עובדים זרים

אחרי אינספור דיונים, התייעצויות והצבעות, סופסוף אושר חוק ששת הזרים בכדורגל הישראלי, חוק תקדימי שיכול לשנות את הכדורגל בארץ ואולי זהו תחילתו של עידן חדש. יחד עם זאת חשוב להדגיש שההחלטה והחוק החדש זהו פיילוט ניסיוני לשנתיים שלאחריו הנושא יעלה לדיון מחדש.

אפתיע אולי ואומר שאני בעד המהלך הזה ולמה? לכל דבר יש יתרונות וחסרונות ואנחנו אלופי העולם בלחרוץ גורלות עוד לפני שמשהו קורה.

נתחיל בזה שכולם טוענים שרמת הזרים בליגה בינונית מינוס ואני מסכים. להוציא מספר זרים שהם רמה או שתיים מעל כולם, רוב הזרים הם באותה רמה כמו השחקן הישראלי, אלא מה? יש בזה הרבה יתרונות ולאו דווקא בהיבט המקצועי.

לדוגמא- שחקן זר עולה הרבה פחות כסף משחקן ישראלי שכן המיסוי על הזרים בשנים הראשונות הוא מועט וגם ככה לא רבים הזרים הנשארים שנים ארוכות בישראל. מיותר לציין שליגיונר ישראלי בינוני עולה פי שתיים או שלושה מזר טוב (עדן בן בסט, מוחמד גדיר, בן שהר ואפילו בניון הוותיק).

לגיונר שחזר לארץ אבל בעיקר על הספסל עולה יותר מאשר זר שיכול לתרום יותר (האתר הרשמי של מכבי ת"א)
לגיונר שחזר לארץ אבל בעיקר על הספסל עולה יותר מאשר זר שיכול לתרום יותר (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

עוד סיבה למה עוד זר זה טוב? לא בהכרח זה טוב לליגה, עובדה שמי שדחפו לזה אלו שתי המובילות הפועל ב"ש ומכבי ת"א, ולמה? בהנחה ששתי הקבוצות הללו יתמודדו בעונה הבאה במסגרת האירופית, הן תצטרכנה סגל עמוק יותר או במילים אחרות, עוד ג'ון אוגו ונוסא איגייבור. שחקנים בעלי מימד פיזי מאוד שיתמודדו שווה בשווה עם השחקנים האירופאים הקשוחים.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
בקרבות באירופה זקוקים לעוד "ג'ון אוגו". (NaiaSports)
בקרבות באירופה זקוקים לעוד "ג'ון אוגו". (NaiaSports)

עוד סיבה למה עוד זר זה טוב? איך אמר אלי גוטמן המאמן הלאומי לשעבר? מספר 99 של הפועל עכו הלא הוא לנרי קהינדה האימתני והפיזי. יש להוסיף בקטגוריה זו את מאוויס צ'יבוטה מהפועל כפ"ס שהוא ללא ספק אחת ההפתעות הנעימות העונה שבינתיים נחשב לזר למרות שיתאזרח בקרוב (עומד להתחתן עם ישראלית). ובואו לא נשכח את עמנואל מאיוקה, מוסא קונאטה, ואייגביני יעקובו. מה משותף בין הנ"ל? זרים שהגיעו לארץ בגיל צעיר יחסית והשאירו חותם בליגה הישראלית לפני שנמכרו וכיכבו בליגות השונות באירופה.

שדרג את הליגה, עלה גרושים, כיכב בפרמיירליג ולנצח ייזכר כאחד הגדולים בליגת העל, יעקובו אייגבני (UEFA)
שדרג את הליגה, עלה גרושים, כיכב בפרמיירליג ולנצח ייזכר כאחד הגדולים בליגת העל, יעקובו אייגבני (UEFA)

עוד סיבה טובה למה צריך עוד זר והיא המחלה של הכדורגל הישראלי, מגן שמאלי!! עמנואל אמבולה מהפועל רעננה, וואנדרסון מסכנין ומאטוביץ הרכש החדש של כפ"ס הם שלושת המגינים השמאליים הכי טובים בליגה הישראלית, הכדורגל הישראלי משווע למגן שמאלי אמיתי, אחד כמו דוד אמסלם, יעקב הלל, או נג'ואן גרייב. השוק הישראלי מוגבל מאוד בתפקיד זה.

אחד המגנים השמאליים הטובים ביותר בליגה הוא זר, אמבולה במדי רעננה ( SportZam)
אחד המגנים השמאליים הטובים ביותר בליגה הוא זר, אמבולה במדי רעננה ( SportZam)

במבט על קבוצות העל לפחות 4 קבוצות מתוך ה14 מחזיקות\החזיקו בשוער זר, וכן בשתי קבוצות מתוך הארבעה שני השוערים הזרים הוחלפו בשני זרים אחרים (חואן פאבלו בראיקוביץ, קובאר באנטולוביץ). לרוב קבוצות הליגה לא מאמינות בשוערים ישראלים צעירים חסרי ניסיון. ללא ספק תפקיד השוער הינו אחד החשובים בקבוצה אבל אצלנו כבר אמרנו שחסרי סבלנות ומאמינים יותר או בשוערים זרים או בוותיקים דוגמת דודו גורש ואוהד כהן שפרש בסיום העונה.

אומרים שהשחקנים הצעירים ייפגעו מצירוף של זר נוסף? אז אומרים… נטע לביא, עטאא ג'אבר, איסמעיל ריאן, דוד קלטינס, דור פרץ, לואי טאהה ומקסים פלקוצ'נקו ועוד רבים אחרים הוכיחו שלא משנה איזה זר יהיה במשבצת שלהם הם יהיו טובים ויוכיחו את עצמם אז יראו דשא וישחקו.

אמרנו צעירים? מה עם מבוגרים? יוסי בניון, גל אלברמן, אליניב ברדה וברק בדש הם כמה מתוך רשימה של שחקנים מובילים שלא נגמרים ותמיד מהווים פקטור משמעותי בקבוצותיהם.

כולם כנראה שוכחים שההחלטה מדברת על המשחקים בליגה הישראלית בלבד והיא אומרת שבאותו זמן נתון יהיו חמישה זרים בהרכב כל קבוצה, ז"א שבהחלטה אין כל שינוי מהחוק של היום מבחינת הזרים שמשחקים בהרכב, השינוי הוא בעצם בסגל הקבוצות וסביר להניח שבעונה הבאה יהיה מותח על הספסל לא פחות מאשר על כר הדשא.

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort