מכבי תל אביב על סף שינוי מהותי

מכבי תל אביב פותחת עונה בצורה רשמית. אחרי האכזבה שחוו הצהובים בעונה החולפת, אין ספק כי המטרה היא להחזיר למועדון המעוטר במדינה את הכתר שחסר מאוד לראש שלה. אבל מכבי נמצאת בתהליך רב משתנים של שינוי, והיא עדיין לא יודעת בדיוק איך תיראה בעונה הבאה. זאת בעיקר בשל שתי עובדות עיקריות: ההחתמה המעט מאוחרת של המאמן הגאורגי, שסיכם מעשית רק אתמול, וכמובן מעברו הצפוי של ערן זהבי לערבות סין. יחד עם זאת, שילובו של יוסי בניון המבוגר גם כן עומד בסימן שאלה. אז לאן מועדות פניה של מכבי תל אביב? ומה לגבי הזרים?

ההגעה של יוסי בניון לקבוצה העלתה הרבה סימני שאלה, האמת בעיקר בקרב אוהדי מכבי חיפה. עדיין לא ברור מה יהיה מעמדו של הסופרסטאר בן ה-36 בקבוצה, כשברור שהוא לא יוכל להוביל קבוצה על הגב בגילו המתקדם, אם כי יתכן מאוד שתרומתו המקצועית תהיה חיובית ותשפיע כמובן גם מחוץ למגרש. כעת, כשמועד עזיבתו של ערן זהבי לקבוצת גוואנז'ו הסינית, שכולנו נלמד להכיר בעל פה את הסגל והמאמן בקרוב, ונחפש בדרכים לא דרכים שידור HD של שערים זהובים בשפה אקזוטית, נראה כי יהיה לבניון גם תפקיד חשוב של מנהיג, ואם לאו דווקא במניין שערים, אז לפחות מבחינה חברתית.

יוסי בניון, התכשיט החדש של מכבי (האתר הרשמי של מכבי ת"א)
יוסי בניון, התכשיט החדש של מכבי (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

אבל צריכה להישאל גם שאלה רצינית, כשזוכרים את כל הפעולות של קרויף מול הפועל תל אביב למשל. האים בניון לא הגיע למדים הצהובים כדי לקחת אותו מחיפה? שהרי בניון היה אולי הטוב שבשחקני חיפה, ולקחת אותו ללבוש צהוב במה שנראה כמו עונה אחרונה בהחלט (אחרי שחתם לעונה אחת בלבד), אין ספק שהמהלך מזכיר מאוד את הרכישה של סמל האדומים גילי ורמוט, סוג של תכשיט בשרשרת הזהב של מיטש גולדהאר. בכך הוא מרגיז את האוהדים הירוקים ומראה שרירים. אין ספק שיש גם צד מיקצועי בעניין, כמובן.

בנוסף, יש גם שאלה מהותית לגבי הפקטור האירופי. המודל של גולדהאר היה מבוסס בצורה מוצהרת על מודלים של קבוצות מחו"ל, קבוצות שמגיעות לאירופה על בסיס קבוע במטרה שגם מכבי תהפוך להיות כזו. הרי אין ספק שבארץ הגיעה מכבי לשיא היכולת כשב-3 שנים רצופות זכתה באליפות. אם ההכנסות של המועדון אמורות לקיים אותו בטווח הארוך הרי שזה רק באמצעות השתתפות קבועה באירופה. וזה אומר שילוב של זרים איכותיים שירימו את רמת הקבוצה.

בשנים האחרונות מכבי תל אביב לא הצליחה להביא את הזרים שיקדמו אותה לשלב הזה. היא התבססה על השחקנים הישראלים שלה, שחקנים שלא מספיק טובים לבדם כדי לקדם את המועדון לשלב האירופי. בכל מודל שקיים באירופה יש התבססות על זרים שמשדרגים את המועדון. וזה העניין, שזו גם ביצה ותרנגולת. כי כדי שזרים ברמה אירופית יסכימו להגיע לארץ, צריכה מכבי להשתתף בליגת האלופות או בליגה האירופית ולהשיג שם הצלחות. על זה בנוי הרצון של הזרים להגיע לכאן, ולא, נגיד, לליגה הסינית, או לליגות מתחרות באירופה. אם מכבי היא קרש קפיצה למאמנים, הרי שהשתתפות מוצלחת במפעל אירופי הוא קרש קפיצה לשחקנים. וכמובן גולדהאר יצטרך לעשות שני דברים: א. לפתוח את הארנק. גיידמאק הצליח להביא בזמנו את ז'רום לרואה לבית"ר ירושלים, שחקן שהיה ללא ספק מעל הליגה. הוא עשה זאת בעזרת חוזה עתק שניתן לשחקן. ב. לקלוע בזרים. זה לא מספיק להביא זרים אפילו אם בעמדות הנכונות. מכבי תצטרך להביא את הזרים שיעשו עבורה את ההבדל. ממש כמו אלה של מכבי חיפה 2003, הראשונה שהעפילה לליגת האלופות וגם שיחקה ללא נחיתות מול קבוצות טובות ממנה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
הישראלים של מכבי בשדה התעופה. ומה עם זרים חדשים? (האתר הרשמי של מכבי ת"א)
הישראלים של מכבי בשדה התעופה. ומה עם זרים חדשים? (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

העזיבה הצפויה של מלך השערים בכל הזמנים בעונה אחת בליגת העל הישראלית את מכבי תל אביב תשאיר חור ענק בלב ההתקפה של קבוצה שהייתה עדיין ללא מאמן בשבועות האחרונים. אם מחכים לבחירה של כמה שחקנים כדי להשלים את הסגל, לא ברור מדוע החתימה של ארבלדזה שהייתה די ידועה עוד לפני חודשיים המשיכה להתעכב, כשהוא למעשה היה מועמד כבר די הרבה זמן. הרי בכל עונה המועמד למכבי הגיע בשלב מספיק מוקדם כדי להכין את הקבוצה. בכלל נראה כי אחרי עונה של מעמד מאמן לא ברור ולא יציב, לעומת שלוש העונות הקודמות, אין ממש רוגע בעמדה הזאת. סביר להניח כי הגורם שהשפיע הכי הרבה על מהלך העונה הקודמת וחוסר ההצלחה בליגה הוא התוצר הישיר של חוסר יציבות זה.

בסופו של דבר ארבלדזה הגיאורגי מונה למאמן של מכבי תל אביב והוא חתם במועדון. עם זאת, אין ספק כי התהליך הזה הבשיל זמן רב. אולי הוא מגיע באמת ברגע של נקודת שבירה מסוימת, שבה חייבות ליפול הכרעות. אין ספק כי יהיה לו תפקיד מורכב מקודמיו, עכשיו כשערן זהבי עוזב את המועדון לקראת הרפתקה בסין. כמובן שמבחינתו של הכוכב הישראלי זוהי ההחלטה ההגיונית היחידה שמתקבלת על הדעת כשמדובר על שכר של שישים מליון שקלים ומענק החתמה של 20 מיליון. מי יודע מה תהיה ההשפעה העתידית שלו על הכדורגל בסטטוס שצפוי להיות לו כשיחזור. בעלים עתידי של קבוצת כדורגל? בינתיים, בלי קשר למה יגיע בעתיד הלא מאוד רחוק נראה כי זהבי יחזור לדלת פתוחה גם כשחקן בסיום הרומן הסיני. יהיה מעניין לראות גם איך ישתלב בקבוצה הסינית, במה שהופך להיות עידן אחרון בגולה. אולי בקרוב יכבוש זהבי גם את השיאים והפסגות של הליגה הסינית.

ערן זהבי עוזב את מכבי תל אביב ומשאיר מאחוריו חלל גדול (האתר הרשמי של מכבי ת"א)
ערן זהבי עוזב את מכבי תל אביב ומשאיר מאחוריו חלל גדול (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

בעוד שלושה ימים בלבד תערך ההגרלה שתכריז את מי יפגשו הצהובים בשלב המוקדמות של הליגה האירופית. כשהם יודעים שיש רק שבועיים עד למשחק ראשון באירופה חייבים קרויף וגולדהאר ללחוץ על הדוושה, לתאם את כל המהלכים עם המאמן הגיאורגי, מתוך תקווה שיתאים למערכת בכדי קודם כל למצוא תחליף, ואולי יותר מאחד, למלך השערים שלה בארבע השנים האחרונות. כי מכבי תל אביב הייתה בשנים אלה ערן זהבי, וערן זהבי עוזב. וכמובן להכין את המועדון לקראת האתגרים הצפויים לו כבר בסוף חודש יוני, כשב-30 לו תפגוש את היריבה במפגש אירופי רשמי ראשון מבין שניים.

אז איך תיראה מכבי תל אביב מודל 2016/17? אין ספק שכעת, עם הגעתו של יוסי בניון, יש תשובה חלקית. לתשובה המלאה נצטרך לחכות עוד קצת. עכשיו, כשהמאמן הגאורגי חתום, נשאר "רק" למלא את החלל האדיר שמותירות שתי רגליו של ערן זהבי.

אז איך תיראה מכבי החדשה? (צילום פייסבוק, עיצוב צוות האתר)
אז איך תיראה מכבי החדשה?
(צילום פייסבוק, עיצוב צוות האתר)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort