העקשנות משתלמת

אם רצינו לדעת עד כמה נובאק ג'וקוביץ' רוצה את התואר הראשון ברולאן גארוס, היום קיבלנו את התשובה החד משמעית. כידוע, ג'וקוביץ' היה אמור לפגוש בחצי הגמר את נדאל, שיאן כל הזמנים בטורניר עם 9 זכיות, אותו אף הדיח נולה ברבע הגמר בשנה שעברה, אבל בשלוש השנים האחרונות נראה השור הספרדי שביר יותר, והוא פרש מהתחרות עוד בטרם הסיבוב השלישי. על כן הפך תומאש ברדיך ליריב הכי קשה של ג'וקוביץ' בדרך אל הגמר. הצ'כי התמיר מדורג שביעי בטורניר, ומלבד ואוורינקה ומארי, שייפגשו ראש בראש בחצי הגמר על כרטיס למפגש צפוי עם נולה על הגראנד סלאם השני של העונה, הוא הטניסאי הבכיר ביותר לשחק מול המדורג מספר 1 בעולם.

המערכה הראשונה נפתחה בשוויון כוחות עד למצב של 3:2 לזכותו של הצ'כי. מאותו רגע קרו שני דברים. הראשון היה התעוררות של נולה. ה"שור" הסרבי החל לשחק את הטניס שלו, ולהתעלות לגבהים שפשוט לא מדברים צ'כית. לפחות לא בהווה. הדבר השני שקרה הוא ההיעלמות של המדורג 7 בטורניר. לא פחות משנולה שיחק טוב, לפתע החל ברדיך לשחק רע. על כל מכה חכמה של ברדיך, ענה גו'קוביץ' עם תשובה גיאונית. פשוט לא כוחות. נולה ניצח בקלות את ארבעת המשחקונים הבאים תוך שהוא שובר פעמיים כדי לנצח 3:6 לא קשה בכלל.

המערכה השנייה נפתחה באותה מגמה. ג'וקוביץ' סיפק טניס מהרמה הגבוהה ביותר, וברדיך נראה חסר אונים. באמצע המערכה שנייה היו לצ'כי רק 4 נקודות מתוך 13 חבטות שניות, אולי נתון שמצביע הכי הרבה על השבירה המנטלית של מי שהיה אמור להוות איזשהו אתגר לכוח הכי גדול בטניס העולמי בשנים האחרונות. במצב של 0:1 לטובתו, עשה ג'וקוביץ' נקודה פשוט פנטסטית כשחבט בכדור בחכמה ובערמומיות, שהשדר פשוט אמר וואו, ואחר כך הכריז: "עד כה היה זה ואוורינקה ששיחק את הטניס הכי טוב בתחרות, אבל כנראה שאנו רואים את זה משתנה מולנו ממש ברגע זה. זה הטניס הכי טוב שראינו ממנו, ממש מאסטר קלאס". כמובן שבסיומו של המשחקון שבר מספר 1 בעולם ועלה ל-0:2. ברדיך הביט אל החלל בעיניים שבורות, והשדר הכריז: "מה הוא עשה שזה מגיע לו?" נולה פשוט העיף את הצ'כי מצד לצד, וגם עם חבטות מבריקות זה פשוט לא עזר. לכל מכה טובה מאוד של ברדיך הייתה תשובה ממש מצוינת של ג'וקוביץ'.

סטפ-ביי-סטפ. ד'גוקוביץ' ממשיך לעבר התואר (AP Photo/David Vincent)
סטפ-ביי-סטפ. ד'גוקוביץ' ממשיך לעבר התואר
(AP Photo/David Vincent)

הירידה הקצרה של ג'וקוביץ' לרגעון אחד של נשימה היה המשחקון הרביעי, בו נולה הוריד קצת מהדוושה ופתאום זה היה נראה שוב כמו משחק רגיל, נורמלי. 1:3. אח"כ נולה שמר על ההגשה שלו ועלה ל-1:4. ואז חל קאמבק מיוחד שקורה דווקא במעמדים כאלה, קסומים. לפתע הגיח שד כמו ממוזיאון מסתורי בפראג, כי מכאן הצליח הצ'כי לשחק טניס איכותי וג'וקוביץ' ענה עם תגובות אנושיות. כנראה שגם הוא אדם ככלות הכל. ברדיך, שהברק חזר לו לעיניים ולידיים, ניצח את המשחקון שלו, ושבר את נולה כדי לחזור ל-3:4, ולבסוף ל-4:4, כשהוא מציג טניס משובח וחכם. אין ספק, העייפות מדברת.

ג'וקוביץ' חזר לעצמו ובעזרת טניס עיקש עלה ל-4:5 במשחקון ללא נקודה אחת של הצ'כי. ברדיך שוב העלה הילוך והשווה כדי להשוות ולכפות משחקון שביעי. מכאן שוב הייתה זו הצגה של איש אחד, כשהצ'כי הראה סימנים של עייפות מתגברת, ובעזרת סבלנות עיקשת ניצח המדורג מספר 1 את שני המשחקים הבאים, תוך שהוא שובר כמובן. נביט על הנתונים: בסיום המערכה השנייה היו אמנם 6 טעויות בלתי מחויבות של נולה, אבל ליריבו היו 10 וזה אחד הגורמים המרכזיים שסייעו לסרבי לנצח את המערכה השנייה 5:7.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

המערכה השלישית נפתחה דווקא בשבירה של ברדיך! עם כמה חבטות החזרה נפלאות של הצ'כי, שמראה שוב מדוע הגיע עד לגמר ווימבלדון ב-2010 ולחצי גמר לפחות בכל אחד מארבעת טורנירי הגראנד סלאם. במשחקון שלו הפסיד את 2 הנקודות הראשונות, חזר לשוויון וגם לנולה לאבד את זה, להשליך את המחבט וכמעט לפגוע באחד מאנשי השיפוט. שתי טעויות של ברדיך הביאו לשבירה חוזרת של המדורג מספר 1, שמר על המשחקון שלו ועלה ל-1:2 תוך שהוא מציג את הטניס המבריק של תחילת המערכה השנייה. ברדיך השווה אך השמיט נקודת שבירה במשחקון הבא. הוא השווה ל-3:3 ואז החלה שערורייה, כי המשחק הופסק עם תחילתו של גשם לא רציני במיוחד, והמומנטום שהיה עם המדורג 7 נפסק כשנולההכריז שאינו מוכן להמשיך על אף שקיים פתרון של כיסוי שיכול לאפשר להמשך המשחק.

ניסה להקשות , ברדיך. (צילום: ATP)
ניסה להקשות , ברדיך. (צילום: ATP)

כשהמשחק חזר, תוך 5 דקות כשהמשחק המקביל כלל לא נפסק, חזר נולה לעצמו וניצח את שני המשחקונים הבאים, תוך שהוא שובר את ברדיך כדי לעלות ל-3:5 כדי להגיש למשחק כולו. ג'וקוביץ' עמד באתגר וניצח את המשחקון, המערכה והמשחק כולו. למרות המשחק הכי טוב של ברדיך אי פעם ברולאן גארוס, ניצח, כצפוי, ג'וקוביץ' בשלוש מערכות. גם אם לא בקלות, עשה זאת בטניס איכותי, עם מעט ערמומיות ובעיקר החלטיות. בחצי הגמר יחכה לו דומיניק ת'יאם האוסטרי שניצח את דויד גופין 4:6, 7(9):6(7),6:4, 6:1. 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort