ליברפול מחזיקת הסופרקאפ האירופי

כאשר השופט מהווה נושא חלק מהשיח סביב משחק כדורגל, כמעט תמיד ההקשר הוא שלילי. ה"כמעט" בא לידי ביטוי הערב, כאשר למשחק הסופרקאפ האירופי בין צ'לסי לליברפול שובצה לשפוט סטפני פראפר הצרפתייה, ששפטה גם את גמר מונדיאל הנשים במדינתה בקיץ האחרון ובמהלך העונה שעברה קודמה גם לליגה הצרפתית הבכירה.

עם זאת, היה גם משחק כדורגל לשחק. שתי האנגליות שזכו בתארים האירופיים של העונה שעברה נפגשו אחרי מחזורי פתיחה הפוכים לחלוטין. צ'לסי הגיעה לאחר בכורה מהסיוטים הגרועים ביותר של פרנק למפארד, בעוד ליברפול אמנם הביסה את נוריץ' ללא בעיה, אך שילמה מחיר – אליסון נפצע וייעדר לפחות כחודש. אם כן, מדובר אמנם בתואר משני, אך בכל זאת מדובר בתואר אירופי ושתי הקבוצות לא התכוונו להוריד הילוך במשחק הזה.

 

הרכבים פותחים:

ליברפול: אדריאן; ג'ו גומז, אנדרו רוברטסון, וירג'יל ואן דייק, ג'ואל מאטיפ; פאביניו, ג'יימס מילנר, ג'ורדן הנדרסון; סאדיו מאנה, מוחמד סלאח, אלכס אוקסלייד-צ'מברליין.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

צ'לסי: קפה אריסבלאגה; ססאר אספיליקווטה, אמרסון, קורט זומה, אנדראס כריסטנסן; אנגולו קאנטה, ג'ורג'יניו, מתאו קובאצ'יץ'; פדרו, כריסטיאן פוליסיק, אוליבייה ז'ירו.

 

המשחק נפתח באופן רדום למדי עד הדקה ה-16. אז הגיע כדור עומק יפה של צ'מברליין שמצא את סלאח ברחבה, המצרי בעט כדור חד ושטוח עם הפאלש, אבל קפה הגיב נהדר והדף.

אך צ'לסי הייתה עדיפה בדקות הראשונות, וכמעט ניצלה זאת בדקה ה-21. צירוף מסירות נהדר שחרר את פדרו בתוך הרחבה, אבל הכדור החזק שלן ניתז אל מחוץ למגרש מהמשקוף.

אדריאן נבחן שוב בדקה ה-33 פדרו סיים מהלך יפה נוסף בכדור עומק חכם לקובאצ'יץ', אבל אדריאן הקדים את הקרואטי.

בדקה ה-36 הקרח סוף סוף נשבר. פוליסיק שבר את קו ההגנה של ליברפול בכדור מדוייק לעבר אוליבייה ז'ירו, שסיים נהדר לפינה הרחוקה וקבע 1:0 לצ'לסי.

כעבור 4 דקות פוליסיק החליף תפקיד. הוא קיבל כדור עומק מצויין, חדר לרחבה, חלף על פני שניים ובעט כדור חד לפינה הקרובה – אך הקוונית הניפה את הדגל לאחר השער, שנפסל גם לאחר בדיקה בהילוך החוזר.

לבסוף ירדה צ'לסי להפסקה ביתרון מוצדק לחלוטין, כאשר ליברפול נראתה כאילו בעיקר שומרת כוחות לליגה.

סיומת קטלנית. (UEFA)

רוברטו פירמינו עלה למחצית השנייה, ושתי דקות לאחר מכן הוא כבר היה שותף לשוויון. כדור עומק קשתי לרחבה תפס את הגנת צ'לסי לא מוכנה, פירמינו השאיר למאנה שגבר על קפה בקרב על הכדור ודחק פנימה בקלילות. 1:1.

ליברפול נכנסה למחצית השנייה עם אנרגיות מחודשות אך צ'לסי הצליחה לשרוד את הבליץ מבלי להיכנס גם לפיגור, ולחזור לעניינים על המגרש.

שתי הקבוצות בעיקר ביטלו אחת את השנייה עד הדקה ה-75. כדור קרן מסוכן הגיע לויינאלדום ולבסוף לסלאח. קפה הדף נהדר את הבעיטה של המצרי, ולאחר מכן הספיק לקום ולהדוף את הריבאונד של ואן דייק. רגע גדול של קפה.

שער נוסף נפסל לצ'לסי בדקה ה-80. מאונט המחליף נשלח יפה לרחבה ובעט יפה לפינה הרחוקה של אדריאן, אבל גם הוא היה בנבדל.

בכך ירדו שתי הקבוצות מהמגרש על מנת להתכונן לחצי שעה נוספת.

הכובש הסנגלי הראשון בתולדות המפעל. (UEFA)

ליברפול פתחה את ההארכה כפי שפתחה את המחצית השנייה – עם שער של מאנה מבישול של פירמינו. בדקה ה-96 מאנה שלח את פירמינו לאגף השמאלי של הרחבה, הברזילאי החזיר לאחור לחברו הפנוי, ומאנה ירה בנגיעה למשקוף ולרשת של קפה. 2:1 לליברפול.

דקות ספורות בלבד החזיקה ליברפול. בדקה ה-100 המחליף טאמי אברהם סםק הוכשל ברחבה על ידי אדריאן, בדיקת ההילול החוזר קבעה פנדל לצ'לסי. ג'ורג'יניו ניגש לבעוט, וגלגל בקור רוח לפינה הפנויה שהשאיר אדריאן. 2:2.

צ'לסי כמעט והשלימה מהפך בדקה ה-104. במהלך של מחליפים מצא בארקלי את מאונט, שהשאיר רוחב לאברהם – אך החלוץ הצעיר פספס מקרוב את המסגרת.

אברהם ומאונט שוב שיתפו פעולה בדקה ה-113 – זה הסתיים בכדור מסוכן של מאונט מחוץ לרחבה, שסחט זינוק יפה מאדריאן. המהלך לא הסתיים בהדיפה ופדרו ניסה גם הוא את מזלו, אבל הכדור שרק ליד העמוד.

שאר ההארכה עברה בשלווה, ובכך סופרקאפ נוסף בו משתתפת ליברפול הגיע לבעיטות הכרעה.

יכול היה להכריע. (UEFA)

 

פירמינו פתח את קרב הפנדלים ולא התבלבל. ג'ורג'יניו ניגש לפנדל השני שלו הערב, וגם הפעם כבש.

פאביניו היה לבועט השני של אלופי אירופה, והקפיא את קפה במרכז השער. בארקלי ניסה להשוות, ובעט נהדר לפינה.

אוריגי בעט שלישי לליברפול, וגם הפעם המזל היה לצידו – קפה הצליח להדוף רק פנימה. מייסון מאונט הצעיר שלח פנדל נהדר לחיבורים. עדיין אין החטאות.

אלכסנדר-ארנולד, הנכנס כמחליף, גם כן נהדף אצל קפה – וגם הכדור שלו נכנס. אמרסון, המגן השמאלי, בעט למרכז וניצל את הניחוש של אדריאן.

סלאח לא התקשה לכבוש את החמישי לאחר שהטעה את קפה – טאמי אברהם ניגש לבעוט את הפנדל המכריע. הפעם אדריאן היה מוכן לבעיטה חלשה לאמצע, הדף אותה, וניצח לליברפול את הסופרקאפ.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort