יחזיר את הברק? כך ברק בכר יכול לשדרג את מכבי חיפה בעונה הבאה

מיד לאחר המשחק האחרון של עונת 2019-20 המוזרה, מכבי חיפה שמה את ידה על המלפפון החם של הקיץ, ברק בכר. המאמן הצעיר מונה כמחליפו של מרקו בלבול, ויביא עמו את רוב הצוות המקצועי שעבד לצידו בהפועל באר שבע, בנוסף למספר מאמנים שישארו במכבי חיפה אחרי בלבול, כמו מאמן הכושר הנהדר נייל קלארק והמאמן פול גרובס. בכר מגיע לכרמל לאחר שפוטר באמצע העונה מהדרומיים, אך עם רזומה עשיר שכולל שלוש אליפויות, גביע והישגים נאים ביותר בזירה האירופית. הירוקים חוו את העונה המוצלחת ביותר שלהם בשמונה השנים האחרונות, ולצד השגת המקום השני, הציגו כדורגל התקפי משובח ואף כבשו 73 שערים. המטרה העיקרית של מכבי חיפה היא כמובן זכייה באליפות, אך למרות העונה הטובה שהייתה, לבכר יש המון עבודה על מנת להצליח ולהחזיר את הצלחת לכרמל, או לפחות להתחרות עליה בצורה הולמת.

בצד הניהולי, לבכר יש ניסיון בהתנהלות במועדון גדול שכן על אף גילו הצעיר, ברק אימן באחד המועדונים הגדולים והלחוצים בליגת העל והוכיח שהוא לא מתרגש ממעמדים גדולים, זכה בשלוש אליפויות רצופות, וגם בזירה האירופית הוביל את הפועל באר שבע לניצחונות מפוארים על אולימפיאקוס ואינטר. בתקופתו של בכר בבירת הנגב, הקבוצה נהנתה מאחד הסגלים האיכותיים והעמוקים ביותר שידע הכדורגל הישראלי. שמות כמו מאור מליקסון, ג'ון אוגו, אובידיו הובאן, טוני וואקמה, מיגל ויטור, מאור בוזגלו, אליניב ברדה ועוד רבים וטובים כיכבו בסגל העמוק של הקבוצה מהנגב. בכר ידע לנהל את הסגל בצורה מיטבית, לבצע רוטציות נכונות ואף הצליח להוציא את מירב הפוטנציאל מהסגל המוכשר שהיה לרשותו. אחת המשימות החשובות ביותר של המאמן, כמובן אם ירצה בכך, היא לעזור לירדן שועה ומוחמד עוואד להביא לידי ביטוי את היכולות שלהם ולגרום להם לפרוח תחתיו. שני החלוצים הצעירים שנחשבים מעט "בעייתיים" התפספסו בתקופתו של בלבול בקבוצה, והכישרון האדיר של השניים לא בא לידי ביטוי, כנראה כי לא התרכזו מספיק בכדורגל. לבכר יש את הניסיון עם סגל עמוק ושחקנים דעתניים כמו בוזגלו ושהר או חמי מזג כמו הובאן ואוגו, כך שאין לי ספק שיוכל למצות את הפוטנציאל של השניים ולנהל את הסגל בצורה טובה, אם רק ידע להחזיק אותם קצר ולא לעשות שרירים. נקודה נוספת לזכותו של המאמן, היא העובדה שהוא ידוע כאוהד הקבוצה מגיל צעיר, ולכן הקהל הירוק לפחות בהתחלה יתמוך בו.

האם ירדן שועה יפרח תחת בכר? (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

בצד המקצועי, למרות המיקום בטבלה, מכבי חיפה הוכיחה כי איננה מסוגלת להתמודד מול האלופה, מכבי תל אביב. הצהובים זכו בשנתיים האחרונות באליפות, והעונה אף השלימו סוויפ עונתי על הירוקים וניצחו אותם ארבע פעמים בליגה. על מנת לצמצם את הפערים, בכר יהיה חייב לחזק את הסגל ולהוסיף עומק במספר עמדות. נקודת התורפה של הירוקים העונה הייתה הרביעייה האחורית. לא רק ההגנה עצמה, אלא גם משחק ההגנה וחוסר התיאום. צמד מגנים ובלם נוסף צריכים להגיע בכדי לחזק את ההגנה ולצמצם את כמות השערים שהקבוצה ספגה (32 בעונה האחרונה). במשחקים רבים ראינו את היכולת ההתקפית הטובה של סאן מנחם ואת המהירות של ארנסט מאבוקה באגף הימני, אך שניהם לא מספיק טובים הגנתית וגם לא מספיק מדוייקים בחלק הקדמי, ולכן על הירוקים לחזק את הקבוצה בעמדות אלה אם ברצונם לבצע את קפיצת המדרגה ולהעמיד קבוצה שתלחם על אליפות ואולי אף תזכה, וזאת על אף שנראה כי לפחות על מאבוקה סומכים במועדון ואף האריכו את חוזהו. בן ביטון, טאלב טוואטחה ואלי דסה הם שחקנים שיכולים להתאים נהדר לבכר ולמכבי חיפה. יענקל'ה שחר צריך לנסות בכל כוחו לצרף שניים משלושת המגנים. בנוסף, סגנית האלופה חייבת לחזק את הסגל בבלם זר איכותי שינהיג את החוליה לצידו של עופרי ארד, במקום טרנט סיינסברי האוסטרלי, שהוא לא בהכרח רע, אך פשוט לא מתאים מספיק.

חוליית הקישור של הירוקים היא לא מספיק טובה, וכעת בעיקר נטולת עומק, אולי הדבר שהכי חסר בקבוצה. נטע לביא עשה קפיצת מדרגה העונה ואין ספק שהוא יכול וצריך להמשיך להוביל את חוליית הקישור, אך לצידו חייב להגיע קשר נוסף שיעזור גם בבניית המשחק וגם בחילוץ כדורים. חביב הקהל, האקס ג'ורג' מנדז'ק מוזכר כשחקן שעשוי לאייש את העמדה הזו, ואין ספק שהקמרוני יכול להוסיף המון כוח במרכז המגרש. חשוב לזכור שיובל אשכנזי יחזור מפציעה ולאחר העונה הטובה אשתקד, הוא ימשיך להוות חלק משמעותי בסגל של מכבי חיפה. נוסף על כך, מכבי חיפה חייבת לנסות לשים את ידה על קשר ישראלי נוסף, אייל גולסה או דן ביטון. על אף היותם שחקנים שונים, שניהם יכולים להוסיף כישרון ועומק במרכז המגרש ולגוון את המשחק ההתקפי של הירוקים. משחק הלחץ של גולסה ויכולת חילוצי הכדור שלו יכול לחזק את החלק ההגנתי של סגנית האלופה, אם כי הסבירות שיגיע היא נמוכה. הכישרון ההתקפי והוורסטיליות של דן ביטון, יכול לשחרר את שרי לאחד האגפים ולגרום לצמד הקשרים מאחוריו להתעסק בעיקר בסיכול התקפות היריב כאשר הוא בונה את המשחק בחלק הקדמי. בחוליית ההתקפה על מכבי חיפה לשחרר את יאניק וילדסחוט ובכך לפנות מקום לזר נוסף. כמו כן, על מנת להוסיף עומק לחלק הקדמי המרשים והאיכותי, יעקב שחר חייב לנסות ולשים את ידו על שחקן או שניים נוספים. אופציות מעניינות בשוק הן כאמור דן ביטון שיכול לשחק גם בקישור וגם באחד האגפים ועומרי אלטמן שנתן חצי עונה נהדרת בהפועל ת"א שנמצאת כעת במצוקה כלכלית ויכול לבוא בנוסף לרוקאביצה הנהדר. בנוסף, ייתכן שעומר אצילי נמצא על המדף, ולמרות פרשת הנערות, כל קבוצה שתשים את ידה על השחקן המוכשר נהנה ממנו.

ג'ורג' מנדז'ק, אולי יעשה את הקאמבק (האינסטגרם של מנדז'ק)

מכבי חיפה החתימה את ברק בכר עם מטרה מרכזית אחת, זכייה באליפות. המועדון הירוק צמא לתארים ולאחר שנתיים בהם סיימו במקום השני יעקב שחר חושב שברק בכר הוא האיש המתאים על מנת לבצע את קפיצת המדרגה. יחד עם זאת, הירוקים חייבים לבצע שינויים ובעיקר להכניס המון עומק לסגל, על מנת להוות יריבה אמיתית לאלופה, מכבי ת"א. אין לי ספק שאם הירוקים יצליחו לשדרג את הסגל ובכר יביא את הניסיון והכלים המקצועיים של צוותו, מכבי חיפה תתחרה ואף תזכה באליפות כבר בעונה הבאה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort