכנעים אותו, מי אנחנו שנבין את הסיבות שלו?
גם ויטולו הצטרף לתומכיו של קוסטה "אני רואה אותו כמו תמיד, הוא שמח והוא בסדר עם החברים", ג'ורדי אלבה התייחס לתגובה של קוסטה כלפי התקשורת "יש לו את הסיבות שלו. זה לא חיובי ולא שלילי, אנחנו איתו. הוא חשוב, הוא מוסיף לנו המון ואם הוא יבקיע או לא זה פחות חשוב. הוא עושה עבודה מעולה ואנחנו מרוצים מהתרומה שלו לנבחרת".

נראה כי בעוד שהתקשורת והאוהדים הספרדיים לא מרוצים מהנוכחות של קוסטה ב'לה רוחה', קוסטה לא ממש מנסה להוכיח שמגיע לו להיות חלוץ הנבחרת ומקבל תמיכה מהמאמן והחברים. הערב הוא כלל הנראה יפתח בהרכב עקב הפציעה של מוראטה ויקבל את הצ'אנס לגרום לתקשורת הספרדית לפרגן אבל גם קוסטה צריך להבין שאם הוא לא יתאים את עצמו לכללי ההתנהגות של הספרדים, זמנו בנבחרת קצוב.

mirror
11 משחקים, שער אחד. (mirror)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית