ברייטון רוק

קרב ראש בראש בין ברייטון למידלסבורו על זהות העולה האוטומטית השנייה לפרמיירליג

כל אחד שממלא ווינר באופן קבוע יודע שבצ'מפיונשיפ, הליגה השנייה באנגליה, תמיד יש טירוף והפתעות. תיקו במשחקים עם יחס גבוה בין מקומות בראש הטבלה מול תחתית הטבלה אינו דבר נדיר, כך גם נצחנות או הפסדים מפתיעים, ולעתים יחסי בית-חוץ לא אומרים דבר. על הסטטיסטיקה הזאת נשענים גם אוהדי ברייטון, שרוצים לשלב ידיים בתקווה משולבת של בירם כיאל ותומר חמד ולעשות היסטוריה, כשמנגד עומדת לפניהם קרנה הרוטטת של הליגה האנגלית הראשונה.

כישראלים, אנו תמיד אוהבים לראות כותרות כחול-לבן. זה גורם לנו להרגיש שייכים על מפת העולם, כדבריו האלמותיים של שחקן הכדורסל, טל ברודי, שאמר: "אנו במפה". בקרב האינדיבידואלי הזה בין מידלסברו העדיפה לסינדרלה מברייטון, אנו מצודדים ב"חברה שלנו", ורוצים לראות בישול של כיאל לשער ניצחון של חמד. זה ממש יהיה כמו עלינו בעצמנו לפרמייר ליג. מגיע לנו, הרי ביורו 2016 כבר לא נהייה. אבל האמת היא, שלא בכל שנה מגיע מעמד המחזור האחרון בצ'מפיונשיפ לקרב על מקום אוטומטי לעלייה לליגה הגדולה של הממלכה המאוחדת. וזוהי היוקרה האמיתית של המשחק הזה, בו מארחים הבורו את השחפים מברייטון בקרב בין צפון מזרח אנגלייה לדרום מזרחה.

בירם כיאל חוגג שער, חבריו באים לברך (צילום: יח"צ)
בירם כיאל חוגג שער, חבריו באים לברך (צילום: יח"צ)

ברייטון, ביתה הקטן של קבוצת "ברייטון אנד הוב אלביון, היא עיר קיט תוססת שבמחוז סאסקס. היא שוכנת ממש בסמוך לתעלת לה מאנש ומשקיפה על השכנה הקנאית צרפת בעיניים של מלכות. העיר שקיימת כבר מאז שנת 2000 לפני הספירה, והפכה לכפר דייגים פשוט עד הגעתו של המלך ג'ורג' הרביעי לעיירת הקיט הקטנה והפורחת של שלהי המאה ה-18, שם החליט לבנות לעצמו מעון קיט ייחודי ששינה למעשה את עתידה של העיר.

מעיירית קיט לעיירת כדורגל. ביתו של המלך ג'ורג' הרביעי בברייטון שנבנה בסוף המאה ה-18 (צילום: יח"צ)
מעיירית קיט לעיירת כדורגל. ביתו של המלך ג'ורג' הרביעי בברייטון שנבנה בסוף המאה ה-18 (צילום: יח"צ)

את הלחימה של קבוצת הכדורגל הצנועה העונה אפשר לדמיין בצלילי הגיטרה המהדהדים של בראיין מיי, בשירם המלודי של להקת קווין "ברייטון רוק". כמו השיר הזה, גם ברייטון מעולם לא הייתה להיט ענק, אבל זה צליל שמצלצל מוכר באזניים. ולישראלים שבינינו נותר רק להתמכר לסיפור האגדה שלה, כששניים משחקני המפתח בנבחרת ישראל משתפים פעולה על במה גדולה באמת.

מאז עלו שני הכוכבים של מכבי חיפה מהנוער עשו חיל בכל קבוצה בה שיחקו. שניהם הגיעו מהר מאוד לרמות הגבוהות של הכדורגל האירופי, כשכיאל, 28, משיג זאת עם אליפויות בסלטיק וחמד, 29, מבקיע שערים בלה ליגה. מתחילת השנה שניהם משתפים פעולה במסע ההיחלצות ההירואי של השחפים ממעמקי הליגה השנייה, אחרי שלא היו בפרמייר ליג מאז תחילת שנות השמונים העליזות. לעומתן, בורו היא פייבוריטית ברורה, לאור העובדה שהיא משחקת מול עיני הקהל הביתי שעד לפני שבע שנים עשה זאת במרומי הליגה הראשונה, מקומה הטבעי של היריבה הביתית של צמד הישראלים. בזמן שברייטון דשדשה בעמקי הבינוניות, השיגה בורו ב-2006 מעמד של גמר גביע אופ"א.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
הקהל של בורו בגמר גביע אופ"א 2006, בוסט משמעותי לקבוצה הביתית (צילום: יח"צ)
הקהל של בורו בגמר גביע אופ"א 2006, בוסט משמעותי לקבוצה הביתית (צילום: יח"צ)

עד כדי כך גדול הפער ההיסטורי בין שני המועדונים. אבל כשניצבת העובדה שעל כף המאזניים מונח סכום עלייה של 170 מיליון ליש"ט, פער שיצמח ב41% ל-290 מליון אם העולה תשרוד בעונה הבאה בפרמייר ליג, יש סבירות גבוהה שההתאבדות של חמד וכיאל יחד עם שאר שחקני ברייטון על המשחק הזה תהיה אדירה, וכל תוצאה בו סבירה בהחלט. גם אם נתחשב בשבעת הבישולים של כיאל העונה, או בשישה של חמד, אליהם הוא מצרף עוד 17 שערי צ'מפיונשיפ.

תומר חמד חוגג עם אנת'וני נוקארט את אחד מ-17 שעריו (צילום: sky sports)
תומר חמד חוגג עם אנת'וני נוקארט את אחד מ-17 שעריו (צילום: sky sports)

בנוסף, ברייטון בכושר טוב מזה של בורו, כשהיא משיגה רצף פנומנאלי של 13 משחקים ללא הפסד, מתוכם 5 ניצחונות רצופים ותשעה בסך הכל.

אמנם מבחינה סטטיסטית ידה של בורו על העליונה במפגשים ראש בראש, כשהשחפים מפסידים שלושה מארבעת המפגשים האחרונים בין הקבוצות, כולל ההפסד הביתי 3-0 בחודש דצמבר, מרגליהם של קיקה, אדומה וסטואני. אבל בשלושת מפגשי החוץ האחרונים הצליחה ברייטון להשיג שני ניצחונות, ולא ספגה אפילו שער אחד באף אחד מהמשחקים.

חלוץ נבחרת אורוגוואי, כריסטיאן סטואני. יעשה צרות לברייטון למרות שככל הנראה יפתח על הספסל? (צילום: יח"צ)
חלוץ נבחרת אורוגוואי, כריסטיאן סטואני. יעשה צרות לברייטון למרות שככל הנראה יפתח על הספסל? (צילום: יח"צ)

כך או כך, אין חוקים וההימורים בטלים, כי המשחק הזה הוא סוג של גמר גביע. כל מה שבורו מצידה צריכה לעשות זה לא להפסיד בבית. אם אכן תעשה זאת, תעלה אוטומטית לשחק בפרמייר ליג בעונה הבאה. כדי שכיאל וחמד לא יצטרכו לחמוד, צריכים השחפים להשיג ניצחון חוץ יוקרתי שימנע את הצורך להסתבך במשחקי הפלייאוף על הכרטיס השלישי לליגת העל האנגלית. בכל מקרה, לאחת מהן שלא תצלח בזכייה בכרטיס חינם ישיר למחלקת העסקים של הפרמייר ליג, עדיין יישאר כרטיס פתוח נוסף במחלקת התיירים בדמות הזדמנות נוספת במשחק פלייאוף שייערך בהמשך. האם חמד יכייל את דרכו לליגה הראשונה באנגליה כבר בסיום המשחק שיחל בשבת ב-14:30 שעון ישראל? זאת נדע בסיומו של המחזור ה-46 והאחרון של העונה הסדירה בצ'מפיונשיפ.

הרכבים משוערים למשחק
הרכבים משוערים למשחק

עוד כמה עובדות חשובות:

  •     *המשחק יועבד בשידור ישיר בספורט 2. (14:30)
  •     *בבורו יש צמד שחקני עבר של ריאל מדריד. האחד הוא המאמן אייטור קראנקה, והשני הוא ג'ונתן וודגייט הוותיק (שכמעט לא שיחק בריאל בגלל פציעות ממושכות), שניהם בלמים.
  •     *הנה הקישור לשיר ברייטון רוק של להקת קווין משנת 1974:https://www.youtube.com/watch?v=BUt_7TQCWtU

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort