לא רע בכלל

יש פתגם באנגלית שאומר שכשהחיים נותנים לך לימונים, תכין לימונדה. המטרה היא להוציא מכל דבר שלילי את הצד החיובי שלו. אולי זה מה שנתן מוטיבציה לשחקנית כדורגל בת 22 יחסית אלמונית להפוך למי שהיא כיום אחרי אירוע שטלטל את חייה יום בהיר אחד.

לורה הארווי הייתה בת של מאמן כדורגל ואחות קטנה לשחקן כדורגל בליגות הנמוכות באנגליה. חיידק הכדור המנוקד שחור-לבן הכה בה בצעירותה והיא עצמה החלה את הקריירה שלה תחילה בקובנטרי, מקום מגוריה, ולאחר מכן המשיכה אותה בוולבס ובבירמינגהאם. בזמן שהותה בוולברהמפטון היא סיימה את לימודיה במוסד האוניברסיטאי המקומי ואחזה בתואר ראשון בחינוך גופני כבר בגיל 21. קצת פחות משנה לאחר מכן, אותו BA יחד עם ההחלטה לא לוותר על הספורט, פחות או יותר הצילו לה את הקריירה, אבל זה לא הייתה קריירה של שחקנית.

קריירה שנקטעה מהר מדי (The Birmingham Mail)

את אותו צהריים ארור שבו הארווי וקבוצתה בירמינגהם שיחקו משחק ליגה רגיל היא לא תשכח עוד הרבה זמן. תנועה אחת לא נכונה, כאבים עזים, בית חולים, ובשורת איוב – קרע ברצועה הצולבת. השחקנית בת ה-22 עברה תהליך שיקום מייגע ואחריו הבינה שלשוב ולהתרוצץ על כר הדשא היא כבר לא תוכל שכן הפגיעה הייתה רצינית מאוד. במקום לשקוע בדיכאון ויחד עם הצעה ג'נטלמנית מצד בירמינגהם, הארווי הצטרפה לצוות האימון של המועדון הודות לתואר הראשון שאחזה בו.

מכר הדשא לספסל בגיל צעיר. הארווי כמאמנת בירמינגהם (The Birmingham Mail)

4 שנים היא שימשה בתור עוזרת צוות האימון של הכחולות מהמידלנדס כאשר לאחר השנה השלישית שלה בד בבד עבדה גם עם צוותי האימון של נבחרת הנערות של אנגליה. בשנת 2007 הארווי קיבלה גיבוי מלא מהמועדון והפכה למאמנת הראשית של הקבוצה ששיחקה אז בליגה האיזורית שלה וכעבור שנה נקטפה על ידי אימפריית כדורגל הנשים האנגלית ארסנל ולצד תפקידה בתור חברת צוות האימון של הקבוצה הראשונה של התותחניות, הפכה גם לעוזרת המנהלת הראשית של האקדמיה של הנערות ומאמנת קבוצת המילואים של הבנות מצפון לונדון, מכאן והלאה קריירת האימון שלה רק נסקה.

בשנת 2010 המאמן הראשי טוני ז'רבייז פוטר ומי שמונתה במקומו היא העוזרת שלו, הלא היא הארווי.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

"זהו רגע מלא גאווה עבורי, עבור כדורגל הנשים, בעיקר המקומי שלנו, אי אפשר להגיע למקום גבוה יותר מאשר ארסנל במדינתנו, ברגע שאת יודעת על מה את חולמת כל חייך ואת עושה הכל כדי לשאוף לשם, זה יגיע".

חודש לאחר מכן, הוקמה ליגת העל האנגלית לכדורגל נשים ובסיום עונת הבכורה של הליגה הארווי חגגה את תואר "מאמנת העונה" אחרי שהובילה את ארסנל לטרבל נהדר של אליפות, גביע אנגלי והגביע היבשתי של ה-WSL (מקביל לגביע הליגה של הגברים). השליטה של ארסנל בכדורגל הנשים האנגלי המשיכה והארווי קטפה עוד 2 אליפויות וגביע יבשתי נוסף. לאחר מכן הפרק שלה בהיסטוריה של ארסנל תם, הגיע הזמן להעלות הילוך.

גרפה תארים עם ארסנל (BBC)

זה לא סוד שכדורגל הנשים בארה"ב הוא הבכיר ביותר, הנבחרת המקומית היא השליטה הבלתי מעורערת בענף, הליגה נחשבת לטובה ביותר בעולם ואחרי שכבר הוכחת את עצמך באנגליה, התחנה הבאה אמורה להיות שם. זה מה שקרה לגיבורת הסיפור שלנו אבל גם בחלומותיה הורודים ביותר היא לא חשבה שתקבל קריאה מהסיאטל ריין, קבוצה מעותרת מאוד בכדורגל בארה"ב שבדיוק התכוננה לפתיחת עונת הבכורה של הליגה המקצוענית הבכירה שנפתחה ממש לפני מספר חודשים, סיפורה של הארווי בארסנל חזר על עצמו!

כבר אמרנו שכדורגל הנשים בארה"ב מתקדם יותר מאשר באנגליה? תוסיפו לכך את היעדרותן של שלושת השחקניות הבכירות ביותר בסגל, השוערת הופ סולו (פציעת יד קשה), הקשרית ההתקפית איימי רודריגס (הריון) והחלוצה מייגן ראפינו (חצי עונת השאלה בליון שטרם הסתיימה), ובכך תבינו כיצד הריין פתחו את העונה עם מאזן של 9 הפסדים ותיקו לאחר 10 מחזורי ליגה! למזלה של הארווי הפיטורים טרם היו על הפרק ולאחר חזרתן של ראפינו וסולו יחד עם חיזוקי סגל משמעותיים, סיאטל החלה להתאושש וסיימה את העונה במקום השביעי עם 5 נצחונות, 14 הפסדים ו-3 תוצאות תיקו.

העונה הבאה הייתה סיפור אחר לחלוטין, הריין רמסו את הליגה ולאחר 16 מחזורים עמדו עם מאזן של 13 נצחונות ושלוש תוצאות תיקו ובכך זכו בתואר האליפות של העונה הסדירה. לצערן, למרות ניצחון משכנע בחצי הגמר של האליפות הראשית, הן נחלו הפסד בגמר (2:1 לקנזס סיטי) ולא לקחו את תואר האליפות הארצית כשגם עונת 2015 הייתה שחזור כמעט אחד לאחד של הקודמת, דריסה בעונה הסדירה, אליפות העונה הסדירה, חצי גמר משכנע, הפסד אכזרי לקנזס בגמר. מבחינת הארווי, שזכתה בשנתיים הללו בתואר מאמנת השנה בארה"ב, התואר האישי לא עניין אותה, כמו גם תואר האליפות של העונה הסדירה, היא רצתה את התואר הבכיר בארה"ב וכשפספסה את הפלייאוף שנתיים רצוף, היא הגישה לראשי סיאטל מכתב התפטרות ובו גם המלצה על מי שצריך להחליף אותה, ולטקו אנדונובסקי, מאמנה של אותה קנזס שניצחה אותה בשני הגמרים הקודמים.

הארווי מחזיקה בתואר העונה הסדירה, מחמיא אבל לא מספיק (CBC)

בזמן שהותה בארה"ב, הארווי נאלצה לעזוב את כל תפקידיה בנבחרות הצעירות של אנגליה אבל בכל זאת זכתה לטעימה קטנה נוספת של כדורגל בינלאומי כשנבחרת ארה"ב הצעירה פנתה אליה לעמוד על הקווים כמאמנת חירום בזמן שהם חיפשו מי שימלא את התפקיד באופן רשמי. בחזרה לקריירת האימון במועדונים של הארווי, לאחר הכישלון וההתפטרות מסיאטל, היא חתמה בשורות היוטה רויאלס, מועדון שהוקם רק מספר שבועות לפני שהיא הצטרפה אליו.

נענתה לאתגר שוב, הארווי מוצגת כמאמנת יוטה (טוויטר)

עונת הבכורה של הרויאלס הסתיימה במקום החמישי המכובד כשרק 2 נקודות הפרידו בין הארווי לפלייאוף. עם פתיחת העונה החדשה לפני כחודש, יוטה התחילה את המסע שלה עם 3 נצחונות אך במחזור הקודם ספגה הפסד בכורה וכעת ממוקמת במקום השני בליגה. איך תסתיים העונה שלהן בנובמבר עדיין לא ידוע, אבל עם קלי או'הארה, בקי סאוורברן וכריסטן פרס ויחד עם אותה איימי רודריגס שכבר שיחקה תחתיה, יכול להיות שסיפור הסינדרלה הפרטי של הארווי (שהשבוע חגגה 39 שנות קיום) יסתיים סוף כל סוף עם התואר הבכיר ביותר.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort