הגלדיאטור האחרון של רומא

נולד לתוך הכדורגל, מגיל אפס שחקן של קבוצה אחת, מעמד של אל בקרב האוהדים, אחד השחקנים המוערכים ביותר באיטליה.

רובכם יגידו: "אה! זה פרנצ'סקו טוטי! אולי האיש הכי מפורסם ברומא אחרי יוליוס קיסר!"

אז קרוב, אבל הכוונה היא לדניאלה דה רוסי, עוד אחד מהסמלים הבודדים שנשארו בעידן המודרני וגם הוא, כמו טוטי, אחד מאגדות רומא.

הקיסר וסגנו (האתר הרשמי של רומא)
הקיסר וסגנו (האתר הרשמי של רומא)

 

דניאלה דה רוסי נולד ב24.7.1983, ברומא.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

בשנת 2000 החל לשחק בקבוצת הנוער של רומא (שאביו, אלברטו, חלק מצוות האימון ובעבר שחקן בעצמו) ושנה לאחר מכן כבר ערך הופעת בכורה בקבוצה הבוגרת, דווקא במשחק ליגת האלופות נגד אנדרלכט הבלגית. את המשחק הראשון בליגה ערך בסוף עונת 2002/03 ושבוע לאחר מכן כבר חגג שער בכורה.

אביו, אלברטו, משמש כבר שנים כמאמן קבוצת הנוער (האתר הרשמי של רומא)
אביו, אלברטו, משמש כבר שנים כמאמן קבוצת הנוער (האתר הרשמי של רומא)

דה רוסי ידוע ביכולתיו הפיזיות וההגנתיות (כמו לא מעט משחקני הכדורגל באיטליה) וכמובן בבעיטות המדהימות שלו מרחוק (מי שבטוח לא ישכח אותן, הוא סבסטיאן פריי, בעבר שוער פיורנטינה, שספג ממנו שער מ40 מטרים!) אבל לא אלה הדברים שהפכו אותו ליקיר האוהדים באולימפיקו.

שחקן משוגע. לדה רוסי קעקוע על הרגל שמסמל "זהירות תיקול" (The Sun)
שחקן משוגע. לדה רוסי קעקוע על הרגל שמסמל "זהירות תיקול" (The Sun)

 

לא פעם ולא פעמיים דובר על המזג החם של דה רוסי, על האם היכולות שלו באמת מצדיקות את הקרדיט הגדול שלו הוא זוכה בהרכב הקבוצה, לפעמים עולים קולות שקוראים גם לחילופי דורות (למרות שבאיטליה ידועים באהבתם לשחקנים המבוגרים והמנוסים) ונתינת יותר הזדמנויות לצעירים, אך כולם, פה אחד יגידו לכם – שדה רוסי יש רק אחד.

 

השחקן שגם כאשר הוא ידמם הוא ימשיך להילחם, גם כאשר יורחק הוא לא יוותר, גם כאשר הוא ייפצע ויאלץ להיות ביציע הוא יעודד כמו אחרוני האוהדים באולימפיקו, האיש שיודע שבשביל אוהדיו המשחק הוא יותר מעוד הצגה, משפיע על רומא בכל אופן אפשרי.

ייתן הכל על הדשא, לפעמים יותר מדי. דה רוסי מורחק בדרבי   (Photo by Giuseppe Bellini/Getty Images)
ייתן הכל על הדשא, לפעמים יותר מדי. דה רוסי מורחק בדרבי
(Photo by Giuseppe Bellini/Getty Images)

 

כשדה רוסי משחק, מעמדתו כקשר אחורי הוא מקרין שקט גם על שחקני ההגנה שיודעים שיש להם מי שיעצור התקפות עוד לפני שהן הופכות לכאלה וגם על שחקני הקישור ההתקפי והיצירתי יותר, שיודעים שיש מי שיחלץ כדור, ייתן את הפס החכם לאיזור הנכון, או אפילו ייקח בעצמו את הבעיטה כשיש לא את האפשרות.

בורג חשוב גם בנבחרת (Metro)
בורג חשוב גם בנבחרת (Metro)

 

רומא בשנתיים האחרונות ניסתה להתחיל להתרגל לעובדה שטוטי ודה רוסי בקרוב לא יהיו על המגרש.

אם זה מתבטא בספסולו של טוטי, או הפציעות של דה רוסי שגוברות עם השנים וניסיונות שונים ומשונים עם שחקנים חדשים שדי מהר עזבו את הקבוצה, כל פעם מחדש טוטי עלה מהספסל להציל את הקבוצה, כל פעם דה רוסי חזר לסגל וניהל מחדש את מרכז המגרש. נכון, בסופו של דבר הקיסר והגלדיאטור של רומא כבר לא יוכלו להמשיך לסחוב את כל הקבוצה על הגב שלהם, אך כל פעם מחדש הם מזכירים לנו כמה הם, הילדים שנולדו ברומא, השחקנים שנולדו לתוך המשחק, לתוך הסמל, לתוך המדים של הקבוצה מהבירה, כמה הם חשובים לקבוצה גם אם זה מתבטא בעידוד מהיציע בזמן פציעה או דרבון השחקנים מהספסל.

כל פעם מחדש הם אלו המוכיחים לנו כמה בימינו כבר אין חשיבות לסמל, לאהבה של הקבוצה, כמה הכל מתגמד לצד הכסף.

אמוציונלי, דה רוסי בעוד רגע של שגעת (Photo by Maurizio Lagana/Getty Images)
אמוציונלי, דה רוסי בעוד רגע של שגעת
(Photo by Maurizio Lagana/Getty Images)

 

אין ספק שימיו של דניאלה דה רוסי ברומא מתקרבים לסופם, אך תהיו בטוחים שגם כאשר באולימפיקו ירוצו להם גלדיאטורים חדשים על הדשא, שמו של דניאלה דה רוסי ירחף מעל, ישמור, ינווט, יכוון ומי יודע אולי גם יצמיחו להם יורשים חדשים לקיסר ולגלדיאטור האחרונים של רומא.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית