שחקנית חדשה באה לעיר

באליפות הרולאן גארוס שהסתיימה לפני כ-10 ימים, נרשמה הפתעה גדולה בעולם הספורט: סרינה וויליאמס הפסידה עוד גראנד סלאם, עוד פעם הפסידה גמר, והפעם, לא לאיטלקיה המנוסה וינצ'י, לה היא הפסידה בגמר האליפות ארה״ב הפתוחה, אלא לשחקנית המבטיחה שהדהימה את עולם הטניס, גארבין מוגורוזה.

השחקנית הספרדייה בת ה-22 נכנסה לסבב המקצועני רק בשנת 2012, השנה שבה היא הגיעה לסיבוב הרביעי של טורניר המאסטרס במיאמי. מוגורוזה נכנסה לטורניר באמצעות כרטיס חופשי, ולכן היא נחשבה כאחת מהפתעות השנה, כאשר היא הדיחה את ורה זבונרבה, שאז הייתה מדורגת 2 בעולם בסיבוב השני ואת פנטה, שדורגה 10 באותה שנה, בסיבוב השלישי. שנה לאחר מכן, הגיעה מוגורוזה לעוד סיבוב רביעי בטורניר מאסטרס, הפעם באינדיאן וולס. באותה שנה היא הפסידה לאנג׳ליק קרבר שהייתה מדורגת במקום ה-2 בשנה שעברה. מוגורוזה סיפקה תצוגות טניס מדהימות בטורנירים אלו, וכולם ידעו שזה רק עניין של זמן עד שהספרדייה הנהדרת תזכה בתואר.

תקעה יתד בצמרת, מוגורוזה (צילום: WTA)
תקעה יתד בצמרת, מוגורוזה (צילום: Jimmie48)
שנת 2014 הייתה שנת הפריצה שלה. היא הגיעה לרבע גמר אליפות אוקלנד הפתוחה, בו היא הפסידה למדורגת ראשונה בעולם באותה תקופה, האחות הצעירה של סרינה, ונוס וויליאמס. שבוע לאחר מכן, מוגורוזה זכתה בטורניר ה-WTA הראשון שלה, בו היא ניצחה את זאקופאלובה בשתי מערכות. כפי שאולי יכולתם לנחש, ההישגים המשיכו לבוא: מוגורוזה הגיעה ל-16 האחרונות בגראנד סלאם באוסטרליה, שם היא הפסידה, עוד פעם, לראדוונסקה. באותה שנה, נרשמה אכזבה מצדה של מוגורוזה, כאשר היא הפסידה ב-3 מערכות בסיבוב הראשון בטורניר בתאילנד, אך היא כיפרה על זה והגיעה לגמר טורניר בברזיל, בו הפסידה לאישה שאותה היא ניצחה בדרך לזכייה בטורניר הראשון שלה, זאקופאלובה.
שנת 2014 עוד לא הסתיימה. מוגורוזה הגיעה לחצי גמר הגראנד פרי ב-מראקש בטורניר היחידות. אולי לא ידעתם, אבל מוגורוזה היא גם שחקנית זוגות מצוינת: באותו טורניר ב-מראקש היא זכתה בקטגוריית הזוגות ביחד עם אופרנדי ובמדריד, ביחד עם חברתה לנבחרת ספרד, סוארס-נבארו, הם הגיעו לגמר. בהמשך השנה, היא רשמה את אחת מההישגים הגדולים שלה עד אותה תקופה, רבע גמר הרולאן גארוס, הטורניר בו היא זכתה לפני כ-10 ימים. המשך השנה לא היה מוצלח במיוחד. מוגורוזה הפסידה בסיבוב הראשון ב-ווימבלדון ל-קיקי ואנדרווג, שניצחה אותה באחד מטורנירי ההכנה והפסידה בסיבוב הראשון באליפות ארה״ב הפתוחה ל-לוצ׳יץ׳ בארוני. את השנה היא סיימה כאשר היא הגיעה לחצי גמר טורניר האלופות, בו היא ניצחה 3 שחקניות שהיו מדורגות ב-10 הראשונות: מקארובה, פנטה וקורנט. בסיום התחרות היא דורגה 21 בעולם ביחידות ו-16 בזוגות.

העלייה לטופ החלה כבר בשנה שעברה, מוגורוזה אחרי שלב נוסף בווימבלדון 2015 בו צלחה ללא קושי רב מדי (צילום: WTA)
העלייה לטופ החלה כבר בשנה שעברה, מוגורוזה אחרי שלב נוסף בווימבלדון 2015 בו צלחה ללא קושי רב מדי (צילום: WTA)
שנת 2015 הייתה מוצלחת אף כן. היא הגיעה לשלב 16 האחרונות בטורניר אוסטרליה הפתוחה בשנה ה-2 ברציפות, בו היא הפסידה בקרב שנמשך 3 מערכות לאלופה של אותו טורניר, סרינה וויליאמס. באליפות דובאי, היא ניצחה מדורגות רבות כמו ראדוונסקה, אותה היא התקשתה לנצח בעבר, את יאנקוביץ׳ ועוד רבות אחרות לפני שהגיעה לחצי הגמר שבו היא הפסידה. בעונת הדשא היא רשמה את ההישג הגדול ביותר שלה עד אותו זמן, גמר הטורניר הגדול בעולם הטניס, הווימבלדון. בדרך היא ניצחה את בצ׳ינסקי, ראדוונסקה, קרבר ועוד הרבה שחקניות נהדרות. לצערה, בגמר היא פגשה את סרינה, והפסידה לה ב-2 מערכות.
באותה שנה, היא רשמה את ניצחונה הראשון באליפות ארה״ב הפתוחה. בסיבוב השני באותה אליפות, נרשם המשחק הארוך ביותר בהיסטוריה של אליפות ארה״ב מאז 1970 במשחק של מוגורוזה נגד קונטה. המשחק נמשך 3 שעות ו27 דקות שבסופו קונטה ניצחה. בסיום השנה, היא נכנסה לWTA Finals בפעם הראשונה בקריירה שלה. בטורניר היא ניצחה את קרבר, ספארובה וקביטובה, בדרך לחצי גמר נגד ראדוונסקה בו היא הפסידה. בסיום השנה היא דורגה 4 בעולם.

מוגורוזה עם גביע אחרי הזכייה ברולאן גארוס בתחילת החודש (צילום: WTA)
מוגורוזה עם גביע אחרי הזכייה ברולאן גארוס בתחילת החודש (צילום: WTA)
השנה, 2016, היא התחילה את השנה בצליעה, כאשר הגיעה לסיבוב השלישי באליפות אוסטרליה הפתוחה, בו היא הפסידה לסטריקובה. בהמשך השנה, היא עזרה לנבחרת ספרד לעלות לבית העליון בגביע הפדרציה, כשבדרך היא ניצחה את וינצ'י האיטלקייה. למרות העונה היחסית חלשה שלה, היא הגיעה לרולאן גארוס והפתיע את כולנו. היא זכתה בגראנד סלאם הראשון שלה בקריירה הקצרה שלה, כשניצחה את סרינה וויליאמס הגדולה בגמר.
אליפות הווימבלדון 2016 תחל בעוד כשבוע וקצת, והשאלה היא: האם מוגורוזה תזכה בתואר הגדול מכולם?

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
כדאי מאוד לקחת אותה בחשבון בכל מה שקשור לזכיית תארים בסבב בשנים הקרובות (צילום: WTA)
כדאי מאוד לקחת אותה בחשבון בכל מה שקשור לזכיית תארים בסבב בשנים הקרובות (צילום: Jimmie48)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort