פרחי נבחרת – הניצנים החדשים של אלישע לוי

לקראת משחק הידידות של הנבחרת שלנו נגד סרביה, הנה סקירה קצרה לקראת האתגר שיעמוד לפני המאמן הלאומי החדש בטורניר מוקדמות גביע העולם 2018

פרח ורוניקה הסורית (צילום: אתר צמח השדה) ה"פרחים" החדשים של אלישע יפרחו או ינבלו הערב?
פרח ורוניקה הסורית (צילום: אתר צמח השדה) ה"פרחים" החדשים של אלישע יפרחו או ינבלו הערב?

 

 

דמדומי העלטה של העונה שקצה לה עם גמר ליגת האלופות התחלפו בצרצרי המבשר על שחר קרב ובואה של עונה ומלפפוניה, עד יגיע ירקן ההעברות המדופלם ויחלק את המלפפונים במדפים כל אחד במקומו; והנה אנחנו שומעים על צלצולי השכמה מצד נבחרות אמיתיות שמתכוננות כבר השקם והמתח לטורניר גדול. מחד, היורו המשמש ובא ביבשת המאמצת שלנו, אירופה שמה. מאידך, הקופה אמריקה של השכנה הרחוקה ודוד סם, בעלה. בזמן שרבים נדלקים מהשם של הדשא של השכן, משמע היו "הנשמה המתוקה שלי, היחידה שמדליקה אותי", אנו נאלצים, גם אם בקנאה ובכאב לב קל לחסוך מעצמנו את המחשבה ולהביט על הדשא היבש שלנו, שכבר רוצה מים כחולים-לבנים שיתנו לו חיים חדשים ומביטים אל עבר שקיעה מוקדמת של טורניר מוקדמות המונדיאל בו נשתתף. מאחר וכספורטאים אין דבר כזה בלקסיקון להרים ידיים לפני שבכלל מתחילים, נתעסק במאמן החדש ובלידה המחודשת של נבחרת ישראל, שתהיה מראה של המאורעות האחרונים בליגת העל ותעבור גם כן מהפכים ושינויים. חלקם מרחיקי לכת וחלקם לא צפויים, מסיבות שונות ומשונות כמו פופולריות, פציעות והפתעות ספורטיביות. אז מה צריכה לעשות נבחרת ישראל בקמפיין מוקדמות מונדיאל 2018 תחת הדרכתו של אלישע לוי?

 

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

למעשה, נדרשת בניה מקפת של שלד חזק שלא יהיה בנוי על מקורבים או שמות, לצד הצערה של הנבחרת. נבחרת שתתבסס על השחקנים הישראלים הכי טובים, בלבד, בכל רגע נתון וללא קשר ישיר ומחייב לגיל, למעט כאמור נושא ההצערה. הצערת נבחרות היא תהליך טבעי שקורה כמעט בכל נבחרת עולמית. רק הביטו על נבחרת ספרד, שבה ויתרו על שירותיו של שועל הקרבות הותיק טורס וצירפו את מוראטה הרענן והעולה מיובנטוס. הבעת האמון הזו מבוססת קודם כל על בנייה של נבחרות צעירות איכותיות, כמו זו (ספרד הצעירה) שלפני כמה שנים זכתה בטורניר הנבחרות הצעירות שנערך בארץ, בה שיחקו גם כמה מהכוכבים העולים של הלה רוחה שתשתתף ביורו ולאחר מכן תשחק נגדנו בבית מוקדמות המונדיאל. כך גם צריכים לעלות שמות חדשים לפי כישורים, כשרון ופוטנציאל. זאת תהיה משימה חשובה ביותר עבור מאמן הנבחרת הנבחר. דווקא העובדה שלוי לא אימן בשנה האחרונה מרחיקה אותו מבחירות פופוליסטיות. יש פחות חברים ויותר חבר נבחרים. בנוסף, לוי נשמע כן בהצהרותיו, המצביעות על הרצון האמיתי לבחור תמיד את הלהקה הטובה ביותר לקונצרט. נקווה שהוא לא אומר את זה כספסר של ההתאחדות במטרה למכור לנו כמה שיותר כרטיסים.

 

לקראת המונדיאל נעשה סקירה קטנה של מבנה המוקדמות, עם התמקדות בבית שלנו בפרט ובסקטור האירופי בכלל. במוקדמות ישנן 208 מדינות המתחרות על 31 מקומות, מתוכן 52 קבוצות מיבשת אירופה, הנאבקות על 13 מקומות (14 במקור; רוסיה המארחת העפילה אוטומטית). ישנם 7 בתים של 6 קבוצות כל אחת, ועוד 2 קבוצות של 5 קבוצות. 9 הראשונות עולות אוטומטית, 8 הסגניות הכי טובות תשחקנה במשחקי פליאוף בשיטת בית-חוץ כדי לסגור 13 עולות לגביע העולם. ישראל נבחרה בבית צפוף עם 6 נבחרות, בית ז' הכולל שתי אלופות עולם איטליה וספרד, וכן את נבחרות אלבניה, מקדוניה וליכטנשטיין, שמעולם לא השתתפו בטורניר המונדיאל. למעט אלבניה, שתשחק לראשונה בתולדותיה ביורו 2016, אף אחת מהן לא שיחקה גם בטורניר יורו. כך שכמה שהתמונה נראית עגומה מראש עם שני שמות מפוצצים, עדיין ביתר תמונת הבית יש לנו הגרלה קלה. אם ישראל תשמור על כל משחקי הבית שלה, כלומר ניצחון על שלוש הקטנות, ולפחות ניצחון ותיקו מול הגדולות – היא עשויה למצוא עצמה מתמודדת לפתע על המקום השני. נכון, זה קל להגיד וקשה לבצע – אבל הבסיס לספורט הוא אמונה עצמית, טירוף והכנה. הפתעות עוד יקרו בבית הזה, כן, גם לשתי אלופות העולם לשעבר. השאלה היא קודם כל איך תיראה הנבחרת של אדון לוי.

שחקני מכבי חיפה יפגשו חבר הערב שלא יהיה מממש חברותי , סטוייקו במדי הנבחרת (צילום: ProGroup)
שחקני מכבי חיפה יפגשו חבר הערב שלא יהיה ממש חברותי , סטוייקו במדי הנבחרת (צילום: ProGroup)

 

המשחק שייערך הערב מול סרביה הוא מבחן ביניים מצויין. מצד אחד היא לא מאריות היבשת. מדובר בנבחרת צנועה ששני שועריה הראשונים משחקים בליגת העל, האחד במכבי חיפה וסגנו במכבי תל אביב. מצד שני מדובר בנבחרת עם ניסיון בינלאומי גם ברמת המונדיאלים. סרביה שיחקה במונדיאל 2006, ובמונדיאל 2010. את שלושת הטורנירים האחרונים היא רואה מהבית ובכך היא מזכירה שוב את שאר הנבחרות שמשחקות איתנו במוקדמות, בעיקר את אלבניה. כפי שאמר גם המאמן הלאומי בדבריו: "סרביה זו הכנה טובה לקראת המשחק נגד איטליה. אנחנו נרצה להרכיב קבוצת כדורגל טובה לקראת המשחק מול סרביה שיש לה שחקנים בפרמייר ליג ובטופ. יש להם נבחרת טובה". אם כן, דבר ראשון צריך תוצאה טובה במשחק הידידות, רצוי ניצחון כמובן אבל גם תיקו עם שערים יהיה מכובד. דבר שני שצריך לראות הוא שיטה ודרך. שחקנים שמשחקים עבור הסמל, מה שראינו פחות בטורניר הקודם. גם אם היו כוונות טובות, הראש היה במקום אחר. גם אם הלב פעם בכחול-לבן הרגליים היו בדרך לנמל זר, שטות להן במחוזות מבולבלים. אם נראה את כל אלה, פלוס כמה צעירים שנותנים הופעה טובה – יש סיכוי לא רע שנוכל לשחזר יכולת טובה בטורניר הזה שגזרו עליו דין מוות עוד בטרם נולד.

הערב נקבל טיעמה מהקהל הבלקני בסרביה לקראת מפגש עם אוהדי אלבניה (בתמונה), יריבתינו במוק' מונדיאל 2018
הערב נקבל טיעמה מהקהל הבלקני בסרביה לקראת מפגש עם אוהדי אלבניה (בתמונה), יריבתינו במוק' מונדיאל 2018 (צילום: UEFA)

 

המשחק הראשון שייערך בארץ מול נבחרת איטליה בחמישה בספטמבר יכול להכריע את מראה הקמפיין כולו. בייחוד שבמחזור הבא יש קרב ישיר בינה לבין ספרד, שיכול בהחלט לעבוד לטובתנו. מדובר על מתמודדת ישירה על שני המקומות הישירים, וכך צריך גם לראות אותה. להפסיד בטוח אין לנו מה. אם נראה נבחרת ישראל ללא חוט שדרה – דבר לא יעזור. אך אם הנבחרת תבוא נחושה, איתנה ומוצקת, מחוזקת בליגיונרים הכי מנוסים והכי חזקים – תוכל במשחק טוב אחד להוציא תוצאה חיובית שתהווה שריקת פתיחה לקראת קמפיין אמיתי. כזה שלא יהיה בו הבלחה של זיכרון צרפתי מתוק עם רגלי צפרדעים למזכרת, ושאגת ניצחון מדומה המהדהדת אל עבר מונדיאל שכוח אל שכיכב בו פלה. אלא טורניר שבו נוכל לנסות ולקחת את הטורניר הקרוב ברצינות, עם סיכוי אפשרי וריאלי לעלות. כי מי שמוותר מראש? שישיל את האימונית והסטופקס, ייקח תרמיל ומקל, וילך לטייל בארץ ישראל. כדאי לאתר את ניצניה הירוקים של הארנבית צרת-העלים, או ללטוש עיניים תמהות לעבר ורוניקה הסורית תכולת העלווה. יש נופים יפים שמחכים לפחדנים, שפנים ומוגי לב.

 

שאר המשחקים:

 

6 לאוקטובר 2016 משחק חוץ מול מקדוניה

9 לאוקטובר משחק בית מול ליכטנשטיין

12 לנובמבר משחק חוץ נגד אלבניה

24 למרץ 2017 משחק חוץ נגד ספרד

11 ליוני 2017 משחק בית נגד אלבניה

2 בספטמבר 2017 משחק בית נגד מקדוניה

5 בספטמבר 2017 משחק חוץ מול איטליה

6 באוקטובר 2017 משחק חוץ נגד ליכטנשטיין

9 באוקטובר 2017 המשחק האחרון בחוץ נגד ספרד.

 

תחזיות והצעות לסגל:

זהבי וגילי ורמוט, אחד חייב להנהיג (גם בתור הקפטן החדש) השני ככל הנראה לא יקבל צ'אנס (צילום: Fox Sports)
זהבי וגילי ורמוט, אחד חייב להנהיג (גם בתור הקפטן החדש) השני ככל הנראה לא יקבל צ'אנס (צילום: Fox Sports)

שוער: עמדת השוער בעייתית בשנים האחרונות. מי שצפוי לשחק באפודת השוער הראשון נכון לעתה הוא דודו גורש הותיק, אבל אין ספק שלאורך הקמפיין יתפתח בוריס קליימן להיות השוער הראשון. יתכן כי עדיף לתת לו את אפודת השוער הראשון מההתחלה, בעיקר לאור העובדה שגורש בן ה-36 חתם לחוזה לשנה אחת נוספת בבאר שבע, חוזה שיסתיים במרכזו של הקאמפיין הנוכחי. יש חשיבות מכרעת לזהות השוער הקבוצה, ואין ספק שהבחירה הראשונה והטבעית היא שוערה של בית"ר ירושלים.

 

הגנה: ברמת ההגנה יש מספר אפשרויות בעמדת המגן, ועמדת הבלם בעייתית יותר. ההתבססות של הנבחרת על הגנת מכבי תל אביב לא הוכיחה את עצמה, כשבמשחק האחרון במרץ ספגה אותה הגנה שלושה שערים מנבחרת קרואטיה. השילוב של שיר צדק בעמדת הבלם יכולה לעשות הבדל משמעותי בנושא. לא היה רע אם ישראל הייתה עושה כמו שכונתיה האירופיות ומאזרחת בלם ברמה גבוהה. בואו נלמד מהכדורסל הישראלי, שנמצא מרחק שנות אור מהכדורגל. רק בישראל מפחדים מהמילה זר. היא לא כזו גסה.

 

קישור: שלישיית קישור במרכז השדה הולכת והופכת פופולרית. בעיקר כשמי ששיטת המשחק צריכה להיות בנויה סביבו הוא החלוץ המדומה שלנו והקפטן הטרי ערן זהבי, שיכול בהחלט לשחק בחלק משלישיית התקפה. היא צריכה להיות מורכבת מבירם כיאל, ניר ביטון וביברס נאתכו כברירת מחדל. זו שלישייה דינמית רבת ניסיון המשחקת בליגות הבכירות ביבשת. אם ילמדו לשחק טוב יחד, יכול זה להיות הבסיס שעליו תיבנה הנבחרת בשנים הקרובות. כי קבוצה טובה מתחילה מבסיס עם בטן איתנה ואיכות דינמית מקצוענית. מהירות, טכניקה, עוצמה וחוכמת משחק – כל אלה נקבל בריבית דה ריבית אם יהיה תיאום מלא בשלישיה הזו.

 

התקפה: אין ספק שערן זהבי צריך להיות שחקן מוביל בכל קונסטלציה. הביקורת לגביו אם הוא אמור להיות הקפטן או לא אינה משנה. הוא שחקן חשוב מאוד עם הרבה ניסיון וסרט הקפטן על הזרוע יגיד לו הרבה. זה יכול לסייע לו להנהיג סוף סוף את הנבחרת. אגב, השמועות לגבי הקפטן החדש הולכות ומתחזקות בכיוון חתימה צפויה באייאקס, אותה מאמן פיטר בוס. טל בן חיים עשוי לתמוך, או דווקא מאור בוזגלו. למאור מליקסון יש הרבה מה לתרום, וגם דור מיכה "לא פראייר". מקדימה צריך לשחק עם מונאס דאבור, החלוץ מספר 1 שלנו, בן שהר או כמובן רפאלוב, עדיף במקרה שלו מאחורי החלוץ. כמובן אי אפשר לשכוח את דמארי (אם יחזור לכושר שהיה בו) ואת תומר חמד.

חייב להוביל את החוד, דאבור (צילום: Sky Sports)
חייב להוביל את החוד, דאבור (צילום: Sky Sports)

 

לסיכום: בנייה נכונה של הנבחרת ושמירה על המבנה הבסיסי שלה לאורך הקמפיין עשוי ליצור נבחרת הבנויה ללא חת, המסוגלת לתת פייט אמיתי בבית ה"בלתי אפשרי" לכאורה שקיבלנו משמיים. לשחק חכם וחזק – עבור הסמל. זה המפתח העיקרי.

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort