ריאל מדריד פותחת עונה

 

השבוע זה מתחיל, הליגה הספרדית חוזרת וריאל מדריד אלופת אירופה פותחת את העונה במשחק חוץ לא קל באנואטה של ריאל סוסידאד הבסקית.

המאמן:

זינדין זידאן מונה למאמנה של ריאל מדריד בינואר שנה שעברה, לאחר פיטוריו של ראפה בניטז וזאת  לאחר שהספרדי לא הצליח להביא את הקבוצה לתוצאות המצופות לא הנהיג שום דרך ושיטה, ולא הצליח להתמודד עם שתי היריבות לצמרת אתלטיקו מדריד וברצלונה, וריאל תחתיו נראתה קבוצה עלובה ומסכנה. זידאן הפיח רוח חיים בקבוצה, הנהיג דרך ושיטה, דיבר אל כל השחקנים בגובה העיניים, הרים את המורל השפוף שלהם והם מצידם החזירו לו הרבה כבוד ופירגון שנראו היטב גם על כר הדשא ואין ספק שזידאן החזיר את הקבוצה לדרך המלך: בחצי השנה שתחת הנהגתו שיחקה הקבוצה כדורגל נהדר, תוך שהיא מצמצמת את הפער מבארסה עד לכדי נקודה אחת, דבר שאף אחד לא האמין שיקרה, חולפת על פני אתלטיקו מדריד, מסיימת שניה ולבסוף גם  זוכה בליגת האלופות בפעם ה 11 בתולדותיה.
ואם לפני מינויו של זידאן, ובתחילת הקדנציה שלו, היו כאלה שפקפקו ביכולתו להנהיג את הקבוצה, בעיקר עקב חוסר ניסיונו בתפקיד הרי שהיום אין כבר ספק לאף אחד שבחירתו של זידאן הייתה נכונה, ושהוא ראוי להנהיג את הקבוצה גם בעונות הבאות. העונה הזאת תהיה עונת מבחן אמיתית בשביל זיזו, כי בניגוד לעונה הקודמת את העונה הזאת הוא מתחיל מהתחלה, עם קבוצה שהוא בנה בצלמו, ועל פי דרכו ופילוסופיית המשחק שלו, ושום דבר מלבד אליפות לא יספק את ראשי המועדון ואת האוהדים שבעי האכזבות.

מה היה לנו הקיץ ?

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

הקיץ הזה היה קצר מהרגיל, אם בעונות הקודמות הייתה הקבוצה יוצאת למסעות ארוכים בסין ובארה"ב ומקיימת שם את קדם העונה שלה ומשחקת נגד קבוצות מקומיות, הרי שהשנה בעיקר בגלל היורו שהתקיים בצרפת, הסתפקו במועדון במסע הכנה קצר בהרבה שהסתכם בשלושה משחקים במסגרת הגביע האירופי המסורתי. שחקנים רבים נקראו לדגל לייצג את מדינותיהם ביורו וחלק הופיעו במשחקי הקופה אמריקה, ריאל יצאה למסע ההכנה עם סגל מצומצם ביותר, כשבוגרי היורו מקבלים אישור להאריך את חופשתם, כדי להתאושש לצבור כוחות ולטפל בפציעות שנגרמו חלק מהם במהלך משחקי היורו. זידאן צירף אליו למסע מספר שחקנים מהקסטייה, ובמהלך המשחקים עשה שינויים רבים וניסה הרכבים ומערכים כאלה ואחרים. ריאל שיחקה במסגרת הגביע האירופי שלושה משחקים, ניצחה בשניים מהם 1-0 את באיירן ו 3-2 את צ"לסי והפסידה באחד 3-1 לפ.ס.ז'.

אלה ש (אולי ) באים ואלה שהולכים :

בגזרת הרכש, אין חדש בממלכה של פלורנטינו פרז, ועושה רושם שאם אין שחקן שהבריק ביורו או במונדיאל וכבש כמה שערים מרהיבים, פלורנטינו לא יוציא יורו אחד לחיזוק, בנוסף לכך אם עד היום התרגלנו שפרז לא שואל את המאמנים שלו אם הם צריכים שחקנים מסויימים ואת מי, ומחליט על כך על פי הקפריזה שלו בלבד, הרי שבינתיים גם זידאן מיישר קו עם הבוס,  ככה למשל צוטט זידאן בראיון למארקה : "לא נחתים אף שחקן רק בשביל שיאמרו שהחתמנו" או בהזדמנות אחרת אמר: "הסגל של ריאל הוא סגל מצויין ואני מרוצה ממנו מאד כמו שהוא " . עושה רושם אם כן, שבמועדון לא ממהרים להחתים שחקנים למרות שתי עמדות שזועקות לשמיים בנחיצותן לחיזוק לפחות לשם קיום רוטציות: מגן שמאלי וקשר אחורי.
שמות נזרקים לאוויר בלי הפסקה, וגם שמועות יש בלי סוף אבל נכון לזמן כתיבת שורות אלה לא בוצע שום רכש.
מהשאלה חזרו שני שחקנים : מרקו אסנסיו (מאספניול) ופאביו קואנטראו (ממונאקו) ואפשר גם להחשיב את אלבארו מוראטה (מיובנטוס) שסעיף הביי-בק שלו הופעל כדי להחזירו למועדון. אז אמנם קואנטראו הוא מגן שמאלי, אך הוא חזר פצוע וייעדר לפי ההערכות האופטימיות עד אמצע נובמבר.
מבחינת העוזבים, עד כה עזבו רק חסה רודריגז שנמכר לפ.ס.ז' תמורת 25 מיליון יורו, ואלברו ארבלואה שעבר לאספניול אך ישנם דיבורים גם על איסקו ו/או חאמס כמועמדים לעזיבה, אם כי גם בנוגע אליהם זידאן כבר הבהיר שהם לא הולכים לשום מקום, וגם הם עצמם הודיעו שהם לא מעוניינים לעזוב.

מאמין בסגל הקיים - זידאן (אינדיפנדנט)
מאמין בסגל הקיים – זידאן (אינדיפנדנט)

סגל, מערך, הרכב:
סגל ריאל בנתיים: שוערים; נאבאס, קאסייה וייאנז. הגנה; ראמוס, פפה, וראן, נאצ'ו, קרבחאל, דנילו, מרסלו וקואנטראו. קישור; קאסמירו, קובאצ'יץ', קרוס, מודריץ', איסקו, חאמס. התקפה; רונאלדו, בייל, בנזמה, מוראטה, ואסקז ואסנסיו.
סגל בהחלט מרשים, אך כפי שנכתב כבר למעלה, עדיין צריך חיזוקים אחדים בעיקר לספסל. מבחינת ההרכב הראשון והמערך הרי שלא צפוי שום שינוי, המערך של 4-3-3, רץ כל כך יפה בחלק השני של העונה שעברה, שעל כך בדיוק אומרים "הרכב מנצח לא מחליפים", כשחשוב לציין שהשחקן אולי החשוב ביותר במערך הזה הוא קאסמירו, כי קאסמירו הוא זה שיוצר את האיזון: מצד אחד הוא עושה בעיקר עבודה הגנתית, ובכך הוא גם מקל על חוליית ההגנה, ומאפשר לצמד המגנים לעלות לעזרת ההתקפה בתדירות הרבה יותר גבוהה, בעודו מחפה על אחד מהם וכמו כן הוא משחרר את טוני קרוס, למשימות יותר קדמיות של בניית המשחק ביחד עם לוקה מודריץ', מכאן גם החשיבות הגדולה של הבאת מחליף הולם לברזילאי, שכן לא קרוס לא מודריץ' ולא קובאצ'יץ' אינם קשרים אחוריים קלאסיים, ואף אחד מהם לא יכול לעשות את העבודה הקשה וה"מלוכלכת" שעושה הברזילאי.  ההרכב הראשון הצפוי, הוא אותו הרכב שרץ ברוב החצי השני של העונה הקודמת: נאבאס; קרבחאל, ראמוס, פפה, מרסלו ; קאסמירו, קרוס, מודריץ' ; רונאלדו, בנזמה ובייל. בהתקפה כפי שאפשר לראות יש מספיק מחליפים לכל עמדה, וככה גם בהגנה, למעט עמדת המגן השמאלי, כי מלבד מרסלו ומנובמבר גם קונטראו אין מישהו נוסף שיכול לשחק בעמדה הזאת.

פצועים :
שלושה שחקנים סוחבים פציעות ולא יפתחו את העונה ביום ראשון : קיילור נאבאס, שעלה לשחק פצוע בגמר ליגת האלופות ומיד לאחר מכן עבר ניתוח שמנע ממנו להשתתף במשחקי נבחרתו בקופה אמריקה – הוא צפוי לחזור בספטמבר מיד אחרי פגרת הנבחרות וצפוי להפסיד את שניים או שלושת מחזורי הליגה הראשונים.

קיילור נאבאס - יחזור רק בספטמבר (סקאיי ספורט)
קיילור נאבאס – יחזור רק בספטמבר (סקאיי ספורט)

כריסטיאנו רונאלדו : נפצע כזכור, במשחק נבחרתו בגמר היורו והוחלף במחצית, מאז הוא עובר טיפולים ומנסה להתאושש, ולמרות הצהרותיו ורצונו לשחק בסופרקאפ, הוא לא שיחק בסוף ,כי עדיין לא החלים לחלוטין מהפציעה. גם הוא כמו קיילור נאבאס צפוי לחזור אחרי פגרת הנבחרות בספטמבר.
פאביו קואנטראו : פצוע עוד משלהי הליגה הצרפתית, עוד כשישחק במונאקו, הוא רחוק מהחלמה עדיין והתחזית האופטימית לגביו מבשרת על חזרתו למגרשים בחודש נובמבר- בערך אמצע הסיבוב הראשון.

חולשות וחוזקות: כמובן שהדבר הכי חזק בקבוצה הוא חוליית ההתקפה, הטריו bbc היה אחראי בעונה שחלפה ללא פחות מ: 98 שערים ו 34 בישולים בכל המסגרות ואין ספק, שמדובר באחת מחוליות החוד החזקות והמפחידות ביותר באירופה, אם לא ה… גם הקישור התייצב בעונה שעברה בעיקר עקב ציוותו של קאסמירו כקשר אחורי לפני קרוס ומודריץ' הקישור הזה אם יעשה עוד קפיצת מדרגה קטנה, יהפוך גם הוא לקישור מפלצתי, ויהווה עוד נקודת חוזק בקבוצה. נקודה חשובה נוספת היא הרוח – רוח המדרידיסטה, שמאז שמונה זידאן למאמן בינואר השנה, חזרה הרוח הזאת ובגדול, וכל אוהד ריאל יודע כמה משמעותית הרוח הזאת, במשחקי הקבוצה.  גם ההגנה  אחת מנקודות הטורפה של ריאל בשנים האחרונות השתפרה מאד מאז מונה זידאן, ועושה פחות טעויות מבעבר, הצמד ראמוס את פפה הרבה יותר מתואם, והמגינים הנהדרים יודעים גם לתקוף וגם להגן בהתאם לצורך, ולמרות שהם מגינים הם מהווים חלק חשוב מהמערך של הקבוצה, ומשיטת המשחק ההתקפית שלה, על קיילור נאבאס אין צורך להרחיב את הדיבור,ודי אם אומר שלפי דעתי הוא אחד מחמשת השוערים הטובים בעולם כיום, ככה שביחד עם ההגנה המשתפרת והקישור האחורי החזק, כל משחק ההגנה, מהווה גם הוא חוזק.

אז אם ככה, מה בכל זאת החולשות? האמת שניסיתי למצוא, חולשה משמעותית בסגל בסגנון המשחק או בהרכב ולא כל כך הצלחתי למצוא , בטח לא כזאת שלא ניתן לתקן, ואולי החולשה הבולטת ביותר של ריאל ולא רק בעונה שחלפה, אלא בשלוש השנים האחרונות היא דווקא בצוות המקצועי, או ליתר דיוק בצוות הרפואי. שחקני הקבוצה סובלים מפציעות בתדירות גבוהה בהרבה מאשר בכל קבוצה אחרת בליגה הספרדית בכלל ובקרב שלישיית הצמרת בפרט, ועל כך אין עוררין. אני לא זוכר מתי  בשלוש העונות האחרונות שיחקה ריאל באותו הרכב יותר משלושה משחקים רצופים וזה הדבר, שהכי מעיד על הבעייתיות שיש בצוות הרפואי בקבוצה, וצריך כנראה להחליף אותו אבל עושה רושם שלאף אחד במועדון לו אכפת מזה, וסביר בהחלט, שנצטרך להמשיך "לסבול" מפציעות תדירות של שחקנים. אם זאת לא חולשה, אני לא יודע מה כן.

שלישיית ביביסי (יוטיוב)
שלישיית ביביסי (יוטיוב)

מה יהיה העונה?
על זה אומרים שהנבואה ניתנה לשוטים, ובאמת שקשה עד בלתי אפשרי לחזות או לדעת, אני רק יכול לאמר מה אני מצפה מהקבוצה העונה ואגיד זאת בקצרה: להמשיך לשחק כדורגל אטרקטיבי, להאבק עד הסוף בכל החזיתות והפעם פחות מאליפות ספרדית, אף אחד כבר לא יקבל, ומריאל מדריד זאת בקשה או ציפיה מאד צנועה!

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort