משחקי אגו

ב-6 לפברואר 2016, נבחרת ישראל נכשלת פעם נוספת לעלות לבית העליון של טורניר הפדרציה בטניס. עוד שנה שבה הנבחרת הלאומית מפסידה, ועוד על אדמת הבית שלה, ישראל. עוד שנה שבה האוהדים הממורמרים שעשו את דרכם מכל קצוות הארץ, חזרו הביתה בתחושת אכזבה, בתחושה שבשנה הבאה יהיה טוב יותר. כיצד ייתכן שהנבחרת הלאומית של מדינת ישראל בנשים לא מצליחה לעלות מדרגה, לעזוב את הבית האזורי ולהפוך לאחת מהנבחרות הטובות בעולם?
ב-2007 עשינו זאת. היינו בבית העליון. היינו אחת מ-8 הנבחרות הטובות בעולם והייתה לנו גאווה לאומית, גם אז, לא להרבה זמן. גם אז, הפסדנו ברציפות לרוסיה, אוקראינה ואסטוניה וירדנו מהבית העליון לבית האזורי. במשך מספר חודשים מועט, הייתה תקווה שאנו מסוגלים להראות לעולם שיש לנו ענף ספורט מצליח אחר, חוץ מהג׳ודו והגלישה. הרי כולנו יודעים שבזמן הקרוב, כדורגל וכדורסל הם לא הענפים לחפש בהם הישגים. אנו פשוט רעבים להצלחה בספורט.

עד היום, העם הישראלי הגיע מוכן לכל משחק של הנבחרת, עודד מכל הנשמה, רצה שהמדינה הקטנה שלנו תצליח ותמקם את עצמה על המפה, כמו אוקראינה, רוסיה, צ'כיה. גם כשיש שחקניות מוכשרות, כאשר אחת מהן נחשבת משום מה לשחקנית הטובה בהיסטוריה של הטניס הישראלי, שחר פאר, אנחנו פשוט לא מצליחים. כמו בכל ענף ספורט, האגו וחוסר המקצועיות של המערכת הורס מדי שנה את החלום הישראלי, בספורט בכלל, ובטניס בפרט. ההנהלה הכושלת שממשיכה לתת ל״שחקנית״ שחר פאר את הבמה. ההנהלה, הכוללת את שלמה גליקשטיין ועמוס מנסדורף, ממשיכה לתת לשחר פאר את האפשרות לעשות כל מה שברצונה החופשי.

נבחרת הפדרציה של ישראל כיום, משחקי אגו מונעים את כניסתה של חזניוק לתמונה (איגוד הטניס הישראלי)
נבחרת הפדרציה של ישראל כיום, משחקי אגו מונעים את כניסתה של חזניוק לתמונה (איגוד הטניס הישראלי)

שחר פאר היא השחקנית שמונעת מדניס חזניוק מלהשתתף בטורנירי הפדרציה. עקב הסכסוך המתמשך בין השתיים, נבחרת הפדרציה שבראשה המאמנת ושחקנית העבר ציפי אובזילר, מונעת מהשחקנית להשתתף במשחקי הנבחרת, למרות שדניס עקפה את שחר וכעת היא נמצאת רק במקום ה-592 בעולם, לעומת חזניוק שמדורגת כמעט 250 מקומות מעליה, במקום ה-340. שלמה גליקשטיין טען פעם כי דירוג עולמי הוא לא הקריטריון היחיד להיכלל בנבחרת הפדרציה, אלא שגם היכולת לשמור על תחושה חברותית בנבחרת. אז אם כך, יש להעיף את שחר מכל המדרגות ולמנוע ממנה מלהיות הפנים של הטניס הישראלי.

התפוח הקרוב במערכת? . (AP Photo/Rob Griffith)
התפוח הקרוב במערכת?
. (AP Photo/Rob Griffith)
די, כמה כבר אפשר לסבול את חוסר המקצועיות שלה? כמובן שיש כאלו שלא יסכימו איתי, אבל שחר פאר היא הפרי הרקוב ביותר במערכת, אבל לא היחיד. כל מי שנותן לה את הבמה להגיד ולעשות מה שבא לה, מקומו לא פה. באליפות ישראל, היא לא הסכימה ללחוץ יד לחזניוק ואמרה לה: ״את בושה למדינה״. למרות זאת, היא המשיכה לייצג את הנבחרת הישראלית שלנו, המשיכה להפסיד ולשבור את התקוות של האוהדים. כמי שהיה נוכח בכל טורניר הפדרציה שנערכו באילת, 4 בסך הכל, אני אומר באופן חד משמעי כי שחר פאר היא אדם לא מקצועי, רע, ומעל הכל, מזמן לא בשיאה.

הגיע הזמן לפנות את הדרך לאחרות, גברת פאר. את מדורגת במקום ה-596 בעולם, והיית פעם 11 בעולם. תמיד אומרים כי את השחקנית הישראלית הטובה ביותר, אבל זה ממש לא נכון. למרות שנולדה בבלארוס, אנה סמשנובה היא השחקנית המעוטרת ביותר והטובה ביותר בהיסטוריית הענף היפה. למרות שהיגרה לארץ בגיל 14, היא שיחקה בנבחרת במשך 15 שנים (שיא שגם אובזילר שותפה לו), ניצחה 38 משחקים ביחידות (שיא) והתמודדה ב-61 משחקים. חוץ מזה, היא זכתה ב-19 תארים שוניםשלא קשורים לנבחרת, דבר ששחר לא עשתה.

פאר משדרת "עסקים כרגיל עם גלושקו, האם היא הבעיה של הנבחרת? (איגוד הטניס הישראלי)
פאר משדרת "עסקים כרגיל עם גלושקו, האם היא הבעיה של הנבחרת? (איגוד הטניס הישראלי)

שחר פאר כבר מזמן לא בשיאה ולכן בחיים ולא תהיה הגאווה הישראלית, האישיות שהספורטאים והספורטאיות צריכים וצריכות להעריץ. איך זה שהשחקנית הישראלית המעוטרת ביותר היא בכלל לא ישראלית? איך זה ששחר פאר פותחת פה מול כל מי שהיא רוצה ולא מענישים אותה? איך זה שמדי שנה הקהל הישראלי מעודד מכל הנשמה אבל לא מקבל תרומה? ולמה, אף איגוד ספורט בישראל לא פועל למען שיפור הספורט, ולא למען שיפור חשבון הבנק שלהם? שחקנים רבים ומצוינים שזוכים בתארים רבים ונותנים גאווה ישראלית עצומה לא מקבלים את התמיכה הכספית הנדרשת על מנת שימשיכו בראש ובלב שקט בקריירה המקצועית הנפלאה שלהם. עד מתי?

פאר וחזניוק בימים שקטים יותר בנבחרת הפדרציה (יהודה בן איטח)
פאר וחזניוק בימים שקטים יותר בנבחרת הפדרציה (יהודה בן איטח)
גם שחקנים ושחקניות צעירות, כמו לדוגמה, עומר אצילי, שלא מצליחים להתפתח בצורה נורמלית בגלל האגו של בעלי כרטיס השחקן שלהם, בדוגמה הזו, אלי טביב. כל ספורטאי הטניס, הטאקוואנדו המעוטרים, הגלישה, הג׳ודו, הירי, הרכיבה, הריצה, וסייף ועוד ענפי ספורט רבים. למה לא תומכים בהם? כנראה בגלל כמה סיבות:
הסיבה העיקרית, כסף! אנשים רוצים כסף ולא עושים את המוטל עליהם. לא מגייסים כספים כדי לתת לשחקנים רבים ומוכשרים את הקריירה המגיעה להם. ברור שגם אנחנו, אנשי התקשורת אשמים בזה. ככל שמסקרים ענפי ספורט כמו כדורגל וכדורסל, כך גם הכסף הולך לענפים האלו. צריך לתת במה שווה לכל אחד וזוהי הדרך בה אני בחרתי ללכת, מקווה שיצטרפו אליי עוד כי יש מספיק ספורטאים מוכשרים שמחכים לבלוט.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית