מקררים את השמפניות

מאבקי האליפות בליגה הישראלית נמשכים. אחרי שבשבוע החולף התבשרנו על אלופה הולנדית, גרמנית ואנגלית, נותרות כל העיניים ממוקדות בעיקר על ספרד וישראל. בעוד בספרד היה המאבק תלת-ראשי עד ערב המחזור שנערך ביום ראשון (כל המשחקים שוחקו בו זמנית ב-18:00), הרי שכעת בשתי הליגות האלה מדובר במאבק בין שתי קבוצות. פער הנקודה בספרד אינו משקף את מה שקורה בארץ. משתי סיבות: הראשונה היא העובדה שהמחזור המקומי ישוחק הערב, שני, בעוד בספרד המשחקים כבר נערכו. השנייה, בספרד נותר מחזור סיום אחד בלבד שייערך בשבת, כששתי המובילות תשחקנה בשעה 18:00 במקביל, כפי שהיה אתמול. בעוד בישראל יש עוד שני משחקים נוספים אחרי זה, והאליפות עשויה להיקבע יותר משבוע מאוחר יותר מאשר בלה ליגה. מה שכן, בשתי הליגות הקרב הוא דו ראשי, והוא ממשיך איתנו לסיבוב נוסף כבר הערב, כשמכבי תל אביב תתארח אצל הפועל רעננה, והפועל באר שבע תארח באותה שעה בדיוק (20:55) את בית"ר ירושלים.

עבור האוהדים! ג'ון אוגו וב"ש מוכנים לאליפות (צילום: דף הפייסבוק של הפועל ב"ש)
עבור האוהדים! ג'ון אוגו וב"ש מוכנים לאליפות (צילום: דף הפייסבוק של הפועל ב"ש)

הניתוח מתחיל בתסריט הכי פשוט שיש: הפסד של הצהובים עם ניצחון של האלופים יקבע סופית שבאר שבע תהיה שוב אלופה, בדיוק 40 שנה מאז הפעם הקודמת שאפשר היה להגיד את המשפט הזה. האם ערן זהבי יזכור שהחיים (בכדורגל) זה לא רק שיאים וייאפס כוונות מול רעננה? אם מסי התעורר בזמן, אולי גם הוא. תיקו של האלופה גם כן מסכן אותה מאוד.. זאת אחרי שלוש תוצאות תיקו בהן אף שחקן צהוב לא הצליח למצוא את הרשת. האם הם שכחו מהי המטרה של המשחק עם הכדור העגול? סביר להניח שגם כאן קשורה שאלת השיא של זהבי. קשה להמשיך בלחץ חיובי אחרי שהשגת את המטרה האישית. כזכור – כדורגל הוא משחק קבוצתי. בכל מקרה, הגיע הזמן של מכבי להתעורר משנת האביב שלה. פסח נגמר. עכשיו משחקים על כל שאר ימות השנה.

יתעורר שוב למאני טיים (צילום: דף הפייסבוק של מכבי ת"א)
יתעורר שוב למאני טיים (צילום: דף הפייסבוק של מכבי ת"א)
אצל הצהובים של תל אביב, שעושה רושם שלא השפיע עליהם סדרת ה"צהוב עולה" שעשו שחקני מכבי חיפה עם 5 שחקנים ירוקים שקיבלו ככל הנראה צהוב מכוון כדי להימנע מלא לשחק בגמר הגביע, יש כמה שחקנים שלא יהיו בסגל של פיטר בוס עקב פציעות וכרטיסים צהובים. הפצועים – אורלאנדו סה. המוצהבים –  קרלוס גרסיה וברק יצחקי. שינויים נוספים: דור פרץ עשוי לפתוח בעמדת הבלם, בעוד שעדן בן בסט יחליף את יצחקי בחוד. פיטר בוס דיבר עם העיתונאים לקראת המשחק הערב: "מדובר במשחק חשוב ואנו רוצים לנצח אותו", אמר בוס. "אנחנו לא תלויים בעצמנו, אבל אנחנו יכולים להפעיל על ב"ש לחץ. יש פצועים ומורחקים; נעלה עם ה-11 הכי טובים". בוס הסביר שהוא מעוניין שהשחקנים יתנו מעצמם 100 אחוז של ריכוז ועבודה. "יש לנו שלושה משחקים ואנו חייבים לנצח. הייתה לנו הזדמנות לנצח את באר שבע, אבל זה לא קרה. עכשיו צריך להתרכז במשחקים שנשארו לנו".

בצד האדום, אפשר להתחיל לקרר את השמפניות. בעיקר אם בית"ר ירושלים תספק עוד סיוע לבירת הנגב. כזכור, בסיבוב הראשון של הפלייאוף הייתה זו בית"ר שהוציאה את באר שבע מהמשבר. אחרי כמה משחקי תיקו מרגיזים, שהגיעו לרתיחה עם משחק העונה מול מכבי. במחזור הקודם, שתי הקבוצות לא יכלו זו לזו (מכבי והפועל), כי שלב הלחץ נהייה כל כך גדול שכל אחד מהצדדים מפחד לאבד את המעמד אליו הגיע. בעיקר אחרי ששתי הקבוצות נכנסו לסחרור של משחקים ללא ניצחון, כל אחת בתורה, והוכיחו שבירות. בית"ר מצידה צריכה עוד ניצחון אחד בשלושה משחקים כדי להבטיח את המקום השלישי, שהיה נראה כבר כל כך בטוח. מה שבטוח, סאגת אצילי לא ממש עשתה טוב למועדון. מאז תחילת הפלייאוף צברה בית"ר 6 נקודות בלבד, מה שאומר שהיא הצליחה להפסיד 5 משחקים ולנצח רק 2. נשמע כמו יורדת.

הבעיות איתו פגעו בקבוצה, עומר אצילי (צילום: ליאת אבשלומי)
הבעיות איתו פגעו בקבוצה, עומר אצילי (צילום: ליאת אבשלומי)

רק שהעונה הייתה מוצלחת עד לתחילת הפלייאוף עבור בית"ר, וקצת פחות מוצלחת עבור המתחרות. אם תשכיל בית"ר לסגת למקום הרביעי עד לסיום העונה, יהיה צריך לשבת לבדוק בגנזך ההתאחדות מתי הייתה קבוצה ישראלית במקום כלשהו בטבלה שהצליחה לאבד פער של 12 נקודות על הקבוצה שמתחתיה.

גם ברק בכר אומר כי הייתה להפועל הזדמנות חשובה לנצח את מכבי, אך מאמן הקבוצה מבירת הנגב רוצה להתרכז במה שנותר עד לסיום העונה. "עכשיו אנחנו תלויים בעצמנו וזה מה שחשוב. אנחנו מתכוננים למשחק קשה מול קבוצה טובה. אנחנו לא מסתכלים יותר מדי קדימה, חזרנו לעצמנו במשחקים האחרונים ואני מצפה שנמשיך ביכולת הזו". בית"ר מסוכנים, אומר בכר. לדבריו של המאמן,  הפועל ב"ש תצטרך להגיע מוכנה למשחק קשה. הוא צודק. אבל אם רוצים לטעום את העוגייה, אז צריך לדעת איך לפתוח את המכסה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

בספרד הליגה ממשיכה לרתוח. אתלטיקו הפסידה ללבנטה והשאירה את הדרך סלולה לסיום דו-ראשי ודרמטי שייערך בשבת. ברצלונה ממשיכה להיות תלויה בעצמה, כשהיא עושה זאת בסטייל – בצרורות כמו שהקטלונים אוהבים. ואלא אם יקרה נס פח השמן, גרסת הבמאי הספרדי, כבר שום דבר לא ייקח את תואר הפיצ'יצ'י ואת נעל הזהב מלואיס סוארז. רונאלדו לא שמר על עצמו, ולפתע יצא מהמירוץ. כמו שאומרים, ניערת את הבקבוק? תהיה מוכן לפריצה של הקטשופ. האורגוואי (או האיש עם הפה הגדול, כפי שהוא מכונה בלשון העם) כובש צמד במשחק האחרון, עוד אחד קודם לכן, ולפני זה שתי רביעיות. שוב צריך לחזור אחורה בזמן עם ספרי סטטיסטיקה ולחפש עם נר דולק (מרוב שזה אחורה בזמן). מסתבר גם שאין – כי הוא הראשון לעשות זאת. רונאלדו – תרשום לך.

כריסטיאנו יצליח לחולל נס ולהדביק את הפער מסוארס? (צילום: יח"צ)
כריסטיאנו יצליח לחולל נס ולהדביק את הפער מסוארס? (צילום: יח"צ)

אז בסך הכל מדובר ב-11 שערים על פני 18 ימים לסוארז. מדהים. בנעל הזהב/ פיצ'יצ'י המצב כרגע הוא 33 שערים לרונאלדו ו-37 לסוארז. כשנותר מחזור אחד לסיום העונה בלה ליגה – קשה מאוד להאמין שמישהו יצליח לשנות את דמות הזוכה בתואר הכפול. מה שכן חצי פתוח הוא האליפות. מי שמכיר את עונת 2006-7 יודע שמהפכים במחזורי הסיום עשויים לקרות. תשאלו גם את אתלטיקו מודל 2016. ריאל צריכה אבדן נקודה ומעלה של האלופה במשחק נגד גראנדה, וכמובן קודם כל ניצחון משל עצמה על דפורטיבו לה קורוניה בריאזור. עם זאת, אחרי שגרנאדה עשתה אתמול את המוטל עליה והבטיחה הישארות לעונה נוספת בלה ליגה – תיאוריות הקונספירציה אומרות שאולי הקרב לא יהיה כשהיה עשוי להיות אילולי זה קרה כבר אתמול, במחזור הלפני אחרון של העונה. אז בעצם, אם לסכם: בשתי הליגות האלה, הדומות וגם כל כך שונות, יש שיר אחד שאפשר לשיר לכל אוהדי הקבוצות הלחוצים גם יחד. עושים את זה באמהרית מטובלת בגרוניך: "עוד מעט, עוד קצת…". הכרעות – לא ללב חלש.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית