הפועל רעננה סוגרת את הקבוצה: אי אפשר לנהל מועדון באי ודאות

בשיחה עם jsport מאשימה דורתי גור, מנהלת קבוצת הפועל רעננה את ההתאחדות לכדורגל ומשרד הספורט בהחלטה לסגור את קבוצת הנשים בעונה הקרובה.
הבוקר בהודעה קצרה הודיעה קבוצת הפועל רעננה על סגירת קבוצת הבוגרות ועל כך שלא ישחקו בעונה הקרובה במסגרת ליגת העל. ההודעה באה חודש בלבד אחרי שקבוצות ליגת העל לנשים הודיעו בעתירה לבג״צ שהן לא יוכלו לפתוח את העונה במתכונת הנוכחית.

"זאת לא החלטה שקיבלנו בקלות ולא משהו שרצינו לעשות, אנחנו מאוד גאים במה שאנחנו בנינו, בנינו משהו מקצועי שמתפקד כבר 13 שנה, אנחנו בשתי העונות האחרונות משחקות בליגת העל ועונה אחת ששיחקנו בליגה השניה ממנה עלינו תוך עונה אחת. אבל אי אפשר לנהל מועדון באי ודאות. אנחנו החלטנו שאנחנו מעדיפים לא להשתתף ולא להיות חלק ממשהו שיש כל כך הרבה סימני שאלה לגביו, אנחנו גם חושבים שזה לא הוגן לא כלפי הצוות המקצועי ולא כלפי השחקניות. אנחנו לא מוכנים לחתום על חוזה ולהתחייב למשהו שאנחנו לא יודעים אם אפשר לעמוד בזה.

אם רק רוצים למצוא פתרון, זה אפשרי ואני יודעת שזה אפשרי אם רק רוצים, זה תלוי אך ורק בגורמים האלה שיחליטו (ההתאחדות לכדורגל ומשרד הספורט ש״ג) אנחנו כמועדון לא יכולים להתנהל בדרך הזו ולקבל את התשובות האלה כבר כמה חודשים שאוטוטו תקבלו כסף. אותם תשובות מההתאחדות ומשרד הספורט. מאפריל מבטיחים לנו ושום דבר לא קורה.

ההודעה של רעננה הבוקר

אז הגענו לצומת דרכים והחלטה שבצורה הזו אי אפשר להמשיך, בלתי אפשרי לנהל מועדון מקצועי באי ודאות. אז בצער רב החלטנו לסגור את הקבוצה.
הפועל רעננה זה מועדון גדול, יש לנו קבוצות מגיל ילדות ועד בוגרות, יש לנו שבע שחקניות בנבחרת עד גיל 17. אנחנו בונים את דור העתיד של הכדורגל הישראלי. שאר המועדון ימשיך לפעול ורק קבוצות הבוגרות לא.
לפני כחודש בעתירה לבג״צ הודיעו קבוצות הנשים שלא יוכלו לפתוח את הליגה במתכונת הנוכחית. ״משרד הספורט מפלה את הנשים״ נכתב בעתירה. בניגוד לעתירה אומרת דורתי גור, אין שיתוף פעולה בין הקבוצות בליגה וכך אי אפשר להתקדם.
אני שומעת שיש קבוצות שחותמות עם שחקניות, אני לא יודעת איך אפשר לעשות דבר כזה. אנחנו לא מוכנים להתחייב למשהו שלא בטוח שנוכל לעמוד בו.
אני יודעת שאנחנו עושים משהו גדול מוסיפה גור, אני מרגישה שכבר עשינו משהו אבל אין לי ציפיות. אנחנו גאים במה שאנחנו עושים ואנחנו רוצים להמשיך אבל ככה אי אפשר, אולי סגירת המועדון וזעזוע זה מה שצריך כדי שיקרו פה דברים."

תגובות:

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

מההתאחדות לכדורגל נמסר בתגובה:

ההתאחדות לכדורגל מצטערת על כל קבוצה שמבקשת להתפרק או נקלעת לקושי וכמובן שתעשה כמיטב יכולתה לסייע. לרעננה ו/או לכל קבוצה אחרת. דווקא בתקופה בה כדורגל הנשים פורח בעולם, כאן יש מי שמערימים קשיים ולא מבינים את הפוטנציאל האדיר הטמון בענף ואת השוויון החברתי שהוא מקדם. טענות רעננה אמורות להיות מופנות למינהל הספורט ולרשויות אחרות שמתקצבות כדורגל נשים. ההתאחדות לכדורגל אינה מתקצבת קבוצות
ועדיין פועלת בכל המישורים כדי להבטיח שמינהל הספורט יקיים את הבטחתו ויתקצב את ענף כדורגל נשים. עתירה בנושא הוגשה לבג"צ על ידי יו״ר ועדת הנשים בהתאחדות, מר שמעון מימון. הדיון בעניין אמור להתקיים בחודש ספטמבר ואנו תקווה כי יימצא פתרון שיסייע להצמיח את הענף.

 

ממשרד התרבות והספורט נמסר בתגובה:

משרד התרבות והספורט רואה חשיבות רבה לפיתוח וקידום ספורט הנשים בישראל ובכלל זה במסגרת ענף כדורגל. המשרד פועל בדרכים שונות לקידום ענף הכדורגל בכללותו וכדורגל הנשים בפרט, ובכלל זה מעביר תמיכות מוגדלות לקבוצות הנשים המקצועניות. התמיכות התקציביות המגיעות לאגודות כדורגל הנשים שולמו בהתאם לקריטריונים ומבחני התמיכה של המשרד במלואן. ע"פ בדיקתנו הועבר תקציב של כ 75% מסך התקציב כבר בינואר. לראשונה העביר משרד התרבות והספורט, כ- 75% מהתמיכה השנתית לאגודות הספורט באמצעות הטוטו כחלק מהרפורמה במבנה הספורט והעברת ניהול תקציבי הספורט הן התמיכות והן המתקנים מהטוטו למשרד התרבות והספורט.
זוהי בשורה גדולה לגופי הספורט בישראל, מה שמאפשר להם וודאות תקציבית וניהול כלכלי טוב יותר.

לעניין העתירה לבג"ץ המשרד יציג את עמדתו ויביא את העובדות בפני בית המשפט ולא ינהל את המחלוקת באמצעות התקשורת.

מיכל גרא מרגליות, מנכ״לית שדולת הנשים בישראל מסרה לדברים:
״סגירה של קבוצה אלו בשורות רעות מאוד. במקום שיושקעו משאבים משמעותיים בעידוד וקידום ספורט הנשים בישראל, כדורגל הנשים סובל מחוסר ודאות קיצוני, שלא מאפשר לו להתפתח. מונדיאל הנשים השנה הוכיח שיש קהל וצמא לספורט הזה, שישגשג אם רק יהיו לו את התנאים והמשאבים הנדרשים. התוצאה הסופית חייבת להיות ברורה: כסף ציבורי חייב להיות מחולק שווה בשווה בין נשים וגברים. כך נזניק את ספורט הנשים בישראל, שהוא דלת אפקטיבית לקידום ילדות ונערות, ולקידום שוויון מגדרי״.

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort