גביע מספר 12

 

השדים האדומים שוברים נאחס של שלוש שנים ומניפים את הגביע האנגלי בסיומה של עונה בינונית

מנצ'סטר יונייטד של ואן חאל מהווה אכזבה מתמשכת. ובכלל, מאז שפרגוסון עזב את השדים האדומים ב-2013 שלושה מאמנים (מויס ברוב עונת 2013/14 וגיגס בשלהי אותה עונה), לא מצליחה יונייטד להתרומם חזרה לגבהים של פסגת הפרמייר ליג. המקום הטוב ביותר אליו הגיעה שיאנית הזכיות ההיסטורית באנגליה בשלוש השנים האחרונות היה המקום הרביעי בסיום העונה הקודמת, גם כן בהנהגתו של ההולנדי הוותיק. גם את המסע שלה באירופה העונה גדעו קבוצות שעל הנייר לא אמורות להיות חזקות יותר, בעיקר אם נגיד את השם פ.ס.וו איינדהובן. אחרי שירדה למפעל האירופי השני בחשיבותו, הודחה יונייטד בשלב רבע הגמר של הליגה האירופית על ידי היריבה המרה ליברפול. בליגה נחלה אכזבה נוספת כשסיימה במקום החמישי, אחרי שמקום רביעי היה כבר תלוי ברגליים שלה. עוד כישלון ועוד כישלון ברגעי האמת, אבל כפי שאמרו כבר פעמים רבות, וגם בהקשר של משחק גמר הגביע שהסתיים אתמול – "לגביע חוקים משלו".

שחקני יונייטד מניפים גביע (צילום: דיילי מייל)
שחקני יונייטד מניפים גביע (צילום: דיילי מייל)

יונייטד לא פגשה בגמר את אחת מאריות הכדורגל. היה זה סיפור סינדרלה, ממש כמו שקורה העונה באנגליה ובכלל בתולדות התחרות העתיקה בענף הכדורגל, בתחרויות גביע בהן יש סיכוי תמיד לקבוצות הקטנות לקטוף הפתעות. אמנם לא מדובר בקבוצה מליגה נמוכה, אלא בקריסטל פאלאס שסיימה העונה במקום ה-15 בפרמייר ליג, אבל זו עדיין סינדרלה באופן יחסי. עם זאת, המשחק לא היה נראה כמו קבוצה גדולה המשחקת נגד קבוצה קטנה. היו בו מספר הזדמנויות לכל אחת מהקבוצות, ובסופו של דבר הרוח של יונייטד היה הדבר העיקרי שהכריע את הגמר, מה שאולי סימן את משחקו האחרון של ואן חאל על הקווים באולד טראפורד.

מהלך המשחק:

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

המשחק החל בלחץ של מנצ'סטר יונייטד, שלא הצליחה לממש אותו בשער. משחק אגרסיבי עם מאבק כוחות במרכז השדה, ועד הדקה ה-62 היו כבר חמישה שחקנים מוצהבים משני צידי המגרש. הרגע הגדול של פאלאס הגיע בדקה ה-78, אחרי שיונייטד שנראתה די מותשת הניחה לפנצ'און לכבוש, מבישול מצויין של וורד. פנצ'און נכנס בדקה ה-72 כמחליפו של קבאיי, והיה לא רחוק מלהיות כובש שער הניצחון. דה חאה, שכמו כל שנה מועמד משום מה לריאל מדריד הוא האשם העיקרי בשער, כשלא סגר כמו שצריך את הפינה הקרובה, הא-ב של שוערות. שער הגומלין ברוח השדים האדומים המסורתי הגיע רק 3 דקות מאוחר יותר. רוני, עם סרט הקפטן, רץ לכדור שהיה נראה אבוד, והגביה לרחבה. פלאיני הוריד על החזה וחואן מאטה כבש. הבעיטה פגעה במגן פאלאס, אך השער נרשם על שמו של הקשר הספרדי. אף אחד מהצדדים לא הצליח להכריע בשער ניצחון בתום 90 דקות, והמשחק המשיך להארכה.

ג'ייסון פאנצ'און חוגג עם יאניק בולאסי את השער של פאלאס שלא הספיק (צילום: דיילי מייל)
ג'ייסון פאנצ'און חוגג עם יאניק בולאסי את השער של פאלאס שלא הספיק (צילום: דיילי מייל)

בהארכה היה היתרון המנטלי והפיזי לטובתה של יונייטד. אמנם סמולדינג ספג את הצהוב השני והאדום (דקה 105) והשאיר את מנצ'סטר בעשרה שחקנים, אבל שער הניצחון של השדים האדומים לא אחר לבוא, כששלוש דקות מאוחר יותר כבש עוד מחליף. היה זה מספר 35 של היונייטד, לינגארד, שנכנס במקומו של מאטה וכבש מהרחקה לא טובה של הגנת פאלאס. היה זה שער מדהים בטיל מהאוויר ורגע נפלא לחלוץ בן ה-23 שהתברג העונה לסגל של השדים האדומים אחרי כמה השאלות. על אף חיסרון מספרי זוכה יונייטד בגביע האנגלי, בתואר ראשון מאז סוף עידן פרגוסון.

ג'סי לינגארד אחרי שער הנצחון של יונייטד (צילום: דיילי מייל)
ג'סי לינגארד אחרי שער הנצחון של יונייטד (צילום: דיילי מייל)

 

אז אחרי שסקרנו לאחרונה את המספר 14 (בהקשר של בית"ר ירושלים), נסקור כאן מספר נוסף, הפעם ברוח הגביע האנגלי ושתי היריבות בגמר: מנצ'סטר יונייטד הזוכה, והפיינליסטית קריסטל פאלאס. המכנה המשותף של גמר הגביע היה המספר 12. ליונייטד היה זה גביע מספר 12 (והיא משווה את שיאה של ארסנל כזוכה בהכי הרבה גביעים בהיסטוריה). היא חיכתה לגביע היקר ביותר בעולם הכדורגל בדיוק 12 שנים. יריבתה של יונייטד שיחקה בפעם האחרונה בגמר מול… מנצ'סטר יונייטד.

 

עובדות מעניינות:                     

  • הגביע האנגלי הוא הטורניר הרשמי הוותיק ביותר שקיים כבר מאז 1871 (145 שנים, הגמר הראשון ב-1872 וזהו הגמר ה-135 של הטורניר).
  • זוכת הגביע מנצ'סטר יונייטד זכתה במעל 15 מיליון לירות שטרלינג על הזכייה בגביע. לעומתה, שלשלה פאלאס "רק" 14 מיליון ו-232 אלף ליש"ט. לשם השוואה, פאלאס הוציאה בעונה החולפת 28.5 מיליון ליש"ט על רכישת שחקנים, כשהרכש היקר ביותר, יוהאן קבאיי, עלה קצת יותר מ-10 מיליון (סכום שיא במועדון). המשכורת של כלל השחקנים בקבוצה היא 38 מיליון, ומשכורתו של הכוכב עומדת על בערך 5 מיליון ליש"ט. כלומר בהגעה שלה לגמר כיסתה פאלאס כחצי מסכום כלל ההעברות שלה, או יותר משליש מכלל המשכורות, או את סכום ההעברה של קבאיי פלוס המשכורת שלו, בקירוב. מדהים.

    ההגעה לגמר כיסתה את ההוצאות עליו, יוהאן קבאיי, הרכש היקר ביותר בתולדות פאלאס (צילום: The Sun)
    ההגעה לגמר כיסתה את ההוצאות עליו, יוהאן קבאיי, הרכש היקר ביותר בתולדות פאלאס (צילום: The Sun)
  • מנצ'סטר משווה כאמור את השיא של ארסנל, זוכת העונה שעברה עם 12 זכיות. עובדה נוספת ומעניינת היא ששתי הקבוצות האלה הן גם שיאניות הגמרים, עם 19 לכל אחת מהן. שתיהן גם עומדות על 63% הצלחה.
  • בדרך אל הגמר עברה פאלאס בין היתר את סטוק סיטי, בלקבורן, את רדינג ברבע הגמר ואת ווטפורד בחצי.
  • מנצ'סטר עברה, בין היתר, את דרבי קאונטי, שרוסברי, את ווסטהאם ברבע (במשחק כפול) ואת אברטון בחצי.
  • זהו המפעל עם הכי הרבה ליגות שמשתתפות בו – 10, וכן הכי הרבה קבוצות – 92 קבוצות מקצועניות מ-4 הליגות הראשונות באנגליה ועוד מאות אחרות מהליגות החובבניות במקומות 5-10. השנה השתתפו במפעל 736 קבוצות, והשיא מעונת 2012 עומד על 763 קבוצות!
  • בזכות הניצחון של יונייטד, שהבטיחה כבר את ההשתתפות בליגה האירופית בעונה הבאה כשסיימה במקום החמישי בליגה, זוכה גם ווסטהאם למקום באירופית לעונה הבאה. זאת למרות שלא סיימה במקום בליגה המאפשר זאת, אלא בזכות חוקים פנימיים בין הגביע והליגה. אחווה אדומה?
  • זו הפעם השנייה שפאלאס מגיעה לגמר הגביע. בשתי הפעמים הללו הפסידה את הגביע לשדים האדומים.

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית