עדן בן בסט – הזדמנות אחרונה

מה כבר אפשר להגיד על עדן בן בסט ? החלוץ המושמץ, שהגיע למכבי תל אביב מטולוז הצרפתית בקול תרועה רמה בקיץ 2014, לא הצליח להטביע את חותמו ב2 העונות האחרונות במדי הקבוצה הכי מצליחה בישראל בשנים האחרונות, ולמעשה הפך לאחת הרכישות הגרועות בתולדות הצהובים .

אבל מה בעצם גרם לכישלונו המהדהד של החלוץ המוכשר, שכיכב בהפועל חיפה ולאחר מכן בליגה הצרפתית הראשונה בברסט וטולוז, וכמובן גם בנבחרת ישראל.

לדעתי, ישנן מספר סיבות לכך :

קודם כל, מעט מאוד יודעים זאת, אבל לקראת סיום דרכו בטולוז, בן בסט נפצע ולא שיחק תקופה די ארוכה, כך שהגיע למכבי תל אביב ללא הכנה פיזית ראויה שהקשתה על השתלבותו בקבוצה. שנית, במכבי תל אביב התחרות על חולצת ההרכב היא גדולה מאוד, לא כל שחקן, מוכשר ככל שיהיה, יוכל להשתלב בהצלחה. בן בסט הגיע לקבוצה לאחר מספר עונות מוצלחות וחשב שיהיה שחקן הרכב קבוע, אך מהר מאוד הבין שבקבוצה גדולה יש מגוון רב של שחקנים מוכשרים, ובן בסט לא תמיד ראה את שמו מופיע בהרכב, האמת די בצדק לאור יכולתו הלא מרשימה . בן בסט לא אהב את העובדה שהוא לא שחקן הרכב ונראה מאוד מאוכזב, אך לזכותו יש לומר שתמיד השקיע ונתן את כל כולו כשקיבל את ההזדמנות. הוא גם אחת הדמויות האהובות בחדר ההלבשה, דמות חיובית שתורמה לאווירה הטובה בין השחקנים.

בשנים האחרונות החלוץ המוביל (כן, הוא חלוץ לכל דבר) של מכבי תל אביב הוא ערן זהבי. הוא השם הראשון שהופיע בהרכב הצהובים, הוא שיחק כמעט את כל הדקות בכל המשחקים, וכמו שאתם יודעים גם הצדיק את מקומו בהרכב ושבר כל שיא אפשרי, כך שלא קל לשחק בקבוצה שיש בה סקורר כל כך דומיננטי. בן בסט אמנם קיבל דקות מפעם לפעם, פתח בהרכב והצליח לכבוש במספר משחקים, אך מהר מאוד שוב חזר לתקופה רעה שבה לא כבש וירד לספסל, ככה זה כשאתה חלוץ בקבוצה גדולה ולא מבקיע. הספסול מגיע מהר מאוד. בטח שיש כוכב שמצליח לכבוש משחק אחרי משחק ואפילו לגרום לבן בסט להרגיש מיותר בקבוצה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

אבל לא בכך מסתיימות הסיבות לאי הצלחתו של החלוץ שגדל במחלקת הנוער המפוארת של מכבי חיפה.

בן בסט, לפי דעתי, הוא חלוץ שלא כ"כ מתאים לקבוצה ששולטת בכדור 60% מהזמן ואף יותר, ומתמודדת מול הגנות צפופות. הוא שחקן שבנוי על מהירות, ולא על טכניקה עילאית ומשחק על שטח קטן, על שטחים שהגנת היריבה נותנת לו מה שלא קיים במשחקיה של מכבי תל אביב.

לראיה, הקבוצות שבהן הצליח ונתן תפוקה, היו קבוצות יחסית קטנות בליגה שלהן – הפועל חיפה, ברסט וטולוז שהן קבוצות אמצע טבלה ומטה בליגה הצרפתית, ונבחרת ישראל. קבוצות שלא מתבססות על החזקת כדור, אלא על התקפות נגד מהירות, כשהקבוצה היריבה מחזיקה בכדור ושולחת מספר גדול של שחקנים לחלק ההתקפי, מה שמשאיר שטחים גדולים וחלק הגנתי דליל, שאותם, כאמור, בן בסט יודע לנצל מצוין.

בן בסט חוגג במדי טולוז (AFP)
בן בסט חוגג במדי טולוז (AFP)

 

יש שיחלקו עליי (מעטים אמנם) ויגידו שבן בסט הוא שחקן מצוין שיתאים גם לקבוצה גדולה, הוא פשוט צריך לקבל את האשראי והביטחון ולקבל דקות משחק קבועות בהרכב, בדומה לאיתי שכטר למשל, מקרה מאוד דומה של שחקן שלא הצליח בקבוצה דומיננטית ויוזמת (מכבי חיפה), והצליח בקבוצה שבנויה על התקפות מתפרצות (בית"ר ירושלים) .

כעת, כשערן זהבי כנראה נפרד ממכבי תל אביב, התסריט של שכטר עשוי להיות אפשרי עבור בן בסט, גם במכבי תל אביב. הגעתו של המאמן החדש – שוטה ארבלדזה, יכולה לתת לבן בסט הזדמנות לפתוח דף חדש – והפעם זו באמת ההזדמנות האחרונה.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Comments (2)

  1. לצערי עדן בסט הוא שחקן חלש, חלש מאוד, שהוערך יתר על המידה, במילים אחרות, אוברייטד.
    טכניקה ירודה, הבנת\חוכמת משחק לוקה בחסר, גם המיתוס הזה שהוא מהיר, לא כ"כ נכון.
    כתבת שהוא לא מתאים למשחק נגד הגנות צפופות, וזה נכון, מפני שאין לו 1 עד 1 שיכול ליצור ייתרון להתקפה, ואין זריזות ותחכום שיכול לשבור את השבלוניות, אך גם לצערי, בניגוד לשכטר, הוא לא מתאים למשחק מעבר, בגלל מחסור במהירות, ובעיקר בגלל קבלת החלטות גרועה מאוד, ויישום גרוע של אותם החלטות, תכונה שמאוד נחוצה למשחק מעבר טוב ויעיל. המספרים ה"טובים" מצרפת משקרים, 20 שערים ב84 משחקים בליגה הצרפתית אלו לא מספרים טובים לחלוץ, זה עלול להראות שכן, אבל ת'כלס זה לא, ושערים בקבוצת תחתית בליגת העל שלנו זה לא מדד לכלום. עם זאת, אני חושב שכן יש לו טכניקת בעיטה לא רעה, וזו בערך התכונה מהבודדות שחיובית אצלו, אבל כשקבלת ההחלטות שלו ככ חלשה, השימוש בתכונה זו הופך להיות לכלי לא יעיל. לצערי אני לא רואה סיכוי שעדן יהפוך פתאום לשחקן כדורגל יותר טוב, ויוביל את התקפת מכבי תל אביב להישגים ותארים, פרידה היא הדבר הנכון לשני הצדדים.

  2. אבי בנימין

    בן בסט גורם לי להתבייש בתור אוהד מכבי, בתור חוובב כדורגל ישראלי ובתור ישראלי בכלל.
    שחקן כל כך גרוע שהפועל חיפה היא הקבוצה היחידה שמוכנה לקלוט אותו וגם זה בתנאי שהעברה תעשה בחינם ומכבי תשלם 70 אחוז מהשכר שלו.
    שחקן כזה צריך להתבייש ועוד החוצפן "עושה פרצופים" על זה שהוא יושב בספסל. מקומו ביציע או בבית, בטח שלא בספסל ובוודאי שלא על הדשא.
    שחקן רע אוד.

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית