לרכב עם הדוקטור

אני מניח שרובכם מכירים את ולנטינו רוסי, האופנוען האיטלקי הנהדר, המככב בענף ה-MotoGP. האיטלקי הוא הרוכב מספר 1 בענף, ואחד המצליחים בכל הזמנים .אך עם זאת, מעטים מכירים את סיפורו המופלא של הרוכב האיטלקי המכונה "דוקטור".

הסמל המסחרי המפורסם שלו (צילום: אתר המעריצים של ולנטינו רוסי)
הסמל המסחרי המפורסם שלו (צילום: אתר המעריצים של ולנטינו רוסי)

ולנטינו נולד ב12 בפברואר 1979, בעיר אורבינו שבאיטליה, עיר מוקפת חומה, שנראית ממש כאילו נלקחה מסיפור מימי הביניים. מגיל צעיר מאוד ולנטינו הוקסם מהעולם המוטורי בכלל ומענף האופנועים בפרט. אביו גרציאנו היה רוכב אופנועים מקצועי, מה שגרם לולנטינו להתקרב עוד יותר יותר לספורט המוטורי הדי פופולרי באיטליה, יש לומר ואף לחלום להשתתף בו באופן מקצועני בעתיד .

אתם לבטח תופתעו לגלות שהקשר שלו עם העולם המוטורי התחיל לראשונה דווקא בענף הקרטינג. סטפניה, אמו, חששה מאוד שהוא ייפצע בעת הרכיבה על אופנוע וביקשה מבעלה שימצא חלופה בטיחותית יותר . גרציאנו נענה לבקשתה וקנה ליום הולדתו החמישי של ולנטינו קרטינג, שהיה כלי הרכב הראשון בו הוא נהג. מהר מאוד ולנטינו התאהב בקרטינג ופשוט לא רצה לרדת ממנו, אמו הייתה מרוצה, אביו היה מאושר וכמובן שולנטינו עצמו נהנה מכל רגע .

רוסי עם הקרטינג (צילום: Yamaha Team)
רוסי עם הקרטינג (צילום: Yamaha Team)

לאחר מספר שבועות, ולנטינו השתעמם וביקש קרטינג גדול ומהיר יותר, ולבסוף הוא גם קיבל אותו מאביו. ברגע הזה, אביו של ולנטינו, שראה את בנו נוהג בביטחון רב, ושואף לעבור למכוניות עוצמתיות יותר, כבר בגילו הצעיר הבין כי יש בבנו משהו מיוחד .

השנים חלפו, ו-ולנטינו התחיל להשתתף בתחרויות אזוריות בענף הקרטינג ואף זכה בחלקם . מפרסי התחרויות הוא קנה אופנועים קטנים יחסית והתחיל להשתתף בתחרויות ארציות ובינלאומיות, עד שהגיע לבסוף לגרנד פרי ב-96'.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

רוסי חווה על בשרו גם את צדו הקשה של הספורט המוטורי, כאשר לא הצליח לסיים חמישה מירוצים בגרנד פרי, לאחר שהתרסק כמה וכמה פעמים .

שנת 1997 הייתה שנה הרבה יותר טובה עבור רוסי. הוא מיהר לעבור לקטגוריית ה-250 סמ"ק והצליח שם בגדול. רוסי המשיך לבנות את שמו ולזכות במירוצים וגם המזל היה לצידו – בזמנו, הוא נהנה מפרישות של אלופי עולם בקטגוריית 250 סמ"ק .

מאוחר יותר, רוסי התקדם לקטגוריית ה-500 סמ"ק, הקטגוריה הבכירה בענף בעקבות הצטרפותו לקבוצת הונדה. כתוצאה מהצטרפותו לקבוצה בכירה, החל להשתתף במירוצים הכי קשים, הכי מהירים והכי מלהיבים. בשנים האלה, שלט רוסי באופן מוחלט בענף, והיה במקום הראשון בפער די ניכר מהמקום השני . בנוסף לכך, הוא גם הפך לרוכב הצעיר ביותר אי פעם שזכה במירוצי כל הקטגוריות (125, 250 ו500 סמ"ק). בשנת 2004, ולנטינו עזב את קבוצת הונדה לטובת ימאהה.

הרוכב הגדול בכל הזמנים? (צילום: MGP)
הרוכב הגדול בכל הזמנים? (צילום: MGP)

ולנטינו ידע שהוא חייב איתו כוח משמעותי שיעזור לו להגיע לרמת הביצועים של הונדה, ולכן שכנע את המהנדס הראשי של הונדה לעבור איתו לימאהה. בהתחלה, רוסי הצליח בקבוצתו החדשה, גם כשיריבים טובים הקשו עליו אך לאחר תקופה ארוכה של הצלחות ותהילה, חווה כישלון אישי, כשלא הצליח לזכות באליפויות בשנים 2006-2007. זה היה המשבר האמיתי הראשון של רוסי, אך הוא לא נכנע, וב2008 חזר לראשות הטבלה וזכה באליפות בקטגוריית 500 סמ"ק .

ב2009 זכה רוסי בניצחון ה100 שלו במירוצי הגרנד פרי והבטיח את הזכייה באליפות מירוץ אחד לפני סיום העונה.

רוסי חוגג אליפות (צילום: MGP)
רוסי חוגג אליפות (צילום: MGP)

ב2010, רוסי ניצח במירוץ הראשון בקטאר ודורג שני במאבקי האליפות .

ניצחון בודד היה מספיק לו בשביל לזכות באליפות, אך באימון שלפני המירוץ הוא התרסק לתוך קיר במהירות 190 קמ"ש. הפציעה גרמה לרוסי להיעדר מהמשך העונה, וכמובן שהוא איבד כל סיכוי לזכות באליפות וסיים את העונה במקום השלישי .

שנה לאחר מכן, רוסי עבר לקבוצת דוקאטי, אחרי 7 עונות בימאהה. ב2011 ,שנה לא קלה עבורו, רוסי עמד על הפודיום פעם אחת בלבד, את רוב מירוצי העונה הוא סיים בין המקום השישי לעשירי בארבעת המירוצים האחרונים של העונה הוא פרש עקב תאונות

במהלך אותה העונה, רוסי התחרה במירוץ במלזיה שהיה קשה מאוד וגבה חיי אדם, רוסי עצמו היה מעורב בתאונה שגרמה בסופו של דבר למותו של חברו הטוב מרקו סימונצ׳לי. הרוכב המצויין לקח קשה מאוד את מות חברו והחל בדעיכה ביכולת.

שנת 2012 הייתה המשך לירידת כושר הזו של רוסי. הוא המשיך להציג יכולת חלשה, ואף סיים במספר מירוצים במקומות האחרונים. מאז שהצטרף לדוקאטי, רוסי התלונן מספר פעמים על ההיגוי הבעייתי באופנועים, מה שגרם לו לנהוג בזהירות יתר ואף לפגוע בתוצאותיו. את שנת 2012 רוסי סיים במקום השישי וחזר לקבוצתו הקודמת ימאהה.

רוסי בקבוצת דוקאטי (צילום: MGP)
רוסי בקבוצת דוקאטי (צילום: MGP)

שנתיים אחרי, רשם רוסי ציון דרך נוסף כאשר הפך לרוכב הראשון שצבר למעלה מחמשת אלפים נקודות בכל הקטגוריות .

שנת 2015 הייתה שנה מאוד מוצלחת עבור רוסי, הוא הצליח לסיים ברוב מירוצי העונה באחד משלושת המקומות הראשונים ובמהלך העונה הצליח לזכות 4 פעמים במירוץ כלשהו .

במירוץ באוסטרליה באותה השנה, הוא האשים את הנהגים הספרדיים – מארק מארקס וחורחה לורנסו (שבכלל היה איתו באותה קבוצה) בשיתוף פעולה נגדו . במירוץ במלזיה הזכור לרעה, העימות הידרדר עד כדי אלימות, רוסי בעט במארק מארקס וגרם לו להתרסק בעיצומו של המירוץ. בעקבות האירוע הסוער רוסי נענש ונאלץ לזנק אחרון במירוץ האחרון של אותה השנה .

רגע הבעיטה של רוסי במארק מארקז (צילום: צילום מסך יוטיוב)
רגע הבעיטה של רוסי (בירוק כחול)  במארק מארקס (באדום) (צילום: צילום מסך יוטיוב)

רוסי בעצמו התחרט מאוד על אותו מהלך . הוא היה ידוע כאדם מאוד תחרותי ואחד שלא מוכן להפסיד באף מירוץ, אבל ההתנהגות שלו חצתה גבולות .

לורנסו ומארקס אכן שיתפו פעולה נגדו, בכדי לגרום לו לאבד את התואר, אך רוסי הודה כי לא היה צריך להתנהג בצורה הזאת, ושמארקס גרם לו לאבד עשתונות ובכך ניצח במלחמה הפסיכולוגית וגם במלחמה על התואר .

במהלך השנים רוסי כיכב על עטיפות משחקי הMotoGP, כיכב בסרטים "המהיר ביותר" ו"טורנטה 5" ובכך הפך לפנים הרשמיות של הענף וביסס את מעמדו כאחד הגדולים בענף בכל הזמנים .

לסיום, אני חושב שהקריירה המרתקת של רוסי מדברת בעד עצמה, אין עוררין על כך שרוסי הוא אחד הגדולים בהיסטוריה של הענף, ההישגים שצבר במהלך הקריירה והאליפויות שקטף מדברים בעד עצמם, והוא ייחקק לעד בזכרונם של אוהדי הספורט המוטורי וחובבי הספורט בכלל .

במילה אחת-משוגע (צילום: MGP)
במילה אחת-משוגע (צילום: MGP)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Comments (3)

  1. אבי מרציאנו

    מסכים איתך יקיר
    כתבה מצוינת נהנתי לקרוא

  2. יקיר wwwסוכרזית

    בתור אחד שעוקב הדוק אחרי מרוצים בין אופנועים לבין לא אופנועים אין ספק שבתחום המירוצי אופנועים ולנטינו הוא אחד הגדולים שיהיו לנו כאן.
    אין ספק דמות למופת!שעשתה את הדרך למטה ישירות למעלה למעלה עם מכשולים בדרך.
    לא רואה מישהו שיהיה כמותו כי ולנטינו יש רק אחד ויחיד !!!

  3. יקיר סוכרזית

    אין ספק ולנטינו רוסי אחד מנהגי המירוץ הטובים בעולם שיש
    וכנראה שהיו ויהיו .
    הגיעה מלמטה ישירות לצמרת !!!

    דוגמא למופת !!!

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort