מפלצת תלת-ראשית

אלופה באנגליה – יש. אלופה באיטליה יש. בצרפת? יש ויש. ובגרמניה? גם יש. אבל מי תהיה אלופת ספרד לשנת 2016? המפלצת התלת-ראשית הזו מאיימת על ההגמוניה של סיפורי הדרמה האגדיים, בעיקר אם שני מחזורי הסיום יספקו מהפכים בחסות שלושה הפסדיה הרצופים של ברצלונה בסוף מרץ ותחילת אפריל. נכון לרגע זה, לכל אחת מהקבוצות יש מאבק מעט שונה. כל אחת וסיכוייה השונים. להלן כל ההערכות החיוניות והמידע החשוב בטרם תחילתו של מחזור 37 מורט עצבים במיוחד במסע נגד השעון.

 

בארסה: עד לפני חודש וחצי אף אחד לא היה מאמין שברצלונה תפתח מחדש את מאבקי האליפות בספרד. אחרי התיקו של של האלופה נגד בויאריאל בחוץ, ערב הקלאסיקו, היה פער של 10 נקודות בין ריאל לבין הקטאלונים, ונקודה פחות מזה בינה לבין אתלטיקו. אבל את הדרבי הכל-ספרדי הזה סיימה ברצלונה בקול יבבה, כשהפסידה בביתה החזק לקסטיליאנים, והחלה הידרדרות רבתי בבירת קטאלוניה. מסי היה נראה כמי שמחסום 500 השערים גדול וכבד על כתפיו (הישג שהגיע רק בהפסד הביתי מול ולנסיה ולא סייע לאלופה לעצור את רצף ההפסדים), ושאר הקבוצה לא הצליחה לתפקד ברגעי האמת. ברצלונה הפסידה שלושה משחקים רצופים בלה ליגה לראשונה מאז ינואר 2003, בעונה בה סיימו הקטאלונים במקום השישי בלבד בטבלה. את הייאוש שעל פניו של הקפטן לשעבר ומאמן ההווה לואיס אנריקה, הוא הצליח למחות מעל פניו רק בעזרת האמירה המתמדת ש"כל עוד אנחנו במקום הראשון זה תלוי בנו".

חייבים להיות במיטבם עד סיום העונה, שלישיית MSN בימים פוריים יותר. (צילום: יח"צ)
חייבים להיות במיטבם עד סיום העונה, שלישיית MSN בימים פוריים יותר. (צילום: יח"צ)

אכן, בסוף זה עבד. ברצלונה ששוברת העונה את השיאים במשחקים ללא הפסד עם 39 כאלה בכל המסגרות (עד ההפסד בקלאסיקו, כמובן. בכך שברה את שיאה של ריאל מסוף שנות ה-80 שעמד על 35 משחקים ללא הפסד) הצליחה לקלוט את דבריו העקשניים של אנריקה, שכמו חדר סלע בעזרת טיפות. מאז ניצחו האלופים 3 משחקים, בהם כבשו שמינייה, שישייה וצמד ובסך הכל במאזן שערים מדהים של 16:0, כשסוארז משלים שתי רביעיות כדי לתפוס פור בראש טבלת הפי'צ'יצ'י, וכרגע גם כאן השליטה היא של האורוגוואי, שעם 35 שערי ליגה מוביל את טבלת נעל הזהב האירופית בפער מובטח של 4 שערים מעל כריסטיאנו רונאלדו. אחרי שזה סבל מפציעה של משחק ליגה, הפך הפער למשמעותי עוד יותר שני משחקים לסיום העונה. כל מה שמקווים לו כל אוהדי הבלאוגראנה הוא לניצחון במשחק החוץ האחרון של קבוצתם, שתשחק ב-18:00 (כל המשחקים בלה ליגה ייערכו באותה השעה) בבית מול אספניול לדרבי ברצלונאי. אם תנצח בשני המשחקים שנותרו לה, גורלה של ברצלונה מונח לחלוטין בידיה – היא תהיה אלופה. בבית הוציאו הקבוצה השנייה של העיר נקודה במשחק שהסתיים 0-0. לא נראה שיש סיכוי לחבורה של קונסטנטין גלקה מול שחקניו של לואיס אנריקה. בטח לא כשכל כך הרבה מונח כרגע על כף המאזניים. אלא אם כן…

לדרבי יש חוקים משלו, וגם המון עצבים (צילום: יח"צ)
לדרבי יש חוקים משלו, וגם המון עצבים (צילום: יח"צ)

 

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

אתלטי: כמה אהבה יש במדריד לאלוף במילואים, סימאונה, שחוזר לקדנציה שנייה (הראשונה הייתה כשחקן) כדי לשלוף תכניות מגירה לתקיפה רבתי. הצ'ולו ממדריד לא מסתפק בכיבוש האי האיברי. הוא חולם לעשות מחטף ולספח את אירופה כולה ליבשת האדומה-לבנה. היזהרו – הוא מתכוון לזה. אחרי גמר שני בשלוש שנים, בו העיפה אתלטיקו שניים מהפייבוריטיות לזכייה באלופות – כעת הדרך נסללה אל הגמר, וכל אחד יודע שבמשחק אחד הכל אפשרי. דבר אחד בטוח – אנדרדוג כבר אף מאמן לא יכנה אותה.

אנדרדוג? הצחקתם את צ'ולו  Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images
אנדרדוג? הצחקתם את צ'ולו
Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images

ואם יש עדיין פרשן עם מספיק "קוהונס" לעשות את זה – בסוף גם הוא יקבל את השפיות שלו חזרה. אתלטיקו היא כיום אחת מחמש הקבוצות המאומנות והחזקות באירופה. מה שעשוי גם להביא את סימאונה לזכייה בתואר "מאמן העונה באירופה". הוא יתקרב לשם אם יצליח לעבור את ברצלונה בטבלה, מה שכמובן לא תלוי לגמרי בו. המשימה העומדת לפני הקולצ'ונרוס היא משחק חוץ לא פשוט מול לבאנטה, אותה לא הצליחה לנצח בחוץ בעונה שעברה. לבאנטה נחלצה מהמשחק עם תיקו 2-2, והיא רוצה לנסות לשחזר את ההישג, מה שירחיק מאוד את אתלטיקו מהאפשרות לזכות העונה בתואר הלה ליגה. אם יצליחו להשיג ניצחון בבירת ספרד, יצטרכו להשקיף מנגד לשני המשחקים המקבילים ולראות אם יש מעידה כלשהי שתוכל לעזור לאתלטיקו לכבוש גם את הבית הספרדי.

גרייזמן מתקשה במשחק הקודם מול לבאנטה (צילום: יח"צ)
גרייזמן מתקשה במשחק הקודם מול לבאנטה (צילום: יח"צ)

 

ריאל: ריאל מדריד חווה רנסנס בעידן זידאן. האיש שהביא למועדון את הגביע ה-9 כשחקן ב-2002, עשה זאת שוב כעוזר מאמן ב-2014, כשסייע לבלאנקוס לנצח את אתלטיקו בגמר ולהביא לקסטיליאנים את תואר הדסימה הנכסף. עם כל הכבוד להשוואות המשונות, זידאן אינו אברהם גרנט. הוא מצליח לעשות שינוי אמיתי במועדון. עם כל מה שכבר הספקנו להגיד עליו ולבאר, יש בכל משחק דברים חדשים שניתנים להיאמר על המאסטרו הצרפתי. הפעם מדובר בסבלנות. הוא פשוט לימד את השחקנים שלו סבלנות מעמדת המאמן, ממש באותה סמכות ודינמיות שבה עשה את אותה פעולה בריאל גם כשחקן. וזה עובד. קלאסיקו בחוץ? צ'ק. רמונדטדה היסטורית? דאבל צ'ק. גמר אלופות מספר 14 של הבלאנקוס (שיא כל הזמנים)? הצ'ק הזה יעלה כבר הרבה לפלורנטינו. שגם יהיה מוכן לשלם. כל מי שדיבר סרה על ריאל נאלם דום, ולפתע היא הפייבוריטית הראשית לזכות בליגת האלופות ואולי גם להשלים מהפך היסטורי בליגה. שם היא חושבת על תקדים עונת 2006/7 אז חזרו הבלאנקוס מפער משמעותי במחזורי הסיום וזכו באליפות אחרי מעידות מחד של היריבה הקטאלונית וניצחונות הירואיים ורוויי מהפכים מנגד. המונח החדש "רוחו של כריסטיאנו", שהטביע מגזין האס הספרדי הדביק גם את בייל, שמספק למרנגס שלושה שערי ניצחון קריטיים במשחקים האחרונים.

האיקס-פאקטור החדש? בייל. (צילום: יח"צ)
האיקס-פאקטור החדש? בייל. (צילום: יח"צ)

הוולשי סוף סוף לוקח אחריות בהיעדרות חלקים אחרים ממשולש הבי בי סי כדי לעזור לריאל להגיע להישגים, ממש כמו בעונתו הראשונה במועדון, אז זכתה ריאל בדאבל גביע המלך וליגת האלופות, כשהאווירון השמאלי ממדריד כובש את שני שערי הניצחון בכל אחת מהתחרויות. ריאל תפגוש את ולנסיה העולה, שניצחה לאחרונה את ברצלונה בחוץ, כשלא מעט שחקני עבר שלה ישחקו מולה כדי לעצור את המכונה ממדריד, ולשבש את רצף עשרת הניצחונות שבאמתחתה. מי שלא ישחקו במדי הבלאנקוס הוא נבאס, שאינו כשיר וגארת' בייל, שנפגע ברביעי בברכו ויקבל מנוחה מול ואלנסיה. בנזמה עדיין בספק למשחק, כך גם קאסמירו.  לברזילאי סיכוי גבוה יותר לשחק מזה של הצרפתי.

כריסטיאנו רונאלדו סובל במשחק הקודם מול ולנסיה, האם יצליח להוביל למרות הפציעה שמגבילה אותו? (צילום: יח"צ)
כריסטיאנו רונאלדו סובל במשחק הקודם מול ולנסיה, האם יצליח להוביל למרות הפציעה שמגבילה אותו? (צילום: יח"צ)

 

לא משנה מה תעשינה שתי הפייטריות של מדריד, בסופו של יום הכל טמון ומונע ברגליה של אלופת ספרד שבע פעמים ב-11 העונות האחרונות. אם לא תמעד, תגדיל את היחס ל-8 מ-12 כך או כך, יהיה מותח ומעניין.

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית