ראשונה וראויה

תקציב דל מאוד, עונה אירופית היסטורית, חילופי מאמנים חודשיים לפני סיום העונה,יכולת לא משכנעת,  מקום שישי בסיום העונה הסדירה, תסריט לקבוצה שתחגוג אליפות? בהחלט לא, אבל עם האוכל בא התיאבון, עם היכולת מגיעים הניצחונות, והתוצאה? חוגגים אליפות. לא סתם אליפות, אליפות היסטורית! מכבי ראשון לציון זוכה באליפות מוצדקת ויותר מכל, אליפות ראויה!

כשיצחק פרי ושרון דרוקר בנו את הקבוצה בתחילת העונה באחד התקציבים הנמוכים בליגה, הם לא תיארו לעצמם לעשות היסטוריה ולהעפיל לרבע גמר היורופקאפ, הישג מרשים ביותר לקבוצה הקטנה והחביבה מראשון. יחד עם זאת בצעד מפתיע ואולי מתבקש, אך צעד שהתברר מאוחר יותר ככזה ששינה סדר יום בכדורסל הישראלי, יצחק פרי החליט להיפרד משרון דרוקר לאחר רצף הפסדים בליגה, ומינה במקומו את אריק שיבק.

חודשיים לסיום העונה, אותו בעלים, אותם שחקנים, אותו אולם ואותם אוהדים, אבל רוח חדשה ריחפה במועדון בדמותו של המאמן אריק שיבק. פתאום דריל מונרו (השחקן המצטיין והיעיל בליגה) הופך לשאקיל אוניל ושולט באיזור הצבע שליטה אבסולוטית והליגה נראית קטנה עליו. כריס רייט (מלך ההטבעות עם 2.5 למשחק) התחפש לוינס קרטר כאשר הטביע ללא הפסקה. שון דאוסן הזכיר את ימיו הגדולים של אביו, ג'ו דאוסן אשר בעונת 1992/3 זכה בתואר שחקן העונה ומדורג במקום ה-18 והמכובד בטבלת הקלעים של כל הזמנים בליגה הישראלית. שון ניווט, ניהל והנהיג את הקבוצה ללא עוררין.

שיבק, תואר ראשון בארץ (צילום: אודליה מטרי, דף הפייסבוק הרשמי של מכבי רשל"צ)
שיבק, תואר ראשון בארץ (צילום: אודליה מטרי, דף הפייסבוק הרשמי של מכבי רשל"צ)

לפתע ביום בהיר אחד, החלום הופך למציאות, ראשון מדהימה את מכבי חיפה ועולה על חשבונה לפיינל פור. יש אנשים שיגידו, זאת השיטה המוזרה שהביאה אליפות לראשון[תלוי את מי שואלים],  אבל מה שהביא את האליפות זאת היכולת, הלחימה וחשוב מכל, האמונה.

כמו בכל סיפור על סינדרלה או סרט הוליוודי משובח, גיבורת הסרט הולכת עד הסוף, גיבורת סיפורנו קוטלת את הענקית התל אביבית במשחק שדומה יותר לקרב בין דוד לגוליית. הגעה לגמר כאנדרדוג מובהק מול הפועל ירושלים,  קרב אשר נראה כמו מול הגוליבר החדש של הכדורסל הישראלי. וכנגד כל הסיכויים, היוצרות מתהפכות ושחקני ירושלים מתגמדים מול חבורת "הגוליבר-ים" מראשון. קבוצה שסיימה את העונה הסדירה במקום השישי עם מאזן הפסדים יותר מניצחונות ׁ(17-16) מדיחה את הקבוצות הגדולות וזוכה להניף צלחת אליפות ראשונה והיסטורית.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
אליפות היסטורית. הקבוצה עם המאזן השלילי לקחה את התואר (צילום: אודליה מטרי, דף הפייסבוק הרשמי של מכבי רשל"צ)
אליפות היסטורית. הקבוצה עם המאזן השלילי לקחה את התואר (צילום: אודליה מטרי, דף הפייסבוק הרשמי של מכבי רשל"צ)

ובכן סיפור מרתק, משמח ובעיקר מרגש. כשמדברים על רגש אי אפשר להתעלם מהסיפור של שון דאוסן, שון הצעיר הצליח להגשים חלום ולזכות באליפות, מה שאביו ג'ו, לא הצליח לעשות בשנותיו הטובות והיפות כשחקן. האבא ג'ו התרגש עד דמעות וזו הייתה מין סגירת מעגל עבורו. שון מכוון ל נ.ב.א ובקצב הזה אף אחד לא יהיה מופתע אם בקרוב שון יעזוב לליגה הכי טובה בעולם.

MVP, שון דאוסון הוליך את ראשון לזכייה היסטורית, האם הצעד הבא הוא ה-NBA? (צילום: אודליה מטרי, דף הפייסבוק הרשמי של מכבי רשל"צ)
MVP, שון דאוסון הוליך את ראשון לזכייה היסטורית, האם הצעד הבא הוא ה-NBA? (צילום: אודליה מטרי, דף הפייסבוק הרשמי של מכבי רשל"צ)

זכייתה המדהימה של מכבי ראשון לציון באליפות הפתיעה לא רק את השחקנים והצוות המקצועי גם את התושבים עצמם, ראשון לציון העיר הרביעית בגודלה בארץ ידועה כעיר של כדוריד, אפילו האוהדים הפנאטים ביותר לא האמינו שיזכו לחגוג אליפות ולהניף צלחת בכדורסל בזמן שהאחיות בכדוריד מאבדות את התואר לתל אביב.

הקה"ל של ראשון בעננים (צילום: אודליה מטרי, דף הפייסבוק הרשמי של מכבי רשל"צ)
הקהל של ראשון בעננים (צילום: אודליה מטרי, דף הפייסבוק הרשמי של מכבי רשל"צ)

נותר רק לחכות לעונה הבאה ונראה אם זו אפיזודה חולפת או שראשון תצליח להיכנס לליגה של הגדולות, להגן על התואר ותקרא תיגר על הפועל ירושלים ואולי לנסות לפגוע בהגמוניה של מכבי תל אביב.

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית