הילד כבר בן 30 – סיפורו של גאל מונפיס

גאל מונפיס הוא שחקן טניס צרפתי שהיה מדורג כמחבט הראשון של צרפת. הכישרון שלו כנער לא התממש במלואו בגיל הבגרות, גם בגלל תחרות קשה וגם, ממש כמו בכדורגל, כשרון זה לא מספיק כדי להיות הכי טוב. עם זאת, מדובר בטניסאי מצוין, שממשיך להיות חלק מהעלית של הטניס בשנים האחרונות (מדורג כיום במקום ה-12). לצד אכזבות בטורנירים גדולים, זוכה מונפיס להערכה בזכות טכניקה מצוינת, וחבטות ייחודיות. בנוסף הניצחונות שלו על אנדי רודיק, ג'יימס בלייק, אנדי מארי, וכמובן הניצחונות היוקרתיים שלו על אגדות הטניס רפאל נדאל ורוג'ר פדרר הם שעושים אותו שחקן עשירייה לגיטימי לכל אורך קריירת הבוגרים שלו.

מונפיס הילד (robcherrytennis)
מונפיס הילד (robcherrytennis)

מונפיס נולד בפריס, צרפת ב-1.9.1986 (בן 30). הוא משחק ביד ימין, והחל את קריירת הנוער שלו ברקורד מצוין, שהביאו למקום הראשון בעולם לנוער בפברואר 2004. לכך הוסיף שנה נהדרת בקריירת הנוער שכללה ניצחנות בצרפת הפתוחה ובווימבלדון. כך הפך מונפיס להבטחה ענקית.

ב-2005, רק חודשיים אחרי משחק הסבב הראשון שלו בבוגרים, הצליח מונפיס לעלות 200 מקומות דירוג והגיע ל-50 הגדולים בעולם. הוא החל לזכות בטורניר הצ'לנג'ר, הפחותים מטורנירי סבב ה-ATP, ובשלושת החודשים האחרונים הגיע למאזן 15-8 בסבב זה. הניצחון הראשון שלו על שחקן עשירייה הגיע בטורניר דוחה, שם גבר על גאסטון גאודיו, שהיה עשירי בעולם. שנה לאחר מכן הגיעה לגמר דוחה שם הפסיד לפדרר. הגיע לחצי גמר רומא, במפגש השני שלו עם אנדי מארי הוא ניצח ב-5 מערכות בסיבוב הראשון של הרולאן גארוס. בסיבוב השלישי ניצח את בלייק, שהיה מדורג 8, בעוד מונפיס היה מספר 25. בסיבוב הבא הפסיד לג'וקוביץ'. "אני מאוכזב, אך אחזור בשנה הבאה" אמר בן ה-19. הוא עלה למקום ה-23 והפך למחבט הראשון של צרפת. בווימבלדון עף בסיבוב הראשון.

מונפיס אלוף אוסטרליה הפתוחה לנוער ב-2005 (עולם הטניס)
מונפיס אלוף אוסטרליה הפתוחה לנוער ב-2005 (עולם הטניס)

ב-2007 המשיכו ההפסדים לשחקני העשירייה הראשונה; הפעם השיג סיבוב שלישי בווימבלדון אך נפצע בשוק באליפות ארה"ב הפתוחה ולכן פרש מהאוסטרלית של תחילת 2008. הופעתו הטובה ביותר בחימר הגיעה מיד אחרי שהתאושש מפציעתו. היה זה ההגעה הראשונה לחצי גמר גראנד סלאם, והוא עשה זאת בבית – ברולאן גארוס. רק פדרר עצר אותו, כשניצח אותו ב-4 מערכות. שוב המזל הרע תקף אותו והוא נאלץ לפרוש מווימבלדון עקב פציעת כתף. הוא הפסיד ברבע גמר האולימפיאדה לנולה, ובסיבוב הרביעי של היו אס אופן למרדי פיש.

מונפיס באקשן על החימר של הרולאן גארוס (עולם-הטניס)
מונפיס בפעולה על החימר של הרולאן גארוס (עולם-הטניס)

ב-2009 פתח מונפיס שוב ביכולת שיא כשהעיף את נדאל ברבע גמר דוחה. בגמר הפסיד לרודיק, לא לפני שלקח ממנו מערכה. הוא סבל מבעיות בפרק כף היד ובברך, אך שוב הגיע בכושר מצוין לרולאן גארוס שם הציג רמה גבוהה שעזרה לו להדיח את אנדי רודיק. ברבע הגמר נעצר שוב אצל פדרר, שגם זכה בפעם היחידה בצרפת הפתוחה. הוא פרש מווימבלדון בגלל פרק כף ידו, והפסיד שוב בסיבוב הרביעי של היו אס אופן, לנדאל. נראה כי הקריירה של הצרפתי בן ה-23 הגיעה למבוי סתום.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

הכתף שלו הפריעה לו בתחילת 2010, וזה גרם לו לצאת בסיבוב 32 האחרונים באוסטרליה. גם בטורנירים קטנים הוא לא הצליח להגיע לכושר טוב והמשיך בשרשרת ההפסדים. הוא פרש משלושה טורנירי מאסטרס 1000 רצופים ואחר כך פרש באמצע טורניר בשל פציעת בטן. במדריד הגיע לרבע הגמר בלי לשמוט מערכה אך נעצר שם. בווימבלדון לא צלח את הסיבוב השני; אף כי הגיע לרבע גמר היו אס אופן, נעצר שם על ידי נובאק ג'וקוביץ'. הוא סיים את השנה ללא אף תואר. אבל 2011 תאיר לו פנים.

עם אנדי מארי ב-2014 (סקאי)
עם אנדי מארי ב-2014 (סקאי)

בשנה זו הפסיד לואורינקה בסיבוב השלישי באליפות אוסטרליה הפתוחה; בצרפת גבר על דוד פרר השביעי בעולם כדי להגיע לרבע הגמר, שם שוב הפסיד לרוג'ר פדרר. בווימבלדון כבר הגיע כמדורג תשיעי, הדירוג הטוב ביותר שלו בקריירה; שם הפסיד בסיבוב השלישי. בטורניר לג מייסון הגיע עד הגמר וחל, בדרך על ג'ון איסנר; בגמר הפסיד. הוא לא עשה רושם רב ביו אס אופן אך סיים עם תואר סבב רביעי בסטוקהולם הפתוחה. ציון דרך נוסף עבורו – גמר ATP 15 בקריירה.

בשנה הבאה הגיע לגמר טורניר קטאר; בדרך העיף את נדאל בשתי מערכות בצורה חלקה. באוסטרליה הגיע לסיבוב השלישי; אחרי שהתאושש מבעיית גב שפקדה אותו בטורניר זה הגיע עד לגמר טורניר מונפלייה. ממאי עד ספטמבר סבל מפציעת ברך, שוב. ברכו הימנית גרמה לו לסיים את העונה, מה שגרם לירידה משמעותית בדירוג. הוא כבר הפך לקלף מפתיע (וויילד-קארד) באליפות צרפת הפתוחה, כי הדירוג שלו ירד פלאים במהלך השנה האחרונה.

מונפיס בטורניר דוחה 2011 (עולם הטניס)
מונפיס בטורניר דוחה 2011 (עולם הטניס)

כבר בסיבוב הראשון של רולאן גארוס 2013 הוא פגש את המדורג חמישי תומאש ברדיך. הוא הדיח את הצ'כי והמשיך לסיבוב השני; שם פגש את גובליס והדיחו. בסיבוב השלישי פגש את תומי רוברדו, והצליח לנצח שתי מערכות ברציפות אך הפסיד את השלוש הבאות. היו לו 4 נקודות משחק אך הוא לא השכיל לממשן ויצא מהטורניר. שוב נשאר מונפיס עם הכישרון והשם, אך בלי משהו משמעותי לעמוד מאחוריהם. האם הוא יהיה לעד הלוזר הנצחי? האדם שהגיע עד לשוקת אבל היה חלש מכדי לשתות ממנה? בהמשך הקריירה היו לו מספר היילייטים: בטורניר המאסטרס של שנחאי הוא הדיח את רוג'ר פדרר, אז דורג חמישי; ב-2014 – גמר דוחה נגד נדאל; הגעה לרבע גמר הרולאן גארוס; הגעה שנייה לרבע גמר היו אס אופן; שוב הודח על ידי פדרר, הפעם איבד שני נקודות משחק לפנומן; הוא ניצח את פדרר בגמר גביע דיוויס, שבו הפסידה צרפת לשוויץ 3-1.

מונפיס מנצח את פדרר בגביע דיוויס 2014 (סקאי)
מונפיס מנצח את פדרר בגביע דיוויס 2014 (סקאי)

ב-2015 – גמר האופן 13; הגעה לחצי גמר מונטה קרלו תוך ניצחון נוסף על פדרר; הופעה מכובדת בסיבוב השלישי של הרולאן גארוס, ההופעה הטובה שלו בקריירה והגעה לשמינית; שוב פציעות שנראות כרוניות; הוא קרה לשנה זו – "שנת החרטות שלי".

מונפיס מפסיד לנדאל בגמר טורניר מונטה קארלו 2016 (newsyac)
מונפיס מפסיד לנדאל בגמר טורניר מונטה קארלו 2016 (newsyac)

השנה – הוא התחיל אותה בדירוג 23 באוסטרליה; הייתה לו הצלחה פנומנלית באופן יחסי, כשהגיע לראשונה בקריירה לרבע גמר הגראנד סלאם באוסטרליה, שם הפסיד לכוח העולה, מילוש ראוניץ';  הוא הגיע עד לרבע הגמר בשני טורנירי דרוג 1000 – מיאמי והאינדיאן ווילס המפורסמים; הוא הגיע לגמר טורניר כזה בפעם השלישית בקריירה במונטה קרלו, שם הדיח בחצי הגמר את טסונגה. אם ננסה למקם את מונפיס בדור הנוכחי, נוכל לשים אותו בדיוק מקום אחד אחרי טסונגה בדרג השחקנים. טסונגה הגיע לחצי הגמר בכל טורניר גראנד סלאם למעט היו אס אופן. מי יודע, אולי השנה יעשה זאת. בגמר הפסיד מונפיס לרפאל נדאל, שוב בפעם המי יודע כמה. באולימפיאדה בריו החליף את גאסקה, שפרש עקב פציעת גב וחבר לטסונגה בזוגות.

מונפיס כמעט מסיים את הקריירה אחרי תקלה משונה עם לוח התוצאות ביו אס אופן 2016 (אתר יו אס אופן)
מונפיס כמעט מסיים את הקריירה אחרי תקלה משונה עם לוח התוצאות ביו אס אופן 2016 (אתר יו אס אופן)

באותו יולי ניצח את איבו קרלוביץ' בשלוש מערכות כדי להניף את תואר ה-500 הראשון שלו אי פעם, בוושינגטון אופן. הוא הגיע לחצי גמר גביע רוג'רס והשיג רבע גמר בווימבלדון. אין ספק כי מדובר בשנה מצוינת עבור הצרפתי המתקמבק. כעת, בשמש הקופחת של ארצות הברית הוא עלה לסיבוב ה-4 של היו אס אופן, שם ישחק נגד בגדטיס הוותיק. הוא שיחק חלק מהטניס הטוב ביותר שלו בקריירה. מי יודע, אולי הוא עוד יעשה היסטוריה קטנה. עכשיו, בגיל 30, אנו כבר מכירים את מונפיס. שחקן שמגרד את העשירייה הראשונה, אך אף פעם לא עושה באמת דבר משמעותי. להפסיד אין לו מה, אז אולי דווקא עכשיו, כשרוב הקריירה כבר מאחוריו וכל מה שנשאר לו הוא ליהנות מטניס ייתכן כי הרגע הגדול שלו עוד לפניו, וכי הוא עוד יגיע.

גאל מונפיס יו אס אופן 2016 (firstspot)
גאל מונפיס חוגג 30 ביו אס אופן 2016 (firstspot)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית