מחסלי השדים

קלאודיו ראניירי הוא אחת הדמויות הצבעוניות בעולם הכדורגל. הוא סוג של חידה שאף אחד עדיין לא הצליח לפצח. אבל הוא הולך ונפתח, וכבר משדר יותר אופטימיות – גם אם זהירה. זה החל ב"אנחנו רוצים להבטיח את ההישארות בליגה". נמשך עם "הבטחנו מקום בליגה האירופית"; עד לפני כמה שבועות זה היה "אנחנו רוצים להשתתף בעונה הבאה בליגת האלופות". ועכשיו זה סוף סוף הוא אומר: "זה בידיים שלנו. רוצים להפוך את החלום שלנו למציאות ולעשות היסטוריה".

סיפור הסינדרלה של ראניירי יגיע לסוף מתוק באולד טראפורד? (צילום: יח"צ)
סיפור הסינדרלה של ראניירי יגיע לסוף מתוק באולד טראפורד? (צילום: יח"צ)

אם פעם הוא היה מוציא לפועל עם קבלות של העלאת קבוצות קטנות לליגות גבוהות יותר, הרי שהפעם שכלל האיטלקי הותיק והחביב את השיטה, והוא עומד לקחת קבוצה קטנה עם שחקנים שהיו עד לא מזמן לא מוכרים ושטו להם באפילה הבינוניות ולהפוך אותה לאלופה שיש לה בעיקר הרבה כבוד. מי בכלל שמע על ג'יימי ורדי? האם הוא דמיין בחלומות הכי רטובים שלו עד לפני שנתיים שהוא יכבוש שערים במדי נבחרת אנגליה? אבל המציאות עולה על כל דמיון, מה שעושה את הספורט לאחד הדברים הכי מרתקים בטבע ובהיסטוריה של האנושות.

כדי לעבור את המשוכה אל עבר אליפות ראשונה בתולדות המועדון בן ה-132, צריך ראניירי לדרוך על יבלות הולנדיות. זה יקרה באולד טראפורד, בקרב קשישים אימתני בין מאמן לסטר ללואיס ואן חאל, שני שועלים וותיקים בני 64, בקרב אדיר שייערך ביום ראשון בשעה 16:05. ההולנדי המפחיד של השדים האדומים הוא השד האדום של עצמו. עוד בימיו כמאמן ברצלונה הוא השליט מסדר של טרור על השחקנים, תוך שהוא בונה מושבה הולנדית בצלמו. כשנמאס לפרנסי ברצלונה עבר ואן חל לאמן במקומות שבהם מדברים הולנדית מדוברת, או לפחות גרמנית. אחרי האכזבה של היונייטד מדיויד מויס, שפשוט נכנס לנעליים גדולות מידי, החליטו בשיאנית הזכיות האנגלית שגם הם רוצים לדבר גרמנית במבטא הולנדי. זה נשמע ממש כמו אנגלית במבטא הולנדי. או הולנדית במבטא אנגלי.

הסגנון היבש והמשעמם של לואיס נמאס על אוהדי היונייטד. הם עדיין יכולים לזכות בגביע האנגלי אחרי שהעפילו לגמר של טורניר הכדורגל הותיק בתבל, אבל עם השאיפה לסיים עונה איכשהו עם מקום בליגת האלופות אין ספק שמדובר בעונה מאכזבת ביותר. נוסיף על זה נשירה משלב הבתים של הצ'מפיונס ומהליגה האירופית מול היריבה המושבעת ליברפול – ונקבל דייסה מרה במיוחד. עד שזהבה ההולנדית תנסה לשכנע את כל הדובים שהדייסה שלה עדיין שווה אכילה, רוצה ראניירי לטרוף אותה ולהשאירה שלמה, כשכל מה שדרוש לאליפות החלומית של השועלים הוא ניצחון על אדמת אולד טראפורד, דבר אותו לא עשתה הקבוצה הצנועה כבר 18 שנים.

ינסה בעיקר להפריע ללסטר אבל גם לקדם את קבוצתו לעונה פחות מזעזעת, ואן חאל. (צילום: יח"צ)
ינסה בעיקר להפריע ללסטר אבל גם לקדם את קבוצתו לעונה פחות מזעזעת, ואן חאל. (צילום: יח"צ)

רניירי מחזיק לצידו נשק קטלני – ניצחונות חוץ קשים מול שתיים מהיריבות הישירות על התואר. לסטר ניצחה העונה גם את מנצ'סטר סיטי וגם את טוטנהאם במגרשן הביתי. הוא בא עם ביטחון ורוח גבית נגד אחד השמות האימתניים בתבל – השדים האדומים. אז איך טורפים שד אדום? בעזרת סך החלקים של השלם. דווקא ללא ג'יימי וארדי המורחק יצטרך ראניירי לעצור את הקבוצה שהפסידה רק משחק אחד בתשעת האחרונים. היונייטד שואפים לשבור את המנחוס ולעשות רצף ראשון של 5 ניצחונות מאז 2014. הם יעמדו מול הקבוצה עם רוח האנדרדוג הנצחית – כזאת שאולי הפעם לא תישבר.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
עד עכשיו הסתדרו בלעדיו, האם גם מול יונייטד? ג'יימי וארדי. (צילום: יח"צ)
עד עכשיו הסתדרו בלעדיו, האם גם מול יונייטד? ג'יימי וארדי. (צילום: יח"צ)

לסטר מצידה יכולה לזכות באליפות גם במחזורים הבאים, גם אם טוטנהאם לא תאבד נקודות והמובילה כן. היא גם תוכל לזכות בה בשוגג, גם אם תפסיד בטרפורד הישן. זאת במידה והתרנגולים יפסידו גם כן במשחק שלהם נגד צ'לסי בחוץ, שיתקיים ביום שני. זה בהחלט לא תסריט יוצא דופן. בימים כתיקונם זה אף התסריט ההגיוני. אבל בסיפורי אגדות אין היגיון, וזה באמת סיפור שאף אחד בהוליווד לא מסוגל לכתוב. על הקסם הזה מסתמך סבא ראניירי, שרוצה לחסל את השדים ממנצ'סטר ולזכות באליפות בזכות. אם זה יקרה במגרשה הביתי של היונייטד – תקבל האליפות הזאת נופך עוד יותר רומנטי מזה שכבר קיבלה. נצטרך לחכות ולראות. אבל בסדר, איך אומרים – אם עברנו את פרעה, אז מה זה עוד 24 שעות?

טוטנהאם נגד צ'לסי. הקרב שיכול לתת ללסטר אליפות גם במידה ותפסיד באולד טראפורד (צילום: יח"צ)
טוטנהאם נגד צ'לסי. הקרב שיכול לתת ללסטר אליפות גם במידה ותפסיד באולד טראפורד (צילום: יח"צ)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית