להוריד את הקוף – ההזדמנות של מרקו בלבול

אלפי מילים נכתבו על העונה האחרונה של מכבי חיפה שהסתיימה בשבוע האחרון, מיליוני מילים כבר נכתבו גם על שבע העונות הקודמות של הקבוצה אשר סיימה את העונה האחרונה כסגנית האלופה ועם הכרטיס למוקדמות הליגה האירופאית ביד. סיום חיובי לעונה כה הפכפכה ומוזרה בה המשיכו להתחלף מאמנים בקצב והייתה חסרה היציבות, עד שהגיע מרקו בלבול.

באמצע חודש דצמבר לאחר אפיזודת אלי גוטמן (שיזכה לבריאות) מונה מרקו בלבול לקדנציה שנייה כמאמן המועדון, תחילת דרכו במועדון של בלבול הייתה טובה מאוד עם רצף ניצחונות שהחזיר את הקבוצה לרלוונטיות במאבק על המקום השני (הפער ממכבי ת"א כבר היה גדול מדי), עם הדחה מביכה בגביע נגד סכנין. התוצאות המשיכו להיות "משביעות רצון" לכאורה כולל המטרה המוגדרת "כרטיס לאירופה" והמקום השני בליגה, אך היכולת לא תמיד הרשימה כמו גם חלק מהתוצאות (שני הפסדים להפועל חדרה בשלב הפלייאוף העליון כדוגמא) וסימן השאלה סביב היכולת של מרקו בלבול להצעיד את המועדון בחזרה למעלה עדיין מרחף.

צריך לבחור לאיזה כיוון ללכת, מרקו בלבול (הפייסבוק הרשמי של מכבי חיפה)

בכדורגל מתחלקים המאמנים לשני סוגים, האחד קובע את סגנון המשחק והטקטיקה של קבוצתו שתשחק כך לא משנה מי היריבה (גווארדיולה וקלופ), והשני מאמנים שמתאימים את ההרכב המערך והטקטיקה שלהם לפי היריבה (מוריניו). מכבי חיפה בכדורגל הישראלי הוא מועדון שצריך לשחק בדרך אחת קבועה עם שיטה מסודרת וברורה,  וזה בדיוק מה שצריך מרקו בלבול לבחור על מנת להצעיד את המועדון קדימה ובחזרה לטופ של הכדורגל הישראלי. דרך, מסלול בוא יצעד ויצעיד את הקבוצה בחזרה למעלה ויוכיח כי סיום העונה הזו לא הייתה מקרית, דרך מקצועית, מסודרת, עם ראייה לעתיד קדימה ולא רק לכמה חודשים מיידים. הרבה מאוד טעויות נעשו במכבי חיפה בשנים האחרונות, המטרה בהכנה ובנייה לעונה הקרובה היא להימנע מרצף טעויות העבר, אך לשם כך ההכנה כבר צריכה להתחיל, לא עוד מהפכה בסגל השחקנים, אלא הבאת חיזוק במקומות הנדרשים, בלבול כבר מכיר את הקבוצה שלו ויודע מה נקודות החוזק ונקודות התורפה שעליו לחזק. אך מעל לכל צריך מרקו בלבול לקבוע את המערך וסגנון המשחק בו יבחר לשחק ולהתאים את השחקנים בקבוצה למערך זה ולפי כך לקבוע אילו שחקנים יצורפו בקיץ ואילו יעזבו.

טעות נוספת שיש להימנע ממנה היא הבאת שחקנים בבנייה לרוחב ולא לראש פירמידה, נכון שחשוב שתהיה מלחמה על מקום בהרכב ועומק על הספסל, אך על שחקני רכש שיגיעו להיות טובים יותר מרמת השחקנים שכעת נמצאים במועדון על מנת לשדרג ולשפר אותו. מה שנקרא "שחקנים שוברי שיוויון" שיעשו את ההבדל שיצעיד  את הקבוצה קדימה, כיום למרקו בלבול ישנו שלד ישראלי צעיר וטוב עם אעיד חבשי ועופרי ארד בהגנה, הקפטן נטע לביא ומקסים פלקושצ'נקו בקישור ובחוד היהלום שהגיע באמצע העונה ירדן שועה. שלד זה יכול להיות בסיס נהדר לבנייה עליו בצירוף חמישה זרים חדשים.

סגל ישראלי, צעיר ורעב, ירדן שועה במרכז (הפייסבוק הרשמי של מכבי חיפה)

ישנם מספר שמות המוזכרים בימים אלו להצטרף למכבי חיפה, שחקני הבית טאלב טוואטחה וביראם כיאל ועלי מוחמד המצוין ממכבי נתניה הם השמות המוזכרים בפי כל להגיע, כאשר בימים הקרובים יוכרע מי מהם יצטרף אם וכאשר. בורסת השמות הנזרקים לאוויר עוד תדבר הרבה בעונת המלפפונים הקרובה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
כמה הוא מוכן להשקיע בקיץ? יענקל'ה שחר (הפייסבוק הרשמי של מכבי חיפה)

בשער הקבוצה צפוי להמשיך גם בעונה הבאה גיא חיימוב כאשר עומרי גלזר יושאל וצפוי להגיע שוער נוסף שיתמודד עם גיא חיימוב על אפודת השוער הראשון במטרה לייצר תחרות בריאה. בהגנה אמורים להמשיך אעיד חבשי ועופרי ארד אליהם יצטרף בלם זר אחד לפחות, בתקווה שיהווה שדרוג מאטיין ריינן שעוזב, רמי גרשון ככל הנראה לא ימשיך ומצבת הבלמים תצטרך חיזוק נוסף. העמדה העיקרית הדורשת חיזוק זוהי עמדת המגן השמאלי, רז מאיר איננו שחקן שמאלי וסאן מנחם צפוי לעזוב גם הוא, מדברים הרבה על חזרתו של טאלב טוואטחה למלא עמדה זו, במידה ובלבול ימשיך בשיטת שלושת השלמים כאשר מאבוקה מצד אחד וטוואטחה בצד שמאל זוהי התאמה מושלמת לאופי ההתקפי של שני המגנים המדוברים.

בקישור ישנה צפיפות מסוימת, אך כמו בעמדות המגנים, הקישור צריך להיבנות על סמך שיטת המשחק שבה בלבול יבחר, קרים פריי הינו שחקן טוב מאוד, אך כאשר שיחק בעמדת הקשר המרכזי מאחורי החלוץ הוא פחות בא לידי ביטוי ומצא את עצמו מוקף בשחקני הגנה עם כדרורים מיותרים, באופי ובהתאמתו הוא שחקן קו המשתמש בכניסה לאמצע ככלי נשק קטלני, השערים שתרם העונה הגיעו כאשר שיחק על הקו, כמו גם הבישולים שלו. כאשר ידוע כי עלות השארתו תהיה גבוהה מאוד כדאי ששיטת המשחק תותאם אליו ולא תשנה את תפקודו על המגרש. ג'ורג' מנדז'ק הקמרוני ככל הנראה גם הוא לא ימשיך בעונה הבאה עקב עלות כלכלית גבוהה וישנם מגעים מתקדמים עם עלי מוחמד ממכבי נתניה במטרה שיתפוס את מקומו במשבצת זו, נטע לביא, מקסים פלקושצ'נקו ומוחמד אבו פאני ייתנו עוד עומק במרכז המגרש, אותו עומק שחסר כל כך במשחק הגביע ההוא בסכנין עם ההדחה מהגביע.

הקפטן, נטע לביא (הפייסבוק הרשמי של מכבי חיפה)

בחוד יצטרף אל ירדן שועה המוכשר מלך שערי הליגה הלאומית בעונה האחרונה גיל יצחק, שון וייסמן עדיין בודק אפשרויות בחו"ל וניקיטה רוקאביציה מתלבט האם להישאר, סימן שאלה סביב עתידו של מוחמד עוואד וייתכן כי יושאל לעונה אחת לאחת מקבוצות הליגה.

צריך מערך משחק שיותאם ליכולותיו, קרים פריי (הפייסבוק הרשמי של מכבי חיפה)

מועמדים נוספים היכולים לחזק את הירוקים בעונה הבאה ויכולים לתרום משמעותית הם מיכאל אוחנה הכשרוני מבאר שבע גם כאן שאלת המחיר יכולה לקבוע את קיום העסקה וייתכן ויועברו שחקנים שונים בין המועדונים ורועי קהת יעשה את הדרך ההפוכה, ירדן כהן מהפועל רעננה נמצא במעקב ארוך. מרקו בלבול אימן את הנבחרת הצעירה עד גיל 21 של ישראל לפני שמונה למאמן מכבי חיפה, משם יש לו היכרות מוקדמת עם הרבה מאוד שחקנים אשר עתה הוא ינסה להחתים אצל הירוקים (מקסים פלקושצ'נקו הוא אחד).

דייגו סימאונה מאמן אתלטיקו מדריד צוטט לאחרונה במשפט "מאמנים לא צריכים לבחור שחקנים, אנו זוכרים רק את מי ששיחק טוב מולנו, צריך לבדוק איך היו עוד עשרה משחקים של אותו שחקן וזאת כבר עבודה של מישהו אחר".

משפט זה, אומר הכל על דרך העבודה בה סימאונה בוחר ומסביר את חשיבות הסקאוטינג של כל מועדון לגבי הרכש אותו הוא מבצע והמעקב אחר שחקנים פוטנציאליים עתידיים, שמעקב נכון ניתן לבחון האם שחקן מתאים לשחק במועדון כדורגל כמו מכבי חיפה, עם הלחץ, הציפיות, הקהל הגדול בארץ (הכי הרבה קהל במשחקי בית וחוץ העונה) וכמובן אצטדיון סמי עופר, עכשיו על מרקו בלבול להוכיח כי את העונה הוא בונה נכון בשקט ובמחשבה על סגנון הכדורגל אותו הוא מעוניין לשחק לאחר שהספינה יוצבה. אם יטעה עכשיו, ייכנס גם הוא לסטטיסטיקה של מאמנים בירוק שהצליחו יחסית בחצי העונה השנייה שלהם ובתחילת העונה שבאה אחריה קרסו לחלוטין והוחלפו. עכשיו על מרקו להוכיח לכולם כי הוא המאמן המתאים לתפקיד ולהוריד את הקוף מהכתף. כמעט עשור שלם, מאז שלט המועדון הירוק מהכרמל בכדורגל הישראלי.

מגיע בהמוניו, הקהל הירוק (הפייסבוק הרשמי של מכבי חיפה)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort