חואן קרלוס השני – מלך ספרד

על הפרישה הצפויה של ואלרון, מגדולי הקשרים הספרדים ושחקני לה קורוניה בכל הזמנים

 

חואן קרלוס ואלרון זה שם שכל אוהד כדורגל מהעשור הקודם מכיר. תשוקה, מהירות, עצמה, בישולים ושערים. ניצחונות על קבוצות יותר גדולות ,יחד עם רשימת שחקנים מפוארת בקבוצה בה כל אחד מהם מגיע לשיאו בדיוק ברגע הנכון. קוראים לה לה קורוניה. כיום זאת קבוצה מהדרג הנמוך בספרד, אבל כשואלרון שיחק בה, בעיקר בשנים הראשונות, היה זה מועדון צמרת בספרד ובליגת האלופות .

בגליסיה ואלרון זה שם נרדף להצלחה ולהישגיות .יחד איתו הגיעה הקבוצה למקומות הכי גבוהים במחצית הראשונה של העשור הקודם, במה שהיה השיא של המועדון בתקופה בת שני עשורים. כשחשבו על השם המפחיד של לה קורוניה, קבוצה שהייתה מסוגלת לנצח כל קבוצה בכל מגרש, חשבו על השמות האלה: דייגו טריסטאן, דג'למיניה הברזילאי, רוי מקאי, פנדיאני וכמובן חואן קרלוס ואלרון. הקשר הוא אחד הסמלים הגדולים בתולדות ה"בראנקיאסויס" (הכחולים-לבנים). הוא נמנה בין 15 הכובשים הגדולים של דפור, וממוקם במקום ה-6 במניין ההופעות בהיסטוריה של המועדון .

הקשר הספרדי הוותיק בן ה-40 נולד ב-17 ליוני 1975, באי גראן קנריה. בגיל 15 הצטרף לקבוצת הנוער של לאס פלמאס מהמועדון ארגינגין המייצג את עיר הולדתו. אחרי 7 שערים ב-25 הופעות עלה לשחק בבוגרים בעונת 6\95 ועלה עם הקנריות לליגה השנייה. בגביע המלך הגיעה לאס פלמאס לחצי הגמר בפעם השלישית והאחרונה, רגע לפני שואלרון עבר לתחנה הבאה בקריירה. בסיום שתי עונות עבר לשכנה מאיורקה ועשה את הבכורה בליגה הספרדית הראשונה ב-31 לאוגוסט 1997 כמחליף מול ולנסיה .

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

במאיורקה הפך ואלרון לשחקן מפתח בהגעה של הקבוצה לגמר הגביע, בפעם השנייה בתולדותיה. הוא שיחק במדיה 47 פעמים וכבש 4 שערים, כדי לעזור לקבוצה שלו לסיים במקום ה-5 והמכובד ולהעפיל לטורניר גביע אירופה למחזיקות(אליו הגיעה עד הגמר בעונה הבאה). אתלטיקו מדריד, שהייתה הדאבליסטית של 6\1995 רכשה את ואלרון בתחילת עונת 9\1998. הוא שיחק בה שנתיים והפך לשחקן מוביל. אבל כשהמועדון ירד לליגה השנייה בשנת 2000 החליט ואלרון לעבור לשחק במדי לה קורוניה, המועדון איתו הוא הכי מזוהה .

ואלרון, שורה עליונה הכי ימני, במדי אתלטיקו מדריד (צילום: אס)
ואלרון, שורה עליונה הכי ימני, במדי אתלטיקו מדריד (צילום: אס)

בלה קורוניה עשה ואלרון את מרבית הקריירה, ושיחק בה 13 מתוך 22 שנותיו כשחקן כדורגל מקצועני. רבים טועים בכך, אך ואלרון לא היה שותף לזכייה ההיסטורית באליפות היחידה של לה קורוניה בשנת 2000, שכן הגיע ללה קורוניה רק בעונה שלאחר מכן. בשיתוף הפעולה עם סוללת הכוכבים והמאמן חאבייר אירורטה, הגיע ואלרון 5 פעמים ברציפות לליגת האלופות עם לה קורוניה. בשתי עונותיו הראשונות במועדון סיימה דפור במקום השני בספרד ,כשהיא מהווה יריב עיקש לכל קבוצת צמרת בלה ליגה. ריאל מדריד הפסידה 3-0 בריאזור, וברצלונה ספגה שלישייה בקאמפ נואו בהפסד 3-2 לבראנקיסואיס. שתיהן סיימו אחרי דפור, ריאל ב-2001 וברצלונה בשתי העונות הללו. השיא הגיע עם ההגעה הרצופה לרבעי הגמר באלופות ולגמר הגביע הספרדי בברנבאו, במה שהיה אמור להיות חגיגות המאה של המועדון בדיוק ביום ציון 100 שנים להיווסדו .דפור הרסה לבלאנקוס את החגיגות וניצחה 2-1 בסיום 90 דקות כדי להניף גביע שני ואחרון בהיסטוריה .

חגיגות הזכייה בקופה דל ריי 2002 (צילום: מארקה)
חגיגות הזכייה בקופה דל ריי 2002 (צילום: מארקה)

באירופה הגיעו הגליסיאנים לשיאים נוספים. לה קורוניה של ואלרון סיפקה ניצחונות חוץ יוקרתיים על מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד, ארסנל בהייבורי, באיירן מינכן באליאנץ ארנה ,מילאן בסן סירו ,ויובנטוס בדלה אלפי. בריאזור הביתי ניצחה את לידס, ארסנל, יובנטוס, ליון ובאיירן. השיא הגיע בגומלין רבע הגמר ב-2004, מול מילאן. אחרי שדפור הפסידה 4-1, ההתמודדות נראתה גמורה. אבל במשחק היסטורי אדיר בריאזור, חזרה דפור לניצחון 4-0 והגיעה לחצי גמר האלופות. את השער השני בדקה ה-35 כבש ואלרון .

חוגג שער נגד מילאן עם דייגו טריסטאן. מהפך מטורף (צילום: UEFA)
חוגג שער נגד מילאן עם דייגו טריסטאן. מהפך מטורף (צילום: UEFA)

אחרי עונות הזוהר הגיעו שנים קשות בקריירה של הקשר. הוא כיכב במשך 7 שנים בנבחרת הספרדית והשתתף ב-3 טורנירים (46 הופעות) ,אך בינואר 2006 ספג פציעה בברך שהוציאה אותו לשנתיים מהמגרשים. יחד איתו, החלה הירידה גם בכושר של הקבוצה, והוא חזר לספסל באופן קבוע רק בינואר 2008. הוא ירד עם דפור לליגה השנייה, אך עזר למועדון לשוב לליגה הראשונה בסיום 12\2011. אחרי 13 שנים החליט ואלרון בן ה-37 לחזור הביתה ללאס פלמאס כדי לסיים שם קריירה עניפה ומפוארת .

במדי לאס פאלמאס (צילום: מארקה)
במדי לאס פאלמאס (צילום: מארקה)

אחרי 16 שנות היעדרות "הילד" הוותיק חזר הביתה. ואלרון חתם ב-2013 בקבוצת נעוריו על חוזה של שנה. בסגונדה שוב התעוררה "הצוללת" הצהובה וחיים חדשים הופרו במועדון . ואלרון האריך חוזה לעונה נוספת ועזר לפאלמס לעלות חזרה לליגה הראשונה .בתחילת העונה הנוכחית נתבקש ואלרון לחתום על חוזה לעונה נוספת. הוא סייע למועדון לשמור על מקום בליגה הראשונה, הפעם כשחקן ספסל. כרגע היא במקום העשירי, מחזור אחד לסיום וביתרון קל על ולנסיה שבמקום ה-11. במרץ 2016 עשה ואלרון עוד צעד משמעותי בקריירה האינסופית, כשעלה להופעה 400 בלה ליגה. בשבוע שעבר הודיע הסמל הגדול על פרישה ממשחק פעיל, רק חודש לפני שהוא חוגג יום הולדת 41 .

ואלרון לא מצליח לעצור את הדמעות במיסבת העיתונאים בה הודיע על פרישה EPA/QUIQUE CURBELO
ואלרון לא מצליח לעצור את הדמעות במיסבת העיתונאים בה הודיע על פרישה
EPA/QUIQUE CURBELO

אז איך נזכור את ואלרון? באיזו תכונה בולטת אפשר להנציח את הקשר הספרדי המחונן, בעל היכולת הטכנית האדירה והכישרון המצוין לבישול וכיבוש שערים ?במילה אחת – נאמנות. לחזור למועדון נעוריך בגיל 37 ולשחק עד כמעט 41 כדי לעזור לו לחזור לליגה הראשונה אחרי 13 שנות דשדוש בליגות הנמוכות. לרדת ליגה עם לה קורוניה ולעזור לה לחזור שוב לליגה הראשונה. זוהי נאמנות אמיתית, נאמנות לבית. בעידן שבו סופרים כל סטטיסטיקה קיימת, הכול נמדד בכמות. אבל יש ערכים שלא נמדדים במספרים – הקרבה, לחימה, השפעה. את כל אלה היה לואלרון בשפע. בכל קבוצה בה שיחק ובכל משחק בו השתתף. אלה הם הערכים של פעם, והסיבה האמיתית שאנחנו אוהבים את המשחק הזה. וגם את ואלרון, חואן קרלוס השני – מלך ספרד.

במדי נבחרת ספרד (צילום: אס)
במדי נבחרת ספרד (צילום: אס)

פרטי טריוויה נוספים :
-במשך 3 עונות שיתף ואלרון פעולה עם דודו אוואט במדי לה קורוניה, בין 2006 ו-2009 .
-בכל הקריירה שיחק ואלרון ב-763 משחקים, בהם כבש 61 שערים .
-ואלרון הוא השחקן ה-5 הכי מבוגר בתולדות הלה ליגה.
תאריו בקבוצות השונות :

קריירה לא רעה בכלל, תאריו של ואלרון (צילום: דרך הטוויטר)
קריירה לא רעה בכלל, תאריו של ואלרון (צילום: דרך הטוויטר)
  • גביע המלך
  • 2 סופר-קופה
    * גביע האינטרטוטו
    * אליפות הליגה השנייה
    * אליפות אירופה לנבחרות עד גיל 21
    * השחקן ההוגן של הליגה בעונת 2008-9 וב-2015

.

ואלרון כתב באתר לאס פלמאס מסר מיוחד לאוהדים :
"החלטתי לפרוש מכדורגל מקצועני בסיום העונה. זהו כבוד גדול לעשות זאת במועדון נעוריי. אני מודה לכל המועדונים בהם שיחקתי ולנשיא לאס פלמאס שעזר לזה להיות כל כך מתוק. אני מאושר עם כל מה שחוויתי כשחקן. אני רוצה להודות למשפחה שלי על כל האהבה והתמיכה לאורך השנים. שלושת השנים האחרונות היו הטובות ביותר בקריירה שלי. היה זה סיפור אגדה ולא יכולתי לבקש טוב מזה. אני מודה לכל האוהדים על כל האהבה ."

משחקו האחרון של ואלרון יהיה ביום ראשון ב-13:00 ,מול מלאגה .

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית