ראיון עם הפנומן – מבט על העונה הטובה בקריירה של רונלאדו

כריסטיאנו רונאלדו עבר שנה של מהפך. משחקן גדול שמנפק את המספרים הכי גדולים בריאל מדריד ומנפץ שיא אחר שיא בכדורגל האירופי, הפך הפנומן למנהיג עם רוח ייחודית של לחימה. על אף שלא זכתה בתואר המקומי,  בקלאסיקו השני בקאמפ נואו ראינו את ריאל מאוחדת אחרי פיגור 1-0 בתחילת המחצית השנייה, ושוב מי שכבש את שער הניצחון היה כריסטיאנו, שער שבישר שינוי במגמת הליגה, שנותר בסיומו על פער נקודה בלבד אחרי שעמד כבר על 12; כשריאל מדריד נקלעה לפיגור 2-0 במשחק הראשון מול וולפסבורג, עלתה שוב השאלה מה יקרה, הדחה כואבת כמו ב-12 השנים האחרונות או קאמבק היסטורי, הידוע בשם "רמונדטדה"? גם כאן סיפק כריסטיאנו את השקט והרוגע. ערב המשחק הבטיח לאוהדים בברנבאו: "זה הולך להיות ערב קסום". הוא הגשים את המלים שלו, וכבש שלושער כדי להעלות במו רגליו את ריאל מדריד לחצי גמר ליגת האלופות.

רונלאדו מעלה את ריאל מדריד לחצי גמר ליגת האלופות במו רגלו, עם שלושער ב"רמונטדה" (מארקה)
רונלאדו מעלה את ריאל מדריד לחצי גמר ליגת האלופות במו רגלו, עם שלושער ב"רמונטדה" (מארקה)

את העונה הגדולה ביותר בקריירה שלו המשיך כריסטיאנו בגמר ליגת האלופות נגד היריבה העירונית אתלטיקו, בשחזור גמר 2014. את חמישים הדקות האחרונות אל תוך נבכי ההארכה שיחק הפנומן כשהוא פצוע, ולא ויתר לעצמו עד שהגיעה השריקה המבשרת על בעיטות ההכרעה. את הפנדל החמישי לקח רונאלדו במצב של 4-3 לזכות ריאל, וכבש את הפנדל המנצח שהביא את הגביע ה-11 במספר למרנגס, יותר מכל קבוצה אחרת בהיסטוריה. אין תואר בריאל מדריד שיותר חתום על שמו של כריסטיאנו, והרוח של חואניטו נדבקה בו לעד ותמיד תלווה את האגדה ממדריד.

רונלאדו מבקיע את פנדל הניצחון, ולמרבה הפלא בגלל שמדובר בדו קרב פנדלים זה לא נרשם בין 548 שעריו של הפנומן (מארקה)
רונלאדו מבקיע את פנדל הניצחון, ולמרבה הפלא בגלל שמדובר בדו קרב פנדלים זה לא נרשם בין 548 שעריו של הפנומן (מארקה)

2369409_UltraWide

אז הגיע השלב הגדול בקריירה של כריסטיאנו רונאלדו, שבא לשחק עבור הנבחרת ביורו 2016 כקפטן. לכאורה נבחרת בינונית ואפורה שלא מסוגלת לשבור את המסורת של הנבחרות הגדולות, אבל רונאלדו בא ליורו הזה בציפיות שונות. "אני מאמין שאפשר לעשות את מה שאנשים חושבים שהוא בלתי אפשרי". אמר הפנומן. "אני רוצה לזכות במשהו עם הנבחרת". כבר בפתיחת היורו ידע רונאלדו שהוא עתיד לשבור את שיא ההופעות בטורניר, וגם להשוות את שיא ההופעות בנבחרת זה דבר שעמד לפניו. בשני משחקים הוא לא היה בשיאו אבל בשלישי כשהגב היה אל הקיר הוא הראה מנהיגות וכבש צמד ובישל אחד נוסף ב-3-3 המטורף נגד הונגריה.

רונלאדו משלים צמד ובישול במשחק מטורף מול הונגריה, האחרון והמכריע בשלב הבתים של יורו 2016 (טוויטר)
רונלאדו משלים צמד ובישול במשחק מטורף מול הונגריה, האחרון והמכריע בשלב הבתים של יורו 2016 (טוויטר)

אחרי שהעלה את הנבחרת לשמינית הגמר בקרב בלתי אפשרי נגד קרואטיה הוא ראה עוד שיא מתקרב, זה של פאלטיני. בשלב הזה היו לו 8 שערים, מרחק שער אחד בלבד מההישג של קפטן צרפת ביורו 1984. את המותחן מול קרואטיה סיים עם ניסיון בעיטה בהארכה ולמעשה בישול למה שהפך לשער המכריע של קווארזמה. ברבע הגמר  מול פולין של לבאנדובסקי הוא פילס את הדרך כשלקח אחריות וכבש את הפנדל הראשון, שהוביל לעליה לחצי הגמר.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
שיאן הכיבושים בהיסטוריית יחד עם פלאטיני (אופ"א)
שיאן הכיבושים בהיסטוריית יחד עם פלאטיני (אופ"א)

נגד וויילס פגש עוד חבר למדריד בדמות בייל, ונתן את משחקו הטוב ביותר עם שער נגיחה מרהיב ובישול לנאני, תוך שעלה לראש טבלת הכובשים ביורו עם 9 והשלים שלושה בישולים. בכך הבטיח את הזכייה בנעל הכסף, הפרס על מקום שני בכובש השערים המצטיין בטורניר. בגמר על אף מה שנראה בפגיעה מכוונת, הוא יצא בכאבים וסיים את המשחק אבל עלה אל הקווים והדריך את הנבחרת, תוך שהוא נוסך בה מוטיבציה להתעצם ולנצח. שוב בתוספת הזמן הגיע שער מיוחל,מרגלו של אדר האלמוני, שהיה בבחינת "כשרונלאדו רוצה כל מטאטא יורה". הגביע נחת בידיהם של הסלסאו, והקפטן, מלך ההופעות ומלך השערים הניף את הגביע אל על.

בודק לראות אם הקרבן יוצא מהמשחק, או אם הכל בסדר? פאייט רגע אחרי הפאול הקשה על רונלאדו (מארקה)
בודק לראות אם הקרבן יוצא מהמשחק, או אם הכל בסדר? פאייט רגע אחרי הפאול הקשה על רונלאדו (מארקה)
בסוף הוא חזר למולדת כאלוף אירופה בפעם השנייה העונה, הישג השיא שלו בקריירה מרובת הישגים (טוויטר)
בסוף הוא חזר למולדת כאלוף אירופה בפעם השנייה העונה, הישג השיא שלו בקריירה מרובת הישגים (טוויטר)

אין כל ספק שמעבר לנושא המספרים, שגם במובן הזה הוא ניפק, זוהי השנה הגדולה בקריירה של מספר 7, שהופך להיות שחקן אדיר גם בקנה מידה של טורנירי הנבחרות. הכאב שהוא סבל, העש שנשק לו והלחימה האדירה על הקווים עם ברך נפוחה הכניסו את כריסטיאנו רונאלדו לפנתיאון של הספורטאים הגדולים, אלה עם הערך המוסף. מעבר לכל הסופרלטיבים, הוא אלוף אירופה פעמיים. בשתי הזכיות היה הדמות המרכזית, גם אם לא השתתף פיזית במשחק הגמר ביורו. את הקריירה הוא רוצה לסיים במועדון בו עשה את הישגיו הגדולים, ונראה כי זה גם יקרה. הפנומן, שלא ישחק עם ריאל מדריד בסופר קאפ האירופי בתשיעי לאוגוסט התראיין אתמול וסיפר על השנה הגדולה, על המועמדות לכדור הזהב ועל העתיד:

הראיון של מספר 7, שיאן השערים של ריאל מדריד (אתר ריאל מדריד)
הראיון של מספר 7, שיאן השערים של ריאל מדריד (אתר ריאל מדריד)

"היה זה רגע מיוחד עבורנו לזכות באונדסימה (הגביע ה-11). מבחינה של זכייה בתארים, זאת השנה הטובה ביותר בקריירה שלי. זכיתי בשני הגביעים החשובים ביותר בגזרת המועדון ועם הנבחרת עבור המדינה".

"אני שמח שיש לי את הגביע כאן במוזיאון. לזכות בליגת האלופות בפעם השנייה עם ריאל מדריד, שבה אני משחק שבע עונות, זה דבר מרגש עבורי. זהו זמן מלא באושר והכל עובד בצורה מצוינת".

"כל הזכרונות שלי מהזכיות במנצ'סטר יונייטד (3 אליפויות וגביע אירופה) ובריאל מדריד הם רגעים מיוחדים. זכייה בתארים אישיים זה דבר שמגיע ללא ציפיות, ובסופו של דבר זה לא לב העניין. אני לא אובססיבי לגבי זכייה בכדור הזהב. כבר זכיתי בשני תארים קבוצתיים גדולים מאוד. כעת, כשאחזור להלחם על תארים במדריד אני יודע שיש לי תואר גדול גם בנבחרת".

מיטת חמצן מהסוג שרונלאדו משתמש כדי להאיץ את מועד ההחלמה (מארקה)
מיטת חמצן מהסוג שרונלאדו משתמש כדי להאיץ את מועד ההחלמה (מארקה)

כזכור, רונאלדו עדיין סובל מהפגיעה הגסה של פאייט, בגללה יצא מוקדם מאוד ממשחק הגמר. כעת הוא נמצא בחופשה, ובה הוא עושה טיפולים מיוחדים כדי לחזור לעצמו. אחת השיטות היא מיטת חמצן מיוחדת, שאמורה להאיץ את קצב ההחלמה של הפנומן. "אני מרגיש טוב יותר. אני רוצה להחלים בצורה הכי טובה שאפשר ואני מקווה לחזור בהקדם".

רונאלדו לא צפוי לקחת חלק במשחק הרשמי הראשון של ריאל, שייערך בסך הכל בעוד 15 ימים. אז תפגוש מדריד את סביליה לקרב על הסופר קאפ האירופי. יש לו שני שערים במפעל, והוא מחמיץ הזדמנות להשוות או לעבור את מסי, אחד השיאנים עם שלושה. אבל הוא יתנחם בעובדה שברגע שיחזור, אי שם בתחילת ספטמבר, הוא יחזור להיות השחקן המרכזי והחשוב ביותר בריאל מדריד, שם הוא ימשיך להבקיע עוד שערים רבים. אם יסיים את העונה עם אליפות מקומית, יוריד רונאלדו גם את קוף הזכייה באליפות אחת ב-7 שנים מהגב.

אליפות 1 בלבד לרונאלדו ב-7 עונות בריאל (אתר ריאל מדריד)
אליפות 1 בלבד לרונאלדו ב-7 עונות בריאל (אתר ריאל מדריד)

בנוסף, הפנומן יודע שאין ספק בכלל מי יזכה השנה בכדור הזהב. הזכייה הזו תהיה הרביעית בקריירה של הפנומן, ותהפוך אותו לשחקן השני בהיסטוריה שזוכה בתואר שחקן השנה בעולם בפעם יותר משלוש פעמים, אחרי מסי. זהו עוד נדבך חשוב בדרך ההיסטורית של כריסטיאנו רונאלדו למקום שלו בין הגדולים ששיחקו את המשחק. הוא כמובן נרשם כבר כאחד מהם, אבל כל הישג נוסף שלו משפר את מעמדו ההיסטורי ברשימה הזו.

7 שנים בריאל מדריד (מארקה)
7 שנים בריאל מדריד (מארקה)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית