שלום נעורים, להתראות אהבה

בזמן שכולם מחכים להכרעה הצפויה באנגלייה, שהולכת ומתקרבת מידי שבוע, ובזמן שרואים כיצד בגרמניה הולך לקרות שוב הידוע מראש; בזמן שבספרד מתענגים על כל מחזור עם ליגה שנפתחה לגמרי וכשבביצה המקומית ממשיכות עדיין שתי המובילות בקרב שעומד להגיע לשיא רק בעוד ארבעה שבועות, לפחות שבוע אחד אחרי כל הליגות הבכירות ביבשת (כי היי, לנו אין יורו על הראש אחרי סיום העונה..), יש ליגה שנייה שבה יש הכרעה מבין חמש הליגות הגדולות. יובנטוס הוכתרה למלכת איטליה, הגברת הזקנה הופכת שוב למלכת יופי.

שחקני יובה חוגגים בחדר ההלבשה אחרי שנודע להם מהי תוצאת הסיום בין רומא לנאפולי (צילום: יח"צ)
שחקני יובה חוגגים בחדר ההלבשה אחרי שנודע להם מהי תוצאת הסיום בין רומא לנאפולי (צילום: יח"צ)

העונה מדובר בהשוואת השיא של יובה משנות ה-30, אז הגברת שהייתה צעירה עשתה גם כן 5 זכיות רצופות בסקודטו. אלא שהאליפות החמישית הנוכחית היא גדולה ומיוחדת במינה, וזאת מכמה סיבות. קודם כל, בניגוד לחלק מהשנים הקודמות, השנה הייתה לזברות תחרות אמיתית מבית. בזמן שהגברת הזקנה דשדשה עם שתי נצחונות בעשרת המשחקים הראשונים שלה, עלו רומא ונאפולי על הנתיב שהיה אמור להוביל להצלחה אחרי שלא הצליחו להתרומם כמו שצריך בעונות שקדמו לכך.

בזמן שמילאן חרבה, משני צידי המתרס, רכבו רומא ונאפולי על הגל וציפו להמשך מתוק קרם בוואריה בואכה טורינו. אבל אין מה לעשות. רומא כדרכה בעטה בדלי. כל כך הרבתה לבעוט עד שהמנחה הכושל של הסוס העיוור נאלץ לעזוב ולפנות את מקומו. רודי גארסיה, שהוביל את רומא במשך שתי העונות הקודמות בהצלחה מרובה פוטר מתפקידו באמצע ינואר אחרי שהג'יאלורוסי הצליחו לנצח רק משחק אחד מתוך עשרה בכל המסגרות. אחרי שעפו בבושת פנים מליגת האלופות ומהגביע האיטלקי, הגיע ספאלטי כממלא מקום כדי לסיים את העונה עם הישג טוב יותר בליגה. השועל האיטלקי הותיק חזר לקדנציה שנייה במועדון, רק כדי להפסיד שוב ליובה, מה שלמעשה הוציא את המתחרה הראשונה מהמירוץ.

יפרוש בלי סקודטו נוסף? טוטי (צילום: יח"צ)
יפרוש בלי סקודטו נוסף? טוטי (צילום: יח"צ)

לעומת רומא שלה היו שאיפות לאליפות עוד בטרם העונה הנוכחית, נבנתה נאפולי לאורך שלוש השנים האחרונות עבור שתי מטרות עיקריות – לשחק בליגת האלופות ולסיים בכל שנה במקומות המובילים למוקדמות ליגת האלופות, ואם אפשר אז ישירות לשלב הבתים. העונה כשראו האריות של נאפולי את הזברה הפצועה, עשו כמו כל אריה שמריח דם וזינקו על הטרף המתייסר. אבל לא כל סרט טבע מסתיים בציד מוצלח, והעונה התהפכה לנאפולי ממש ברגעי ההכרעה, כשבמשחק החוץ מול אודינזה תקף פרץ של זעם שכילה את היגוואין חלוץ נאפולי. הוא השתלח בשופט, דחף שחקנים ולא נרגע עד שמרר את אבדן האליפות בבכי תמרורים וזכה להרחקה מאותו משחק ומארבעה נוספים. עם כל האהבה לקבוצות הרומנטיות, נאפולי עם יוצאי ריאל ורומא עם טוטי הקשיש, מסתבר שאיטליה היא עדיין מדינה של קבוצה אחת. ולכן במקרה הזה – האהבה לא מנצחת.

היגוואין ניסה לקרוא תיגר אבל ההרחקה שלו הוציאה את הרוח מהמפרשים של נאפולי (צילום: יח"צ)
היגוואין ניסה לקרוא תיגר אבל ההרחקה שלו הוציאה את הרוח מהמפרשים של נאפולי (צילום: יח"צ)

אז אחרי ההפסד של נאפולי ללא אחרת מאשר רומא ביום ראשון האחרון, הצליחו הביאנקונרי לשחזר את מה שקרה כשצ'רלי צפ'לין עדיין כיכב בסרטיו האילמים נטולי הצבע וזכו כאמור בסקודטו חמישי רצוף. יובה זוכרת ימים של שליטה בכדורגל של ארץ המגף אך כבר שכחה את נפלאות העבר האלה, ממש כמו הגברת הזקנה שהיא. אבל יש דבר נוסף שמדהים באליפות המיוחדת הזו.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
ראג'ה נאיינגולן חוגג מול נאפולי. כבש בעצם את שער האליפות של יובנטוס. (צילום: יח"צ)
ראג'ה נאיינגולן חוגג מול נאפולי. כבש בעצם את שער האליפות של יובנטוס. (צילום: יח"צ)

 

כשאתה זברה, הדבר הראשון שמלמדים אותך הוא שנמר לא יחליף חברבורותיו. מסתבר שזברה תחליף את הפיג'מה בג'אקט אם תתבקש, וכמו דוגמנית צמרת היא תצליח לשחק אותה בכל לבוש. כי העונה עזבו את יובה כמה עמודי תווך חשובים עליהם נשענה בשנים האחרונות. כל אחד מהם מכיל הירוגליף סודי שבלעדיו אין מתכון להצלחה. או שמא חשבו כך רק הפרשנים? בין העוזבים: פרננדו יורנטה, קרלוס טבס, ארתורו וידאל וכמובן האקס פקטור – אנדראה פירלו הותיק והטוב. תסריט מילאן שחוזר על עצמו? מסתבר בדיעבד, שזו דווקא החלפת משמרות מעניינת וטובה שהוכיחה את עצמה על חשבון שכר לימוד של עשרת המחזורים הראשונים, שלא ממש הצליחו להשפיע על התוצאה הסופית.

 

כי מי שבאו לגברת הזקנה הם דיאבלה, חדירה, מנדז'וקיץ' וקוודרדו, שפשוט עשו את ההבדל וגרמו לזוכה שנייה מבין חמש הליגות הגדולות, אחרי שפ.ס.ז' עשתה זאת בצרפת עוד בתחילת חודש מרץ. מדהים, יפה, מיוחד וכולי – כל מה שתרצו להגיד על ריצה של 25 נצחונות ב-27 מחזורים יהיה נכון וטוב. האם נאפולי או רומא יאששו את הדברים? כנראה שלא. כי בארץ המגף בינתיים יש רק קבוצה אחת שיודעת לכוון כמו שצריך את השפיץ של הנעל. קוראים לה: נעורים. או בשמה הלטיני – יובנטוס.

כוכב העתיד. פאולו דיבאלה חוגג  (Photo by Valerio Pennicino/Getty Images)
כוכב העתיד. פאולו דיבאלה חוגג (Photo by Valerio Pennicino/Getty Images)

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית